Raad een film of serie aan

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 26 okt 2005, 11:55

Mijn zus heeft het denk ik wel eens over deze film gehad deheerst, ze was er erg van onder de indruk.
Ik ga hem ook een keertje kijken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 26 okt 2005, 12:01

Ik was ook heel erg onder de indruk.
Zeer goed gespeeld, de film is overtuigend, neemt je helemaal mee.
Het sfeertje is fantastisch, echt heel goed neergezet.

Zijn vader vertelt steeds verhalen uit zijn leven, maar dat is allemaal fantasie, dus de zoon ziet het allemaal voor zich. Het is eigenlijk een soort raamvertelling, met een prachtig einde.
Voor mij was het absoluut een van de beste films die ik heb gezien, maar dat komt omdat ik er erg door geraakt ben, en dat heeft dan weer met mijn prive leven te maken.
Dus dat kan per persoon verschillen natuurlijk.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 26 okt 2005, 12:03

Dan praten we over dezelfde film waar mijn zus het over had.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 26 okt 2005, 12:47

Deheerst schreef:
Voor mij was het absoluut een van de beste films die ik heb gezien, maar dat komt omdat ik er erg door geraakt ben, en dat heeft dan weer met mijn prive leven te maken.
Dus dat kan per persoon verschillen natuurlijk.

Mijn zus was er ook door geraakt, aangezien het een tweelingzus is en we gevoel voor drama hebben, zal ik er ook door geraakt worden.
Bij de eerst volgende voetbalwedstrijd van psv ga ik hem ook huren als hij er is :wink:
Mijn man is heel nuchter, dus ik wil de film alleen zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 26 okt 2005, 20:17

Dan moet je hem alleen kijken, lijkt me beter.
Wel in 1 rui, want anders mis je een hoop gevoel.
Succes en veel plezier ermee!
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 27 okt 2005, 10:29

Thanks Deheerst :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Nyrem

Bericht door Nyrem » 10 nov 2005, 19:25

American Dawn schreef:Vandaag de DvD gehuurd van What Th3 Bl33b do we know.

Een wetenschappelijke documentaire over nieuwe inzichten in de Quantum Fysica Religie Oosterse Filosofie . Een aanrader voor ieder in het forum.

"Deze film is het wetenschappelijk bewijs, dat wij, vanuit ons menselijk wezen,vanuit onze scheppingskracht, ons zelf kunnen genezen, kunnen matarialiseren, kunnen tijdreizen etc.

Een Documentaire een ontroerend verhaal en wonderbaarlijke
graphics

Its time to get wise

Afbeelding

Is een aanrader!

Starman

Bericht door Starman » 07 dec 2005, 21:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anet

Bericht door Anet » 07 dec 2005, 21:35

[think] hmmmm Big fish .. ik zal eens gaan kijken, trouwens Stargate Atlantis lijkt me ook een goeie ... thanks guy's .. ;P!

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 07 dec 2005, 22:25

Stargate atlantis lijkt me ook wel ok.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

American Dawn

Bericht door American Dawn » 08 dec 2005, 17:34

SG atlantis is grappig alleen jammer dat het het niveau en stijl van de disney tekenfilm niet haalt iets te veel SG te weinig Atlantis.

trouwens makkelijk te leechen.

zag vorig jaar al seizoen 1 voor de dvd release

Anet

Bericht door Anet » 09 dec 2005, 12:27

Gister gezien, ik vind het een goeie ... ;P!

Afbeelding

In de nabije toekomst, zal reizen in de tijd verrassend genoeg werkelijkheid worden … maar zeer onvoorspelbaar. Rijke avonturiers kunnen hun sluimerende moordenaarsinstincten bevredigen door safari’s te boeken naar de Prehistorie om er te jagen op dinosaurussen. Er zijn slechts drie essentiële regels te respecteren: Verander niks in het verleden; laat er niks achter; en het belangrijkste, breng niks mee op de terugreis. De lichtste wijziging zou de bestaande evolutie kunnen beïnvloeden op een manier die niemand kan voorspellen.

Terror-squad

Bericht door Terror-squad » 30 dec 2005, 11:52

Aanrader :!: :!:

5Days to midnight:

Wanneer een natuurkunde-professor politiedocumenten ontvangt, waarin zijn dood binnen vijf dagen beschreven staat, gaat hij uit van een grap van zijn studenten. Wanneer echter allerlei gebeurtenissen plaatsvinden, die precies zo in de documenten beschreven staan, realiseert hij zich dat het wel eens serieus zou kunnen zijn en zijn toekomst vastligt. Hij vertrouwt niemand meer, maar de politie neemt hem niet serieus.

Score: 3.88 op 5

Terror-squad

Bericht door Terror-squad » 30 dec 2005, 11:52

mijn score natuurlijk een 5

American Dawn

Bericht door American Dawn » 30 dec 2005, 16:29

History of Violence.


Deze film moet je zien!!!!

Ondanks het een Ultra geweldadige Film is (Excessief en zelden vertoonde geweldadige acties)met sex scenes die basic instinct qua hitsigheid overtreft blijft de vooral dramatische verhaallijn boeien .


verhaallijn.

De titel verraad het al: brave huisvader wordt door heldendaad bekend op t.v. dit trekt de aandacht van de Maffia .
Deze blijkt hem aan te zien voor een huurmoordenaar.

Dit verstoort het eens zo onbezorgde familie leven....



Afbeelding

billy bonny

Bericht door billy bonny » 14 jan 2006, 18:46

nou ik ga dan naar het verleden GREY OWL is wat ik een zeer goede film vind deze man is in de 30er jaren al begonnen met de natuurbehoud wat iedereen in die tijd maar raar vond hij is de grondlegger voor de tegenwoordige natuurbehouds programmas hij heeft lezingen in london gegeven en op een van deze avonden waren de als twee kleine jongens de broers ATTENBOURGH aanwezig en dat is de reden waarom ze tegen woordig doen wat ze doen GREY OWL wordt gespeeld door PIERCE BROSNAN dit is een waar gebeurd verhaal ,,,,,,veel plezier

jopiter

Bericht door jopiter » 17 jan 2006, 11:01

Gisteren Grizzly Man bekeken, zeer indrukwekkende documentaire over een Amerikaan die 13 jaar lang geleefd heeft tussen wilde Grizzly beren in Alaska, tot uiteindelijk een grizzly hem en zijn vriendin fataal werd....

Afbeelding Afbeelding
GRIZZLY MAN

A docudrama that centers on amateur grizzly bear expert Timothy Treadwell. He periodically journeyed to Alaska to study and live with the bears. He was killed, along with his his girlfriend, Amie Huguenard, by a rogue bear in October 2003. The films explores their compassionate lives as they found solace among these endangered animals.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 28 jan 2006, 18:40

Gisteren heb ik mijn DVD van The Shawshank Redemption weer eens afgespeeld. Verwacht geen spetterende acties, mysteries of diepere betekenissen, er wordt wel heel goed geacteerd, de film is een must see voor alle Stephen King fans.

Voor wie van films met diepere betekenissen houdt is The Ninth Gate (1999) een topper. De film kent vele lagen, is volgepropt met symboliek en is daardoor al even raadselachtig van opzet als het boek The Nine Gates of The Kingdom of Shadows (1666) dat er de hoofdrol in speelt. De kijker wordt bewust op het verkeerde been gezet en wie zich afvraagt wat er precies gebeurt heeft pech want er worden geen antwoorden gegeven. Toch zitten alle ingredienten om tot een antwoord te komen er in. Een film die bij uitstek geschikt is voor DVD omdat je het beeld af en toe moet stilzetten om te bestuderen wat er allemaal te zien is. Hoge herhaald kijken factor.

Amelie is een feel good movie zoals er maar weinig gemaakt worden, hier geen dubbele bodems, maar originaliteit. Een van de leukste films van de laatste tijd en heel erg on-Hollywood.

The Big Lebowski is een andere aanrader voor mensen die van comedy houden, en dan vooral de subtiliteit in de humor waarderen. Misschien wel de film met de best bruikbare one-liners en quotes die ooit gemaakt is. Een film die je daarom rustig 5 keer kunt zien en per keer leuker lijkt te worden. Wat mij betreft de grappigste film van de Coen brothers, leuker zelfs dan O Brother Where Art Thou? en Fargo. Ook een zeer hoge herhaald kijken factor.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 29 jan 2006, 15:30

Ben het geheel met Tardis eens, alleen the ninth gate en amelie heb ik nog niet gezien.
Ik was vrijdag begonnen met once upon a time in america, maar moet nog een stuk kijken.
Ik redde het einde niet omdat het al zo laat was en ik vroeg op moest de volgende dag. Die kijk ik vanavond dus af.
Ik vind hem tot nu toe erg goed, al is het soms wat traag.

Voor Tardis, die kennelijk ook niet zo onder de indruk is van Hollywood, heb ik misschien een leuke tip.
Ik heb tal van films die de titel "vaag" met verve dragen.
Zo vond ik "the united states of Leland" verrassend.
http://www.imdb.com/title/tt0301976/
Gaat over een jongen die een andere jongen heeft doodgestoken en daarvoor wordt opgesloten in een jeugddetentiecentrum. Hier werkt een schrijver die geintrigeerd raakt door Leland, die zelf een boek aan het schrijven is..
Ik vond hem goed.

Wil je nog vager dan is Ichi the killer wel heel erg vaag.
Veel heel veel bloed en rare situaties. Eigenlijk gaat het nergens over, maar ik vond hem wel maf.
http://www.imdb.com/title/tt0296042/

En Alexandra's project is ook wazig.
http://www.imdb.com/title/tt0338706/
Man komt thuis na eindelijk promotie te hebben gemaakt en vindt op zijn verjaardag als cadeau van zijn vrouw alleen een video met daarop "play me". Wat daarna gebeurt is op z'n minst apart.

Succes.

;)
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 30 jan 2006, 02:20

He, dat zijn interessante tips, bedankt daarvoor! Ik ken ze geen van allen. Een vriendin van me is filmjournaliste, volgende week zie ik haar weer, ik zal haar eens vragen of zij ze kent en waar of ik die films kan huren.

Je bent te benijden i.v.m. het nog niet gezien hebben van Amelie, dan heb je nog iets erg leuks voor de boeg. Mocht je een vriendin hebben waar je gek op bent dan raad ik je aan om samen naar Amelie te kijken. Prettige avond alvast.
The Ninth Gate is zwaar miskend, Roman Polanski heeft een film gemaakt die door het grote publiek eigenlijk niet goed begrepen is. De meeste mensen houden van de prachtige beelden, die zijn inderdaad heel sfeervol en europees, maar velen vinden dat je de film vooral moet ondergaan en niet te veel over de plot moet nadenken. Niets is minder waar, wat kunnen mensen zich toch vergissen. Dean Corso lost de puzzel in het boek op, wij moeten de puzzel in de film oplossen. Dat kan niet door hem maar 1 keer te bekijken, daarom zou je bij voorkeur de DVD moeten kopen. Maar ja, niet iedereen houdt van puzzelen, afijn zie maar.

Plaats reactie