Radiolegende Tom Mulder (72) overleden

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80580
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Radiolegende Tom Mulder (72) overleden

Bericht door Tammy » 09 jan 2020, 14:18

Afbeelding
Mulder in 1975.

Radiolegende Tom Mulder (72) overleden.

Radiomaker Tom Mulder is op 2 januari overleden. Dat meldt radioman Erik de Zwart. Mulder is 72 jaar geworden en is inmiddels in besloten kring gecremeerd. Hij is overleden na een kort ziekbed, stelt De Zwart. ,,Er is een absolute radiotopper heengegaan.”

Op 16 mei 1969 begon hij zijn radioloopbaan. Onder de naam Klaas Vaak presenteerde hij zijn eerste programma bij de toenmalige piratenzender Radio Veronica. ,,Hij introduceerde een Amerikaanse intonatie op de radio, dat maakte hem uniek. Die toon is later nog vaak gekopieerd en nagedaan door anderen”, zegt De Zwart over Mulder.

In 1973 verhuisde hij naar de TROS, waar hij programma’s als de Havermoutshow, 50 Pop of een Envelop en Nachtwacht tot grote successen maakte. Na zijn tijd bij de TROS was hij actief voor het eerste commerciële radiostation in Nederland, Cable One. ,,In 2004 werd zijn radiocarrière ruw afgesloten door een herseninfarct”, zegt De Zwart. ,,De laatste jaren leefde hij een teruggetrokken bestaan met zijn vrouw Simone. Vlak voor kerst verslechterde zijn gezondheid opnieuw.”

Lees op onderstaande link het volledige artikel:

https://www.ad.nl/show/radiolegende-tom ... ~a020f74d/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80580
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Radiolegende Tom Mulder (72) overleden

Bericht door Tammy » 09 jan 2020, 14:21

Ik ken hem niet in die zin dat ik nooit naar zijn programma’s luisterde.
Ik ken hem natuurlijk wel bij naam en gezicht.
Ik ben nooit een radio mens geweest alleen bij 1 radio programma wel.
De Soulshow met Ferry Maat.
Luisterde elke donderdag met cassettebandje in de aanslag om op te nemen. :mrgreen:
Vond geweldig als soulkikker.

Maar dat was het dan ook.
Hier zullen ongetwijfeld leden zijn die Tom Mulder wel kennen met zijn programma’s.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Radiolegende Tom Mulder (72) overleden

Bericht door univers » 09 jan 2020, 14:42

Ik ken hem hier van.

Afbeelding

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie