Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 22 jun 2012, 18:17

Agaat schreef:Oeps?

Lees ik hier verwijzingen, en of oude koeien uit de sloot halende aspecten afkomstig van WG?....
Nee. Als je nou eens voor de verandering aandachtig leest weet je dat jouw suggestie nergens op slaat. Er is maar één iemand die over WG begint, en dat ben jij.
Dit noem ik olie op het vuur gooien.

Agaat

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Agaat » 22 jun 2012, 18:31

Tet, diegene die zich nu op glas ijs begeeft en zich zelf tegen spreekt, of wel schrijft, ben jij!

Gast1 schreef:
Tja, waar is oneven te vinden?

Tet schreef:
http://www.wereldgeheimen.nl/forum/view ... f=3&t=4583

Dus... ik denk dat jij nu een beetje aan het zoeken ben, of wel een oude discussie in een nieuw jasje wil steken.. en dat vind ik op zijn minst een smerig spelletje.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 22 jun 2012, 18:38

Agaat schreef:Tet, diegene die zich nu op glas ijs begeeft en zich zelf tegen spreekt, of wel schrijft, ben jij!

Gast1 schreef:
Tja, waar is oneven te vinden?

Tet schreef:
http://www.wereldgeheimen.nl/forum/view ... f=3&t=4583

Dus... ik denk dat jij nu een beetje aan het zoeken ben, of wel een oude discussie in een nieuw jasje wil steken.. en dat vind ik op zijn minst een smerig spelletje.
Linken naar een bericht op een forum staat dus gelijk aan ‘verwijzingen, en of oude koeien uit de sloot halende aspecten afkomstig van WG?’.
What a crap. Manke redenering.

Er is maar één iemand die over WG begint, en dat ben jij.
Jij gooit olie op het vuur.

Agaat

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Agaat » 22 jun 2012, 18:58

Die berg met crap, sta je zelf in... die heb je immers ook zelf uit gescheten.. lees je berichten er maar eens goed op na!

Je probeert nu iemand anders, in een verdomhoekje te schuiven, of wel jou berg crap op te laten ruimen.. omdat jij zelf ( wel degelijk ja) verwijst ( groene boekje kwijt?) naar het WG forum. Mij kun jij niets verwijten.. je valt voor mij hiermee door de mand...

Zeker om je ook al eerder schreef over Gast1, en Susan en hier wel degelijk een vingertje naar wees... zal ik citeren, of gaat er weer wat rinkelen bij je?

Dus nu moet je wel even flink blijven... ik merk het slechts op, dat je meteen zo in de verdediging springt, zegt meer dan duizend ( niet geschreven) woorden....

So, BITE ME!.... maar jij speelt nu een heel vreemd spelletje uit..

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 22 jun 2012, 19:07

Agaat schreef:Die berg met crap, sta je zelf in... die heb je immers ook zelf uit gescheten.. lees je berichten er maar eens goed op na!

Je probeert nu iemand anders, in een verdomhoekje te schuiven, of wel jou berg crap op te laten ruimen.. omdat jij zelf ( wel degelijk ja) verwijst ( groene boekje kwijt?) naar het WG forum. Mij kun jij niets verwijten.. je valt voor mij hiermee door de mand...

Zeker om je ook al eerder schreef over Gast1, en Susan en hier wel degelijk een vingertje naar wees... zal ik citeren, of gaat er weer wat rinkelen bij je?

Dus nu moet je wel even flink blijven... ik merk het slechts op, dat je meteen zo in de verdediging springt, zegt meer dan duizend ( niet geschreven) woorden....

So, BITE ME!.... maar jij speelt nu een heel vreemd spelletje uit..
Nog bondiger:

Linken naar een artikel op WG staat gelijk aan ‘oude koeien uit de sloot halende aspecten afkomstig van WG’?

Verklaar je nader.

Agaat

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Agaat » 22 jun 2012, 19:18

Nog beter Tet,

Verklaar jij jezelf nader? Mocht je dit willen doen ( waarschijnlijk niet, want jij houdt niet zo tot de verantwoording te worden geroepen) discussiëren wij eens verder, zo niet.. ga vooral door met je spelletje maar voor de goede orde: Jij bent nog steeds diegene, die verwijst...niet ik..maar JIJ... en die verwijzing probeer je nu heel vals in mijn schoenen te schuiven?

Helaas, daar trapt Agaatje niet in... jij verwees eerst naar WG en niemand anders... ik merk dit op en nu ga je staan blaffen, in onschuldigheid?

Pfttt, wat een vent! Ik bedank verder vriendelijk, bah bah...

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 22 jun 2012, 19:35

Tet schreef:Nog bondiger:

Linken naar een artikel op WG staat gelijk aan ‘oude koeien uit de sloot halende aspecten afkomstig van WG’?

Verklaar je nader.
Agaat schreef:Nog beter Tet,

Verklaar jij jezelf nader? Mocht je dit willen doen ( waarschijnlijk niet, want jij houdt niet zo tot de verantwoording te worden geroepen) discussiëren wij eens verder, zo niet.. ga vooral door met je spelletje maar voor de goede orde: Jij bent nog steeds diegene, die verwijst...niet ik..maar JIJ... en die verwijzing probeer je nu heel vals in mijn schoenen te schuiven?

Helaas, daar trapt Agaatje niet in... jij verwees eerst naar WG en niemand anders... ik merk dit op en nu ga je staan blaffen, in onschuldigheid?

Pfttt, wat een vent! Ik bedank verder vriendelijk, bah bah...
Dus je verklaart je niet nader?

Agaat

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Agaat » 22 jun 2012, 20:26

Stel jezelf die vraag Tet, en klop dan pas bij een ander aan..
die je vervolgens de schuld in de schoenen wenst te schuiven, van jou berg crap, waarover je het ( zo mooi) hebt, dat nogal altijd jou berg is! niet die van een ander!

Neem de verantwoordelijkheid voor jou geschreven woorden, indien je denkt dat je zo volwassenen bent, zal ik mij nader verklaren( alhoewel je dan naar een bekende weg vraagt, maar goed dat is jou kortzichtigheid niet die van mij) ....

Probleem hierbij is: Ik voer niet graag discussies met mensen, die zich zelf nauwelijks serieus nemen. Of hele slinkse manieren verzinnen, om een ander in het kwaad daglicht te plaatsen. Of te beschuldigen van : Olie op het vuur gooien, terwijl je zelf over begint... dus je kan blijven blaffen, met de staart tussen je benen, maar daarvoor moet je toch werkelijk vroeger opstaan..

Begrijp je dit wel? Of moet het nog duidelijker en in jou taal?

Gast1

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Gast1 » 22 jun 2012, 23:07

Tet schreef:
Het is zeer wel mogelijk dat hij of zij mijn tekst nu op dit moment leest en al mijn eerdere teksten ook al heeft gelezen, maar andersom is dat ook mogelijk.
Bedoel je dat Oneven jou plagieert? Of door jou is geïnspireerd?
Nee, beiden bedoel ik niet Tet en zie wat jij van mijn stukje schrijfwerk maakt. Ik schreef dit:
Daarnaast denk ik dat we allemaal op een bepaald moment even oneven zijn. De tekst van oneven kan immers ook een complete verzameling gegevens zijn die op een intelligente wijze verzameld is door iemand.
De vraag is waar je het vandaan haalt dat hij mij plagieert of door mij geïnspireerd is. Hoe kom je daar toch bij? Ik vind het een prachtig stuk en in veel opzichten herken ik mij daar in, jij herkent mij hier ook in en geeft mij zelfs een advies. Vreemd, deze reactie van jou.
Het is ook mogelijk dat oneven niet steeds hetzelfde pseudoniem gebruikt. Misschien is het wel Moondust. Misschien ben jij het wel.
Wat een suggesties. En ook een ongepaste insinuatie naar mij toe. Waarom nou wéér twijfelen over iemands identiteit? Gast1 ben je paranoïde?
Tet toch... Ik suggereer niets maar open een mogelijkheid. Volgens mij begrijp je het woord insinuatie niet anders schreef je niet wat je schreef. Ik schreef immers dat jij het ook kon zijn die de tekst geschreven zou kunnen hebben van Oneven en gaf je daarmee een compliment. Althans dat dacht ik omdat je schreef:
Ruim een week geleden kwam ik op een ander forum een tekst tegen waar ik erg van onder de indruk was.
Dit was geschreven door iemand die zich Oneven noemt. En deze tekst was zijn eerste en laatste tekst ooit op dat forum.
Ik heb gereageerd op deze tekst maar helaas nooit meer iets van Oneven gehoord, en vandaag kon ik zien dat hij vanaf een dag na het plaatsen van zijn tekst nooit meer online is geweest. Omdat ik deze tekst graag met jullie wil delen, en ook benieuwd ben naar jullie eventuele reacties ‘leen’ ik hem van Oneven, en plaats de tekst hieronder.
Ik dacht dus dat je Oneven bewonderde en nu vind je het ongepast dat ik dus schreef dat jij ook de schrijver zou kunnen zijn? Vreemd, deze reactie van jou. Of ik paranoïde ben? Interessante vraag Tet ... Stukje over borderline al gelezen?
De tekst van oneven kan immers ook een complete verzameling gegevens zijn die op een intelligente wijze verzameld is door iemand.
Ik vind dat je Oneven hiermee naar beneden haalt en zijn tekst probeert af te zwakken. Waarom?
En waarom zou dat niet kunnen Tet? Waarom zou ik hem daar mee naar beneden halen? En waarom zou ik zijn verhaal daar mee proberen af te zwakken? Je interpreteert nogal wat. Heb je het aantal opgestoken duimpjes niet opgeteld? Kijk toch eens wat je allemaal schrijft Tet, eerst op de reactie van Susan:
De mogelijkheden die je hier allemaal noemt zijn helemaal niet zo gek, want dat is in het verleden ook gebeurd op forums en niet alleen daar, en zou ook in het heden kunnen natuurlijk. Het zou ook een beetje naïef zijn van ons allemaal te denken dat het ondenkbaar is, heeft ook niets met achterdocht ed van doen.
Maar waarom hier steeds de nadruk op leggen?
Dat is toch achterdochtig? Misschien heb je het nog niet door maar Gast1 en jij (Pier-San), waar ik overigens het verschil niet meer tussen kan lezen op de naam en avatar na, zijn de enigen die steeds weer deze argwaan te berde brengen.
Kijk eens goed naar wat je hier schrijft. Jij weet precies wat ik bedoel. Vervolgens zie ik hoe je communiceert met Agaat... :?
Linken naar een bericht op een forum staat dus gelijk aan ‘verwijzingen, en of oude koeien uit de sloot halende aspecten afkomstig van WG?’. What a crap. Manke redenering. Er is maar één iemand die over WG begint, en dat ben jij. Jij gooit olie op het vuur.
Dit is niet de tekst van de schijnbaar evenwichtige Tet zoals zoals ik de teksten van hem in andere onderwerpen lees. Op een bepaald moment gaat het steeds mis en dan komt er steeds een andere Tet tevoorschijn. Je schreef naar Agaat: "Dus je verklaart je niet nader?" ...
Ik heb je al eerder een aantal vragen gesteld waar ik geen antwoord op kreeg en dat hoeft ook niet, je hoeft je niet nader te verklaren. Vraag dat dan ook niet aan een ander wanneer je weet wat er bedoelt wordt. Jammer dat je met deze topic zo om gaat. Wat zou Oneven er wel niet van vinden?

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tet » 23 jun 2012, 02:10

Pierre, ik weet gewoon wat ik lees.

Of jij schrijft het niet goed en kunt je niet goed uitdrukken.
Of je weet wel degelijk wat je schrijft en draait de boel om door te zeggen dat ik het fout interpreteer.

Altijd hetzelfde liedje met jou.

Mensen met jouw manier, manieren en maniertjes vermijd ik in mijn leven; ze trekken alle energie uit me.

Vanaf nu besteed ik geen aandacht meer aan jou, Susan en Agaat.
De verborgen haat die ik voel begint mij te deren.
Ik pas.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tammy » 23 jun 2012, 04:38

Dames en heren, gelieve jullie ongenoegens naar elkaar toe via de PM a.u.b.

Vanaf hier weer ontopic. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Gast1 » 23 jun 2012, 06:40

Tammy schreef:Dames en heren, gelieve jullie ongenoegens naar elkaar toe via de PM a.u.b. Vanaf hier weer ontopic. :wink:
Tammy, je bent een engel om jouw opmerking af te sluiten met een vriendelijk knipoog. Ik kan helaas niet via de PM reageren omdat Tet deze mogelijkheid heeft afgesloten, ik kan niet in zijn PB en daar zal hij ongetwijfeld zijn redenen voor hebben. Wanneer je al mijn teksten hier op het forum na gaat, zul je ontdekken dat ik tegen niemand mijn ongenoegen uit spreek (uit schrijf). Sterker nog, ik complimenteer Tet en doe mijn best om hem te begrijpen door vragen te stellen. Wanneer ik vragen stel die heel dicht bij Tet liggen, krijg ik echter nooit een antwoord. Door de verwijzing van Tet naar WG middels zijn link zie ik echter dat er ook hier hetzelfde gebeurd als destijds bij WG. De toon van Tet wordt scherper en inmiddels denk ik dat hij dezelfde schrijver is dan de Tet op WG. Ik ga weer on-topic: Wij zijn (ook) op Aarde om ons te realiseren wat we voor elkaar kunnen betekenen ... Het artikel van Oneven omschrijft dit prachtig en helaas zie ik dat niet terug in de uitingen van de auteur die deze topic opende. Daarmee geef ik geen waardeoordeel in die zin dat ik hier iets negatiefs schrijf. Ik kan niet anders dan dat constateren en wordt graag gewezen op de zaken die niet duidelijk zijn in mijn teksten. Aan Tet heb ik veel 'goeds' te danken en dat schreef ik al vaker. Door alle eerdere reacties die ik van hem las, heeft hij mij een groter zelfinzicht gegeven en over deze kwaliteit beschik ik helaas andersom niet.

We kunnen elkaar vragen stellen wanneer we elkaar niet begrijpen. Wanneer iets niet duidelijk is of wanneer ik dat niet ben, sta ik met de armen open om die informatie in ontvangst te nemen en om mij vervolgens te verduidelijken. Er zijn hier goede criticasters die dat doen zonder dat ze naar de zender een waardeoordeel uitspreken of allerlei negatieve bijvoeglijke naamwoorden gebruiken. Er zijn er echter ook die dat niet doen en zelfs zaken neertypen waar je van zou kunnen schrikken. Ik heb allerlei voorbeelden aangehaald waarvan hier onder een ernstige:
...Of je weet wel degelijk wat je schrijft en draait de boel om door te zeggen dat ik het fout interpreteer. Altijd hetzelfde liedje met jou. Mensen met jouw manier, manieren en maniertjes vermijd ik in mijn leven; ze trekken alle energie uit me. Vanaf nu besteed ik geen aandacht meer aan jou, Susan en Agaat. De verborgen haat die ik voel begint mij te deren. Ik pas.
Aldus de auteur van dit stukje. Mijns inziens zijn we niet op Aarde (zelfs de hoofdletter waarmee 'Aarde' geschreven wordt valt mij op, daar ik dit ook altijd doe) om elkaar te haten. Hoe realiseren we het om de haat weg te halen? Dit vond ik op wikipedia:
Volgens de psychologie komt haat voort uit een psychologische projectie van de eigen schaduwzijde op het object. Een schaduwzijde die bij zichzelf ontkend wordt en daardoor in het object ontdekt. Haat vertekent de werkelijkheid. Meestal is dat object dus iemand die juist die eigenschap mist en zuiver is. Daarom bestaat er dan een onvermogen om de werkelijkheid te zien en een onbewust weten dat men zelf schuld heeft aan dat verwijt aan die ander. Dat is dan het begin van haat.
Volgens Paul Ekman, hoogleraar psychologie aan de afdeling psychiatrie van de University of Calfornia Medical School, in zijn boek "Emotions revealed" (2004) is haat evenals blijvende wrok geen emotie, want daarvoor duren ze te lang. Ook geen stemming, omdat we weten waarom we haten of wrok koesteren, hetgeen bij een stemming meestal niet het geval is. Hij ziet wrok als een emotionele attitude [een bewust geloof of mening in combinatie met emotionele toon of gevoel en een neiging tot handelen] en haat als een emotionele gehechtheid. Beide zijn doortrokken van woede, maar zijn zelf geen woede. Haat is volgens hem een blijvende, intense antipathie gepaard aan afschuw en minachting als gevolg van aangedaan leed. Haat is gericht op een persoon, terwijl wrok is verbonden aan een speciale grief of reeks van grieven. Haat knaagt en neemt de hater zodanig in beslag, dat hij gepreoccupeerd raakt met de gehate man of vrouw. Wrok knaagt ook, zit contant in het achterhoofd en neemt de geest voortdurend in beslag. Een persoon met wrok piekert buitensporig veel over het hem of haar aangedane wel of niet vermeende onrecht. Wrok en haat kunnen door versterkende omstandigheden escaleren tot spontane of doordachte wraakneming.

Het woord 'projectie' is eerder naar mij toe geworpen en ziehier waar ik het dus terugvind. Lieve mensen, pas op met deze gevoelens en leer ze te herkennen bij jezelf. Werk er aan en heb elkaar lief. Hou van elkaar en lees het stuk van Oneven nog een keer goed door. Om dit te begrijpen wat hij schrijft is dát waarvoor we hier op Aarde zijn en het is te realiseren, begin bij jezelf.
:loveU:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tammy » 23 jun 2012, 08:40

Gast1 schreef:
Wanneer je al mijn teksten hier op het forum na gaat, zul je ontdekken dat ik tegen niemand mijn ongenoegen uit spreek (uit schrijf).


Dan formuleer ik het anders, ook voor de anderen leden:

Gelieve berichten die niks met het topic te maken hebben via PM te sturen. :wink:
Men heeft de mogelijkhid om die functie inderdaad uit te schakelen.
Dat is ieder zijn eigen keuze hier op het forum.
Dat maakt het wel wat moeilijker om eventueel iets uit te praten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Ster » 23 jun 2012, 21:38

Tet schreef:
Beatrix Kiddo schreef:
Tet schreef:Dat er een intelligentie bestaat wordt nu ook door de kwantummechanica als een zeer reële mogelijkheid gezien.
Nee. Heel erg nee.
Er zijn alomvattende zaken aan te wijzen in de kwantummechanica, maar de kwantummechanica heeft NIETS te melden over intelligentie.

Ik vind het best dat er nagedacht wordt over allerlei paranormale krachten om onbegrepen dingen te 'verklaren', maar asjeblieft, misbruik daar de kwantummechanica niet voor.
I agree.
Maar daardoor vind ik het verhaal van Oneven niet minder steekhoudend.
Let op, Tet!
Niet te vlug akkoord gaan. Was het Karl Pribam of David Bohm die zei: dat wat achter hem ligt chaos is, totdat hij zich omkeert en deze verandert in de realiteit.

Even algemeen:
Kunnen we het niet over een andere boeg werpen?
Wij waren hier met een prachtig onderwerp begonnen en plots gaan we weer in een egostrijd.
Er zijn geen vijanden, hoor! Vijand komt van vi_and > wi_and > wij ander > de andere wij.

Niemand moet hier gelijk halen, hoor!
Alleen ego's kunnen gelijk krijgen. Krijgers maken oor_log (door hun log oor en hebzucht).
Alle mensen zijn oké. Neen onmisbaar!
Als er één entiteit zou ontbreken, zou het universum ophouden te bestaan.

Met Mensen, met een sterk ego, kan (moet) men wat meer geduld oefenen.
Zijn we hier niet naar onze zelfrealisatie op zoek?
Ligt die niet in dé Waarheid en dé Liefde. En niet in ‘ons gelijk’.
Iedereen vergist zich al eens. Zo hoort dat! In deze wereld (dimensie) is imperfectie de regel.

Ik heb nog wat vragen bij die mooi tekst van 'Oneven': (Die is natuurlijk ook imperfect!)
Bv.: Ik citeer:
"...Energie is net als geld je kunt het maar een keer uitgeven, fysiek of in emoties."
Mijn visie:
Is energie uit te geven? Zij kan wel getransformeerd worden, maar nooit verbruikt worden. Men kan geen joule; erg of wattseconde energie bij maken of vernietigen. Energie is eeuwig.

Dit is een wijdverbreid misverstand uit de economische wereld, dat ik even wil rechtzetten.

P.S.: @ Agaat: Kunt je mij ‘shifu’ vertalen a.u.b. Het komt níet voor in mijn woordenboek.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Agaat

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Agaat » 23 jun 2012, 22:54

@ Ster, ik kan en wil niet in details treden, maar een Shifu is een leermeester... Kung-fu ( waar ik in geloof en prachtig vind) daar komt het vandaan. Je kunt het ook een Sensei noemen, of een Reikimeester

Deze shifu, laat mij zien en leren dat ik niet altijd hoef te vechten...

http://www.youtube.com/watch?v=8GfeQr3h ... re=related

Gast1

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Gast1 » 24 jun 2012, 10:44

[think] [think]
Tammy schreef:Gast1 schreef:
Wanneer je al mijn teksten hier op het forum na gaat, zul je ontdekken dat ik tegen niemand mijn ongenoegen uit spreek (uit schrijf).


Dan formuleer ik het anders, ook voor de anderen leden:

Gelieve berichten die niks met het topic te maken hebben via PM te sturen. :wink:
Men heeft de mogelijkhid om die functie inderdaad uit te schakelen.
Dat is ieder zijn eigen keuze hier op het forum.
Dat maakt het wel wat moeilijker om eventueel iets uit te praten.
Van deze reactie van jou begrijp ik niets Tammy. Ik geef even in het openbaar (en dus off-topic) een reactie omdat ik vind dat je voor verwarring zorgt :shock:
Dat kan echter ook aan mij liggen en dan probeer ik het graag te begrijpen. Volgens mij houd ik mij nl keurig binnen het topic met de 'discussie' en dat zal ik hieronder gaan uitleggen:

Deze prachtige topic heeft Tet geopend waarbij hij meteen een vraag stelde:
Omdat ik deze tekst graag met jullie wil delen, en ook benieuwd ben naar jullie eventuele reacties ‘leen’ ik hem van Oneven, en plaats de tekst hieronder.
Die vraag herhaalde hij direct op de reactie die hij hierboven aanhaalde:
Alles hangt met alles samen. In dit stuk begin ik bij DNA en leg uit hoe ons energetisch lichaam hiermee communiceert. Vervolgens wordt de link gemaakt met de Kosmische Intelligentie (kan God, Boedda, Alla enz.. zijn) waarbij ik de vraag probeer te beantwoorden waarom wij hier zijn en welk doel de Kosmische Intelligentie met ons voor ogen heeft. Uiteraard biedt ik geen zekerheden maar volgens mij een zeer plausibele optie. Graag verneem ik jullie reacties hierop.
Ik gaf Tet een flink aantal positieve duimpjes als reactie en kwam daarbij aan zijn vraag tegemoet. Er leek zelfs even een mooie discussie te ontstaan en ik gaf in een verdere reactie dat we allemaal aan elkaars informatie bijdragen. We zijn allemaal een beetje 'Oneven' en het kan zijn dat er onbewust en ook bewust teksten van iemand anders overgenomen worden, omdat anderen het beter kunnen verwoorden en jawel, ik heb het ook meegemaakt dat iemand anders twee verschillende pseudoniemen gebruikt, maar ik geef daar geen enkel waardeoordeel over. Tet's reactie daarop op 22 Jun 2012, 13:46 loog er niet om. Dit bericht staat bol van de aannames en de discussie krijgt ineens een andere wending waarbij ik op elke vraag van Tet wederom antwoord gaf aangaande het topic mét zelfs verwijzingen naar het topic waarbij ik het contact dus niet verlies met de inhoud van het topic en de naam van Oneven noem. Tet slaat echter de deur volkomen dicht en jij constateerde dat we elkanders ongenoegen via de PM uit moesten praten (schrijven). Ik heb je proberen uit te leggen dat ik totaal geen ongenoegen geschreven heb naar Tet en dat ik hem waardeer. Dat heb ik nog een keer als reactie op jouw opmerking gegeven waarbij ik ook weer compleet voeding hield met het topic. Ik ben een beetje verdrietig dat je als reactie gaf dat we ons 'on-topic' dienden te houden. Tammy, ik heb niet anders gedaan dan dat en vind jou opmerking richting mij (omdat je mij geciteerd hebt) niet leuk. In het algemeen heb je natuurlijk gelijk, maar in dit geval niet naar mij toe. Vertel mij, ik heb proberen aan te geven dat ik mij hier telkens weer opnieuw on-topic heb gehouden. Zie jij nu nog steeds dat ik me niet on-topic heb gehouden? Het is beslist niet zo dat ik probeer gelijk hebben, maar ik probeer het te begrijpen. Het is niet erg dat ik geen antwoorden krijg en elke keer opnieuw wanneer ik dicht in de buurt kom van Tet, dan slaat hij de deur dicht en dat deed hij ook al in het topic 'De Hemel op Aarde'. Geen antwoord is namelijk ook een antwoord :wink:
Aan al degenen die geen antwoord geven op uit het hart gestelde vragen, raad ik aan om het stuk van Oneven nog een keer goed te lezen én het te begrijpen. Want het is en blijft een prachtig stuk, zoals Ster ook al aanhaalde.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Tammy » 24 jun 2012, 11:24

Gast1 , ik bedoelde niet specifiek jou. :wink:
In zijn algemeenheid.

Ik bedoelde met ontopic het oprakelen wat ik zag gebeuren wat er op een vorig forum is gebeurd.
Ik heb mij dus niet goed uitgedrukt.
Dat bedoelde ik met berichten die niks te maken hebben met dit topic.
Sommige kennen elkaar hier uit een ander forum, daar was toen irritatie of het elkaar niet begrijpen met sommige leden onderling.

Dat bedoelde ik.

Het geschreven woord komt soms anders over dan men bedoeld.
Excuses van mijn kant dat ik niet duidelijk was. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Ster » 24 jun 2012, 11:37

Agaat schreef:@ Ster, ik kan en wil niet in details treden, maar een Shifu is een leermeester... Kung-fu ( waar ik in geloof en prachtig vind) daar komt het vandaan. Je kunt het ook een Sensei noemen, of een Reikimeester

Deze shifu, laat mij zien en leren dat ik niet altijd hoef te vechten...

http://www.youtube.com/watch?v=8GfeQr3h ... re=related
Dank je! lieve Agaat,
Voor de mooie muziek en het filmpje, dat ik bewaar voor de kleinkinderen.
Ik was even verward doordat jouw onderschrift vlak onder jouw bemerking aan Tet stond. Het voelde voor mij alsof je hem als jou meester aanzag. Zeer contradictorisch.
Ook voor de verklaring. Ik ken een Reikileraar.
Maar is het tijdperk van de Aardse meesters en Goeroe's niet stilaan voorbij? Staat het meesterschap nu niet voor iedereen open?
Je moest eens weten hoeveel ik, op dit forum al geleerd heb van de anderen. Ook van Beatrix Kiddo (Misschien komt ze weer voor de pinnen met haar zwaard?) en Tardis en Tet.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gast1

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Gast1 » 24 jun 2012, 12:36

Tammy schreef:Gast1 , ik bedoelde niet specifiek jou. :wink:
In zijn algemeenheid.

Ik bedoelde met ontopic het oprakelen wat ik zag gebeuren wat er op een vorig forum is gebeurd.
Ik heb mij dus niet goed uitgedrukt.
Dat bedoelde ik met berichten die niks te maken hebben met dit topic.
Sommige kennen elkaar hier uit een ander forum, daar was toen irritatie of het elkaar niet begrijpen met sommige leden onderling.

Dat bedoelde ik.

Het geschreven woord komt soms anders over dan men bedoeld.
Excuses van mijn kant dat ik niet duidelijk was. :hands:
Volgens mij begrijp jij het verhaal zoals het hier in dit topic door Tet geplaatst is.
'Be a Tammy'
:loveU:

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Waarom zijn we op Aarde en hoe realiseren we dit

Bericht door Ster » 25 jun 2012, 22:40

Sorry, ik zat in de foute topic!

Ster
Ik groet God in jou.
Namasté!

Plaats reactie