Vijf fans over cultschilder: ‘Ik ben drie jaar op zoek geweest naar een echte Bob Ross’

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Vijf fans over cultschilder: ‘Ik ben drie jaar op zoek geweest naar een echte Bob Ross’

Bericht door Tammy » 01 nov 2020, 17:36

Afbeelding

Vijf fans over cultschilder: ‘Ik ben drie jaar op zoek geweest naar een echte Bob Ross’

Kijken naar de tv-serie The Joy of Painting, waarin Bob Ross in een halfuur een landschap schilderde, was voor de een inspirerend, voor de ander slaapverwekkend. 25 jaar na zijn dood is hij nog altijd een cultfiguur. Museum MORE in Gorssel wijdt als eerste museum ter wereld een solotentoonstelling aan hem. Vijf fans over hun idool en ontdek leuke weetjes over de schilder in de quiz onderaan het artikel.

Zijn kroeshaar was een permanentje, want Bob Ross (1942-1995) had het niet breed en bespaarde op die manier kapperskosten. Toen hij eenmaal doorbrak en wel geld voor de kapper had, was zijn haar inmiddels zijn handelsmerk geworden en naar het schijnt hield hij het daarom maar zo, tegen zijn zin.

Lees verder via link:

https://www.ed.nl/show/vijf-fans-over-c ... ~a13e76e9/

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik heb hem altijd geweldig gevonden. :grin:
Vond de Alaska landschappen zo mooi en zijn manier van presenteren.
Leuk dat er een tentoonstelling komt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie