Organisatie Grammy Awards past namen van enkele categorieën aan

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Organisatie Grammy Awards past namen van enkele categorieën aan

Bericht door Tammy » 10 jun 2020, 19:44

Afbeelding

Organisatie Grammy Awards past namen van enkele categorieën aan.

De Recording Academy, die jaarlijks de Grammy Awards uitreikt, heeft enkele van de categorieën van een nieuwe naam voorzien. Dit wordt op de website aangekondigd na aanhoudende kritiek op de term 'urban' bij de uitreiking.

De term is al enkele jaren onderwerp van discussie, omdat het raciale ondertonen heeft. Zo uitte rapper Tyler, The Creator eerder dit jaar kritiek op de Recording Academy over de categorisering. Na de uitreiking zei hij: "Het is jammer dat artiesten die er zo uitzien als ik altijd in de categorie rap en urban worden gestopt, ook als we genres mixen. Voor mij is 'urban' gewoon een politiek correcte manier om het n-woord te gebruiken."

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.nu.nl/muziek/6057112/organi ... n-aan.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Organisatie Grammy Awards past namen van enkele categorieën aan

Bericht door Gast1 » 10 jun 2020, 20:06

Tammy schreef:
10 jun 2020, 19:44
Lees het volledige artikel op onderstaande link :
Liever niet, ik heb al voldoende gelezen ...

Afbeelding

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Organisatie Grammy Awards past namen van enkele categorieën aan

Bericht door Tammy » 12 jun 2020, 11:00

NPO houdt vast aan term 'urban muziek': 'Discussie VS verder dan Nederland'

De NPO houdt voorlopig vast aan de term 'urban' om verschillende muziekstijlen te typeren, antwoordt een woordvoerder van de publieke omroep op vragen van NU.nl. Radiomaker en FunX-dj Fernando Halman vindt het een juist besluit van de organisatie van de Amerikaanse Grammy-muziekprijzen om de term 'urban' deels te vervangen vanwege de raciale ondertoon, maar in Nederland is de discussie over dergelijke benamingen volgens hem minder vergevorderd dan in de Verenigde Staten.

"Ik vind het terecht dat de Grammy's de term 'urban' deels schrappen. Het probleem van de Grammy's is dat ze in hokjes denken", aldus Halman in gesprek met NU.nl.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.nu.nl/muziek/6057262/npo-ho ... lk_wrapper

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie