Leonard 'Spock' Nimoy overleden

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Leonard 'Spock' Nimoy overleden

Bericht door Tammy » 27 feb 2015, 23:18

Afbeelding




Acteur Leonard Nimoy, vooral bekend van zijn rol als Mr. Spock uit Star Trek, is overleden.

Hij stierf aan de gevolgen van COPD, heeft zijn vrouw Susan bevestigd aan New York Times. Leonard is 83 geworden.

Leonard werd afgelopen week met spoed opgenomen in een ziekenhuis in Los Angeles wegens hevige pijn op de borst, maar stierf op vrijdagochtend vredig in zijn eigen huis in Bel Air.

In 2014 onthulde de acteur dat hij aan COPD leed, een verzamelnaam voor de longaandoeningen chronische bronchitis en longemfyseem. De ziekte zou zijn veroorzaakt doordat hij decennialang heeft gerookt, maar de laatste dertig jaar heeft hij geen sigaret meer aangeraakt.

Leonard won drie Emmy's voor zijn vertolking van Spock. Ook regisseerde hij afleveringen van Star Trek én de film Star Trek IV: The Voyage Home (1986). Daarna nam hij de regie van komedieklapper Three Men and a Baby (1987) voor zijn rekening. Hij stond tijdens zijn carrière ook regelmatig op het toneel in stukken als One Flew over the Cuckoo's Nest en My Fair Lady.


Afbeelding

BRON.



>>>>>>>>>>>>>>


En weer een held van mij is heengegaan.
Een acteur die ik nooit zal vergeten.
Wat heb ik genoten van Star Trek met hem daarin.

'live long and prosper'


R.I.P Mister Spock. :loveU: :loveU:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Leonard 'Spock' Nimoy overleden

Bericht door Gast1 » 28 feb 2015, 07:12

Mooi clip Tammy, dat was inderdaad mr. Spock en het is niet onwaarschijnlijk, dat ook deze en mijn 'held' bij heeft gedragen aan mijn conditionering.
Volgens mij heb ik nooit een aflevering gemist.

Tot later, mr. Leonard 'Spock' Nimoy ... :-|

realdreamers

Re: Leonard 'Spock' Nimoy overleden

Bericht door realdreamers » 28 feb 2015, 07:43

Ja, was idd even schrikken!


Maar hij is nu naar een plaats



"where he has been before..."



Jammer voor ons, maar wat mij betreft leeft ie 'letterlijk' gewoon verder.


Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Leonard 'Spock' Nimoy overleden

Bericht door Fenna » 28 feb 2015, 08:57

Sommige mensen raken je, hij was er een van.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Leonard 'Spock' Nimoy overleden

Bericht door Vitharr » 28 feb 2015, 22:32

Hij schreef ook inspirerende gedichten, en ik ben eigenlijk helemaal geen poëziefan. Een groot mens...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Leonard 'Spock' Nimoy overleden

Bericht door Tammy » 01 mar 2015, 07:33

'Spock' geëerd in ISS .

Afbeelding


Fans van Leonard Nimoy wereldwijd hebben hun eer betoond aan de vrijdag overleden acteur. Zelfs buiten de dampkring is een laatste groet gebracht aan 'Mr. Spock'.


Astronaut Terry Virts heeft een foto getwitterd vanuit het internationale ruimtestation ISS. Daarop brengt hij met zijn hand de traditionele Vulcangroet. De tweet is een grote hit: hij is inmiddels meer dan 20.000 keer geretweet.

BRON.



[clap] [clap] [clap] [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie