'De NPO polariseert het debat'

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80554
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Tammy » 31 okt 2015, 05:38

Afbeelding


Wie de afgelopen weken naar de de VARA heeft gekeken, moet volgens lezer Roland Roovers wel concluderen dat Nederland een 'hopeloos gepolariseerd' land is m.b.t het vluchtelingendebat. Roovers maakt zich boos over het feit dat de "stem van bezorgde burgers vaak wordt vertegenwoordigd door extreem rechtse types", waardoor zij al gauw als xenofobe racisten worden weggezet. Wat vindt u?

Roland Roovers schrijft:

"Toch ligt het anders. Wanneer je rondkomt van een minimumloon en hebt ervaren hoe de politiek de publieke schuld doorschuift naar de private sector, zit je niet te wachten op een kritisch Mediapark dat jou xenofobie en racisme verwijt. Het feit dat jouw zogenaamde stem in dergelijke programma's wordt vertegenwoordigd door extreem rechtse types als meneer Kusters maakt je alleen maar bozer. Je bent niet extreem rechts maar een bezorgde burger die gehoord wil worden.

We moeten af van de polarisering. We moeten de angsten van onze bevolking erkennen en er open en eerlijk over spreken.

De NPO moet gaan begrijpen dat de PVV bij ons democratisch bestel hoort. Deze partij is geen vijand, maar een gesprekspartner en de oplossing voor de huidige polarisering. Natuurlijk mag je ze aanpakken op kansloze argumenten zoals de ’kopvoddentaks’ en ’minder, minder’. Dat neemt niet weg dat een debat met deze partij een groot aantal Nederlanders het gevoel geeft dat ze gehoord worden, en dat we figuren zoals Kusters niet op tv hoeven te zien."


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80554
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Tammy » 31 okt 2015, 05:45

Ik start deze topic omdat dit bericht me opviel.
Ikzelf kijk eigenlijk zelden naar programma`s als toen Pauw en Witteman.
Heb het wel eens gezien maar vond de toonzetting irritant.

Die andere van de wereld draait door heb ik ooit 5 minuten gezien.
Ik werd compleet gestoord van die presentator.
Het lijkt alsof die speed heeft gebruikt ofzo.
Vreselijke kerel met zijn snelle dwingende praten.
Maar dit terzijde.

Maar de laatste weken zie ik soms in de middag Pauw.
Een stukje maar , want ik kan het nog steeds niet uitkijken.
De uitzending van die man Kusters heb ik dus niet gezien.
Wie wel ?

Er is een hoop te doen geweest om die uitzending.
Maar heeft de schrijver van het artikel gelijk ?
Komen er ook mensen in die programma`s die tegen de vluchtelingenstroom zijn zonder figuren als Kusters ?
Ik zag wel verleden week 2 dames uit dat Oranje dorp maar die werden ondergesneeuwd.

Wat vinden jullie ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Vitharr » 31 okt 2015, 09:19

Ik kijk dergelijke programma's nooit, en dus heb ik de uitzending ook niet gezien. Ik kijk niet meer omdat mijn ervaringen mijn vertrouwen in massamedia enorm hebben doen afnemen.

De beschuldiging van de auteur valt redelijk in lijn met mijn eigen ervaringen. Maar het is dan ook geen geheim dat massamedia gebruikt/misbruikt wordt door de politiek voor opinievorming. Het enige 'geheim' is de manier waarop, en dat 'geheim' is dan ook nog eens een gorilla die door het beeld danst want de noodzakelijke informatie is voor iedereen toegankelijk. Maar men zorgt er eenvoudigweg voor dat het gros niet twijfelt en dus niet zoekt. :wink:

Kijkend naar 'het vluchtelingenprobleem' is het onvermijdelijk dat we ermee geconfronteerd raken. De houding van het volk richting de vluchtelingen is dus cruciaal voor de beheersbaarheid van de situatie, in de breedste zin van het woord overigens.

Voor de vluchtelingen een hot item werden voelden veel mensen zich in de steek gelaten door de politiek. Men verweet ze de bankiers te steunen tijdens de crisis ten koste van ons, en onze ouderen te verkwanselen om zomaar 2 voorbeelden te geven.

Ik heb al eens eerder geschreven dat je in de publieke opinie een ongezonde verandering op kon merken. Al graaiend hebben we ons een crisis in gewerkt en toen dat problemen op leverde werden veel ego's extreem jaloers in hun worsteling om toch nog vooruit te komen op hun wankele ladders.

Generaliserend viel op dat men niet tolereerde dat iemand het op enig vlak beter had dan het ego zelf. Dat resulteerde in de neiging tot een afbraakmentaliteit waar door middel van de massamedia handig gebruik van werd gemaakt door de politiek.

Neem de salarissen van topbestuurders als voorbeeld, dat herinneren de meesten zich nog wel denk ik. In eerste instantie ging de berichtgeving echt over bestuurders die een hoog salaris hadden. In een later stadium werd dat beeld echter een politiek wapen. Ik heb talloze artikelen gelezen waarvan de kop schreeuwde dat een bestuurder een absurd hoog salaris had om dan, heel subtiel, in het artikel ineens over het inkomen te gaan praten.

Er zit een belangrijk verschil tussen salaris en inkomen, en zeker bij deze dames en heren. Salaris is wat je krijgt van je baas voor je inspanningen, inkomen is wat je binnenkrijgt en waar de belasting op teert. Salaris is dus een deel van het inkomen, maar het inkomen zelf kan veel hoger zijn en niets met het bedrijf op zich te maken hebben.

Verkoop je bijvoorbeeld spulletjes op de rommelmarkt, dan is dat inkomen. Bij de bestuurders die onder vuur werden genomen bleek het gros van het inkomen te bestaan uit beurswinsten. Het was niet ongebruikelijk om een topbestuurder bij aantreden een premie te betalen in de vorm van een pakket aandelen. Dan kun je het als salaris beschouwen.

In de gevallen die ik heb gezien bezaten ze deze aandelenpakketten al en telde men dus de beurswinst bij het salaris op zonder dit duidelijk te vermelden (= de gorilla) om de lezer goed op de kast te jagen. En dat lukte prima gezien de reacties.

Er wordt hier op het forum vaak geroepen dat de banken en de multinationals de politiek beheersen. Nou, andersom werkt dat net zo hoor. Daarom ben ik ook geen complotdenker, Mensen met macht domineren, en die lui positioneren zich gewoon op de plek waar ze de meeste invloed hebben. Sommigen in het bedrijfsleven, anderen in de politiek.

Maar goed, dit schetst dus het klimaat en de kunstjes van de massamedia. In een dergelijk scenario is de kans groot dat de massa niet zonder meer tolereert dat er geld en middelen besteed worden aan mensen die (nog) niet hebben bijgedragen aan dat geld en die middelen. Als er niets gedaan was, dan was de kans groot geweest dat de anti-vluchteling houding de overhand had gekregen.

Die dynamiek is op zich heel complex, maar ik kan hem denk ik wel illustreren met iets wat ons allen raakt, namelijk het pensioen. Het vertrouwen in ons pensioenstelsel is bij de meesten gedaald tot onder het nulpunt. Men voelt zich verplicht om aan iets mee te betalen wat ons steeds verder ontnomen wordt. Het onderwerp is eenieder wel bekend, dus hoef ik vast niet te verduidelijken.

Dit leidt echter tot een universele, negatieve energie genaamd 'onvrede'. En die onvrede deel je met de rest van Nederland. Onvrede is het restant van zaken waar je het niet mee eens bent en het levert de energie om daar iets aan te veranderen, en daar schuilt dus ook meteen het gevaar in.

Onvrede was wat de afbraakmentaliteit voortbracht, en de gevolgen van die afbraakmentaliteit was meer onvrede. In mijn voorbeeld manifesteert de onvrede zich bij het thema 'pensioen' maar iedereen kan daar nog talloze persoonlijke generatoren aan toevoegen.

Het wordt kritisch als de onvrede een groot gemeenschappelijk thema gaat delen. En dat spook is al een tijdje opgedoken en heet 'we worden tekort gedaan', wat een slachtofferrol uit de dramadriehoek is. Als groepsdynamiek mensen de dramadriehoek indrukt dan is dat heel gevaarlijk.

Onvrede van mensen die in de dramadriehoek zitten gaat zichzelf nog meer versterken. Enerzijds heb je de slachtoffers die klagen en anderzijds heb je de aanklagers die wijzen. De slachtoffers vinden in de argumenten van de aanklagers nog meer argumenten om te klagen, of zelf aanklager te worden, en de aanklagers hebben een soortgelijke reactie op de slachtoffers.

Het moeilijke in de vluchtelingenkwestie en het wegzetten van de tegenpartij als nazi is dat het waarschijnlijk ironisch genoeg wel een juist beeld schetst van de toekomst als dit toneelstuk niet opgevoerd werd. Het is onvermijdelijk dat, zonder sturing, de opgebouwde onvrede zich gaat kanaliseren in tegenwerking richting de vluchtelingen.

De politiek wil bijvoorbeeld de pensioenfondsen dwingen om de bouw van al die extra (nood)woningen te financieren. Naar dat geld kunnen we natuurlijk fluiten dus leidt dat tot hogere premies. Indirect worden wij dus gedwongen om die woningen op te hoesten. Als de aanklagers dat besef krijgen kun je op je vingers natellen tot wat voor reacties dat leidt.

De politiek heeft er dus alle baat bij om tegenwerking in de kiem te smoren. En dat doet ze bij voorkeur door de massa dusdanig te manipuleren dat zij zelf regulerend optreed tegen dergelijk gedrag. De tegenpartij wegzetten als nazi is daar een schoolvoorbeeld van. Net als de PVV belachelijk maken overigens, en ik doe daar gewoon aan mee. :mrgreen:

In Rusland worden dissidenten gewoon opgepakt, en wij spreken daar schande van. In Nederland wordt je financieel gepakt als je in de weg ligt. En dat hebben er veel te weinig door. :wink:

Dus ik acht het aannemelijk dat de auteur het bij het rechte eind heeft. Maar ik twijfel aan zijn realiteitszin bij deze quote:
We moeten af van de polarisering. We moeten de angsten van onze bevolking erkennen en er open en eerlijk over spreken.
'daar moet een piemol in' was een open en eerlijke uiting van onvrede. Gezien de reactie van NL was dat niet de beste manier om een dialoog te openen...

Want dat is de pest met onvrede, en daarom noemde ik het ook universeel negatief. Het bouwt zich inwendig op, maar houdt geen contact met de bron. Waar het bij de piemol persoon vandaan kwam weet ik niet, maar het projecteerde zich op iemand die pro-vluchteling was. En dan verwijs ik weer naar het conflictmodel, concludeer dat het een aanval betrof en stel daarom tot mijn verdriet vast dat het al oorlog is. (de dame vocht overigens zelf ook mee)

En in oorlogen gebruikt men propaganda ...

Dat is wat ik er van denk Tam. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door univers » 31 okt 2015, 09:50

Ik denk helemaal met je mee Vitharr.

Nederland is een land van huichelaars en oplichters, met een bevolking die steken blind is.

Ik kijk ook nooit naar die praatprogramma's, vooral dat dwingende in dat soort programma's, zetten ze van die hdhd. figuren neer.
De toeschouwers wordt op een vieze manier gehersenspoeld.
Ik kijk het liefst naar wetenschappelijke programma's, en ook daar wordt flink gemanipuleerd.
Als je hier in Nederland een eigen mening hebt, wordt dat in de korst mogelijk manier de kop ingedrukt. goed voorbeeld PF.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door entropy » 31 okt 2015, 11:02

:post:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80554
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Tammy » 31 okt 2015, 14:06

Heerlijk Vitharr om jouw uitgebreide uitleg weer te lezen. :hands:
Ik denk dat je wel gelijk hebt.
Goed geformuleerd ook.
Wat Univers zegt ook.

Ik kom er later op terug.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Zoeker » 31 okt 2015, 15:12

Tammy schreef: De NPO moet gaan begrijpen dat de PVV bij ons democratisch bestel hoort. Deze partij is geen vijand, maar een gesprekspartner en de oplossing voor de huidige polarisering.
De PVV is geen gesprekspartner. Ze zitten niet in de regering en nemen geen enkele verantwoordelijkheid.
En grossieren in oneliners. Met oneliners kan je niet in gesprek. En een oplossing is de PVV natuurlijk helemaal niet. De PVV is (mede)oorzaak van de polarisering. En de NPO doet daar dan weer verslag van.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80554
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Tammy » 01 nov 2015, 07:47

Voor alle duidelijkheid, ik heb die zin niet geschreven. :wink:
Maar ik ben het niet met je eens.
De PVV kan ook geen verantwoordelijkheid nemen want het word van alle kanten in Den Haag genegeerd.
Ik hoor partijen zeggen dat als de PVV het voor het zeggen gaat krijgen ze niet willen mee regeren.
Dat is lak hebben aan de kiezers.
Beter is als het zover zou komen om wel met elkaar om de tafel te gaan zitten.
Ze zijn er voor het volk, niet voor zichzelf.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door univers » 01 nov 2015, 08:06

Voor alle duidelijkheid, ik heb die zin niet geschreven. :wink:
Zoeker had zijn verkeerde bril op.
Het is een kwestie van goed lezen.
Ik hoor partijen zeggen dat als de PVV het voor het zeggen gaat krijgen ze niet willen mee regeren.
Dat noemen ze chantage.
Dat is lak hebben aan de kiezers.
Dat hebben ze altijd gehad, ze lopen te slijmen met losse beloftes. leugen en bedrog.
Beter is als het zover zou komen om wel met elkaar om de tafel te gaan zitten.
Ze zijn er voor het volk, niet voor zichzelf.
Ze zitten er om de zakken te vullen.

Ik ben voor geen enkele politieke partij, maar ik hoop dat Wilders de verkiezingen met grote meerderheid wint.
Kijken wat dat arrogante tuig dan doet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Vitharr » 01 nov 2015, 09:09

[Half offtopic]
De wereld zit soms verrassend anders in elkaar dan je denkt. Regelmatig kom ik daar hele harde bewijzen van tegen, maar die plaats ik eigenlijk nooit.

In dit topic wil ik daar eens een uitzondering voor maken. En daarmee kan ik ook gelijk iets illustreren. :wink:

Ik wil jullie voorstellen aan de Edmund Burke Stichting. Of, beter nog, ik laat ze zichzelf voorstellen:
Studentenprogramma

To be bred in a place of estimation; to see nothing low and sordid from one´s infancy; to be taught to respect one´s self; to be habituated to the censorial inspection of the public eye; (…) to have leisure to read, to reflect, to converse; (…) to be taught to despise danger in the pursuit of honor and duty; (…) to possess the virtues of diligence, order, constancy, and regularity, and to have cultivated an habitual regard to commutative justice: these are the circumstances of men that form what I should call a natural aristocracy, without which there is no nation.

Edmund Burke, 1791

De Schaduwuniversiteit: voor van een ‘aristocratie binnen de democratie’

Scholen en universiteiten in Nederland verwaarlozen hun taak om de Westerse Traditie levend te houden, met als gevolg dat tegenwoordige generaties studenten en jongeren van de bronnen van hun beschaving zijn afgesneden. Daarom heeft de Burke Stichting zich ten doel gesteld die draad weer op te pakken. Dat betekent dat wij ons vooral toeleggen op het organiseren van een “schaduwuniversiteit” voor talentvolle studenten: zomerscholen, conferenties, leesclubs en master-classes voor scholieren, studenten, promovendi en werkende jongeren. Activiteiten gericht op het hervinden van de morele wijsheid die ligt opgeslagen in de geschiedenis en de “Great Books” van het Westen. Zoals Edmund Burke schreef: People will not look forward to posterity, who never look backward to their ancestors. Wij hopen daarmee te bereiken dat een nieuwe generatie conservatieven zal opstaan, gewapend met een grondige kennis van het conservatisme als politieke filosofie en met een diepgaand besef van de pijlers van de Westerse beschaving, om de huidige maatschappelijke ontwikkelingen in goede banen te kunnen leiden. Het kweken van een aristocratie binnen de democratie. Wie ook de ambitie heeft tot die nieuwe conservatieve elite te behoren, neme contact op met de Burke Stichting.

It is well to be a gentleman, it is well to have cultivated intellect, a delicate taste, a candid, equitable dipassionate mind, a noble and courteous bearing in the conduct of life – these are the connatural qualities of a large knowledge, they are the objects of a University.

-John Henry Cardinal Newman, 1854
Bron: http://www.burkestichting.nl/nl/studenten
De Edmund Burke Stichting is 1 van de talloze voorbeelden van groepen mensen die invloed in dit land uit oefenen. Ook wij kunnen lid worden van soortgelijke clubs, en feitelijk doen we dat ook, hier op het forum. :mrgreen:

Sommige van die groepen zijn wat serieuzer over hun invloed. Wij delen ervaringen met als doel; groei van het individu. Sommige groepen hebben echter als doel; indoctrinatie van het individu. En in de extreemste vorm is dat een complottheorie.

Een grote groep denkt dat onze leiders verkozen worden en het land leiden in Den Haag. Dat is incompleet. Invloedrijke groepen, als de Edmund Burke Stichting, hebben daar leden tussen zitten.

De Edmund Burke Stichting is opgericht in 2000 en onder de leden zaten enkele prestigieuze CDA, VVD en zelfs SGP bobo's. De financiering is ook interessant:
Financiering

Conform haar beginselen zegde de EBS geen subsidie aan te nemen van de overheid. De EBS verschafte geen openheid over waar zij wel haar geld vandaan haalt, op de website werd slechts gesproken over 'enkele grote donoren'. Volgens een artikel van 31 januari 2004 in het weekblad Vrij Nederland werd de EBS rechtstreeks en indirect gefinancierd door conservatieve Amerikaanse stichtingen en rechtse miljonairs. In de Groene Amsterdammer van 14 oktober 2005 klapte een oud-bestuurslid van de Burke Stichting uit de school. Hij beweerde dat de stichting in 2000 is opgezet met startsubsidies van de gebroeders Baan. De Groene beweerde verder dat onder andere softwareproducent Microsoft en farmaciereus Pfizer op dat moment de belangrijkste financiers waren van de stichting. Pfizer hechtte veel belang aan het aangewakkerde debat over de liberalisering van de zorgmarkt. Microsoft gaat met dit soort denktanks in zee omdat ze een ferm standpunt hebben over intellectueel eigendom.
Dergelijke clubs bestaan dus bij gratie van multinationals, want geld moet er zijn, en brengen zo diverse partijleden bij elkaar. Dat zijn geen sprookjes dus. :wink:

Ik denk dat die mensen voor zichzelf in die clubs zitten. En ze laten zich ook voor zichzelf verkiesbaar stellen. Ieder van ons zou een soortgelijk pad kunnen verkiezen. Maar als je dat niet doet, hoor je niet tot die elite. Daar zijn ze vrij duidelijk in. :wink:

Maar het is dus geen complot omdat de 'samenzwering' niet geheim, maar volkomen openlijk is. Welkom in 2015. :mrgreen:

Toen scheert Wilders uit de VVD stapte was dat denk ik oprecht. Hij is daarna echter in het zadel geholpen door dit soort clubs omdat zij in hem een kans zien hun gedachtengoed uit te dragen. In die zin zit hij daar voor het volk. Maar wat het volk niet doorheeft is dat zij een deel moet schenken voor wat zij ontvangt. En het deel wat je schenkt is de wens van de elite. :wink:

Ik weet dat het zo werkt, en zal dat moeten accepteren. Doe ik dat niet, dan zal ik er aan mee moeten werken helaas. Want zelfs het delen van informatie als dit is het beïnvloeden van het individu. Er zullen vast mensen tussen zitten die zoiets lezen en denken; 'huh?'. En dan is de verandering in gang gezet. Dat wilde ik illustreren. :wink:

Bij manipulatie wordt er subtiel aan toegevoegd wat je er van moet vinden. Ik heb het hier zo goed mogelijk uitgepoetst. Behalve in de quotes natuurlijk. En dat is de tovenarij, de gorilla. :wink:
[/half offtopic]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Gast1 » 01 nov 2015, 09:15

Vitharr schreef:Toen scheert Wilders ...
:rolfl: ;P!

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Zoeker » 01 nov 2015, 09:48

Tammy schreef:Voor alle duidelijkheid, ik heb die zin niet geschreven. :wink:
Maar ik ben het niet met je eens.
De PVV kan ook geen verantwoordelijkheid nemen want het word van alle kanten in Den Haag genegeerd.
Ik hoor partijen zeggen dat als de PVV het voor het zeggen gaat krijgen ze niet willen mee regeren.
Dat is lak hebben aan de kiezers.
Beter is als het zover zou komen om wel met elkaar om de tafel te gaan zitten.
Ze zijn er voor het volk, niet voor zichzelf.

Ik weet dat jij die zin niet hebt geschreven, Tammy.

Maar de PVV is niet altijd genegeerd. Ze mochten mee doen met het rampkabinet Rutte 1.
Het resultaat? Als het lastig wordt loopt Wilders weg. En 2e kamerleden van de PVV lopen ook weg.
De PVV is van het weglopen, schelden en op de persoon spelen.

Nee, desnoods een kabinet van alle overige partijen, maar de PVV heeft zichzelf buiten spel gezet.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Zoeker » 01 nov 2015, 09:53

Vitharr schreef: Toen scheert Wilders
zich weg? Maak je geen zorgen Vitharr, Wilders is net zo establisment als de rest.
Alleen 'het volk' vind het prachtig, al dat schelden en rare dingen roepen in het parlement.
Hetgeen bewijst dat het van 'het volk' ook niet moet komen.

Want Geert is niet zo van de oplossingen…..
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door univers » 01 nov 2015, 11:31

Want Geert is niet zo van de oplossingen…..
De rest wat daar zetelt ook niet.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door entropy » 01 nov 2015, 13:58

Vitharr: :post:

Dat dergelijke groeperingen succes boeken is niet alleen vanwege de geldschieters. Wat mij opvalt is dat ik, in mijn omgeving althans, nooit iets hoor over de invloed die groeperingen die gefinancierd worden door miljo- en miljardairs verkrijgen over ons, burgers! We laten het gelaten over ons heen komen. Vandaar dat bijdragen als de jouwe zeer waardevol zijn, in het bijzonder voor mezelf, inclusief gorilla. ;)

Gast1

Re: 'De NPO polariseert het debat'

Bericht door Gast1 » 02 nov 2015, 09:10

entropy schreef:Vitharr: :post:
Inderdaad! Ik heb de discussie niet gevolgd en lachte even over 'Scheert Wilders' ...
Inmiddels heb ik alles gelezen en ga ook met Tammy mee;
Tammy schreef:Heerlijk Vitharr om jouw uitgebreide uitleg weer te lezen. :hands:
Ik denk dat je wel gelijk hebt.
Goed geformuleerd ook.
Wat Univers zegt ook.
univers schreef:Ik denk helemaal met je mee Vitharr.

Nederland is een land van huichelaars en oplichters, met een bevolking die stekeblind is.

Ik kijk ook nooit naar die praatprogramma's, vooral dat dwingende in dat soort programma's, zetten ze van die hdhd. figuren neer.
De toeschouwers wordt op een vieze manier gehersenspoeld.
Ik kijk het liefst naar wetenschappelijke programma's, en ook daar wordt flink gemanipuleerd.
Als je hier in Nederland een eigen mening hebt, wordt dat in de korst mogelijk manier de kop ingedrukt. Goed voorbeeld PF.
Ja, ik zie dat ook zo, maar in tegenstelling tot Uni kijk ik dit soort programma's wel vaker.
Ze geven me nóg een beter beeld dan dat ik had in dat wat Univers schreef.
Vroeger 'ergerde' ik mij bij het zien van dat soort programma's (vooral bij P&W), daarna 'verwonderde' ik mij en inmiddels verbaas ik mij al niet meer.
Goed geschreven Uni ;P!

Plaats reactie