Stargate SGU

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Stargate SGU

Bericht door Cardassian » 01 sep 2015, 23:23

Heeft iemand Star Gate Universe wel eens gezien?

Ik ben er net aan begonnen en ik ben nu bij aflevering 16. I.t.t. Stargate (1996), en de series SG1 en SGU vind ik het leuk om eens iets anders te zien, het ruimteschip, maar ik vind er werkelijk geen ene ****** aan.

I.t.t. de andere series:
- Ik kan me niet inleven in de karakters, op Young en Rush na. (Robert Carlyle is geweldig.)
- Het schip zelf; mensen rennen rond in het hele schip dat eigenlijk maar gewoon een schip lijkt met alleen maar gangen. Zelfs Star Trek Voyager had meer kamers. Het schip is donker is te donker en ik zie dan ook werkelijk niks, behalve donkere gangen en donkere kamers. Terwijl het van de buitenkant enorm veel details heeft, lijkt het van binnen vrij weinig voor te stellen.
- Waar is de vijand? Waar zijn überhaupt aliens? Waar is überhaupt iets? 16 afl en ik heb pas 1 ras gezien en een paar planeten waar niks is gebeurd wat we nooit eerder hebben gezien. De serie is letterlijk TE leeg voor woorden.
- En dan die stenen? Daar heb ik nog nooit wat van begrepen.

I.t.t. andere sci-fi algemeen:
- Voor de zoveelste keer is dit een serie waar een groep mensen die elkaar nauwelijks kent te maken krijgt met problemen als tekort aan voedsel, water en medicijnen,... en oh, ja. Er is er minsten 1 die de bad boy uithangt en het niet kan vinden met de regels. Sinds Lost is dit allemaal erg vaak te herkennen. (Walking dead, Falling skies)

Babe gehalte;
- Voor het eerst lijkt SG een babe neer te zetten voor het T&A gehalte....Deze dame - militair Vanessa James - is nauwelijks in beeld, heeft geen character development enne ... zijn die borsten niet te groot en te ongemakkelijk voor een militair?

Ik sta op een punt om af te haken, want het gaat echt nergens naar...

Gast1

Re: Stargate SGU

Bericht door Gast1 » 02 sep 2015, 06:35

Cardassian schreef:... enne ... zijn die borsten niet te groot en te ongemakkelijk voor een militair?
Mijn God zeg, inderdaad:

Afbeelding

Wellicht dat deze dame ingezet is om 'iets toe te voegen' en dus ook om de serie 'meer inhoud' te geven.
Hoewel ik haar nog niet heb horen spreken, brengt ze wel een paar belangrijke punten naar voren. :mrgreen:

Dank voor het commentaar, ik laat deze (film)kelk passeren.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Stargate SGU

Bericht door Maxi » 11 sep 2015, 17:47

Universe vind ik ook maar saai, heb me er door de eerste afleveringen moeten sleuren, en daarna was het ook maar saai. Een half jaar later terug opgepikt en me weer door de eerste half seizoen moeten sleuren, daarna begint het meer te boeien, wanneer het echt begint top te worden zat ik aan het einde van seizoen 2, einde serie: spijtig.
Geen topper maar uiteindelijk wel een redelijke goeie serie.


Zelde had ik met supernatural, en die serie is nu één van mijn favorieten.


Sommige series moet je een tweede kans geven.

Plaats reactie