Top Gear

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Top Gear

Bericht door Tammy » 16 apr 2015, 05:55

Afbeelding
Jeremy Clarkson werd vorige maand ontslagen door de BBC.


Jeremy Clarkson wordt in 'Top Gear' vervangen door Philip Glenister".

De BBC zou een vervanger gevonden hebben voor de onstlagen 'Top Gear'-presentator Jeremy Clarkson. De openbare omroep hoopt volgens The Sun met acteur Philip Glenister de populaire autoshow alsnog te redden.


Afbeelding
Philip Glenister presenteert 'For the Love of Cars' op Channel 4.

Glenister is momenteel presentator van het programma 'For the Love of Cars' op de publieke commerciële omroep Channel 4. Daarin lapt hij met de hulp van ontwerper Ant Anstead oldtimers op.

"Ook een macho".

Volgens insiders is het precies zijn ervaring als presentator die de BBC ervan overtuigde dat hij de geschikte man is om de plek van Clarkson in te nemen. "Philip is een echte macho en dat betekent dat hij in de smaak zal vallen bij mensen die naar 'Top Gear' keken om Jeremy bezig te zien", verklapte een insider aan The Sun. "Bovendien is hij heel geloofwaardig als autofanaat". De BBC en Glenister wensten niet te reageren op het bericht.

Niet zonder Clarkson.

Jeremy Clarkson werd door de BBC wandelen gestuurd nadat hij een producer van 'Top Gear' had geslagen en uitgescholden. Ook de contracten van zijn collega's James May en Richard Hammond werden niet verlengd. De twee gaven eerder te kennen dat ze zonder Clarkson niet willen doorgaan met 'Top Gear'.

Clarkson past voor satirische quiz.

Clarkson, die zaterdag zijn 55ste verjaardag vierde, is naar verluidt aan het onderhandelen met het Amerikaanse Netflix. Hij kreeg van de BBC de toestemming eenmalig gastpresentator te worden van de satirische quiz 'Have I Got News For You', maar daar bedankte hij voor. Clarkson was bang dat hij belachelijk zou gemaakt worden door presentatoren Paul Merton en Ian Hislop. "Hij besloot dat het beter was te wachten tot de storm rond zijn ontslag was gaan liggen", aldus nog een insider.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Top Gear

Bericht door Tammy » 16 apr 2015, 05:59

Ik heb wel eens naar Top Gear gekeken.
Die 3 mannen leken wel jonge honden, zoveel plezier hadden ze. :mrgreen:
Ikzelf hou niet van snelle auto`s maar de paar keer dat ik had gekeken vond ik hun enthousiasme wel leuk.

Top Gear is ook razend populair over heel de wereld.
Maar Jeremy heeft het schijnbaar dus te bont gemaakt.

Wie kijkt er wel eens naar dit programma ?
En is het terecht dat hij is ontslagen ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Top Gear

Bericht door Fenna » 16 apr 2015, 09:47

Ik ben een fan.
Clarkson is inderdaad een gozer die wel eens over de schreef gaat, maar alleen verbaal niet fysiek.
Ik geloof niet dat hij die man geslagen heeft voor het te laat aan laten rukken van een warme maaltijd.
Ik denk dat Top Gear met het ontslag van Clarkson zich zelf de das om heeft gedaan en niet blijft.
Zij waren een drie eenheid en dat moet je niet uit elkaar halen, zoals jij al zegt Tammy het plezier spatte er van af.
De auto's waren meer bijzaak want wie koopt nou zulke dure bolide's het ging meer om de show er omheen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Top Gear

Bericht door Fenna » 16 apr 2015, 09:48

Hij had van mij niet ontslagen hoeven worden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Top Gear

Bericht door Tardis » 16 apr 2015, 10:00

Top Gear ging niet over auto's maar over drie mannen van middelbare leeftijd die in auto's reden en daar dingen mee deden waar ze niet voor bedoeld waren. Clarkson vond ik een zak en aan de commentaren te horen (ook van James May) vonden veel medewerkers dat ook. De leiding van de BBC kon niet anders dan de zich voortdurend misdragende Clarkson te ontslaan.

Op YouTube volg ik Evo Magazine van o.a. Harry Metcalfe en de magazines van Autoweek en Autovisie. Als je wat over auto's te weten wilt komen zijn die veel informatiever dan Top Gear.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie