WK-held Paolo Rossi (64) overleden

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

WK-held Paolo Rossi (64) overleden

Bericht door Tammy » 10 dec 2020, 10:40



WK-held Paolo Rossi (64) overleden.

In Italië is op 64-jarige leeftijd Paolo Rossi overleden. Hij was een van de legendarische sterren van de Italiaanse voetbalgeschiedenis. In 1982 had hij een groot aandeel in de wereldtitel van Italië in de WK-eindronde in Spanje, waar hij met zes goals topscorer werd. Het leverde hem in Italië de liefkozende bijnaam ‘Pablito’ op.

De Italiaanse omroep RAI, waarvoor Rossi als commentator werkte, meldde het nieuws over de dood van de oud-speler van Perugia, Juventus, Milan, Verona en de nationale ploeg afgelopen nacht. ,,Verschrikkelijk triest nieuws: Paolo Rossi is van ons heengegaan’’, zei Enrico Varriale van RAI Sport. ,,De onvergetelijke Pablito, die ons allemaal verliefd liet worden in die zomer van 1982 en die een lieve en capabele collega was bij de RAI.’’ Over de doodsoorzaak is nog niets bekend.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/w ... ~a974eef3/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat vreselijk triest dat hij zo vroeg is heengegaan. :?
Hij herinnert mij aan de good old days, toen het leven nog mooi was.
Wat was ik blij dat Italia wereldkampioen werd, ik heb alles bij elkaar geschreeuwd , mijn zus en ik waren natuurlijk de enigste in de straat maar daar gaven we lekker niks om.
Nu kan voetballen wat ik alleen maar leuk vond als er WK of EK werd gespeeld mij totaal niet meer boeien.
Ook niet als bella Italia speelt.

De kerels van vroeger zijn er niet meer, Maldini, Gatusso, Buffon, Baggio ( mama mia [love] ) en nog zovelen , ze zijn weg.
Wat er nu rond huppelt heeft totaal geen uitstraling of impact op mij.
Ook het Nederlandse elftal zegt mij niks meer.
In het Nederlandse team lopen jochies rond.
Gullit, van Basten, Koeman enz waren echte geweldige mannen , wat een verschil met wat je nu ziet.

Grazie Paolo Rossi voor alles. [clap] [clap]

R.I.P.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie