Stigmata

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Anet

Bericht door Anet » 03 mar 2005, 18:56

Romaine schreef:Film Stigmata
Jesus said...the Kingdom of God is inside you, and all around you, not in mansions of wood and stone. Split a piece of wood...and I am there, lift a stone...and you will find me.


Hier was ik al lang voor het zien van de film achter en is 100% correct. De christelijke kerk heeft er een persoon van gemaakt (God) maar God is overal!

Romaine
Dan kan je dus ook niet zeggen "God" is overal maar meer; De kracht is overal, of begrijp ik dit nu verkeerd?

Romaine

Bericht door Romaine » 05 mar 2005, 10:16

Dan kan je dus ook niet zeggen "God" is overal maar meer; De kracht is overal, of begrijp ik dit nu verkeerd?
Wat is God dan?

helena

Bericht door helena » 21 mar 2005, 18:53

Het is zelfs zo dat in de katholieke kerk er een periode in de geschiedelis is geweest dat de volgelingen van het katholiekisme, geen bijbel mochten lezen van de kerk, dat werd voor hun voorgelezen door de priester, maar dan enkel de stukken die waren toegestaan (en in het straatje van de leiders van hun kerk paste) , de mensen werden dus dom gehouden.

Ik Geloof in God(maar niet in de kerk)

Mijn mening is dus: vele oorlogen en conflicten, komen voort uit religies, maar niet uit het Geloof.

Of je nu Christen, Moslim, Boedhist o.i.d bent, als je goed probeert te doen wil je ook enkel goed.

Ik Leef zoals ik denk en voel dat goed is en niet zoals andere mensen me opdragen vanuit een religie, ik ben geen kuddedier wat alles zomaar voor waarheid aannneemt omdat iemand me dat vertelt uit naam van een religie.

Dat neemt niet weg dat er in de bijbel veel juiste dingen staan, neem Openbaringen (er is al veel van uitgekomen)

Helena :shock:

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 22 mar 2005, 00:45

Mooi verwoord Helena.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

billy bonny

Bericht door billy bonny » 15 jan 2006, 14:18

natuurlijk worden die woorden van jezus verketert ,stel je voor dat in die geschriften van jezus iets anders staat als dat de kerk al die jaren de mensen heb voorgelogen. hou er wel heel goed rekening mee de bijbel in 553 AD totaal is herschreven op zo"n manier dat de roomskatholieke kerk er financeelprofeit van kon trekken en zodoende zijn al die jaren de mensen dom gehouden. want domme mensen kan je alles wijsmaken en laten we maar eerlijk zijn het gods verhaal is een grote leugen ook instand gehouden door het vaticaan want dat levert munten op. munten ,goud ,zilver en edelstenen die zijn vergaard door het uitroeien van niet christelijke zuid amerikaanse stammen met goed vinden van het vaticaan want dat was dan hun straf omdat zij zich niet direct wilden bekeren tot het christendom en dat door een instelling die preekt (GIJ ZULT NIET DODEN ,,,,,,GIJ ZULT NIET STELEN ) hoezo hippocriet???? en als dat nog niet alles is mensen op de brandstapel zetten voor wat ??? jonge vrouwen en meisjes werden door priesters benaderdt voor hun sexueel genot als deze vrouwen dit weigerden werden zij als heks op de brandstapel gezet en weigerden zij dit niet om de priester van dienst te zijn werden zij ook op de brandstapel gezet om ze hun mond te snoeren. dan nog de inquisitie wat ook te belachelijk was voor woorden en dan nog in naam van een god om een hele bevolkings groep voor te liegen te belazeren te bestelen dom en afhankelijk te houden en uiteindelijk de klap op de vuurpijl kannibalisme wat door elk willekeurig geloof ten strengste wordt afgekeurd (EET HET LICHAAM VAN JEZUS EN DRINK HET BLOED VAN JEZUS ) dit is hoe je het wendt of keert KANNIBALISME!!!!!!

Romaine

Bericht door Romaine » 15 jan 2006, 15:03

Mooi verwoord!
Die combinaties die je legt had ik nog niet gezien...

Anet

Bericht door Anet » 16 jan 2006, 09:44

Romaine schreef:Mooi verwoord!
Die combinaties die je legt had ik nog niet gezien...
Dit snap ik dan niet van jou, Romaine?????
Welke combinatie's had je dan nog niet gezien??? :roll:

Romaine

Bericht door Romaine » 16 jan 2006, 15:12

Gij zult niet doden als voorschrift van de kerk, maar ondertussen werden wel ketters en heksen op de brandstapel gelegd!

Gij zult niet stelen, maar ondertussen verkopen ze wel aflaat om in de hemel te komen (alsof zij de sleutel hebben) en plukken ze de bevolking om zelf in vorstelijke paleisen te leven...

Ze zijn tegen kanniballisme, maar je krijgt wel het lichaam van christus te eten...

Anet

Bericht door Anet » 16 jan 2006, 18:27

Dit wist je toch allang al, tenminste daar ging ik wel vanuit?
Complete volkeren zijn vermoord door christenen in het verleden en nu heden ten dagen nog ... :cry:
En allemaal uit naam van hem ...

Romaine

Bericht door Romaine » 16 jan 2006, 18:33

Anet schreef:Dit wist je toch allang al, tenminste daar ging ik wel vanuit?
Complete volkeren zijn vermoord door christenen in het verleden en nu heden ten dagen nog ... :cry:
En allemaal uit naam van hem ...
Jawel, uiteraard wist ik dat, maar doelde op de koppeling tussen het niet mogen, maar het zelf wel doen... Die koppeling had ik nog niet gezien. Ben blij dat billy bonny laat zien hoe hipocriet ze zijn...

Anet

Bericht door Anet » 16 jan 2006, 20:05

Romaine:
maar doelde op de koppeling tussen het niet mogen, maar het zelf wel doen... Die koppeling had ik nog niet gezien.
Ga je schamen jij!!! :wink: :lol:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die precies naar hun geloof leven, het chritendom en de islam zijn prima voorbeelden ... :roll:

billy bonny

Bericht door billy bonny » 21 jan 2006, 20:39

dan nog even dit het nazisme is in vele landen verboden maar dit misdadig hufterig zooitje mag blijven bestaan ra ra hoe kan dat ????? money makes the world go round :evil:

billy bonny

Bericht door billy bonny » 21 jan 2006, 20:51

ze hoeven ook niet met het argument te komen WE HEBBEN FOUTEN GEMAAKT want ook dit is een leugen ...ze wisten dat het niet mocht want het werdt elke zondag gepreekt :!: :!:

GhostRecon

Bericht door GhostRecon » 21 jan 2006, 21:50

deheerst schreef:Het is jammer dat zoveel mensen nog steeds niet nadenken en als domme schapen achter de kerk aanlopen.
Open je ogen!
Hehe, dat is al lang gebeurd hoor :twisted: Ik ben blij met mijn geschiedenislessen die ik heb gekregen waarin ik kritisch heb leren omgaan met historische bronnen en ook de katholieke kerk ontkwam daar niet aan (al was de school zelf katholiek :) ). Daarin werd me al snel duidelijk dat de katholieke kerk niets anders deed dan te zorgen dat zijn eigen zakken gevuld werden en dat ze daardoor over lijken gingen. Hoe meer gelovingen, hoe meer arme zielen die ze kunnen aftroggelen. Het is cru, maar helaas de waarheid volgns mij. En zoals Billy Bonny en de rest hier al duidelijk hebben aangetoond: de kerk is duidelijk hypocriet en herschrijft maar al te graag haar eigen geschiedenis. Ik vrees echter ook dat dit niet alleen op de katholieke kerk van toepassing is...

billy bonny

Bericht door billy bonny » 03 feb 2006, 14:17

Tja ghostrecon daar heb je gelijk in ,dat het niet alleen de RKK is de anderen konden er ook wat van en hadden ook hun brandstapels maar de RKK heeft er wel pattent op . kijk maar maar hoe bijv. luther is behandelt en de bevolking is zo opgejut tegen hem door diezelfde RKK hij had geluk dat hij zich aan een kerkdeur kon vasthouden anders was hij ook op de brandstapel terecht gekomen tussen twee haakjes ik heb als kind ook op een RK school gezeten dat nu een van de redenen dat ik nu z"n hekel aan ze heb. we werden namelijk geslagen met een roede op de kuiten of afgetuigd met een stuk touw een tijdens de les mochten we ook niet naar de wc. dan moet je je eens inbeelden dat dit gebeurd met kinderen van 4-5 jaar oud dat was naar hun zegen om disapline bij te brengen en dit is dan nog maar het topje van de ijsberg

Plaats reactie