Kunstenaar bedekt letters 'I Amsterdam' bij Rijksmuseum

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Kunstenaar bedekt letters 'I Amsterdam' bij Rijksmuseum

Bericht door Tammy » 31 okt 2018, 12:37

Afbeelding

Kunstenaar Dadara heeft de iconische letters 'I Amsterdam' bij het Rijksmuseum in Amsterdam aan het oog onttrokken door er grote schermen voor te plaatsen. Daarop staat te lezen 'I am dream' en 'Temporarily closed for rebranding - Coming soon'.
"Nu de meeste 'culturele vrijplaatsen' zijn verdwenen, moeten kunstenaars vrij zijn om openbare ruimte om te vormen tot vrije ruimte. Ik weet niet hoe lang het duurt voor dit wordt verwijderd, dus kom er een selfie mee maken zolang het kan", schrijft Dadara op Instagram. Hij noemt zijn actie een 'openbare guerrilla-
interventie'.

GroenLinks Amsterdam stelde onlangs voor de I amsterdam-letters weg te halen. Ze zouden staan voor te veel individualisme en zinnebeeld zijn van "een marketingverhaal". Dat leverde veel kritiek op. Inmiddels is besloten dat de letters alleen worden weggehaald bij het Rijksmuseum, elders mogen ze wel blijven staan.
Dadara, pseudoniem van Daniël Rozenberg, maakt vaak een statement met zijn kunstuitingen. Zo zette hij in 1999 een 9 meter hoog betonnen Onvrijheidsbeeld (Statue of No Liberty) neer bij het Rijksmuseum.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kunstenaar bedekt letters 'I Amsterdam' bij Rijksmuseum

Bericht door Tammy » 31 okt 2018, 12:48

GroenLinks Amsterdam stelde onlangs voor de I amsterdam-letters weg te halen. Ze zouden staan voor te veel individualisme en zinnebeeld zijn van "een marketingverhaal".

Deze letters zijn heel populair maar Groenlinks vind ze staan voor individualisme .
Is dat een vies woord in die partij ?
Dus als er in plaats van I Amsterdam We Amsterdam had gestaan dan was er niks aan de hand ?

Ik heb een tip voor Klaver en consorten.
Maak je eens druk om belangrijkere zaken zoals bijvoorbeeld de We are Here groep die al jaren krakend door Amsterdam lopen met miljoenen aan schade aan de panden.
De brutaliteit van die gasten kent geen grenzen, ze maken zelfs briefjes wat ze nodig hebben aan eten en andere middelen.

Maak je daar maar eens druk om Groenlinks in plaats van letters waar vele mensen plezier aan hebben.
Het is niet voor niks dat ik een grote aversie heb tegen deze partij.
Die letters die ze niks vinden geeft al aan hoe ver ze buiten de echte werkelijkheid staan.

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kunstenaar bedekt letters 'I Amsterdam' bij Rijksmuseum

Bericht door univers » 31 okt 2018, 12:57

1 Rotterdam. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kunstenaar bedekt letters 'I Amsterdam' bij Rijksmuseum

Bericht door Tammy » 31 okt 2018, 13:04

Nee dat mag niet Univers , je ben door de letter I te indivudalistisch ingesteld, ook al staat er Rotterdam achter.
Schijnt heel erg te zijn. [doh]

Ik probeer me voor te stellen hoe dat in zijn werk gaat zo`n besluit.
Iemand van Groenlinks word wakker op een ochtend en gaat naar zijn werk.
Tot zover niks aan de hand.
Ook al zou ik willen dat de partij niet bestond , velen vinden het wel een leuke partij en dus heeft het ook terecht bestaansrecht.
Want de wereld bestaat uit meer mensen dan deze dame ofcourse. :wink:

Maar dan........
De computer word opgestart en dan begint het denken.
Denken hoe ze de stad beter kunnen maken , ook oplossingen proberen te bedenken voor het massatoerisme die onze hoofdstad overspoeld.

En dan gaat de blik ineens naar die letters.
En de Engelse benaming van het woordje IK is ineens iets wat niet kan in de ogen van de Groenlinks medewerker.
Stel je toch voor dat je namens jezelf spreekt , dat kan schijnbaar niet.
Dat is ineens een vies woord ofzo ?
Alles moet in een groep , samen het wij gevoel ?
Wie is zo iemand die dat bedenkt ?


Amsterdam bestaat uit zeer veel nationaliteiten en elk er van is anders.

Zijn allemaal individuele mensen.

En tesamen vormen ze Amsterdam.

Tesamen vormen al die individuen een bont gezelschap.

Dat is Amsterdam Groenlinks.

Dus het woordje IK is niet erg.

Want zonder de IKJES heb je niet het kleurrijke pallet van mensen van de stad Amsterdam .


I rest my case. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kunstenaar bedekt letters 'I Amsterdam' bij Rijksmuseum

Bericht door univers » 31 okt 2018, 13:16

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie