Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door Tammy » 09 jun 2018, 11:34

Geweldig antwoord weer Univers. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door Mypos » 10 jun 2018, 09:04

Tammy schreef:
09 jun 2018, 11:32
Mypos schreef :
Biologisch voedsel gaat veel verder en dieper dan een gezondheidshype.
Dat klopt Mypos alleen zijn er van die mensen die zo doorslaan dat iedereen die niet biologisch eet word aangezien als mensen die niet goed bij hun hoofd zijn.
Dat bedoelde Anthony ook , daarom noemde hij ze foodfreaks , deze mensen slaan door.

De rest van je bericht vind ik goed geschreven.
Ik heb nooit kalfsvlees gegeten volgens mij.
Ik zou zoiets nooit bestellen.
Ook niet in Italia.
Vreselijk hoe dat gaat.


Die pesticiden zijn een ramp maar die worden helaas toch soms gebruikt op wat men denkt biologisch voedsel.
De consument word wel vaker voor de gek gehouden.

Men rent erachter aan maar is het ook echt biologisch ?
Veel mensen denken daar nog geen eens over na , dat vind ik altijd zo raar.
En om antwoord te geven op je vraag ook ik eet af en toe wel eens een hotdog. Je moet nergens in doorslaan. Maar ik probeer wel zo veel mogelijk bio, gezond en wat minder vlees te eten.
Good for you. ;P!

Hoe vond je Anthony ?
Ik kende hem niet. Ik kijk nauwelijks TV. Alleen series en sport.

Er worden in de bio landbouw bepaalde bestrijdingsmiddelen toegestaan (van natuurlijke oorsprong). Het is aan elke boer afzonderlijk hoe deze ermee omgaat. De richtlijnen zijn om alleen in noodgevallen gebruik te maken van dit soort middelen. Maar dit zijn compleet andere middelen dan wat er in de gangbare landbouw wordt gebruikt en waarvan nu 100% duidelijk is dat deze onze insecten en bijenpopulatie in grote getale uitroeien.

Je hebt trouwens ook bepaalde bio landbouw zoals biologisch dynamisch (Demeter) waarbij de eisen nog veel strenger zijn en daar mag helemaal niet worden gespoten. Ook geen natuurlijke middelen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door Tammy » 10 jun 2018, 09:20

Jammer dat je hem niet kent Mypos , hij ging altijd eten bij de lokale bevolking over heel de wereld.
Was mooi om te zien, ging niet alleen over het eten maar ook de cultuur.

Ik zou ook willen dat we een wereld hadden zonder al dat gif , maar ik vrees dat dat niet zal gebeuren.
Tenminste niet wereldwijd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door univers » 10 jun 2018, 10:59

hij ging altijd eten bij de lokale bevolking over heel de wereld.
En daar kan je het lekkerste eten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door Tammy » 10 jun 2018, 15:17

Inderdaad Univers. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door Mypos » 11 jun 2018, 12:16

Tammy schreef:
10 jun 2018, 09:20
Jammer dat je hem niet kent Mypos , hij ging altijd eten bij de lokale bevolking over heel de wereld.
Was mooi om te zien, ging niet alleen over het eten maar ook de cultuur.

Ik zou ook willen dat we een wereld hadden zonder al dat gif , maar ik vrees dat dat niet zal gebeuren.
Tenminste niet wereldwijd.
Dit is een vergelijkbaar programma. Misschien iets voor je?

Goed volk
In de serie Goed volk reist de Vlaamse kok Jeroen Meus de wereld rond. Hij trekt langs intrigerende leefgemeenschappen waarvan hij de ziel blootlegt in de keuken.
Afleveringen zijn tot 10 dagen na uitzending hier te zien.

88
elke vrijdag om 20.25 uur op NPO 3
Na de goed ontvangen tweede serie van Goed volk, zendt de VPRO aansluitend de afleveringen van serie één uit. In Goed volk trekt Jeroen Meus naar zes gemeenschappen die hem vaak als kind al fascineerden. Het zijn gemeenschappen die, elk op hun manier, moeilijk te doorgronden zijn en die Jeroen via de keuken probeert te ontdooien. In de eerste serie gaat Jeroen onder andere op bezoek bij cowboys, sumoworstelaars en stokvis-vissers.

https://www.vpro.nl/programmas/goed-volk.html

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door Tammy » 11 jun 2018, 12:44

Dank je wel voor de tip Mypos. :hands:

De eerste drie afleveringen zijn helaas niet meer beschikbaar maar de anderen wel.
Ga ik bekijken . ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door taigitu » 12 jun 2018, 10:39





Het is blijkbaar zelfmoord zoals wordt gezegd in de tweede video.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door Tammy » 12 jun 2018, 11:46

Heel triest Taigitu wat er is gebeurd met hem.
Kan het nog steeds niet geloven dat hij zelfmoord heeft gepleegd maar helaas is het wel zo.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door Tammy » 15 jun 2018, 17:28

Afbeelding

Eerbetoon aan overleden kok Anthony Bourdain.

Tv-zender 24Kitchen staat dit weekend in het teken van Anthony Bourdain. De kok, die zichzelf vorige week van het leven beroofde, krijgt een eerbetoon met de meest memorabele afleveringen van zijn tv-programma's.

Vanwege het plotselinge overlijden van Anthony Bourdain toont 24Kitchen, zaterdag van 10:00 tot 15:00 en zondag van 12:00 tot 17:00, een eerbetoon aan deze bijzondere chef. "Dit doen we met de favoriete momenten van onze kijkers. In een oproep hebben wij onze kijkers van de week gevraagd om speciale en bijzondere tv-fragmenten. Dit weekend zenden wij deze bijzondere momenten uit, waaronder de ontmoeting van Bourdain met Barack Obama in Hanoi en de reis naar Sichuan met culinaire vriend Éric Ripert.

Drugs en drank.

De culinaire wereld was de hele week in rouw door de dood van Bourdain. De kok, die vooral bekend werd door zijn rauwe boek Kitchen Confidential waarin hij vertelde over zijn met drugs en drank overgoten leven als kok. In Nederland zijn Bourdains programma's zoals Parts Unknown heel populair. Gisteren werd bekend dat Netflix de show blijft uitzenden.

Bourdain wordt in Frankrijk begraven.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik dacht dat hij was gecremeerd en zijn as terug word gevlogen naar Amerika maar ik kan het fout hebben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tv-kok Anthony Bourdain (61) overleden

Bericht door Tammy » 02 aug 2018, 09:45

Afbeelding
Anthony Bourdain met een filmcrew in Colmar in Frankrijk tijdens opnames vier dagen vóórdat hij zichzelf van het leven beroofde.

Tv-opnames vlak voor dood Anthony Bourdain worden nog uitgezonden.

CNN zendt een laatste seizoen uit van Parts Unknown, de populaire culinaire show van Anthony Bourdain. De televisiekok maakte tijdens het filmen van het programma afgelopen juni een einde aan zijn leven.

Ten tijde van zijn dood was één aflevering van een nieuw seizoen Parts Unknown al klaar. Vier andere episodes worden samengesteld door regisseurs van de productiemaatschappij van het programma. Zij vullen daarvoor materiaal aan dat al wel op locatie was gefilmd. De voltooide aflevering vindt plaats in Kenia, de andere vier in de Amerikaanse staten New York en Texas en in Spanje en Indonesië.

De laatste twee uitzendingen staan in het teken van het overlijden van Bourdain. In één aflevering blikken de mensen die met hem aan het programma werkten terug, en het laatste deel staat in het teken van ’de manier waarop Tony de wereld heeft geraakt’, aldus de contentbaas van CNN in een interview met de LA Times.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...

Ik denk vaak aan hem.
Kan nog steeds niet geloven dat het zelfmoord was.
Ik kon uren naar hem kijken en luisteren.
Vond het zo`n boeiende man.
Wat een gemis voor de wereld .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie