Utopia..........

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Gast1

Re: Utopia..........

Bericht door Gast1 » 07 jan 2014, 10:44

Heb het gisteravond gemist, was het vergeten......
Gelukkig. Het heeft jou dus niet bezig gehouden ... :wink:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Utopia..........

Bericht door Fenna » 07 jan 2014, 13:00

Blijven jullie maar lekker nieuwsgierig, Uni en Gast1. :lekkapuh:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Utopia..........

Bericht door goudroes » 07 jan 2014, 14:16

Gast1 schreef:
goudroes schreef:Nee, ik heb ook nooit naar de bus, big brother enz gekeken.
Ik wel. Ook naar de eerste serie afleveringen van Expeditie Robinson rond 2000 geloof ik. Een Belg had toen gewonnen en toen ik deze man voor het eerst zag, wist ik meteen dat hij ging winnen en dat gebeurde ook. Die serie vond ik toen wel spannend, daarna verloor ik mijn interesse. De bus en Big Brother ... [zucht] [zucht] [zucht]
Nee, ik heb het gehad met die series ...
Ja, expeditie Robinson ook ooit in het begin eens gekeken. Net als op dat kasteel, in de jaren 90 was dat. Dan keek je met de kinderen mee.

Wij kijken ook meer naar ned 1 2 3. Maar ook Nikita. Volgens mij gebeurd dat in het eggie ook. :?
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Rie

Re: Utopia..........

Bericht door Rie » 07 jan 2014, 15:29

Vind het erg lijken op Big Brother maar dan dat ze niks hebben.
Vind het al zo erg dat er al eentje staat te janken omdat hij alles heeft achtergelaten,ja sorry maar dan moet ik vreselijk lachen :hahaha: doe dan niet mee,je weet dat je een jaar weg bent.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Utopia..........

Bericht door Tammy » 08 jan 2014, 06:03

Je kan het ook opnemen Taigitu. :grin:

Ja Gast1, de kijkcijfers, verschrikkelijk toch.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Utopia..........

Bericht door taigitu » 08 jan 2014, 14:13

Ik heb gekeken...... en ben niet onder de indruk.
Maar dat kan ook niet want al die egootjes moeten hun 'plekje' nog veroveren en dat geeft gekrakeel. Er is al geroddeld over iemand die zich helemaal inzet en eten ging maken voor de hele ploeg. En dan steek je zelf maar magertjes af en dus wordt die persoon (even 'onderons') afgezeken..... En dat voor de eerste hele dag waar besloten moet worden of een toilet moet worden aangeschaft, enz.
Ik vermoed dat het al snel heftig zal botsen tussen verschillende mensen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Utopia..........

Bericht door Gast1 » 08 jan 2014, 16:52

Precies.
En eerlijk gezegd word ik daar erg moe van ...
Dan kijk ik nog liever naar ...


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Utopia..........

Bericht door Tammy » 09 jan 2014, 03:53

Taigitu schreef:
Ik heb gekeken...... en ben niet onder de indruk.
Maar dat kan ook niet want al die egootjes moeten hun 'plekje' nog veroveren en dat geeft gekrakeel. Er is al geroddeld over iemand die zich helemaal inzet en eten ging maken voor de hele ploeg. En dan steek je zelf maar magertjes af en dus wordt die persoon (even 'onderons') afgezeken..... En dat voor de eerste hele dag waar besloten moet worden of een toilet moet worden aangeschaft, enz.
Ik vermoed dat het al snel heftig zal botsen tussen verschillende mensen.
Jij verwoord precies Taigitu waarom ik niet naar dit soort flut programma`s kijk.
Egootjes..............anderen afzeiken enz.
Die mensen interreseren mij geen bal.

Ik zou liever kijken naar een groep wetenschappers op de Noordpool die allerlei experimenten uitvoeren om te kijken of mensen in extreme koude kunnen overleven.
Mocht de aarde eens verwoest worden en het zonlicht ontbreekt.
Dat zou ik interessant vinden.

Maar dit groepje op een stukje grond in Laren ? [joker]
Nee bedankt. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Utopia..........

Bericht door Tammy » 10 jan 2014, 04:43

En nu kan je geen krant meer open slaan of er staat weer iets over Utopia in.
Zoals die zwerver.
Als hij echt een zwerver is en geen acteurtje.......
Meneer is gaan zwerven want hij vind de kapitalistische maatschappij 3 keer niks.

Maar wel in een super commerciele show meedoen................ [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Utopia..........

Bericht door Gast1 » 10 jan 2014, 06:01

Tammy schreef:En nu kan je geen krant meer open slaan of er staat weer iets over Utopia in.
Zoals die zwerver. Als hij echt een zwerver is en geen acteurtje.......
Ik zie het als pure 'opklopperij' om de kijkcijfers nóg meer te vergroten. Brrr .......

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Utopia..........

Bericht door Tammy » 15 jan 2014, 04:26

Ik was gisterenmiddag aan het zappen op tv en zag ineens Utopia.

Ik moest denken aan de topic hier en wat ik erin had geschreven.
En eigenlijk als ik commentaar heb op een programma moet ik het eigenlijk ook wel hebben gezien dacht ik ineens. :mrgreen:

Dat heb ik dus gedaan, ongeveer 20 minuutjes..............
En ik wist meteen waarom ik commentaar had, het was precies zoals ik het me had voorgesteld.
Die mensen daar interesseren me helemaal niks.
Ik vind het knap als er mensen zijn die die groep een jaar gaan volgen.
En wens ze daar ook veel plezier mee, maar voor mij is het helemaal niks.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Rie

Re: Utopia..........

Bericht door Rie » 15 jan 2014, 07:51

Ik heb gisteren toen ik thuis kwam van late dienst even gekeken, maar vond het allemaal een beetje overtrokken.

Gast1

Re: Utopia..........

Bericht door Gast1 » 15 jan 2014, 07:54

Tsjee zeg, ik was gisterenavond even in slaap gevallen op de bank en toen ik wakker werd zag ik ook een stukje.
De wijze waarop ik dit schrijf zegt al meer dan genoeg.

üfo1: üfo1: üfo1:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Utopia..........

Bericht door taigitu » 15 jan 2014, 12:14

Ik heb vorige week twee afleveringen gezien en ook gisteravond een stukje.
Ik vind de dynamiek interessant in deze groep mensen die bij elkaar 'gesprokkeld' zijn en ineens met elkaar moeten omgaan en een soort homogene groep moeten worden.
Ik zag als eerste de 2e aflevering en daar was de man die alles ging regelen. Er was een bepaald bedrag afgesproken om diverse spullen voor te kopen. Hij bestelde, zonder even terug te schakelen naar de prijzen over de prijzen, zeer royaal. Twee personen gingen een ander lid van de groep 'beoordelen' en waren het samen eens dat er wel wat aan die persoon mankeerde. En zo vielen mij meer dingen op die zeer menselijk zijn maar zich uitvergroten omdat iedereen zijn plekje nog moet veroveren. Je ziet dit ook bij kinderen in een samengestelde groep.
Voor mij interessant om te kijken hoe mensen reageren en dan kom ik dingen tegen die mij raken aan herinneringen of een 'litteken' uit het verleden.
Gisteravond zag ik een klein stukje waarin een van de dames een brief had gekregen van een meisje dat net was overleden. Een mooie brief die allen ontroerden en waarbij de tranen vloeiden en de ontvangster van de brief door iedereen werd getroost. Een jongedame, die niet had gehuild, verontschuldigde zich later tegen een ander lid van de groep. Ze had er last van dat ze niet had gehuild omdat het leek alsof zij niet geraakt was door het gebeurde......

Je kan kijken naar deze serie als een opgeblazen concept dat een hoop aandacht moet genereren voor hoge kijkcijfers. En dat is natuurlijk waar.
Maar hij wordt uitgezonden en ik zal af en toe kijken hoe het verloop is.
Niet om te kijken hoeveel herrie ze maken, maar hoe en waarom ze elkaar de loef af steken of anderszins elkaar uitdagen.
De manier met elkaar omgaan in het dagelijks leven in de buitenwereld wordt in het klein weergegeven in deze groep. Ik zei in mijn eerste reactie 'mensjes kijken' ofwel in de spiegel kijken van de ander, waarover uitleg in een ander topic werd gevraagd.
Het leidt tot introspectie en dus zelfkennis.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Utopia..........

Bericht door Susan » 15 jan 2014, 14:18

taigitu schreef: Een jongedame, die niet had gehuild, verontschuldigde zich later tegen een ander lid van de groep. Ze had er last van dat ze niet had gehuild omdat het leek alsof zij niet geraakt was door het gebeurde......
En dit zie je vaak overal gebeuren jammer genoeg, ook als er gelachen wordt om iets, dat men niet zichzelf blijft, 'mee huilt met de wolven' om er niet buiten de groep te vallen zo denkt men. En niet eerlijk reageren door puur het eigen gevoel/emotie te laten zien op het moment zelf.
Deze vrouw voelde zich achteraf daardoor ook ongemakkelijk...wat de anderen er wel van moeten denken...enz
Je kan kijken naar deze serie als een opgeblazen concept dat een hoop aandacht moet genereren voor hoge kijkcijfers. En dat is natuurlijk waar.
Maar hij wordt uitgezonden en ik zal af en toe kijken hoe het verloop is.
Niet om te kijken hoeveel herrie ze maken, maar hoe en waarom ze elkaar de loef af steken of anderszins elkaar uitdagen.
Kan het mij voorstellen hoor taigitu, maar nee, zo op die manier naar dergelijke zaken gaan zitten kijken op tv kan ik echt niet, brr.
De manier met elkaar omgaan in het dagelijks leven in de buitenwereld wordt in het klein weergegeven in deze groep. Ik zei in mijn eerste reactie 'mensjes kijken' ofwel in de spiegel kijken van de ander, waarover uitleg in een ander topic werd gevraagd.
Het leidt tot introspectie en dus zelfkennis
Bedoel je hier wat Sorya vanochtend bij citaten geplaatst had?
Inderdaad kan men zo zelfkennis opdoen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Utopia..........

Bericht door taigitu » 15 jan 2014, 16:26

Susan schreef: Bedoel je hier wat Sorya vanochtend bij citaten geplaatst had?
Inderdaad kan men zo zelfkennis opdoen.
Ja, dat bedoelde ik. We doen zelfkennis op verschillende manieren.
En dit is er een van. Ook raakt het aan mijn (intuïtieve) mensenkennis.
En dat kan heel verrassend uitpakken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Utopia..........

Bericht door Vitharr » 15 jan 2014, 17:18

Ik zapte vandaag langs een herhaling en heb even gekeken om te zien wat Taigitu ervaart.

Ik zou me daar niet prettig voelen. Ik vind de groepsdynamiek dermate storend dat het zeer zeker het slechtste in mij naar boven zou brengen. Maar waarschijnlijk is dat ook de bedoeling van het programma.

Wat ik zag was opgeblazen mannen die powerliften met een vrouw op een balkje, geklaag en gejammer, maar weinig tot niets constructiefs. (dat is mijn ervaring uiteraard)

Ik zou me daar waarschijnlijk afzonderen, tot mensen aan mijn hoofd gingen zeuren dat ik me buiten de groep plaatste tot ik dat beu was en zelf vreselijk dominant zou worden. Nee, niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht. Maar ik vond het wel bijzonder dat zo'n grote groep mensen met wie ik me niet prettig zou voelen bij elkaar verzameld kon worden. Normaliter kan ik met iedereen door 1 deur, behalve hele grote ego's.

Het lijkt me wel interessant om die groep te vervangen door M&W forumleden. Dan zou ik zeker meedoen. Wat denk jij Tammy? :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

tofu_kronos

Re: Utopia..........

Bericht door tofu_kronos » 15 jan 2014, 17:22

Er ging er gisteren 1 naar huis, dus moest er geknufeld worden. Iedereen deed lekker mee, want niet mee knuffelen. Kost stemmen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Utopia..........

Bericht door taigitu » 15 jan 2014, 19:08

Vitharr schreef:Ik zapte vandaag langs een herhaling en heb even gekeken om te zien wat Taigitu ervaart.
Ik zou me daar niet prettig voelen.
Ik zou ook niet aan zo'n groepsgebeuren deelnemen en dan nog de camera erop......
Maar ik zou ook niet uitgekozen worden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Utopia..........

Bericht door Tammy » 16 jan 2014, 05:23

Vitharr schreef:
Het lijkt me wel interessant om die groep te vervangen door M&W forumleden. Dan zou ik zeker meedoen. Wat denk jij Tammy?
Als het een experiment zou zijn in de ruimte, bijvoorbeeld een maanbasis bouwen zou ik er over nadenken. :mrgreen:
Maar op een stukkie grond in Laren in het dichtbevolkte Nederlandje dus niet. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie