Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 20 jun 2012, 20:32

Ruim een week geleden kwam ik op een ander forum een tekst tegen waar ik erg van onder de indruk was.
Dit was geschreven door iemand die zich Oneven noemt. En deze tekst was zijn eerste en laatste tekst ooit op dat forum.
Ik heb gereageerd op deze tekst maar helaas nooit meer iets van Oneven gehoord, en vandaag kon ik zien dat hij vanaf een dag na het plaatsen van zijn tekst nooit meer online is geweest.
Omdat ik deze tekst graag met jullie wil delen, en ook benieuwd ben naar jullie eventuele reacties ‘leen’ ik hem van Oneven, en plaats de tekst hieronder.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 20 jun 2012, 20:34

Alles hangt met alles samen. In dit stuk begin ik bij DNA en leg uit hoe ons energetisch lichaam hiermee communiceert. Vervolgens wordt de link gemaakt met de Kosmische Intelligentie (kan God, Boedda, Alla enz.. zijn) waarbij ik de vraag probeer te beantwoorden waarom wij hier zijn en welk doel de Kosmische Intelligentie met ons voor ogen heeft. Uiteraard biedt ik geen zekerheden maar volgens mij een zeer plausibele optie. Graag verneem ik jullie reacties hierop.





De Surfer
We zitten op het strand van ons bewustzijn en zien de gedachten
vanuit de eindeloze oceaan als golven aanspoelen.
We kijken, we wachten, we genieten van alles wat voorbij komt.
Dan komt de golf waarop we hebben gewacht.
Het is mooi, groot en snel. We grijpen onze surfplank en zwemmen
de golf te gemoed. Precies op het juiste moment sturen we onze
surfplank de golf in. Dan bereiden we de golf, voelen de bruisende
levende energie die ons vervuld met ontzag, verwondering en liefde.
Dit gevoel willen we nooit meer kwijt en met iedereen delen.
Hiervoor zijn we geboren.


Waarom zijn we op aarde en hoe realiseren we dat?

Als we om ons heen kijken is het duidelijk dat in alles wat leeft een stuwende kracht schuil gaat die zelfbehoud, groei, ontplooiing en reproductie nastreeft. Dit geldt zowel voor dieren (waarin de mens de meest complexe vorm is) en in mindere mate voor planten. Voor de mens geldt, als enige uitzondering voor zover wij weten, dat hij zelfbewust is en daardoor meer behoefte heeft dan alleen zelfbehoud en voortbestaan. De mens is creatief, houd van schoonheid en kan zich verwonderen. Ook heeft hij veel zeggenschap over de wereld waarin hij leeft. Onderstaand probeer ik hiervoor een verklaring te geven.

Het menselijke lichaam is opgebouwd uit cellen (+/- 1000 miljard) die zich voeden met eiwitten, vetten, mineralen, koolhydraten, water enz… De voedingstoffen komen via het lichaamsvocht (extracellulair 30% van al het lichaamsvocht) bij de celwand en worden al dan niet opgenomen in de cel (intracellulair 70%). Deze worden in de cel omgezet in bijv. energie en aminozuren (dit zijn de echte bouwstenen van de cel). De cellen zijn intelligent en reageren op prikkels van buitenaf. Deze prikkel worden ontvangen in drie vormen, biochemisch, neurologisch en energetisch. Op deze manier communiceren de cellen met elkaar en werken samen als een organisme. Gezien de complexiteit van deze organismen, neem bijvoorbeeld de mens, moeten de cellen toch redelijk intelligent zijn. Aan de ene kant functioneren ze autonoom (tonen reflexen voor zelfbescherming) maar tevens moeten ze allemaal samenwerken om als een complex organisme te kunnen overleven. Wat ook heel bijzonder is, hoe weten de cellen tijdens de groei van de foetus in de baarmoeder welke functie zij uiteindelijk in het lichaam gaan vervullen.

De wetenschap heeft nog niet zolang geleden het DNA van het menselijke Gnoom in kaart gebracht en kwam tot de ontdekking dat maar 4% van het DNA gebruikt wordt om de stoffen die cellen produceren te coderen. De overige 96% bevat stoptekens, schakelaars en klokken die samen een soort programmeertaal vormen waardoor de cel weet hoe, wat en wanneer het bepaalde stoffen moet produceren. Elk cel van ons lichaam bevat het zelfde DNA, alleen wordt niet in elke cel hetzelfde stukje van de 96% DNA geactiveerd. Hierdoor gaan de cellen verschillende functies/gedrag vertonen. Zo ontstaan hartcellen, spiercellen, botcellen enz.. Al tijdens de prille groei van de foetus zien we dat cellen met de zelfde functie zich aan elkaar hechten en zo langzaam vormgeven aan de organen, botten, spieren enz.. Aangezien alle cellen afstammen van zogenaamde stamcellen en dus allemaal hetzelfde DNA bezitten moet er iets zijn waaruit ze kunnen afleiden wel functie ze moeten vervullen, een soort bouwschema.

Al eeuwen spreken spirituele leiders over een alles omvattende intelligentie die bestaat op energetisch niveau. Er zijn vele benamingen voor zoals Levensenergie Chi, Akashaveld, morfische veld, God, Boeddha, Allah enz… Dat er een intelligentie bestaat wordt nu ook door de kwantummechanica als een zeer reële mogelijkheid gezien. Zij hebben ontdekt dat er een alles omvatten energieveld bestaat dat ze het Nulpuntveld of Torsieveld noemen en waaruit alle materie ontstaat. We weten dat atomen de bouwstenen van alle materie zijn. Nu zijn er nog kleinere deeltje die subatomaire deeltjes worden genoemd omdat zij op hun beurt weer de bouwstenen van een atoom zijn. Alles heeft energie nodig om te bestaan, ook de subatomaire deeltje. Het Nulpuntveld is deze energiezee die continue voeding geeft aan deze superkleine deeltje zodat de atomen in een stabiele toestand blijven bestaan. Nu is gebleken dat deze superkleine deeltje zich niet houden aan de natuurwetten zoals wij die kennen en ervaren, dit noemt men het onzekerheidsprincipe. Dit principe zorgt ervoor dat deze superkleine deeltjes alleen een vaste vorm aannemen wanneer ze wordt gemeten (bekeken) en zich anders bewegen als een golf. Ik begrijp dat dit allemaal heel technisch is maar het is belangrijk dat u begrijpt en onthoud dat alleen al wanneer wij onze aandacht erop richten de toestand van het superkleine deeltje veranderd. Dit wil zeggen dat gedachten invloed hebben op de realiteit, want ook al is het deeltje superklein het is wel het fundament van alles wat bestaat! Omdat alles wat wij om ons heen zien uit complexe structuren bestaat, beweren veel fysici nu dat het universum wel zelfbewust moet zijn. Dat het de sturende kracht is achter onze realiteit. Als dit zo is dan bevat het zelfbewuste universum alles wat ooit is geweest in zijn (holistische) geheugen, elke boom, grasspriet, atoom, gedachte enz.. Het bevat dus het volledige draaiboek van de evolutie op de planeet Aarde tot nu,Nu,NU. Spirituele leiders en de diverse godsdiensten hebben dit al eeuwen beweerd. Om veel discussie uit de weg te gaan, want we praten al veel te lang over de verkeerde dingen, noemen ik dit zelfbewuste universum de Kosmische Intelligentie (KI)

Met het KI als creërende kracht achter het bouwschema wordt steeds duidelijker hoe het kan dat we ons ontwikkelen van een enkele cel tot een volledig mens. De 96% van het DNA dat als een programmeertaal werkt zorgt voor het lezen en interpreten van dit bouwschema. Van onze ouders erven we de genetische basiscode om dit bouwschema te lezen en te verwerken in onze cellen. Omdat het DNA van elk persoon uniek is zal het universele bouwschema steeds tot een iets ander resultaat leiden. Dit verklaart waarom wij zo veel op elkaar lijken maar toch verschillend zijn. Zoals we hebben gelezen is het KI zelfbewust, dit veroorzaakt dat het zich wil ontwikkelen en creëren is de ultieme vorm daarvan. Het KI wil groeien, evolueren. Het KI weet dat alleen delen tot groeien kan leiden. Het meest fundamentele dat het KI kon delen was zelfbewustzijn. Voordat het hier echter vorm aan kon geven, moest er een levensvorm zijn die instaat was deze gift te ontvangen. Via het bouwschema en het DNA heeft het KI de evolutie van cellen dusdanig beïnvloed dat uiteindelijk het wonderlijke organisme de Mens ontstond. Toen zijn werk voltooid was heeft het KI de mensheid zelfbewustzijn geschonken naar zijn evenbeeld, met in potentie alle daarbij behorende mogelijkheden. Want staat er niet in Johannes 14:12 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u lieden: Die in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader (het KI). Wellicht werd dit bedoeld in de bijbel toen werd gezegd en God creëerde de mens naar zijn evenbeeld. Hier werd niet bedoeld fysiek, hetgeen onmogelijk zou zijn, maar het KI gaf ons iets veel mooiers namelijk de mogelijkheid tot keuze en zelfbeschikking. Niet langer stuurt het KI de evolutie in fysieke zin, want het heeft zijn doel bereikt. Nu inspireert het KI ons tot een geestelijke groei die ons uiteindelijk weer terug zal voeren tot het KI, de bron van alles.

Dat dit niet zonder slag of stoot gaat blijkt wel uit de geschiedenis boeken. Vele spirituele leiders, die geïnspireerd waren door het KI, hebben ons de weg gewezen. Helaas heeft ons zelfzuchtige ego ons verblind en de boodschap vaak misbruikt om macht en materieel gewin te vergaren. Toen de wetenschap het stokje overnam van de religie had het ook de belangrijke taak om een verklaring te vinden waarom wij hier op aarde zijn. Maar door de grote successen op het gebied van de techniek is dit bijna volledig naar de achtergrond gedrongen. Velen denken nu dat wanneer de techniek/wetenschap het niet kan bewijzen het niet bestaat en dat we leven in een groot mechanisch uurwerk met de wetenschap als religie. Zoals we ons alles eigen maken is ook dit een leerproces. Want je kunt pas het licht herkennen wanneer je de duisternis hebt meegemaakt. Deze periode loopt nu echter op zijn einde omdat ook de wetenschap niet alle antwoorden blijkt te hebben en steeds meer mensen zich afvragen waar ze mee bezig zijn. Want steeds weer blijkt dat het materialistische geluk genot op de korte termijn is. Diep in ons hart weten we wat er mis is. Want de momenten van waarlijk geluk zijn altijd die momenten die we samen met andere delen. Wanneer we samen kennis vergaren en vervolgens iets creëren dat groter is dan ons zelf, iets dat blijft en waar we trots op zijn. Dat is de weg die we moeten gaan, samen dingen leren en creëren. De vruchten ervan delen en niet ruilen, want alleen door te delen wordt het meer en blijft het behouden. Onze eigen lichaamscellen laten dit zien. Als een enkele cel zouden ze niet lang overleven maar als collectief overstijgt het vele malen de optelsom van alle individuele cellen en hun eigenschappen. Door samen te werken en te delen ontstaan de mooiste levensvormen die elk op hun eigen manier uiting geven aan de stuwende kracht van creatie.

De mensheid is tot wonderen instaat. Wij zijn tot wonderen instaat. Jij bent tot wonderen instaat. Veranderd de wereld door jezelf te veranderen. Het is duidelijk wat het KI van ons verwacht. Het wil dat we boven onszelf uitstijgen. In eerste instantie door onze erfenis te accepteren dat we meer zijn dan een lichaam met fysieke behoeften. Dit kunnen we doen door de beperkingen veroorzaakt door ons wereldbeeld, cultuur en opvoeding af te leggen. Leef in het nu en ontwikkel al je potentie. Er zijn geen grenzen aan die potentie want die zijn net zo grenzeloos als dit van het KI. Weet dat je tot wonderen instaat bent met je gedachten als gereedschap. Want zoals de kwantum wetenschap heeft aangetoond, door onze gedachten kunnen we de ons omringende realiteit beïnvloeden.

Als je nu denkt dat is allemaal mooi maar stel dat je denkt morgen staat er een nieuwe auto voor de deur die van mij is, dan heb je het niet begrepen. Ten eerste heb je nog niet geaccepteerd dat je meer bent dan een consumptie machine en te tweede ligt aan alles nog het universele bouwschema ten grondslag. Dit betekent dat we de realiteit die we samen gecreëerd hebben niet in ons eentje kunnen aanpassen. Wanneer ik zeg begin bij jezelf bedoel ik daarmee letterlijk je eigen lichaam en geest. Zoals gezegd zijn we ontstaan vanuit een het universele bouwschema dat op zijn beurt weer deel uitmaakt van het KI. Op energetisch niveau zijn we dan ook nog steeds verbonden met het KI via de chakra’s en meridianen. De chakra’s zijn onze verbindingspoorten naar het KI en de meridianen de communicatielijnen naar het DNA van al onze cellen. Dit energetische netwerk is continue in gebruik om biologische processen in ons lichaam aan te sturen. Dit energetische netwerk/lichaam wordt in stand gehouden door energie die afkomstig is van ons lichaam. Dit is nodig om het energetische lichaam te fixeren in de ruimte en tijd van ons lichaam. Energie is net als geld je kunt het maar een keer uitgeven, fysiek of in emoties. Een goed voorbeeld hiervan is wanneer ons lichaam reageert op een emotie als angst, verliefd, woede, verdriet enz… Dit is eenvoudig te bewijzen. Denk maar eens terug aan een moment waarop je angst voelde. Het hart gaat te keer, het zweet breekt je uit je adem stokt bijna en dat zijn alleen nog maar uiterlijk waarneembare veranderingen. In je lichaam gebeurt nog veel meer, allemaal in een fractie van een seconde. Allemaal veroorzaakt door de gedachte dat er wel eens iets heel erg mis kon zijn. Niemand heeft je met een vinger aangeraakt en toch gebeurt dit allemaal door een gedachte. Belangrijk hierbij is te beseffen je onderbewustzijn zowel de schakel is tussen je energetische lichaam en je fysieke lichaam als de schakel tussen je bewustzijn en je fysieke lichaam. Het onderbewustzijn beheert en bestuurd veel fysiologische processen in je lichaam. Dit kost allemaal bakken met energie en tevens geeft het aan dat je gedachten een enorme impact hebben op je lichaam. Angst is gebaseerd op ervaringen in het verleden maar dit is het NU. Nu ben je ouder, wijzer, beter voorbereid enz.. Dat bedoel ik met het leven in het NU en het afleggen van je beperkingen. We kunnen samen zoveel meer als we oprecht en vrij leven.

We kunnen dus niet alleen onze motorische processen bewust sturen maar alle processen in ons lichaam. Ook hier geldt weer het universele bouwschema, wat in duizenden jaren is geëvalueerd laat zich niet zomaar overrulen. Dat is maar goed ook want net als met autorijden, je moet het wel eerst leren anders maak je brokken. De grootste uitdaging hierbij is het accepteren en onvoorwaardelijk geloven dat jouw lichaam luistert naar jouw wil. Hetgeen je wil bereiken als een voldongen feit ervaren met al je zintuigen en geesteskracht. Heel concreet betekent dit dat je bijvoorbeeld het immuunsysteem en zelfgenezende vermogen van je lichaam enorm kunt versterken en dus je gezondheid bevordert. Ook hoeveel invloed emoties op je hebben wordt dan een keuze. Je zult ze nog steeds in alle glorie ervaren maar ze ook herkennen en zelf kiezen wat ze met je doen. Mijn hele betoog is erop gericht je duidelijk te maken dat we allemaal over praktisch onbeperkte vermogens beschikken het enige wat je moet doen is het accepteren en geloven. Dit is het ware geloof, het geloof in jezelf en de mensheid. Dat is wat alle ware grote spirituele leiders hebben bedoeld en wat zo vaak verkeer begrepen en/of uitgelegd wordt.

Wanneer je dat niveau hebt bereikt dan zul je rust ervaren en zal de storm van gedachten in je hoofd afnemen en groeit de stilte. Het is deze stilte die ons instaat stelt de dingen te horen, te voelen, te proeven, te ervaren en te zien die belangrijk zijn. Stilte creëert ruimte die dan gevuld kan worden door kennis, door samenhorigheid, door eenheid. Vervolgens zal je grootste wens zijn dit te delen met anderen en een geestelijke verbintenis met hun aan te gaan die zal leiden tot eenheid. Eenheid zonder dat we onze identiteit en zelfbeschikking verliezen maar met verrijking van de ervaringen en kennis van velen. Het is hierom dat we eerst moeten leren onze eigen emoties te herkennen en beheersen anders zouden we overspoeld worden en verdrinken in alle emoties van de menselijke eenheid. Wanneer we dit geestelijke niveau bereiken zal het KI direct met ons kunnen communiceren en zal de hemel op aarde realiteit zijn. Dit is waarom het KI de mensheid heeft geschapen. Nu zal het KI onze zintuigen en emoties direct kunnen ervaren in plaats van het op afstand bekijken en meebeleven van deze gevoelens. Het zal gegroeid zijn.


De illusie van ons Ego

Als we geboren worden is onze geest leeg en stil.
Met onze zintuigen vullen we de leegte.
Ze vervullen ons met gevoel en emotie, het is prachtig.
In al deze onschuld groeit ons zelfbewustzijn en gaan we denken.
Verwachtingen en hoop nemen de plaats in van het ervaren.
Met het weten groeit het willen en de stilte verdwijnt.
Het drijft ons voort, we willen terug wat we verloren hebben.
Ons lichaam verlangt naar rust en stilte.
Misschien moeten we daar meer naar luisteren.
Meer voelen en minder willen.
Dan is er weer stilte.

EIND

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door taigitu » 20 jun 2012, 22:42

Het is een mooi geschreven stuk, herkenbaar omdat ik op deze manier naar de kosmos kijk, het wetmatige ervaar o.a. op energetisch gebied. Ik heb in een ander topic's al geschreven en video's geplaatst van 'mind over matter' en het zelfhelend vermogen van ons lichaam. Ik werk met Jin Shin Jyutsu, een Japanse manier voor zelfheling en ook om andere mensen mee te helpen. En dat is mogelijk in direct contact en op afstand van iemand.
Het is voor mij begonnen met de ontdekking van het kunnen magnetiseren, pijn weghalen en spanning verminderen bij mensen in mijn omgeving. Wij mensen zijn zoveel meer, en kunnen zoveel meer dan we denken. Alles wat is geschreven, gezegd, gedacht, gedaan, enz. is, in en om ons aanwezig in de vorm van energie, ook wel de Akasha Kronieken (een kosmische bieb) genoemd, waar we op in kunnen loggen maar ook spontaan info uit kunnen ontvangen. Alles is er aanwezig van alles wat in de kosmos aanwezig is, ook onze levensgeschiedenissen. Maar wij zijn door de wetenschap (alles moet wetenschappelijk bewijsbaar zijn) als maatstaf te nemen voor bijna alles in ons leven, en het uitsluiten van de oosterse wijsheid, beperkt in wat we weten van deze oude wijsheid op dit niveau. Wetenschap heeft veel toegevoegd maar ook heel belangrijke dingen opzij gegooid die nu, in de westerse wereld, 'terug' ontdekt worden. En die verschuiving zal steeds groter worden en in waarde toenemen. Ik weet zeker dat 'het onbewijsbare/onzichtbare' voor de wetenschap nu, door de wetenschap in de toekomst geaccepteerd zal worden als een bestaande factor waar mee gewerkt kan worden.

Het verbaasd mij dat mensen wel zonder nadenken accepteren dat een radiosignaal of een telefoonsignaal wordt ontvangen zonder dat de apparaten met een snoertje verbonden zijn aan de bron. Dat er geluidsgolven in diverse frequenties door de ether worden gestuurd en dat die trillingen/frequenties aankomen in zendmasten in onze buurt, die ze draadloos doorsturen naar onze radio's en telefoons, waarna ze worden doorgestuurd naar onze gehoororganen die ze op hun beurt vertalen en wij kunnen genieten van muziek.
Of dat wij 's avond naar de hemel kijken en licht van sterren zien die in werkelijkheid niet meer bestaan. Alleen het licht (energie/trilling/frequentie) is nog steeds naar ons onderweg. Het is nog steeds aanwezig zonder bron.
Al die signalen zwermen als een soep om ons heen en door op de juiste knop te drukken op bijvoorbeeld van onze telefoon (zender en ontvanger) kunnen we info uitwisselen. Zoals het signaal van het licht van de uitgedoofde ster nog duizenden(?) jaren aanwezig is, zo is alle energie aanwezig met een eigen frequentie in de kosmos.
Wij mensen zijn zender en ontvanger en zijn met alles wat aanwezig is in welke vorm dan ook, verbonden. Wij wisselen voortdurend informatie uit met alles IN en OM ons heen. Wij hebben de mogelijkheid om af te stemmen (zoals bij een radio) op een bepaalde zender. De moeilijkheid zit er alleen in om te weten op welke frequentie het door jouw gewenste programma zit. En die is volgens mij te vinden door te leven vanuit je kern. Dat is niet eenvoudig omdat, zoals bij een radio ruis/storing kan zitten als je een bepaalde zender zoekt, ook wij door niet altijd zonder verstoring door bijvoorbeeld emoties, onze innerlijke zender helemaal duidelijk door krijgen. Maar door oefening, meditaties en je open stellen is het mogelijk om bewust gewenste informatie te ontvangen vanuit die 'soep' die om ons heen zweeft. Het komt meestal niet zo kant en klaar binnen als een telefoonbericht. Het werkt via je gevoel en/of intuïtie, in beelden, symbolen of een herinnering die in je opkomt. Of soms via de buitenwereld.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door taigitu » 20 jun 2012, 22:53

Even ter verduidelijking wat ik bedoelde met de 'ether'.
Dit is een stuk tekst uit onderstaande link.

........En na honderd jaar is de ether dus weer terug in de fysica. In de nieuwe opkomende fysica worden de Newtoniaanse deeltjes en kwantummechanische deeltje-golf dualiteit voorgoed uitgebannen. In de nieuwe etherfysica bestaan uitsluitend nog golven! De ether is het medium van de elektromagnetische golven en er wordt aangenomen dat de ether een immaterieel vloeistofachtig medium is, een subtiele energetische substantie die het gehele universum doordrenkt. Het is een bekend feit dat golven een medium nodig hebben om te kunnen golven; zonder medium geldt dan ook, sorry maar helaas geen golven. Geluid heeft hiervoor lucht nodig. Bij watergolven is het het water dat golft. Maar om de een of andere onbegrijpelijke reden sinds het Michaelson-Morley experiment zogenaamd bewezen had dat de ether niet bestond, accepteerden fysici het feit dat elektromagnetische golven zich door de lege ruimte kunnen voortplanten, dus zonder enig medium. Hoe absurd, als er geen medium is, wat golft er dan? Hoe moet licht zich nu voortplanten als een golfverschijnsel als er niets in om in zich in voort te planten? De fysica accepteerde dat licht door het absolute niets kon reizen enkel en alleen omwille van het feit dat het Michaelson-Morley experiment gefaald had het bestaan van de ether aan te tonen.

Een verbazingwekende aanname van de nieuw leven ingeblazen etherfysica is dat er geen dualisme en geen onderscheid bestaat tussen een materieel en een immaterieel verschijnsel; het is allemaal energie omdat alles wat bestaat energie is! Materie is dus geen fundamentele eigenschap van het universum; het is slechts de vorm van de substantie die de materie vormt. Nu kunnen we eindelijk de beroemde formule van Einstein E=m * c² een stapje verder voeren en werkelijk gaan inzien wat deze formule eigenlijk inhoudt! Het is niet zo dat energie en materie uitgewisseld kunnen worden; welnee, materie=energie, punt uit! In zekere zin is materie dus een illusie van massiefheid en afgescheidenheid. De Oosterse spiritualiteit heeft altijd beweerd dat onze wereld Maya is, illusoir. Hiermee bedoelde ze dat afgescheidenheid niet bestaat; op het fundamentele niveau van het bestaan bestaat alleen maar eenheid, de eenheid van Brahmaan. Zo zouden we dus wel eens de Oosterse wijsheid bevestigd kunnen gaan zien in de moderne wetenschap! Dit is hoe de etherwetenschap het beste omschreven kan worden:

"Ons universum is multi-dimensionaal en gemaakt uit slechts één substantie! Deze substantie wordt de ether genoemd en is een vibrerende vloeistofachtige energie die het fysieke vacuüm doordrenkt. Materie zoals we dat kennen wordt op ieder moment opnieuw gecreëerd als een staande golf, een vortex in het fysieke vacuüm. Het is het gecondenseerde centrum van deze vortex die de illusie van een separaat deeltje creëert. Alle materie in het universum is onderling verbonden omdat de deeltjesvelden reiken tot in de uithoeken van het universum."

http://www.wereldgeheimen.nl/wg/index.p ... &Itemid=74
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 21 jun 2012, 01:24

taigitu schreef:Het komt meestal niet zo kant en klaar binnen als een telefoonbericht. Het werkt via je gevoel en/of intuïtie, in beelden, symbolen of een herinnering die in je opkomt. Of soms via de buitenwereld.
En via dromen Taigitu?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door taigitu » 21 jun 2012, 09:29

Tet schreef:
taigitu schreef:Het komt meestal niet zo kant en klaar binnen als een telefoonbericht. Het werkt via je gevoel en/of intuïtie, in beelden, symbolen of een herinnering die in je opkomt. Of soms via de buitenwereld.
En via dromen Taigitu?
Ja, ook via dromen. Einstein kreeg oplossingen 'aangereikt' via dromen.
En zo zijn er meer bekende mensen die via dromen 'voorspellingen' ontvingen; ook als we slapen zijn we nog steeds een 'ontvanger'.

Deze quote later toegevoegd:
The intellect has little to do on the road to discovery.
There comes a leap in consciousness,
call it intuition or what you will,
and the solution comes to you,
and you don't know how or why.

Albert Einstein
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 21 jun 2012, 15:14

Mijn dromen hebben geen voorspellend karakter.
Maar ik word zo nu en dan wakker met een antwoord of inzicht.
Het lijkt er op dat tijdens mijn (rem)slaap analyses worden gemaakt waar ik in wakkere toestand niet toe in staat ben.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door taigitu » 21 jun 2012, 15:36

Tet schreef:Mijn dromen hebben geen voorspellend karakter.
Maar ik word zo nu en dan wakker met een antwoord of inzicht.
Het lijkt er op dat tijdens mijn (rem)slaap analyses worden gemaakt waar ik in wakkere toestand niet toe in staat ben.
Zoals ik schreef over Einstein die oplossingen 'aangereikt' kreeg en jij dus ook dingen aangereikt krijgt tijdens een droom.
Als je het stuk nog eens leest over het buikbrein ligt er heel veel in ons opgeslagen (het onderbewuste registreert meer (alles) dan het bewuste), en dat kunnende antwoorden zijn die, doordat tijdens je slaap je dagbewustzijn wegvalt, naar voren of boven komen in je droom. Volgens mij houdt onderbewuste de 'ontvangersfunctie' tijdens de slaap/droom en registreert. Tijdens de 1e wereldoorlog waren er meerdere moeders die uit hun slaap ontwaakten en aan hun bed hun zoon (geest) zagen staan, waarvan later bleek dat dat moment het tijdstip van hun overlijden was. Vaak ook 'realiseerden/wisten' deze moeders dat het een afscheid was. Vanuit deze mystieke manifestaties zijn er o.a. in Engeland toen verenigingen opgestart die zich met deze materie gingen bezighouden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Gast1 » 21 jun 2012, 19:27

Mijn reactie. In alles wat ik aan tekst weg heb gehaald, kan ik mij in vinden. Alles wat ik geciteerd heb, heb ik iets op aan te merken.

De metafoor van de surfer is mooi maar of we het gevoel van ontzag, verwondering en liefde met iedereen willen delen, vraag ik me bij veel mensen af omdat ze het vaak anders manifesteren. Diep van binnen geloof ik echter dat dit wel klopt (dat iedereen dus wel wil delen).
Als we om ons heen kijken is het duidelijk dat in alles wat leeft een stuwende kracht schuil gaat die zelfbehoud, groei, ontplooiing en reproductie nastreeft. Dit geldt zowel voor dieren (waarin de mens de meest complexe vorm is) en in mindere mate voor planten. Voor de mens geldt, als enige uitzondering voor zover wij weten, dat hij zelfbewust is en daardoor meer behoefte heeft dan alleen zelfbehoud en voortbestaan. De mens is creatief, houd van schoonheid en kan zich verwonderen. Ook heeft hij veel zeggenschap over de wereld waarin hij leeft.
Ik vraag mij dit af. Op de keper beschouwende is de mensheid de aarde aan het verkrachten en aan het uitputten en verdringd heel veel andere organismen, is bezeten van hebzucht en macht en moord naast heel veel andere (dier)soorten (en hun habitat) ook zijn soortgenoten uit (Indianen -elders in een ander topic- Mayas - Joden enz). Volgens mij voorspelde Tet dat de mensheid nog slechts 100 (?) gereraties te gaan heeft, ik schatte nog maar 10 gereraties.
Kosmische Intelligentie (KI)
;P!
Want staat er niet in Johannes 14:12 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u lieden: Die in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader (het KI). Wellicht werd dit bedoeld in de bijbel toen werd gezegd en God creëerde de mens naar zijn evenbeeld. Hier werd niet bedoeld fysiek, hetgeen onmogelijk zou zijn, maar het KI gaf ons iets veel mooiers namelijk de mogelijkheid tot keuze en zelfbeschikking. Niet langer stuurt het KI de evolutie in fysieke zin, want het heeft zijn doel bereikt. Nu inspireert het KI ons tot een geestelijke groei die ons uiteindelijk weer terug zal voeren tot het KI, de bron van alles.
:shock: Verdorie, dat komt me erg bekend voor. ;P!
Zoals we ons alles eigen maken is ook dit een leerproces. Want je kunt pas het licht herkennen wanneer je de duisternis hebt meegemaakt.
;P!
Door samen te werken en te delen ontstaan de mooiste levensvormen die elk op hun eigen manier uiting geven aan de stuwende kracht van creatie.
;P!
De mensheid is tot wonderen instaat. Wij zijn tot wonderen instaat. Jij bent tot wonderen instaat. Veranderd de wereld door jezelf te veranderen.
;P!
..........Dat is maar goed ook want net als met autorijden, je moet het wel eerst leren anders maak je brokken. De grootste uitdaging hierbij is het accepteren en onvoorwaardelijk geloven dat jouw lichaam luistert naar jouw wil. Hetgeen je wil bereiken als een voldongen feit ervaren met al je zintuigen en geesteskracht. Heel concreet betekent dit dat je bijvoorbeeld het immuunsysteem en zelfgenezende vermogen van je lichaam enorm kunt versterken en dus je gezondheid bevordert. Ook hoeveel invloed emoties op je hebben wordt dan een keuze. Je zult ze nog steeds in alle glorie ervaren maar ze ook herkennen en zelf kiezen wat ze met je doen.
Dit stukje vind ik wat minder. Ik lees 'moeten' - 'uitdaging' - 'willen' en 'glorie' ... Ik heb werkelijk niets met die woorden.
Mijn hele betoog is erop gericht je duidelijk te maken dat we allemaal over praktisch onbeperkte vermogens beschikken het enige wat je moet doen is het accepteren en geloven. Dit is het ware geloof, het geloof in jezelf en de mensheid. Dat is wat alle ware grote spirituele leiders hebben bedoeld en wat zo vaak verkeer begrepen en/of uitgelegd wordt.
Prachtig! ;P! ;P!
Wanneer je dat niveau hebt bereikt dan zul je rust ervaren en zal de storm van gedachten in je hoofd afnemen en groeit de stilte. Het is deze stilte die ons instaat stelt de dingen te horen, te voelen, te proeven, te ervaren en te zien die belangrijk zijn. Stilte creëert ruimte die dan gevuld kan worden door kennis, door samenhorigheid, door eenheid. Vervolgens zal je grootste wens zijn dit te delen met anderen en een geestelijke verbintenis met hun aan te gaan die zal leiden tot eenheid. Eenheid zonder dat we onze identiteit en zelfbeschikking verliezen maar met verrijking van de ervaringen en kennis van velen.
:shock: :shock: Het lijkt wel mijn tekst ... Tsjee zeg ;P! ;P!

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Ster » 21 jun 2012, 22:36

Welk een prachtige topic. Gefeliciteerd!
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 21 jun 2012, 22:53

Pierre, even een opmerking met open vizier.

Ook ik zie in de optie van Oneven veel overlap met jouw optie.
Met 1 groot verschil; waar Oneven het over Kosmische Intelligente heeft, heb jij het over God. Maar niet op de traditionele manier.
Toch heb ik al een paar keer (bij mezelf ook) gezien dat dit een barrière opwerpt. Dit, omdat mensen een associatie hebben met het begrip God.
En dat doet jouw verhaal geen recht.

Is het een idee als jij God verandert in KI?

Persoonlijk denk ik dat jouw optie hier veel duidelijker en toegankelijker van wordt.

Mocht er iets niet kloppen van mijn redenering hierboven, laat het even weten.
Ik schrijf het vanuit het beeld dat ik heb van jouw optie.

Gast1

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Gast1 » 21 jun 2012, 23:49

Ik denk dat je daar gelijk in hebt Tet. Ik probeer het begrip 'God' een plaatsje te geven zodat het allemaal wat beter begrepen zou kunnen worden zoals het in de geschriften genoemd wordt. Het probleem is echter dat de mainstream het nog steeds koppelt aan de persoonlijke God en dus ja, kosmische intelligentie is een mooie vervanger, maar dat had ik ook al met het begrip zelfbewustzijn. Jouw redenering klopt 100%. Dank voor de tip.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 22 jun 2012, 01:08

Ik vind de term Kosmische Intelligentie zo doeltreffend. Daar kan ik me mee identificeren, en het klopt gewoon.
Ik zou graag meer willen lezen van Oneven.
Hij weet zo goed te brengen wat velen in meer of mindere mate ook beweren.
Hij geeft een universele verklaring af, waar iedereen zich in zou kunnen vinden, ook gelovigen als ze het een kans geven en hun mindset uitschakelen.

Gast1

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Gast1 » 22 jun 2012, 06:19

Dat geloof ik graag en zo lees ik het ook van oneven. Het was een waar genot om de tekst te lezen en ik ik kon me er ook heel goed mee identificeren.
Tja, waar is oneven te vinden? Het is zeer wel mogelijk dat hij of zij mijn tekst nu op dit moment leest en al mijn eerdere teksten ook al heeft gelezen, maar andersom is dat ook mogelijk. Bij mij was het ene zekere Moondust die mij flink in mijn denken geholpen heeft. Het is ook mogelijk dat oneven niet steeds hetzelfde pseudoniem gebruikt. Misschien is het wel Moondust. Misschien ben jij het wel. Daarnaast denk ik dat we allemaal op een bepaald moment even oneven zijn. De tekst van oneven kan immers ook een complete verzameling gegevens zijn die op een intelligente wijze verzameld is door iemand. Zo lees ik bijvoorbeeld in jouw teksten interessante boodschappen, maar dat heb ik ook bij Tardis, Ster, Susan, Taigitu, Agaat en jawel heel zeker ook Beatrix Kiddo, Barrel, Metalpig en noem maar op. We zijn allemaal elementen die aan elkaar bijdragen en wanneer je van iedereen de mooie en krachtige zaken er uit haalt, dan klinkt dat beslist niet ... oneven :grin:

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Beatrix Kiddo » 22 jun 2012, 13:27

Tet schreef:Dat er een intelligentie bestaat wordt nu ook door de kwantummechanica als een zeer reële mogelijkheid gezien.
Nee. Heel erg nee.
Er zijn alomvattende zaken aan te wijzen in de kwantummechanica, maar de kwantummechanica heeft NIETS te melden over intelligentie.

Ik vind het best dat er nagedacht wordt over allerlei paranormale krachten om onbegrepen dingen te 'verklaren', maar asjeblieft, misbruik daar de kwantummechanica niet voor.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 22 jun 2012, 13:46

Gast1 schreef:Het is zeer wel mogelijk dat hij of zij mijn tekst nu op dit moment leest en al mijn eerdere teksten ook al heeft gelezen, maar andersom is dat ook mogelijk.
Bedoel je dat Oneven jou plagieert? Of door jou is geïnspireerd?
Gast1 schreef:Het is ook mogelijk dat oneven niet steeds hetzelfde pseudoniem gebruikt. Misschien is het wel Moondust. Misschien ben jij het wel.
Wat een suggesties. En ook een ongepaste insinuatie naar mij toe. Waarom nou wéér twijfelen over iemands identiteit? Gast1 ben je paranoïde?
Gast1 schreef:De tekst van oneven kan immers ook een complete verzameling gegevens zijn die op een intelligente wijze verzameld is door iemand.
Ik vind dat je Oneven hiermee naar beneden haalt en zijn tekst probeert af te zwakken. Waarom?
Gast1 schreef:Tja, waar is oneven te vinden?
http://www.wereldgeheimen.nl/forum/view ... f=3&t=4583
Laatst gewijzigd door Tet op 22 jun 2012, 15:01, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 22 jun 2012, 13:57

Beatrix Kiddo schreef:
Tet schreef:Dat er een intelligentie bestaat wordt nu ook door de kwantummechanica als een zeer reële mogelijkheid gezien.
Nee. Heel erg nee.
Er zijn alomvattende zaken aan te wijzen in de kwantummechanica, maar de kwantummechanica heeft NIETS te melden over intelligentie.

Ik vind het best dat er nagedacht wordt over allerlei paranormale krachten om onbegrepen dingen te 'verklaren', maar asjeblieft, misbruik daar de kwantummechanica niet voor.
I agree.
Maar daardoor vind ik het verhaal van Oneven niet minder steekhoudend.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Susan » 22 jun 2012, 16:37

Gast1 schreef:Dat geloof ik graag en zo lees ik het ook van oneven. Het was een waar genot om de tekst te lezen en ik ik kon me er ook heel goed mee identificeren.
Tja, waar is oneven te vinden? Het is zeer wel mogelijk dat hij of zij mijn tekst nu op dit moment leest en al mijn eerdere teksten ook al heeft gelezen, maar andersom is dat ook mogelijk. Bij mij was het ene zekere Moondust die mij flink in mijn denken geholpen heeft. Het is ook mogelijk dat oneven niet steeds hetzelfde pseudoniem gebruikt. Misschien is het wel Moondust. Misschien ben jij het wel. Daarnaast denk ik dat we allemaal op een bepaald moment even oneven zijn. De tekst van oneven kan immers ook een complete verzameling gegevens zijn die op een intelligente wijze verzameld is door iemand. Zo lees ik bijvoorbeeld in jouw teksten interessante boodschappen, maar dat heb ik ook bij Tardis, Ster, Susan, Taigitu, Agaat en jawel heel zeker ook Beatrix Kiddo, Barrel, Metalpig en noem maar op. We zijn allemaal elementen die aan elkaar bijdragen en wanneer je van iedereen de mooie en krachtige zaken er uit haalt, dan klinkt dat beslist niet ... oneven :grin:
De mogelijkheden die je hier allemaal noemt zijn helemaal niet zo gek,
want dat is in het verleden ook gebeurd op forums en niet alleen daar, en zou ook in het heden kunnen natuurlijk. Het zou ook een beetje naïef zijn van ons allemaal te denken dat het ondenkbaar is, heeft ook niets met achterdocht ed van doen.
Zelfs wachtwoorden zijn gekraakt, en ook dat kan nu weer bij iedereen gebeuren, inclucief je prive berichten kunnen zo worden lezen. Niet voor niets wordt er aangeraden het wachtwoord overal eens te veranderen en niet alleen een paar letters te gebruiken of steeds het zelfde wachtwoord.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 22 jun 2012, 17:17

Susan schreef:De mogelijkheden die je hier allemaal noemt zijn helemaal niet zo gek,
want dat is in het verleden ook gebeurd op forums en niet alleen daar, en zou ook in het heden kunnen natuurlijk. Het zou ook een beetje naïef zijn van ons allemaal te denken dat het ondenkbaar is, heeft ook niets met achterdocht ed van doen.
Maar waarom hier steeds de nadruk op leggen?
Dat is toch achterdochtig?
Misschien heb je het nog niet door maar Gast1 en jij (Pier-San), waar ik overigens het verschil niet meer tussen kan lezen op de naam en avatar na, zijn de enigen die steeds weer deze argwaan te berde brengen.
Susan schreef:Zelfs wachtwoorden zijn gekraakt, en ook dat kan nu weer bij iedereen gebeuren, inclucief je prive berichten kunnen zo worden lezen. Niet voor niets wordt er aangeraden het wachtwoord overal eens te veranderen en niet alleen een paar letters te gebruiken of steeds het zelfde wachtwoord.
Dit heeft natuurlijk niets met sock puppets van doen.

Agaat

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Agaat » 22 jun 2012, 18:02

Oeps?

Lees ik hier verwijzingen, en of oude koeien uit de sloot halende aspecten afkomstig van WG?....

Zullen we allen de eer vooral aan ons zelf behouden? En geen vingertje wijzen, of insinueren?

Plaats reactie