James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door Tammy » 06 okt 2018, 17:04

Afbeelding
Barbara Bach en Roger Moore, de acteurs van de Bond-klassieker The spy who loved me .

De rol van de Britse geheim agent 007 zal waarschijnlijk nooit vertolkt worden door een vrouw.

De optie van een toekomstige vrouwelijke hoofdrol in de Bondserie wijst filmproducent Barbara Broccoli resoluut van de hand in een interview met The Guardian.

Broccoli, hoofd van EON Productions dat de James Bondfilms sinds jaar en dag produceert, zegt dat Bond altijd man zal blijven. "Hij is een mannelijk personage. Hij was als een man geschreven en ik denk dat hij waarschijnlijk als een man zal blijven.''

"En dat is prima'', vervolgt ze. "We hoeven geen mannelijke personages in vrouwen te veranderen. Laten we gewoon meer vrouwelijke personages verzinnen en het verhaal aanpassen aan die vrouwelijke personages," aldus de 58-jarige Broccoli.

Vrouwelijke regisseur.

Ze geeft aan dat de wereldberoemde geheim agent met zijn tijd is meegegaan. De films "zijn veel actueler geworden in de manier waarop tegen vrouwen wordt aangekeken".

Wel zegt Broccoli dat ze het leuk zou vinden als ooit een vrouw een Bondfilm gaat regisseren. Maar tegelijk geeft ze aan dat James Bond in de jaren 50 is geschreven en dat een deel van zijn DNA nooit zal veranderen.

Bron.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door Tammy » 06 okt 2018, 17:08

Gelukkig blijft hij man.
Want tegenwoordig word alles onder de term diversiteit veranderd lijkt het wel.
007 blijft een man en zo hoort het ook.
Een Engelsman ook , iets anders kan gewoon niet. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door taigitu » 08 okt 2018, 13:10

ik heb ook altijd genoten van de James Bond-filmen.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dan een vrouw ineens zijn rol over gaat nemen.
Ik denk dat ik hard zou schateren als ik een vrouw zag die zegt....
"Bond.... Jane Bond....."
Tenzij het een komische film zou zijn en dan is schaterlachen een positieve reactie....


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door Tammy » 08 okt 2018, 13:24

Ooh Taigitu ik lig hier dubbel. :rolfl: :rolfl:
Jij verdiend een Oscar, geweldig jouw bericht. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door taigitu » 08 okt 2018, 15:33

Tammy schreef:
08 okt 2018, 13:24
Ooh Taigitu ik lig hier dubbel. :rolfl: :rolfl:
Jij verdiend een Oscar, geweldig jouw bericht. :mrgreen:
Dank je. Ik neem hem graag in ontvangst.....

Geen vrouwelijke James Bond, kan ik me helemaal in vinden.
Maar wat vind je van een zwarte James Bond.
Deze acteur speelt in een serie getiteld Luther en is te zien op de zender
BBC First. Best wel een goed acteur vind ik. Ik zou daar geen probleem mee hebben.
Ophef om mogelijk eerste zwarte James Bond: 'Bij Daniel Craig was men ook boos'

14 augustus 2018

Afbeelding

Idris Elba zou volgens geruchten de grootste kans maken om de nieuwe James Bond te worden.
De nieuwste James Bond-film met Daniel Craig in de hoofdrol komt pas eind 2019 uit, maar nu al is er een hoop te doen over Craigs mogelijke opvolger.
Volgens geruchten zou acteur Idris Elba de grootste kans maken hem op te volgen. Hij zou daarmee de eerste zwarte James Bond zijn.

Al langere tijd wordt Idris Elba genoemd als de nieuwe James Bond. Barbara Broccoli, producent van de Bondfilms, vertelde recent in
een interview dat ze graag zou zien dat Bond door een zwarte acteur vertolkt wordt en dat Elba boven aan haar lijstje staat.
Nadat de acteur dit weekend ook nog eens een tweet de wereld in had geslingerd met de veelzeggende tekst
'Mijn naam is Elba, Idris Elba' ontploften sociale media.

Omschrijving bedenker


Veel mensen vinden dat de ophef over een zwarte acteur die Bond vertolkt nergens op slaat, anderen vinden juist dat er absoluut niet
van de omschrijving van Bonds bedenker Ian Fleming mag worden afgeweken.

James Bond:

Schrijver Ian Fleming creëerde het karakter James Bond in 1953.
Hij schreef twaalf boeken en twee verhalenbundels over het fictieve personage.

In 1962 kwam de eerste film over de geheim agent uit.
Inmiddels is de franchise uitgegroeid tot één van de meest succesvolle filmreeksen ooit. Volgend jaar komt alweer de 25ste film over 'agent 007' uit.

Twan Arts, auteur van James Bond voor Dummies, zag op zijn tiende voor het eerst een Bondfilm en was gelijk verkocht.
"Het is de ultieme jongensdroom: mooie auto's, mooie vrouwen, een beetje de wereld rondreizen. Echt een droomwereld."

Hij vertelt dat ​een tekenaar ooit een tekening maakte van Bond, gebaseerd op Flemings omschrijving in de boeken.
"Daarop is hij afgebeeld als een man met zwart haar, een litteken op z'n wang en een beetje een kille blik.
Die is aan Fleming voorgelegd, die daarop zei dat dat erg leek op hoe hij zich Bond voorstelde."

Afbeelding
De door Fleming goedgekeurde tekening van James Bond.

Volgens Arts leek Bond-acteur Timothy Dalton qua uiterlijk het meest op die omschrijving.
"Toen Daniel Craig werd gecast als Bond waren een heleboel fans boos. Craig is namelijk blond en dat vonden ze niet kunnen."
Inmiddels vertolkt Craig al dertien jaar lang de rol van 007: het langst van alle Bond-acteurs. "Uiterlijk is van ondergeschikt belang", vervolgt Arts.
"Het gaat erom dat de acteur het personage van Bond uitstraalt en charismatisch is. Vrouwen moeten zich tot hem aangetrokken voelen en mannen
moeten bang zijn dat ze een klap van hem kunnen krijgen."

Ouders

Volgens schrijver Fleming heeft Bond een Zwitserse moeder en een Schotse vader. Tegenstanders van een zwarte Bond zeggen daarom dat 007 wit moet zijn.

Reguillo Wijngaarde, organisator van het jaarlijkse Urban Film Festival, vindt dat een slecht argument.
"Het is 2018. In Schotland en Zwitserland wonen ook zwarte mensen", zegt hij.
"Mensen gaan er te snel van uit dat iemand die uit een van die landen komt, wit is.
Het is alleen maar goed om die gedachtegang nu eens te doorbreken."

Succes


Wijngaarde vindt dat er in binnen- en buitenland te weinig diversiteit in films is.
"Er is een misvatting bij filmproducenten dat een diverse cast niet commercieel interessant is.
Het succes van Black Panther, dat een volledig zwarte cast heeft, laat zien dat dat nergens op gebaseerd is."

Volgens hem zou een zwarte James Bond niet alleen een positieve ontwikkeling zijn voor de zwarte gemeenschap, maar ook voor de witte.
"Zelfs het laten vertolken van één hoofdpersoon door een zwarte in plaats van een witte acteur is een stap richting meer diversiteit", zegt hij.
"Daarmee doorbreek je namelijk al het verwachtingspatroon dat de hoofdrolspeler een wit persoon is."

Verontrustend karakter

Hoogleraar en Bondkenner Christoph Lindner schreef drie boeken over geheim agent 007 en is niet bepaald fan van het door Fleming bedachte karakter.
"Als je de boeken leest, is Bond een diep verontrustend karakter met verschrikkelijke normen en waarden", vertelt hij.
"Hij is oppervlakkig, seksistisch, racistisch en homofoob."

Een zwarte Bond vindt hij dan ook een goed idee.
"Elke casting van Bond die afwijkt van hoe Fleming hem heeft omschreven, is in mijn ogen perfect."

Vooroordelen

Volgens Lindner is Bond in de films 'opgeschoond'. "De vooroordelen zijn niet expliciet aanwezig, zoals in het boek, maar meer gecodeerd.
In de films zijn wel steeds minder vooroordelen te vinden, maar Bond heeft bijvoorbeeld nog wel een ongezonde relatie met seks.
Daarvoor zou hij toch eens in therapie moeten", grapt Lindner.



Katharine McPhee & Debra Messing present the award for Best Actor in a TV Series,
Mini Series or Motion Picture made for TV to Idris Elba for his role in "Luther".
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door Tammy » 08 okt 2018, 16:01

Zoals met veel zaken tegenwoordig is ook de term diversiteit doorgeschoten.
Tegenwoordig moet elke film een gelijkwaardig aantal blanke en donkere mensen bevatten alsook vrouwen en mannen en er moeten ook lesbische en homosexuele personages in een film/serie.
Kijk maar eens , het valt gewoon op.
Tenminste dat wilt men het liefste, en dat is bij veel zaken.
Want stel je toch voor dat je een groep uitsluit.

Alleen maar blank is not done tegenwoordig.
Maar een serie of film met alleen donkere spelers dat mag wel, dat word toegejuicht.
Waarom ?
Er zijn series zoals Oprah Winfrey-serie Greenleaf op Netflix waarin de cast alleen uit donkere mensen bestaat.
Maar een serie zoals Friends van vroeger kan niet meer worden gemaakt in deze tijd werd er bij de herhaling op tv gezegd in recensies , was allemaal blank.

Dus blank is iets vies geworden ofzo ?
Waarom ?

James Bond is een blanke Engelsman en dat mag van mij blijven.
Ik zie geen reden waarom dat moet veranderen.
Idris Elba is trouwens een goed acteur maar daar gaat het niet om.
Het gaat om het personage in de film.

Maar wat ik al zei alles moet veranderd worden want alles moet doordrongen zijn van diversiteit.
Van die wat ik een verkrampte houding noem moeten we af.

Wat is het volgende ?
Een James Bond die homo is ?
Ik zie het er nog van komen.
Niks mis met een spion die homo is maar maak dan een nieuw personage.

Sommige dingen zijn goed zoals ze zijn in het origineel.

Daarom vind ik remakes ook vaak fout.

Laat films zoals ze waren met rust.
Nu is er een Star is born.

De acteurs zullen ongetwijfeld goed zijn in die film, heb er stukjes van gezien.
Zag er prima uit.
Maar ze halen het niet bij Kris Kristofferson en Barbra Streisand.
Soms moet je iets niet veranderen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door taigitu » 08 okt 2018, 19:28

Ik heb er geen probleem mee dat, als er een nieuwe James Bond moet worden gevonden voor een
nieuwe James Bond film, gekozen wordt voor een zwarte James. Ik ga ervan uit dat deze nieuwe
acteur een James Bond weer mag geven die met de tijd is meegegroeid.
Voor mij houd dat niet in dat er genderverschillen zijn aangebracht alsof JB uit de kast is gestapt
of zo. Daar zit ik niet op te wachten. James Bond mag van mij gewoon James Bond blijven.
Het geeft ook weer de nodige discussies terwijl ik gewoon de nieuwe Bond film zou willen zien.
Dat hij gespeeld zou worden door een zwarte acteur zou ik gedurende de film (als die spannend genoeg is)
niet meer opmerken.

Ik heb diverse mensen gehoord over de film 'A star is born', die ook de andere films kennen, en
die waren zeer lovend. Niemand schijnt het droog te houden tijdens deze film.



In deze nieuwe verfilming van het tragische liefdesverhaal, speelt hij de in verval geraakte country-ster Jackson Maine.
Main ontdekt en wordt verliefd op, de onbekende, worstelende artiest Ally (Lady Gaga). Ze heeft haar droom om het te maken
in de muziek business zo goed als opgegeven, tot Jack haar aanmoedigt haar plek in de spotlights op te eisen.
Wanneer dit lukt, begint hun liefdesrelatie echter scheurtjes te vertonen.
Jack voert een innerlijke strijd en heeft moeite met het feit dat hij steeds meer in de schaduw komt te staan.
Tammy schreef:
De acteurs zullen ongetwijfeld goed zijn in die film, heb er stukjes van gezien.
Zag er prima uit.
Maar ze halen het niet bij Kris Kristofferson en Barbra Streisand.
Soms moet je iets niet veranderen.
De film A star is born met Barbera Streisand is de tweede remake van de originele film (1954)......

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door Tammy » 08 okt 2018, 20:38

Dat klopt dat het de tweede remake is.
Die andere is heel oud en ken ik niet.
Maar het blijft wel een remake inderdaad.
Maar KRis en Barbra die film blijft voor mij de mooiste, is gewoon heel speciaal voor mij ook het tijdvak.

We zullen afwachten hoe James Bond word.
Daniël Graig doet het fantastisch . :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door taigitu » 08 okt 2018, 21:41

Het originele verhaal blijkt nog ouder te zijn.....



A Star Is Born is a 1954 American musical film written by Moss Hart, starring Judy Garland and James Mason, and directed by George Cukor.
Hart's screenplay was an adaptation of the original 1937 film, which was based on the original screenplay by Robert Carson, Dorothy Parker, Alan Campbell,
and from the same story by William A. Wellman and Carson, with uncredited input from six additional writers—David O. Selznick, Ben Hecht, Ring Lardner, Jr.,
John Lee Mahin, Budd Schulberg and Adela Rogers St. John.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door Tammy » 09 okt 2018, 07:42

Jeetje nog ouder ? :shock:
Dan trek ik mijn opmerking over remakes mbt deze film in.
Dan is een remake soms wel goed. :mrgreen:
Bedankt voor alle info Taigitu. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door MetalPig » 09 okt 2018, 09:12

Als Tom Cruise Jack Reacher kan spelen, dan kan een neger of vrouw ook wel James Bond spelen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door Tammy » 09 okt 2018, 12:41

Wat heeft Jack Reacher met James Bond te maken MetalPig ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door MetalPig » 09 okt 2018, 12:53

Tammy schreef:
09 okt 2018, 12:41
Wat heeft Jack Reacher met James Bond te maken MetalPig ?
Reacher is ook een personage uit een boekenserie waarvan later ook films gemaakt zijn. Boek-Reacher is tegen de 2 meter lang en een gespierde vechtersbaas, en film-Reacher is Tom Cruise, 30 cm kleiner en half zo breed.
Als dat kan, dan kan Bond ook wel iets anders zijn dan een 'blanke Engelsman', zoals jij hem noemt (waarbij je totaal voorbijgaat aan het feit dat Connery een Schot is, Lazenby een Australier, en Brosnan een Ier).

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: James Bond als vrouw gaat nooit gebeuren

Bericht door Tammy » 09 okt 2018, 13:04

Dat klopt wat je van Reacher zegt, had ik al opgezocht na je opmerking.
En van de anderen klopt ook wat je zegt.
Voor mij is James Bond zoals ik hem altijd heb gezien.
Als ik daarin ouderwets ben so be it.
Ik hoef niet met alles mee te doen wat men tegenwoordig doet.
Soms vind ik dingen mooi zoals ze zijn of waren.
Zoals Shaft , die moet je ook niet veranderen in een blanke acteur.
Maar dat zie ik er ook nog wel eens van komen.
Alles onder het mom van diversiteit.
Diversiteit is goed begrijp me niet verkeerd.

Maar tegenwoordig moet het bij alles, want stel dat je een groep uitsluit.

Maar als ik naar Greenleaf kijk wat ik heb gedaan denk ik niet hee waar zijn de blanke acteurs ?
Ik voel mij niet gepasseerd, waarom zou ik ?
Daar zie ik geen diversiteit en dat hoeft dus ook niet.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie