Leven... Wat is het doel van het leven?

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Leven... Wat is het doel van het leven?

Bericht door univers » 30 apr 2015, 18:47

Wat.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Leven... Wat is het doel van het leven?

Bericht door gusteman » 30 apr 2015, 22:56

Gast1 schreef:Als hij 'geniaal zegt of schrijft, wil ik dat best aannemen Gusteman.
Oh maar ik trok het niet in twijfel hoor, ik vond er zelf gewoon weinig geniaal aan.
Komt waarschijnlijk doordat ik ben opgegroeid in een gezin waar de studies van J S Bach dagelijkse kost waren. Eens je die hebt uitgediept heb je zowat alles gezien (gehoord) wat op muzikaal gebied verwezenlijkt kan worden.
Gast1 schreef:Tamelijk complexe materie!
Dat klopt als een bus. :wink:
taigitu schreef:Je zou de mens en zijn ontwikkeling dus kunnen zien als een wetmatig onderdeel van het kosmisch gebeuren waar er geen streven naar een doel is maar waar de mens zichzelf afvraagt of het leven een doel heeft. Misschien komt het antwoord uit de vraag...... waarom of waarvoor wil je het weten? Je zou alles kunnen zien als golven van de oceaan die op en af de kust rollen........
Komt zowat overeen met mijn eigen conclusies, vooral dan het stukje "... Misschien komt het antwoord uit de vraag...... waarom of waarvoor wil je het weten? ...".

Gast1

Re: Leven... Wat is het doel van het leven?

Bericht door Gast1 » 01 mei 2015, 06:42

Gast1 schreef:En zo heb ik gevonden ...
univers schreef:Wat.
Zingeving.

Plaats reactie