Emotioneel afscheid van Gertje als baasje en oude cast maakt dance-versie van Samson-hit

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Emotioneel afscheid van Gertje als baasje en oude cast maakt dance-versie van Samson-hit

Bericht door Tammy » 03 jan 2021, 11:00

Afbeelding
Walter Baele, Koen Crucke en Walter De Donder, samen met Gert Verhulst. © VRT

Emotioneel afscheid van Gertje als baasje en oude cast maakt dance-versie van Samson-hit.

Met een lach en een traan heeft Gert Verhulst gisteravond afscheid genomen van zijn iconische karakter Gertje. In een speciale show rond de 30ste verjaardag van Samson & Gert werd de 52-jarige acteur in het zonnetje gezet. Zijn eigen dochter Marie heeft weliswaar de fakkel al even overgenomen, maar ter ere van het jubileum mocht het voormalig baasje van de bekendste hond van Vlaanderen waardig afscheid nemen.

Dat afscheid had allang moeten plaatsvinden natuurlijk, maar daar was corona. Dat virus gooide gisteravond ook weer flink wat roet in het eten. Danny Verbiest, die samen met Gert verantwoordelijk was voor het bedenken van de kinderreeks en zelf jarenlang Samson speelde, moest verstek laten gaan. Hij werd weliswaar uitgebreid bedankt door zijn voormalig kompaan, maar het gemis was duidelijk.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/show/emotioneel-afsch ... ~ab63b2a2/






Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Emotioneel afscheid van Gertje als baasje en oude cast maakt dance-versie van Samson-hit

Bericht door Tammy » 03 jan 2021, 11:05

Geweldige leuke man Gert Verhulst. :grin:
Mijn dochter is opgegroeid met Samson en Gert.
Elke zondagochtend keek ze op de bank met haar vader naar de avonturen van die twee.
De speelgoedhond had ze natuurlijk ook en ook samen met haar vader naar een voorstelling geweest in Breda.

Ik moest kloppen want de bel doet het niet, zo leuk. :mrgreen:
Geweldig mooie serie was het.


Aan alle mooie dingen komt een eind helaas .
Maar de herinneringen aan Samson en Gert blijven. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Emotioneel afscheid van Gertje als baasje en oude cast maakt dance-versie van Samson-hit

Bericht door Kristof Piessens » 03 jan 2021, 12:24

Inderdaad, tammy, ik was er ook bij als kind de beginjaren van samson en gert meegemaakt en een optreden meegemaakt...

Door omstandigheden vanwege corona - covid19 had/heb ik ook normaal gezien een beetje m'n veertigste verjaardag willen vieren in barcelona en de machtige kerk sagrada familia in het echt kunnen gaan bewonderen met een kleine kring...mocht dus niet doorgaan, uitstel dus.

Samson en Gert loopt nog in herhaling of is het baasje verandert van gert naar diens dochter....in ieder geval ik koester op 1 of andere manier wel die leuke tijd/jaren als jong kind nog steeds...beetje nostalgie mocht ik kinderen hebben gehad dan had ik hen zeker vertelt over de beginjaren er van...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Emotioneel afscheid van Gertje als baasje en oude cast maakt dance-versie van Samson-hit

Bericht door Tammy » 03 jan 2021, 12:40

Wat mooi wat jij schrijft Kristof. :grin:
Jij bent nog jong dus jij hebt het als kind beleefd.
Zal je altijd blijven onthouden Kristof en dat is mooi.

Jammer dat je je verjaardagfeest hebt moeten uitstellen in Barcelona.
La Sagrada Familia is prachtig, en die wacht wel op jou. :wink:
Echt de moeite waard om te bezichtingen.
Alvast proficiat met je verjaardag. :grin:

Een toost op jou en een toost op 30 jaar Samson en Gert. ;P!

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Emotioneel afscheid van Gertje als baasje en oude cast maakt dance-versie van Samson-hit

Bericht door taigitu » 04 jan 2021, 11:32

.


Nostalgie.....





7 aug. 2014

In Samson & Gert beleven Gert en zijn hondje Samson doldwaze avonturen.

In deze aflevering van Samson & Gert:
De burgemeester en Van Leemhuyzen houden een grote schoonmaak op de zolder van het gemeentehuis.
Alberto, Frieda Kroket, Gert en Samson hebben beloofd om hen te helpen.
Eigenlijk hebben ze daar geen zin in want ze hebben allemaal al een afspraak.
Gert bedenkt een heel goed plan zodat ze niet moeten helpen schoonmaken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie