Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bericht door taigitu » 05 aug 2020, 18:49

Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bern Opdenacker - 27 juni 2020 - 10:35

Er komt een Amerikaanse film over koude-goeroe Wim Hof, beter bekend als The Iceman.
De geboren Sittardenaar heeft verschillende wereldrecords op zijn naam staan.


Afbeelding
Zo zat hij ooit bijna twee uur in een container die gevuld was met ijsblokjes.

Steracteur
De hoofdrol in de film wordt gespeeld door Joseph Fiennes, zo meldt The Hollywood Reporter.
De acteur had eerder rollen in de film Shakespeare in Love en de serie The Handmaid's Tale. Volgens de website heeft Fiennes zin in de nieuwe rol.
"Het is een voorrecht om de ongelooflijke boodschap van Wim Hof over te mogen dragen en meer mensen bewust te maken
van de buitengewone reis van 'The Iceman'."

Koud
De film gaat over Hof zelf, maar ook over de methode die hij ontwikkelde om mensen beter te leren omgaan met kou.
Wim Hof kreeg internationaal bekendheid omdat hij in staat is lange tijd in een bak met ijsklontjes te zitten.
Hij hield het ooit 1 uur en 53 minuten vol zonder dat zijn lichaamstemperatuur daalde. Wetenschappers wereldwijd spraken hun ongeloof uit,
maar volgens Hof is het niet zo bijzonder. "Een kwestie van leren je ademhaling, hartslag en bloedsomloop onder controle te houden",
zei hij na de stunt. Hof liep ook ooit een halve marathon op zijn blote voeten in de sneeuw.

Wanneer de film verschijnt is nog niet bekend. Ook de naam van de film is nog geheim.
De werktitel is voorlopig The Ice Man.

Deel dit bericht via
Facebook
Twitter
Mail

https://www.1limburg.nl/hollywood-maakt ... gse-iceman

Leuk dat deze film over zijn leven nu wordt gemaakt.
Het is een bijzondere man met een interessant verhaal.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bericht door Tet » 05 aug 2020, 20:12

Kan me niet voorstellen dat dit een boeiende film wordt; een man die goed tegen de kou kan lijkt mij een mager gegeven om daar anderhalf uur mee te vullen.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bericht door taigitu » 05 aug 2020, 20:36

Tet schreef:
05 aug 2020, 20:12
Kan me niet voorstellen dat dit een boeiende film wordt; een man die goed tegen de kou kan lijkt mij een mager gegeven om daar anderhalf uur mee te vullen.
Zoals jij het stelt.... zou het inderdaad mager zijn.
Maar hij is een bijzondere man met bijzondere gaven en ervaringen die hij deelt met de wereld.
Ik zal de film zeker kijken.

Hieronder een video die tijdens een radiouitzending is opgenomen:

Joe Rogan Experience #712 - Wim Hof

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bericht door univers » 05 aug 2020, 20:40

Ik kan me nog herinneren, dat een tiental jaren geleden een reportage over hem is gemaakt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bericht door taigitu » 05 aug 2020, 20:48



TEDxAmsterdam - Wim Hof - 11/30/10

TEDxAmsterdam - Wim Hof is a Dutch world record holder, adventurer and daredevil, commonly nicknamed the Iceman for his ability to withstand extreme coldness.
He holds nine world records including a world record for longest ice bath. Wim broke his previous world record by staying for 1 hour 13 minutes and 48 seconds immersed
in ice at Guinness World Records 2008. Hof describes his ability to withstand extreme cold temperatures as being able to turn his own thermostat up by using his brain.




Standing the ice with our minds | Wim Hof | TEDxYouth@Maastricht

•5 mei 2015 - TEDx Talks

Wim Hof discusses discusses the ability of our minds and bodies to influence our immune system.

Wim Hof is a Dutch world record holder, more commonly known as the Iceman, due to his unique ability to withstand extreme cold.
He is best known for his twenty world records including the longest ice bath, staying immersed in ice for over 1 hour and 13 minutes.
He describes his ability as being able to “turn his own bodies thermostat up” through the power of his mind. Some of his other impressive feats
are climbing to 7.3km altitude at Mount Everest wearing nothing but shorts. He’s also completed a full marathon above the polar circle in Finland wearing,
yes you guessed it, nothing but shorts. Just through the power of his mind, he was able to run a marathon through the Namib desert without water.
It’s been scientifically proven that Wim is able to directly influence his Autonomic Nervous and Immune System.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bericht door Tet » 05 aug 2020, 20:48

Wat ik ervan begrepen heb is dat Wim Hof aanzienlijk meer bruin vet heeft dan een gemiddeld mens. Bruin vetweefsel is een type vetweefsel dat warmte kan produceren door de oxidatie van vet. Dus hij heeft niet zozeer een gave maar meer een evolutionair voordeel. En ik denk hierdoor dat de ‘power of his mind’ schromelijk wordt overdreven.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bericht door taigitu » 05 aug 2020, 20:55

univers schreef:
05 aug 2020, 20:40
Ik kan me nog herinneren, dat een tiental jaren geleden een reportage over hem is gemaakt.
ja, er is toen veel over hem geschreven en er zijn meerdere video's op het internet te vinden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bericht door taigitu » 05 aug 2020, 21:05

Tet schreef:
05 aug 2020, 20:48
Wat ik ervan begrepen heb is dat Wim Hof aanzienlijk meer bruin vet heeft dan een gemiddeld mens.
ruin vetweefsel is een type vetweefsel dat warmte kan produceren door de oxidatie van vet. Dus hij heeft niet zozeer een gave maar meer een evolutionair voordeel. En ik denk hierdoor dat de ‘power of his mind’ schromelijk wordt overdreven.
............

Heeft ieder mens bruin vet?

Ja, maar niet ieder mens heeft evenveel bruin vet: zowel de hoeveelheid als de activiteit wordt bepaald door leeftijd en lichaamsgewicht.
Om de invloed van leeftijd en gewicht te achterhalen, deed arts-onderzoeker dr. Lonneke Bähler (promotie)onderzoek met drie groepen mensen:
jonge slanke mannen, jonge dikke mannen en oude slanke mannen.
Zij ondergingen diverse tests nadat ze een paar uur in een ruimte van 16 tot 18 graden hadden doorgebracht.
Wat bleek: de verbranding in bruin vet was bij de ouderen veel lager dan bij jongeren. De ouderen hadden niet alleen veel minder bruin vet,
het bruin vet was ook nog eens minder actief. Verrassend was het verschil tussen dik en dun: de activiteit van bruin vet bij dikke mannen
was maar ietsje minder dan bij de dunne mannen. Het verschil was veel kleiner dan de wetenschap dacht.
Het lijkt er dus op dat leeftijd een grotere rol speelt bij de hoeveelheid en activiteit van bruin vet dan de factor overgewicht.

Lees het hele artikel:
https://www.gezondheidsnet.nl/overgewic ... -bruin-vet
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bericht door Tet » 05 aug 2020, 21:09

Stichting Skepsis heeft er ook een artikel over:

http://skepsis.nl/wim-hof-methode/
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hollywood maakt film over Limburgse Iceman

Bericht door taigitu » 06 aug 2020, 15:21

Tet schreef:
05 aug 2020, 21:09
Stichting Skepsis heeft er ook een artikel over:

http://skepsis.nl/wim-hof-methode/
Dank je, ik heb het artikel gelezen.

Ik lees al lang niet meer op Skepsis omdat de manier waarop ze jaren geleden
bezig waren ronduit schofterig was. Het valt me op dat ze hier nu zelfs ook
enkele positieve dingen durven te benoemen.
Vooral homeopathie (en dat gebruik ik o.a. indien nodig) werd volledig de grond ingeboord.
Terwijl mijn huisarts het mij voorschreef als ik daar voorkeur aan gaf.
Maar misschien heeft die rechtzaak die toen tegen ze was aangespannen, en heel
kosten met zich mee bracht, ze wat wijzer gemaakt.

Lees hier over de rechtzaak:
https://www.villamedia.nl/artikel/skeps ... er-artikel
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie