'Rot op naar je eigen land'.....

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Susan » 21 jan 2015, 08:34

Met dubbel gevoel hier naar gekeken....en wakker van gelegen
afgrijzen over bepaalde uitspraken van mensen :shock: :shock:
die een totaal gebrek aan empathie lijken te hebben!
Goed dat ze, deze personen die hier aan mee werken,
in het klein en voor korte tijd eens even een klein
beetje kunnen nagaan, 'voelen'..? dat vluchtelingen
niet zo'n rooskleurig verblijf hier hebben zolang ze
geen verblijfsvergunning hebben, én wat ze allemaal moesten
doorstaan en kwijt zijn geraakt.
Hoe egoïstisch zijn we hier wel niet....

Was op tv gisteravond:NPO2

http://rotop.eo.nl/?gclid=CJXo36LFpMMCFcvJtAodDDUAcQ

Ontheemd---'Rot op naar je eigen land'...

In Rot op naar je eigen land gaan zes mensen met zeer uiteenlopende en zeer uitgesproken opvattingen onder leiding van presentator Dennis van der Geest de weg van een vluchteling. In omgekeerde volgorde: van Nederland naar Jordanië. Hoe gaan zij om met hun (voor)oordelen als zij heel direct met de kern van het vluchtelingenvraagstuk worden geconfronteerd?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Zoeker » 21 jan 2015, 09:28

Ik heb niet gekeken. Ik ben wel bekend met de taal die dergelijke lieden bezigen. Wel zag ik bij Humberto Tan een deelneemster.
Het was niet mals wat zij er uitsloeg voor aanvang van het programma. Doch ze gaf ook ruiterlijk toe hoe ze veranderd was na afloop.
Misschien is het wel goed zo' n programma voor de PVV achterban. Maar zelf voel ik nog niet de behoefte om mijzelf te confronteren met hun gedachtengoed.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Gast1 » 21 jan 2015, 09:56

Ik worstelde hier vroeger vaker mee en soms doe ik dat, als 'zondaar' nog.
Het zijn de zaken waarover ik mediteer en mijn verontschuldigingen over aanbiedt aan het één en al.
Het is mijn 'weten' wat aan mijn geweten knaagt.
Ben ik met mijn weten een gezegend mens of ben ik een stumper?
Kan ik zomaar alles accepteren en dien ik alles maar te tolereren?
Is alles dan werkelijk zo, zoals het is of wat is er eigenlijk?
Deze gedachten maken me niet gek, ze leiden tot een kalme bezinning ...

"Rot op naar je eigen land" ... is een gewetenloze ondoordachte bevooroordeling zonder een enkele vorm van empathie, zo simpel is het ...
Het is een uitspraak van bange mensen en in sommige gevallen kan ik me daar zeker wat bij voorstellen.
Het stemt mij echter verdrietig.

Hoe vaak heb ik dan ook gedacht en gevoeld dat al het weten van al de ellende die het menselijk specimen voort kan brengen niet gelukkig maakt.
Het komt bij ons binnen via alle audiovisuele speeltjes en daar zitten we dan.
Vaak zijn we er beslist niet gelukkig mee en wat gebeurd er, de knop wordt omgedraaid of ingedrukt en wat nog sneller gaat, we 'zappen' het weg en sluiten de ogen.
Daar ben ik er een van omdat ik er niet tegen kan.

Ik slaap er niet van.

Inmiddels ben ik, en daar ga ik dadelijk mee verder, aan het opruimen.
Alle 'overvloed' weg en er komt niets nieuws.
Dat wat zal blijven zal nog steeds ruim voldoende zijn, maar het kan minder.
Veel minder.

Misschien zou ik nog wel het gelukkigst zijn zonder al deze audiovisuele speeltjes die alleen maar kapot kunnen gaan, geld kosten en naast veel blijdschap, ook ellende brengen.
Het leven is prachtig en soms ook zwaar, maar waar blijf ik als ik naar de echte vluchtelingen kijk en als ik me er in verplaats?

Het antwoord?: "Ik blijf nergens meer."
Net als iedereen die zegt of schrijft: "Rot op naar je eigen land."

Ik zou het nooit kunnen zeggen of schrijven, behalve voor de jihadist die zich vaker ontpopt als sadist.
Ik zou zeggen of schrijven:

"Ga strijden in jouw land als je dat wilt, maar je begrijpt je eigen geloof niet. Blijf daar want daar hoor je.
Trek jouw vredelievende landgenoten niet mee de diepte in, in de diepte die jezelf hebt gekozen.
Ze zijn naar oorden gevlucht om bescherming te zoeken terwijl jij de strijd opzoekt, juist voor deze mensen te beschermen.
Laat ze dan hier en zoek jij je heil in dood en verderf, waarmee uiteindelijk jezelf zult sterven ..."


:-|

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Susan » 21 jan 2015, 10:07

Ah, zie net dat jij ook gereageerd hebt Gast1,
ga ik straks nog lezen.

@Zoeker

Was mij ook niet vreemd hoe sommigen/velen! er over dachten,
en daadwerkelijk blijven roepen over asielvragers 'rot op naar
waar je vandaan komt' en vooral ook bijvoorbeeld, t/m vol is
vol, het zijn 'opvreters, lui en het merendeel zien hen ook nog
eens als criminelen....(omdat ook daar natuurlijk wel eens mensen
onder zijn die te lange vingers hebben enz of nog erger..)

Er was inderdaad in deze uitzending een vrouw bij die eerlijk haar
gevoelens weergaf over zaken die haar aangrepen, waar ze daarvoor helemaal
geen idee van had gehad en zich toen ook zelfs niet een klein beetje
in kon denken.

Misschien dat deze korte confrontatie van 'aan den lijve ondervinden'..
helpt om het ook eens anders te gaan zien...
óf..ze draaien hun hoofd weer de andere kant op..?
Zodra ze weer in eigen comfort zone zitten waar het voor Nederlandse
begrippen óók geen vetpot is oa als je van een uitkering of klein loon moet leven...

Wat dat betreft ben ik niet zo optimistisch hoor, maar gun deze mensen
het voordeel van de twijfel..
Ik wacht af, en hoop dat men over een lange tijd nóg eens bij deze
mensen langs gaat om te zien wat en of er blijvend is veranderd bij hen.
In positieve zin wel te verstaan.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Zoeker » 21 jan 2015, 12:39

@Susan

Misschien dat zo' n programma wat bijdraagt aan begrip. Maar veel verwachtingen heb ik er niet van.
Men zit al weer snel in de ik-modus. Want daar draait het om: een aantal mensen kunnen de wereld alleen bekijken vanuit ik-modus.

Ik denk dat wij autochtonen blij mogen zijn dat ons wiegje in europa heeft gestaan.
Mijn hele leven leef ik al in vrijheid, voorspoed en vrij van angst.
Die (culturele) basis hebben onze (voor)ouders gelegd.
Mede dankzij kolonialisme zijn bijvoorbeeld polders drooggelegd, steden gebouwd, welvaart opgebouwd.
Mede dankzij goedkope handjes elders op de wereld hebben wij een fenomeen als 'eurowinkels'.
Goedkope handjes die onze groenten kweken in Afrika.
En anders komen de goedkope handjes wel naar ons land toe.
Welvaart komt niet aanwaaien. En in die welvaart nemen wij (Nederland) meer dan dat we geven.

Dus ja, wat is dan het probleem met een handjevol asielzoekers?
Het is evident dat we niet onbeperkt asielzoekers kunnen opnemen.
Maar voorlopig vallen de aantallen best wel mee.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Susan » 21 jan 2015, 14:00

Gast1 schreef:Ik worstelde hier vroeger vaker mee en soms doe ik dat, als 'zondaar' nog.
Het zijn de zaken waarover ik mediteer en mijn verontschuldigingen over aanbiedt aan het één en al.
Het is mijn 'weten' wat aan mijn geweten knaagt.
Ben ik met mijn weten een gezegend mens of ben ik een stumper?
Kan ik zomaar alles accepteren en dien ik alles maar te tolereren?
Is alles dan werkelijk zo, zoals het is of wat is er eigenlijk?
Deze gedachten maken me niet gek, ze leiden tot een kalme bezinning ...

"Rot op naar je eigen land" ... is een gewetenloze ondoordachte bevooroordeling zonder een enkele vorm van empathie, zo simpel is het ...
Het is een uitspraak van bange mensen en in sommige gevallen kan ik me daar zeker wat bij voorstellen.
Het stemt mij echter verdrietig.

Hoe vaak heb ik dan ook gedacht en gevoeld dat al het weten van al de ellende die het menselijk specimen voort kan brengen niet gelukkig maakt.
Het komt bij ons binnen via alle audiovisuele speeltjes en daar zitten we dan.
Vaak zijn we er beslist niet gelukkig mee en wat gebeurd er, de knop wordt omgedraaid of ingedrukt en wat nog sneller gaat, we 'zappen' het weg en sluiten de ogen.
Daar ben ik er een van omdat ik er niet tegen kan.

Ik slaap er niet van.

Inmiddels ben ik, en daar ga ik dadelijk mee verder, aan het opruimen.
Alle 'overvloed' weg en er komt niets nieuws.
Dat wat zal blijven zal nog steeds ruim voldoende zijn, maar het kan minder.
Veel minder.

Misschien zou ik nog wel het gelukkigst zijn zonder al deze audiovisuele speeltjes die alleen maar kapot kunnen gaan, geld kosten en naast veel blijdschap, ook ellende brengen.
Het leven is prachtig en soms ook zwaar, maar waar blijf ik als ik naar de echte vluchtelingen kijk en als ik me er in verplaats?

Het antwoord?: "Ik blijf nergens meer."
Net als iedereen die zegt of schrijft: "Rot op naar je eigen land."

Ik zou het nooit kunnen zeggen of schrijven, behalve voor de jihadist die zich vaker ontpopt als sadist.
Ik zou zeggen of schrijven:

"Ga strijden in jouw land als je dat wilt, maar je begrijpt je eigen geloof niet. Blijf daar want daar hoor je.
Trek jouw vredelievende landgenoten niet mee de diepte in, in de diepte die jezelf hebt gekozen.
Ze zijn naar oorden gevlucht om bescherming te zoeken terwijl jij de strijd opzoekt, juist voor deze mensen te beschermen.
Laat ze dan hier en zoek jij je heil in dood en verderf, waarmee uiteindelijk jezelf zult sterven ..."


:-|
Pierre?
Ik weet dat jij het echt zo voelt en meent allemaal wat je hier schrijft,
maar.... toch...
hoe denk jij hier dan over:

Sommige mensen zijn lid van de PVV, of stemmen om bepaalde andere redenen daar op.

Zij zouden zich misschien eens af kunnen gaan vragen of ze zich er dan indirect ook niet
'schuldig' aan maken om deze mensen amper of helemaal niet te helpen, zelfs te weren,uitzetten of bijvoorbaat de grenzen daar voor te sluiten.... [think] [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Gast1 » 21 jan 2015, 17:37

Susan schreef: Sommige mensen zijn lid van de PVV, of stemmen om bepaalde andere redenen daar op.

Zij zouden zich misschien eens af kunnen gaan vragen of ze zich er dan indirect ook niet
'schuldig' aan maken om deze mensen amper of helemaal niet te helpen, zelfs te weren, uitzetten of bijvoorbaat de grenzen daar voor te sluiten.... [think] [think]
Tja Susan, ik schreef het al:
Gast1 schreef:"Rot op naar je eigen land" ... is een gewetenloze ondoordachte bevooroordeling zonder een enkele vorm van empathie, zo simpel is het ...
Het is een uitspraak van bange mensen en in sommige gevallen kan ik me daar zeker wat bij voorstellen.
Het zijn 'bange' mensen en ze zien het onheil aankomen.
En ja, er zitten wolven onder de schapen en ja, wordt er dus gegeneraliseerd.
Als je de statistieken op een rijtje zet dan zijn het ook vaak Marokkanen die 'de zaak aan het stinken maken'.
Ik heb een aantal gevangenissen bezocht en het vaste personeel aldaar spreekt het gewoon uit.
Ik heb het ook gezien en ik kan het de mensen niet kwalijk nemen.

Bij mijn bijna 82-jarige Moeder in de buurt zijn oudere vrouwen overvallen en in elkaar geslagen door steeds weer Marokkaanse jongeren en soms Turkse jongeren.
Ook worden er inbraken gepleegd en dat zijn vaak oost-blokkers.
Nederlanders maken soms gebruik van zo'n inbraakgolf, wetende dat de Polen, Bulgaren en Roemenen dan toch de schuld krijgen omdat het vaak deze bevolkingsgroepen zijn die roven.

Ja, ik kan me voorstellen dat Wilders zijn partij inmiddels weer aan het groeien is omdat hij een heel duidelijk standpunt heeft.
Heel triest is het dan dat de 'goeijen' weer moeten boeten.

Feitelijk zouden er een paar soortgelijke buitenlanders krachtig op moeten treden tegen dit gespuis, zodat een PVV of Wilders helemaal niet nodig zou (moeten) zijn.

Heel even Susan ...
Wat vind je hiervan?:
Een radicale imam die door diverse moskeeën in het Belgische Verviers is weggestuurd, preekte de afgelopen jaren ook regelmatig in Nederland.
Imam Alami abu Hamza kwam onder meer in de Al Fadjr-moskee in Helmond.
Hij zou er volgende maand opnieuw preken.
Maar nu duidelijk is dat de imam oproept tot geweld, heeft de Helmondse moskee hem laten weten dat hij niet meer welkom is.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9542,d.d2s

"De Helmondse moskee heeft hem laten weten dat hij niet meer welkom is ..."

Gelukkig is nu weer alles goed?
De gemiddelde Nederlander zal hier anders tegen aan kijken.
Weer een aantal extra stemmen voor Wilders.

Zie (peilingen) ...

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9542,d.d2s

Allemaal heel begrijpelijk ... :oops:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Tammy » 22 jan 2015, 07:05

Ik heb de uitzending niet gezien maar zal het gaan bekijken.
Ik heb wel over dit programma gehoord.

Gast1 schreef:
Feitelijk zouden er een paar soortgelijke buitenlanders krachtig op moeten treden tegen dit gespuis, zodat een PVV of Wilders helemaal niet nodig zou (moeten) zijn.
Wat Gast1 in zijn bericht allemaal schreef begrijp ik heel goed.
En vooral dus het stukje wat ik hierboven heb geplaatst.
In Amsterdam is deze week een protestmars gehouden waarin Moslims en Joden samen de straat opgingen tegen geweld.
Eindelijk dat werd tijd, maar ik vrees dat het te laat is.
Dat had veel eerder moeten gebeuren, jaren geleden al.

Wat Gast1 schrijft is geen PVV taal.
Wat Gast1 schrijft is de realiteit, je ogen daarvoor sluiten heeft totaal geen zin.
Het bericht wat hij zou schrijven naar een jihad is zeer treffend omschreven.
Mijn complimenten daarvoor Gast1.

Nederland is een gigantisch gastvrij land geweest.
Met tolerantie en begrip en nog veel meer.
En natuurlijk keek men eerst afwachtend naar de nieuwkomers.
Jullie weten niet wat ik vroeger naar mijn hoofd kreeg geslingerd omdat ik uit Italia kwam.
Maar we hebben ons aangepast en geen geweld gebruikt.
Maar het moet van beide kanten komen.
Wat in Parijs is gebeurd is een stukje van een olievlek die veel groter gaat worden.
Dat is de realiteit .
Dat Wilders in opmars is , is niet alleen te wijten aan gebrek van empathie bij sommige Nederlanders.
Het is dat men het na tientallen jaren genoeg vind.
En Parijs liet ons zien waarom.

Ik weet dat er heel veel goede mensen uit het buitenland in Nederland wonen.
Maar ik zie ook de anderen kant die steeds groter word.
Op een gegeven moment zeggen mensen, het is genoeg.
Dat is niet omdat ze geen empathie hebben, maar dat is omdat ze na jaren het gevoel hebben dat ze in het nauw komen te zitten in hun eigen land notabene.
Men word bang gezien de recente ontwikkelingen.

Zoals Gast1 al aangaf...............allemaal heel begrijpelijk.

Hoe vreselijk dat ook is dat we al zover zijn gekomen om zo te denken.

Maar men zou zich eens kunnen afvragen waarom dat zo is ?..........

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Gast1 » 22 jan 2015, 08:24

Altijd prettig om te vernemen dat er mensen zijn die mij (het) begrijpen. ;P!

Dank je Tammy.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Susan » 22 jan 2015, 11:53

Gast1 schreef: Tja Susan, ik schreef het al:
Gast1 schreef:"Rot op naar je eigen land" ... is een gewetenloze ondoordachte bevooroordeling zonder een enkele vorm van empathie, zo simpel is het ...
Het is een uitspraak van bange mensen en in sommige gevallen kan ik me daar zeker wat bij voorstellen.
Het zijn 'bange' mensen en ze zien het onheil aankomen.
En ja, er zitten wolven onder de schapen en ja, wordt er dus gegeneraliseerd.
Als je de statistieken op een rijtje zet dan zijn het ook vaak Marokkanen die 'de zaak aan het stinken maken'.
Ik heb een aantal gevangenissen bezocht en het vaste personeel aldaar spreekt het gewoon uit.
Ik heb het ook gezien en ik kan het de mensen niet kwalijk nemen.
Pierre, ik ken die problemen, niet alleen daar, het is al langer geleden begonnen,ook bijvoorbeeld via het jarenlange werk in vakinternaten waar jongeren geplaatst werden die jeugddetentie achter de rug hadden. Het waren in de jaren 70 bijv. Molukse, Antiliaanse en Surinaamse jongeren vooral, waar nog later juist veel Turkse en Marrokaanse jongens én meisjes de groepen bevolkten.
Daarom waren en zijn nog niet álle gezinnen hier in Nederland uit andere landen/culturen
problematisch! En zo lijkt men ondertussen wel te gaan denken...lekker alles over één kam scheren, velen zijn gewoon prima burgers maar die halen het nieuws ook niet!
Bij mijn bijna 82-jarige Moeder in de buurt zijn oudere vrouwen overvallen en in elkaar geslagen door steeds weer Marokkaanse jongeren en soms Turkse jongeren.
Ook worden er inbraken gepleegd en dat zijn vaak oost-blokkers.
Nederlanders maken soms gebruik van zo'n inbraakgolf, wetende dat de Polen, Bulgaren en Roemenen dan toch de schuld krijgen omdat het vaak deze bevolkingsgroepen zijn die roven.
Daarom moet er heel goed opgepast worden dat anderen, de goeden dus én de ontelbare vluchtelingen hier niet de dupe van worden!
En dát is nu juist niet wat Wilders op het oog heeft dacht ik....Die hanteert de botte bijl, onder het mom van 'burgers beschermen'.
Ja, ik kan me voorstellen dat Wilders zijn partij inmiddels weer aan het groeien is omdat hij een heel duidelijk standpunt heeft.
Heel triest is het dan dat de 'goeijen' weer moeten boeten.

Feitelijk zouden er een paar soortgelijke buitenlanders krachtig op moeten treden tegen dit gespuis, zodat een PVV of Wilders helemaal niet nodig zou (moeten) zijn.

Ben het er zéker mee eens dat er wat tegen gedaan moet worden en ook stevig-----
maar daar is een Wilders of PVV club volgens mij niet voor nodig.....dat lijkt me juist gevaarlijk, tot hoever willen zij gaan indien ze het voor het zeggen hebbeb of 'aan de macht' zouden zijn.....nu misschien nog medogenloze dictators/rascisten in dop?
Heel even Susan ...

Wat vind je hiervan?:

Citaat:
Een radicale imam die door diverse moskeeën in het Belgische Verviers is weggestuurd, preekte de afgelopen jaren ook regelmatig in Nederland.
Imam Alami abu Hamza kwam onder meer in de Al Fadjr-moskee in Helmond.
Hij zou er volgende maand opnieuw preken.
Maar nu duidelijk is dat de imam oproept tot geweld, heeft de Helmondse moskee hem laten weten dat hij niet meer welkom is.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9542,d.d2s

"De Helmondse moskee heeft hem laten weten dat hij niet meer welkom is ..."

Gelukkig is nu weer alles goed?
De gemiddelde Nederlander zal hier anders tegen aan kijken.
Weer een aantal extra stemmen voor Wilders.

Zie (peilingen) ...

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9542,d.d2s

Allemaal heel begrijpelijk ...
Men heeft mijn inziens inderdaad 'zitten slapen' en te laat in de gaten gehad en ingegrepen wat verschillende imams werkelijk aan het doen waren.
Ik begrijp daarom inderdaad echt wel wat en waarom je dat schreef Gast1.
Ook dat velen daarom dan richting PVV gaan en Wilders zijn club/gedachtengoed aanhangen...

Echter:
Iets begrijpelijk vinden houd voor mij niet automatisch in dat ik het er dan óók mee eens ben op welke manier en methodes men wil gebruiken om een halt toe te roepen aan extremisten en aan bijv a-sociaal en crimineel gedrag van zowel jongeren als volwassenen, al of niet met andere nationaliteit.

Het is wat anders alléén om de reden van een strengere aanpak dan maar lid te worden of er op te gaan stemmen....De 'rest' krijg je er nml ook gratis bij van wat de aanhangers van PVV willen.
(om het daar even bij te houden..) Nederland voor de Nederlanders...en Vol is Vol...enz enz
Of:
straks een ieder die 'anders' is of denkt, er uit te bonjouren of verbieden zelfs het land als vluchteling binnen te komen en/of hun geloof hier nog te kunnen beleiden.
Dan gaan ze misschien op den duur niet alleen een Moskee verbieden, maar ook alle andere Kerken/geloven/sektes etc hier verbieden...met de RK Kerk voorop misschien? Ook in 'stilte' achter de andere 'gelovige' deuren is heel wat leed veroorzaakt, dan wat alleen steeds groot in het nieuws gebracht is.

-------
Om even op de zgn 'tolerantie' van 'de Nederlanders' terug te komen, dat was een wassen neus.
Veel Nederlanders waren al vlak na de oorlog!! helemaal niet zo tolerant. Dat hebben velen ondervonden,
en ook zelf heb ik dat m'n hele jeugd al aan den lijve mogen ondervinden. Men zei het destijds
echter niet zo gauw meer hardop zo vlak na de oorlog....
We werden evengoed nog uitgescholden door kinderen én volwassenen! voor vuile Jood, geschopt en geslagen en gemeden, gediscrimineerd,begon op de lagere school al, leerkrachten incluis.

Mensen uit China, Indonesïe/Molukken en later uit de Antillen en Suriname bijvoorbeeld werden óók als 'rare lui' bekeken met hun 'vreemde' gewoonten/cultuur. (en ook Spanjaarden Italianen Turken enz...)
Naar buiten deed men net of ze het prima vonden,gingen er wel vriendschappelijk mee om ook,
maar zodra zoon/dochter serieuze plannen hadden om met 'zo'n buitenlander' samen te gaan leven was het andere koek! En hadden ze ook nog een heel donkere huidskleur, was het helemaal erg..
(en de verhalen over Afrikanen/Indianen/inheemse volken/stammen etc logen er ook niet om..)
Laatst gewijzigd door Susan op 22 jan 2015, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door univers » 22 jan 2015, 12:15

Jammer genoeg is het nog steeds aan de gang, dit is een wereld vol haat.
Afbeelding

De gewraakte foto, met de missen uit Israël, Libanon, Slovenië en Japan

Er is een onderzoek gestart naar Miss Libanon nadat ze met haar Israëlische collega op de foto is gegaan. De Libanese wet verbiedt al te nauwe banden met Israëliërs.

Het onderzoek draait om een foto die de Israëlische miss Doron Matalon op Instagram zette in de aanloop naar de Miss Universeverkiezing in Miami. Daarop was zij te zien met de Libanese Saly Greige en twee missen uit Japan en Slovenië.

Toen landgenoten aanstoot namen aan de foto, zei Greige dat Matalon zich had opgedrongen. "Ze probeerde al de hele tijd een foto met mij te nemen", schrijft ze op Facebook. "Toen ik een foto nam met Miss Japan en Miss Slovenië, sprong Miss Israël er ineens tussen, nam een selfie en zette hem online."

"Geen photobomb"

Matalon zegt dat er helemaal geen sprake is van een photobomb en is teleurgesteld in Greige. "Laten we onthouden dat we landen en volkeren vertegenwoordigen, niet onze regering en niet politieke twisten."

De organisatoren van de missverkiezing betreuren het incident ook. "Jammer dat een foto van drie glimlachende vrouwen van over de hele wereld wordt gezien als iets anders dan een viering van universele vriendschap."
Als je hier al een rel om moet maken, hoe wil men dan de wereld verbeteren, deze wereld is ziek, en goed ziek ook.
Men gunt hier elkaar het licht niet in de ogen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Zoeker » 22 jan 2015, 12:32

Tammy schreef: Ik weet dat er heel veel goede mensen uit het buitenland in Nederland wonen.

Meer hoeven we toch ook niet te weten? Jihadisten vind ik kwalijk, maar PVV vind ik zo mogelijk nog kwalijker.
Vooral omdat het zo groot dreigt te worden. En omdat de PVV anticipeert op angst. Angst die ik hier ook bij sommigen teruglees….

Kennelijk wordt er niet begrepen wat er aan de hand is. Wilders, Le Pen en aanverwanten sturen aan op een europese burgeroorlog.
Dat lijkt mij heel wat zorgwekkender dan een mogelijke aanslag in Nederland waar enkele tientallen doden bij vallen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door univers » 22 jan 2015, 12:49

Kennelijk wordt er niet begrepen wat er aan de hand is. Wilders, Le Pen en aanverwanten sturen aan op een europese burgeroorlog.
Dat lijkt mij heel wat zorgwekkender dan een mogelijke aanslag in Nederland waar enkele tientallen doden bij vallen.
En wie is hier de veroorzaker van?
Onze eigen lakse regering en de imam die haat rond loopt te strooien, vind men dan gek dat mensen als Wilders de handdoek toegereikt krijgen er van profiteren
En zolang ze daar in Den Haag de bevolking voor blijft liegen, zal hij enkel groeien.
Het bedrijfsleven heeft er ook de hand in, daar krijgen kinderen van een ander kom af geen eerlijke kans.

Iemand die hier komt om zijn levensstandaard te verbeteren verdient een eerlijke kans, maar hou je wel aan de regels van het land die je opgenomen heeft.
Als men dat niet doet en hier de regels wilt gaan veranderen, dan zeg ik ook "rot op naar je eigen land ", als je het daar beter hebt moet je er gaan wonen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Tammy » 22 jan 2015, 12:50

Zoeker schreef:
Angst die ik hier ook bij sommigen teruglees….

Kennelijk wordt er niet begrepen wat er aan de hand is.
Hai Zoeker, hebben die Sommigen ook een naam ?
Misschien hoor ik bij die Sommigen misschien?
Mocht dat zo zijn kan je dat gewoon zeggen, is geen probleem bij mij.

Ik heb geen meneer Wilders of Le Pen nodig.
Ik bezit een redelijke mate van intelligentie die uitstekend in staat is om zelf na te denken.
Lang voordat dit soort partijen bestonden.
En ik begrijp heel goed wat er aan de hand is.
Lang voordat die blonde meneer of wie dan ook in beeld kwamen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door univers » 22 jan 2015, 12:52

Gelukkig iemand met een eigen willetje :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Tammy » 22 jan 2015, 12:54

Zo te zien jij ook Univers. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door univers » 22 jan 2015, 12:59

:hands:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Gast1 » 22 jan 2015, 13:35

Susan schreef: ... Iets begrijpelijk vinden houd voor mij niet automatisch in dat ik het er dan óók mee eens ben ...
Inderdaad, ik beweer verder dan ook niets ... behalve het 'begrijpelijke' ...
Het is wat anders alléén om de reden van een strengere aanpak dan maar lid te worden of er op te gaan stemmen ...
Oorzaak en gevolg Susan. Begrijpelijk gevolg ...
Of: straks een ieder die 'anders' is of denkt, er uit te bonjouren of verbieden zelfs het land als vluchteling binnen te komen en/of hun geloof hier nog te kunnen belijden. Dan gaan ze misschien op den duur niet alleen een Moskee verbieden, maar ook alle andere Kerken/geloven/sektes etc. hier verbieden...met de RK Kerk voorop misschien?
Ja, dat zou 'zomaar' kunnen ...
Om even op de zgn 'tolerantie' van 'de Nederlanders' terug te komen, dat was een wassen neus.
Nee, dat is geen wassen neus.
We 'stemmen' op partijen die onze gedachten vertegenwoordigen en de momentele (politieke) situatie is daar het gevolg van.
Ook hier weer oorzaak en gevolg.
Wanneer er nog meer aanslagen gepleegd worden door bepaalde geloofsgroepen, zal ook dat een ongetwijfeld gevolg gaan krijgen.
Dat gevolg is dat het volk het niet meer pikt en het uiteindelijk 'op de koop toeneemt' dat de goeden met de kwaden gaan boeten.
Veel Nederlanders waren al vlak na de oorlog!! helemaal niet zo tolerant. Dat hebben velen ondervonden,
en ook zelf heb ik dat m'n hele jeugd al aan den lijve mogen ondervinden. Men zei het destijds echter niet zo gauw meer hardop zo vlak na de oorlog....
We werden evengoed nog uitgescholden door kinderen én volwassenen! voor vuile Jood, geschopt en geslagen en gemeden, gediscrimineerd,begon op de lagere school al, leerkrachten incluis.
Susan, ik geloof je.
De oorlog echter waar jij het over hebt, is 70 jaar geleden beëindigd. Ik ben 57 jaar en ik weet er niets van en ken het alleen van gruwelijke foto's en verhalen.
Bij de jongere mensen is dit niet meer aan de orde en de spreuk na de oorlog, dat "dit nooit meer gebeuren mag" ... sorry, ik geloof daar niet in.
Het altijd onvolwassen menselijk onverstand zal altijd blijven bestaan, zoals dit al zou oud is als het verhaal van Kaïn en Abel.
Mensen uit China, Indonesïe/Molukken en later uit de Antillen en Suriname bijvoorbeeld werden óók als 'rare lui' bekeken met hun 'vreemde' gewoonten/cultuur. (en ook Spanjaarden Italianen Turken enz...)
Naar buiten deed men net of ze het prima vonden,gingen er wel vriendschappelijk mee om ook,
maar zodra zoon/dochter serieuze plannen hadden om met 'zo'n buitenlander' samen te gaan leven was het andere koek! En hadden ze ook nog een heel donkere huidskleur, was het helemaal erg..
(en de verhalen over Afrikanen/Indianen/inheemse volken/stammen etc logen er ook niet om..)
Klopt allemaal, mijn RK dochter gaat met een moslim om en ze zijn heel gelukkig met elkaar.
Beiden zullen nooit een geloof aan gaan hangen en mijn oudste zoon laat zich 'uitschrijven' bij de kerk.

Ik heb er geen enkele moeite mee en ik denk dat de wereld gelukkiger zou zijn zonder (extremistische) religiën.
Met geloof echter is totaal niets mis mee, ik geloof mogelijk meer dan wie dan ook.
Maar wel anders en zo geloof ik ook dat de mensheid het nooit zal leren.

Uitgezonderd de enkelingen ...

Gast1

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Gast1 » 22 jan 2015, 13:39

Tammy schreef:Zo te zien jij ook Univers. :mrgreen:
... en er zijn er meer ... :wink:

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: 'Rot op naar je eigen land'.....

Bericht door Tet » 22 jan 2015, 14:10

Susan schreef:Om even op de zgn 'tolerantie' van 'de Nederlanders' terug te komen, dat was een wassen neus.
Veel Nederlanders waren al vlak na de oorlog!! helemaal niet zo tolerant. Dat hebben velen ondervonden,
en ook zelf heb ik dat m'n hele jeugd al aan den lijve mogen ondervinden. Men zei het destijds
echter niet zo gauw meer hardop zo vlak na de oorlog....
We werden evengoed nog uitgescholden door kinderen én volwassenen! voor vuile Jood, geschopt en geslagen en gemeden, gediscrimineerd,begon op de lagere school al, leerkrachten incluis.

Mensen uit China, Indonesïe/Molukken en later uit de Antillen en Suriname bijvoorbeeld werden óók als 'rare lui' bekeken met hun 'vreemde' gewoonten/cultuur. (en ook Spanjaarden Italianen Turken enz...)
Naar buiten deed men net of ze het prima vonden,gingen er wel vriendschappelijk mee om ook,
maar zodra zoon/dochter serieuze plannen hadden om met 'zo'n buitenlander' samen te gaan leven was het andere koek! En hadden ze ook nog een heel donkere huidskleur, was het helemaal erg..
(en de verhalen over Afrikanen/Indianen/inheemse volken/stammen etc logen er ook niet om..)
Daar kan ik over meepraten, althans mijn moeder.

Als negenjarig meisje is zij door de meester voor de klas gehaald.
En ten aanzien van alle blanke kinderen werd even stap voor stap de verschillen in uiterlijk van Indische mensen t.o.v. de blanken haarfijn door de meester uitgelegd, met mijn moeder als voorbeeld.

Dus zo van ‘kijk naar de jukbeenderen van dit meisje, en hoe dat verschilt met de jukbeenderen van blanke kindjes’, elk uiterlijk kenmerk passeerde de revue, en mijn moeder stond daar maar als onderwerp van de rassenkenmerkenles van de meester.

Dat heeft er erg diep ingehakt bij haar.
Laatst gewijzigd door Tet op 22 jan 2015, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
truth is stranger than fiction

Plaats reactie