Mensen die in je dromen verschijnen ?

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
Draadloosstroom

Mensen die in je dromen verschijnen ?

Bericht door Draadloosstroom » 22 mar 2013, 23:16

Geen idee of dit hier goed plaats zo niet plaats gelieve naar de correcte forum.

Ik heb de laatste tijd steeds dromen waarin mensen me aanspreken, op die dingen in mijn leven staan te gebeuren, en over dingen die ik gedaan heb.
Om de een of andere rede lijken ze het 80% van de tijd gelijk te hebben, echter snap ik ze niet helemaal.

Ik zie ook steeds dezelfde personen voor me, de een kan ik me herinneren, de een vaag, maar de ander totaal niet maar toch zie ik ze, kan het zijn dat de personen in je dromen mensen zijn die je ooit 1x hebt gezien en in je onbewust zijn hebt opgeslagen ?

Tevens maak ik ook mee dat ik met een groep mensen ben echter kom ik dan steeds dezelfde persoon tegen zover ik me kan herinneren een meisje, die iets in het latijns tegen me zegt, ik ken dr wel maar in vraag me dan in mn droom af wie ben jij, en deze vraag stel ik mezelf ook als ik wakker ben en op sta.

iemand antwoorden ?

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Mensen die in je dromen verschijnen ?

Bericht door Susan » 23 mar 2013, 10:32

Er is een topic over dromen, waar weet ik niet precies, zou ook onder paranormaal
kunnen staan....of psychologie bijv.?

Over dromen is niet een twee drie een kant en klaar antwoord te geven. Ook
in boeken met allerlei trefwoorden kan je het antwoord niet altijd bij elkaar
zoeken. Wat we in onze dromen beleven en zien, is metaforisch voor wat er diep
in je onbewuste psyche leeft. En mensen of karakters in dromen staan voor aspecten
van je persoonlijke, collectieve en transpersoonlijke achtergrond.

Om jouw droom te verklaren is er aanvullende informatie nodig over wat er nog meer
speelde in deze droom of de herhalende dromen.
En dan kunnen er verrassende zaken voor jou duidelijk worden hoor, echt kan veel inzicht in jou zelf geven :grin: 'k Heb het zelf zo meermalen ervaren nml.
Zo heb ik al een tiental jaren dromen duidelijker kunnen maken via een boek mét symboolkaarten er bij, die gemaakt is door iemand die zijn leven gewijd
heeft aan studie ook hier over,het ontwikkelen van, én het werken met dromen. En die laten vaak heel iets anders zien dan gewoonlijk even 'verklaard' word in 'droomwoordenboeken' met een te sumiere simpele en oppervlakkige uitleg in mijn optiek.
Laatst gewijzigd door Susan op 23 mar 2013, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Mensen die in je dromen verschijnen ?

Bericht door Gast1 » 23 mar 2013, 10:50

Draadloosstroom schreef:Geen idee of dit hier goed plaats zo niet plaats gelieve naar de correcte forum.

Ik heb de laatste tijd steeds dromen waarin mensen me aanspreken, op die dingen in mijn leven staan te gebeuren, en over dingen die ik gedaan heb.
Om de een of andere rede lijken ze het 80% van de tijd gelijk te hebben, echter snap ik ze niet helemaal.

Ik zie ook steeds dezelfde personen voor me, de een kan ik me herinneren, de een vaag, maar de ander totaal niet maar toch zie ik ze, kan het zijn dat de personen in je dromen mensen zijn die je ooit 1x hebt gezien en in je onbewust zijn hebt opgeslagen ?

Tevens maak ik ook mee dat ik met een groep mensen ben echter kom ik dan steeds dezelfde persoon tegen zover ik me kan herinneren een meisje, die iets in het latijns tegen me zegt, ik ken dr wel maar in vraag me dan in mn droom af wie ben jij, en deze vraag stel ik mezelf ook als ik wakker ben en op sta.

iemand antwoorden ?
Mogelijk, maar daarvoor is meer info nodig. Het gaat dus over jouw toekomst en het verleden. Het verleden van Howlin Mad Murdock? Waarover word je dan precies aangesproken en wat wordt er in het Latijns tegen je gezegd?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Mensen die in je dromen verschijnen ?

Bericht door Vitharr » 23 mar 2013, 17:12

Ik heb toevallig net iemand een stuk geschreven over "visualiseren". Wat jij beschrijft gebeurde bij mij ook regelmatig. Zeker in een droomtoestand liet mijn brein me mensen zien die terloops iets hadden gezegd wat ineens heel belangrijk voor me was. Mijn brein reconstrueert die mensen dan en hoe beter ik ze ken, hoe duidelijker ze zijn.

Wat het precies is, is moeilijk te bepalen omdat er verschillende zaken zijn die op elkaar lijken. Zo heb ik 's nachts ook wel eens "ingebroken" in het hoofd van een goede vriendin. We hadden een heel gesprek over vanalles en nog wat toen ik ineens besefte dat ik me "een vrouw" voelde. Ik schrok wakker, keek even op de klok, zag dat het 3 uur was en draaide me om en sliep verder. 's ochtends kroop ik achter mijn PC en ik bleek een berichtje van haar te hebben. Getikt om 3:00, en het begon zo "wat ik nou toch net heb gehad, het leek of je IN mijn hoofd zat, we hadden het over ......". ;P!

Ik denk dan ook dat alleen jijzelf deze boodschap kunt ontrafelen. Het lijkt me in ieder geval belangrijker WAT het meisje zegt dan WIE ze is. Maar dat is mijn gevoel dan weer...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Mensen die in je dromen verschijnen ?

Bericht door Susan » 23 mar 2013, 17:23

O ja Vitharr, herkenbaar hoor, leuk zijn zulke voorvallen altijd vind ik.
Heb het vaak zo ook meegemaakt, bijna exact wat jij beschrijft, en het bijzondere was dat ik zo ook meermalen heb gehad, dat ik dan 's nachts zelf een bericht stuurde en op het zelfde moment, op de minuut af de ander mij mailde. Komt ook telepathies contact bij kijken.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Draadloosstroom

Re: Mensen die in je dromen verschijnen ?

Bericht door Draadloosstroom » 31 mar 2013, 01:52

Ik ben er min of meer achter wat de dromen iig inhouden over mijn verleden en toekomst.
Op een of andere manier wordt er een spiegel tegenover me gezet, en zie ik 3x me zelf, hoe ik 5 / 6 jaar terug was, hoe ik nu ben en hoe ik over 10 jaar ben.

Maar ik snap niet zo goed waarom ik dit te zien krijg, ik weet zelf ook dat de afgelopen 6 jaar niet de makkelijkste zijn geweest en me toch wel gevormd hebben min of meer, keer op keer beginnen wild vreemde ook een gesprek met me, waarbij ze zich voorstellen als iemand die ik wel ken, maar ze zien er niet zo uit.
Ik ben ook steeds op Hardstyle Festival als dit gebeurt.

Over het meisje ben ik nog steeds niet uit wie het is, het zijn er overigens 2 die me nu aanspreken, van eentje denk ik dat dat mn beste vriendin is die is 5 jaar geleden overleden, de woorden die ze uitspreekt in het latijns lijken op;
Ab imo pectore..... Absque ulla condicione..... Absque ulla condicione.....Absque ulla condicione

En het eindigd met
Absque ulla condicione
Errare humanum est
Absque ulla condicione
Errare humanum est
Absque ulla condicione
Errare humanum est
Amor omnia vincit
Amor omnia vincit
Amor omnia vincit
Mis you

bij de ..... weet ik niet wat er gezegd wordt, tekst is naar mijn idee ook veel langer, de volgorde weet ik ook.

Droom het 1 of 2x per week als ik de dromen heb.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Mensen die in je dromen verschijnen ?

Bericht door Susan » 31 mar 2013, 07:43

Er kan dan een voor jou nu nog verborgen boodschap in zitten. De bedoeling is om jou hier op attent te maken en alles nog eens goed te analyseren van afgelopen achterliggende jaren. En met aandacht te kijken wat er nu in het heden gebeurt in jouw leven.
Soms kan het wat langer duren maar ga je het zien.
Zelf heb ik meermalen het zelfde gedroomd, eerst ook nog in grijzige tinten, toen iets meer kleur, en de derde keer volledig in kleur, twee maanden later gebeurde dát wat ik dus maanden daar voor exact steeds hetzelfde te zien kreeg in deze dromen...
Soms kan het zelfs anderhalf jaar of langer duren, vooral met voorspellende dromen overkwam me dit.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

tofu_kronos

Re: Mensen die in je dromen verschijnen ?

Bericht door tofu_kronos » 03 apr 2013, 18:47

Droomde laatst nog van een lanparty van 15 jaar terug. Ging toen altijd met een collega daar naartoe. Een aantal dagen later googlede ik voor info over spelcomputers, en kwam op een forum terecht waar die gast nou net administrator van was. Conclusie sommige dromen zijn voorbodes.

Plaats reactie