Raad van Cultuur: NPO te links

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Raad van Cultuur: NPO te links

Bericht door Tammy » 11 jul 2014, 12:25

Afbeelding

Amsterdam - De publieke omroep is te links en het geluid van de VARA is 'zwaar oververtegenwoordigd'. Matthieu Weggeman, lid van de Raad van Cultuur, heeft geen goed woord over voor het Nederlandse omroepbestel.


"Er is sprake van gebrek aan pluriformiteit en talentontwikkeling." Volgens Weggeman komen er te vaak dezelfde gezichten op tv. "De publieke omroep grijpt steeds terug op het old boys network", zegt Weggeman in een interview met het Nederlands Dagblad.

Weggeman spreekt zijn zorgen uit dat er 'bij de koffieautomaat' slechts wordt besproken wat er de afgelopen avond in Pauw & Witteman en De Wereld Draait Door is gezegd. "Daardoor ontstaat het risico te verworden tot een eenheidsworst. Alleen PowNews vertegenwoordigde een ander geluid. "

De samenleving wordt volgens Weggeman niet goed gerepresenteerd. "Niet iedereen krijgt evenveel waar voor zijn belastinggeld."

PVV-leider Geert Wilders heeft vrijdagochtend op Twitter laten weten het eens te zijn met de uitspraken van Weggeman.


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raad van Cultuur: NPO te links

Bericht door Tammy » 11 jul 2014, 12:41

De omroepen zijn niet meer van deze tijd.
Gewoon opdoeken.
En ze zijn inderdaad heel erg links.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Raad van Cultuur: NPO te links

Bericht door Susan » 11 jul 2014, 12:58

Misschien kan Weggemans zijn informatie ook eens elders inwinnen
dan via de 'koffieautomaatpraatjes'...? [think] :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Raad van Cultuur: NPO te links

Bericht door Tardis » 11 jul 2014, 13:03

Kende u Mattieu Weggeman? Ik niet. Ben dus even gaan googlen en een van de bovenste resultaten was een opiniestuk op Volkskrant.nl. Dat zou ik maar even lezen om alvast een beetje een beeld te krijgen van Mattieu Weggeman. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... mmer.dhtml

Pownieuws wordt in de OT door Weggeman genoemd als enige niet-linkse televisieprogramma. Wie Rutger Castricum en consorten wel eens iemand heeft zien interviewen weet dan wat volgens Weggeman rechtse programmamakers zijn. Combineer dit met het gelinkte artikel op volkskrant.nl. Dit zegt mij een heleboel over meneer Weggeman en wat zijn meningen waard zijn.

Ik kijk erg weinig televisie. Zondagochtend naar Vrije Geluiden en Boeken, soms naar Tegenlicht en Andere Tijden. Heel af en toe naar een speelfilm op 2 of Canvas. Naar de commerciële zenders kijk ik nooit, die hebben niets wat ik de moeite waard vind om tijd in te steken. De betutteling van meneer Weggeman kan me gestolen worden. 'Links' of 'rechts' als classificatie is trouwens iets uit de vorige eeuw, vandaag de dag slaat het nergens meer op.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie