De Nederlandse Talkshow

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Gast1

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door Gast1 » 09 jan 2020, 13:41

Ik heb ook gekeken, wat vond je ervan Tardis?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door Tardis » 09 jan 2020, 16:11

Mooi en lelijk, uiteraard. Ik zat aan tafel te werken en keek vanuit mijn ooghoeken naar de beelden. Ben even blijven steken op de orca´s die een pinguïn probeerden te vangen. Dat vind ik dan niet fijn om naar te kijken en toch blijf ik dan hopen dat de pinguïn ontsnapt. De natuur is mooi of wreed, net hoe je er naar wilt kijken.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door univers » 09 jan 2020, 18:52

De natuur is mooi of wreed,
Eten of gegeten worden.

De mens is wreder.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door Tardis » 09 jan 2020, 19:33

Nou, ik vind een sluipwesp een stuk wreder dan een mens. En ik kan nog wel een rijtje met kwaadaardige wezens en wezentjes bedenken die bij mij lager in aanzien staan dan de mens.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door Gast1 » 09 jan 2020, 19:38

Tardis schreef:
09 jan 2020, 16:11
De natuur is mooi of wreed, net hoe je er naar wilt kijken.
De Natuur is enkel de Natuur zelf Tardis, de mens 'plakt het labeltje' erop van mooi of lelijk, wreed, goed of slecht and so on ... :wink:

Gast1

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door Gast1 » 09 jan 2020, 19:50

Tardis schreef:
09 jan 2020, 19:33
Nou, ik vind een sluipwesp een stuk wreder dan een mens.
En ik kan nog wel een rijtje met kwaadaardige wezens en wezentjes bedenken die bij mij lager in aanzien staan dan de mens.
Niets mis om dat te vinden.
De zogenaamde 'kwaadaardige wezens en wezentjes' weten niet wat kwaadaardig is, wij mensen hebben dat woord bedacht.
De bedoelde wezens en wezentjes 'zijn', en wij mensen echter bedenken 'een trapje hoger' of 'een trapje lager'.

Zie hoe de mens sinds zijn ontstaan handelt met zijn soortgenoten, zijn niet-soortgenoten, de wereld om hem heen en ga zo maar door.
De vraag stelt zich hier welke soort lager of niet lager staat.

Kun je die vraag wel stellen?
Wellicht wel als je je daadwerkelijk op een fysieke trap bevindt, ten opzichte van de trede waarop een ander wezen staat.
Dat sta je nog steeds geen trap hoger of lager, enkel een trede ... en wat is nou een trede in afstand? :wink:

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door Tardis » 09 jan 2020, 20:05

Gast1 schreef:
09 jan 2020, 19:38
Tardis schreef:
09 jan 2020, 16:11
De natuur is mooi of wreed, net hoe je er naar wilt kijken.
De Natuur is enkel de Natuur zelf Tardis, de mens 'plakt het labeltje' erop van mooi of lelijk, wreed, goed of slecht and so on ... :wink:
Dat is toch de kern van ons mens-zijn? Gegeten van de vrucht van de boom der kennis van goed en kwaad. Mooi verhaal vind ik dat, als je het niet al te letterlijk neemt. Hoe dan ook heb ik er geen moeite mee om te oordelen, ik doe eigenlijk iedere seconde van mijn leven niet anders dan waarnemen, oordelen, beslissingen nemen en tot actie overgaan. Of lekker niets doen. Het is heel goed om lekker te niksen en die tijd te gebruiken om van alles te overdenken.
Laatst gewijzigd door Tardis op 09 jan 2020, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door Gast1 » 09 jan 2020, 20:08

Tardis schreef:
09 jan 2020, 20:05
Hoe dan ook heb ik er geen moeite mee om te oordelen, ik doe eigenlijk iedere seconde van mijn leven niet anders dan oordelen en beslissingen nemen.
Ik ook, maar sinds een paar jaren anders ... en zelfs sinds vorige maand, vorige week en gisteren.

Daarom schreef ik zojuist zoals ik schreef. :wink:
En ook jij, want je hebt achter jouw eerdere zin iets aangevuld zie ik.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door Tardis » 09 jan 2020, 20:11

Ja, ik ben niet snel tevreden over mijn teksten en herschrijf alles zodra ik het heb geplaatst. Nu ook weer.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door Gast1 » 09 jan 2020, 20:12

Hihihi ...

Ik plaats mijn al geschreven tekst ongewijzigd:

Ik ga nu mijn vrouwtje vergezellen op het zitbank.
Dan zijn we een echt bankstel.

Fijne avond kerel.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Nederlandse Talkshow

Bericht door Tammy » 24 jan 2020, 20:43

Ik wist al dat kijkcijfers niet meer van deze tijd zijn en heb ze ook nooit geloofd.
1275 huishoudens worden met een speciale afstandsbediening representatief geacht voor wat Nederland kijkt die uit miljoenen mensen bestaat.
Klopt niks van in mijn ogen ook gezien anders kijken dan alleen de tv.

Op onderstaande link een artikel en een filmpje waarin het word uitgelegd.
Die talkshows cijfers zijn toch niet serieus te nemen ?

Hoe doen andere landen dat ?

https://www.nu.nl/weekend/6025637/kijkc ... ol-is.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie