Talkshowlegende Larry King (87) overleden

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Talkshowlegende Larry King (87) overleden

Bericht door Tammy » 23 jan 2021, 15:33

Afbeelding

Talkshowlegende Larry King (87) overleden.

Larry King is zaterdag op 87-jarige leeftijd in Los Angeles overleden. Dat meldt Ora Media, het bedrijf waarvan de Amerikaanse presentator mede-oprichter is, op Twitter.

King, die eigenlijk Lawrence Harvey Zeiger heette, werd begin dit jaar opgenomen in het ziekenhuis omdat hij was besmet met het coronavirus. Even leek het erop dat de fragiele presentator - hij had hartproblemen en werd vorig jaar getroffen door een beroerte - het coronavirus te boven zou komen maar zijn situatie verslechterde toch weer.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/show/talkshowlegende- ... ~ab0d419e/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Een icoon is heen gegaan.
Een geweldige vakman in een tijd dat CNN de beste nieuwszender van de wereld was, tenminste wel voor mij.
Tegenwoordig hebben we ze niet meer van dit kaliber.
De meesten komen nog niet in een miljoen jaar in de buurt van deze man om maar helemaal te zwijgen over een Jinek hier of M of meer van die figuren die je tegenwoordig ziet.

Larry King , wat een gemis voor de wereld en wat jammer dat de tv wereld bijna niet meer dit soort vakmensen hebben.

R.I.P Larry King.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Talkshowlegende Larry King (87) overleden

Bericht door Tammy » 23 jan 2021, 16:59



Bill Cosby: ’King stond nog voor ethiek en integriteit’

Sterren reageren zaterdag bedroefd op het nieuws dat Larry King is overleden. Op sociale media wordt de Amerikaanse talkshowhost (87) bedankt en vooral geprezen voor zijn vele interviews. „Hij zei dat kijken naar mijn show voelde alsof je schoonmoeder in je nieuwe Bentley van een klif rijdt.”

„Ik vond het format van zijn luchtige CNN-show en zijn prachtige stem geweldig”, schrijft presentator Andy Cohen over het praatprogramma dat King ruim 25 jaar presenteerde.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... ntegriteit

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Talkshowlegende Larry King (87) overleden

Bericht door taigitu » 23 jan 2021, 19:51

Ik keek vroeger ook graag naar Larry King. Hieronder een stukje tekst over zijn leven als radiopresentator en als televisiehost.
Ik heb het eerste stuk van het verhaal even vertaal (waar vertaalfoutjes in kunnen zitten) wat al een beeld geeft van zijn
carrière.


Afbeelding

LINK naar deze site:
https://www.thestandard.com.hk/breaking ... eric-style


Larry King, een lange tijd landelijk gesyndiceerde radiopresentator, was van 1985 tot en met 2010 een avondje uit op CNN,
waar hij vele onderscheidingen won, waaronder twee Peabody-prijzen, schrijft Andrew Dalton van The Associated Press.


Met zijn interviews met beroemdheden, politieke debatten en actuele discussies was King niet alleen een blijvende persoonlijkheid in de ether.

Hij onderscheidde zich ook met de nieuwsgierigheid die bij elk interview wordt gewekt, of het nu gaat om het aanrandingsslachtoffer dat bekend staat als de jogger van Central Park of de miljardair-industrieel Ross Perot, die in 1992 de presidentiële wedstrijd op zijn kop zette door zijn kandidatuur voor King's show aan te kondigen.

In de beginjaren was "Larry King Live" gevestigd in Washington, wat de show een zwaartekracht gaf. Evenzo King. Hij was de openhartige tussenpersoon via wie de Bigwigs uit de Beltway hun publiek konden bereiken, en dat deden ze, waarmee ze het prestige van de show verdienden als een plek waar dingen gebeurden, waar nieuws werd gebracht.

Het standaardkanaal
King deed naar schatting 50.000 on-air interviews. In 1995 zat hij een vredesconferentie in het Midden-Oosten voor met PLO-voorzitter Yasser Arafat, koning Hoessein van Jordanië en de Israëlische premier Yitzhak Rabin. Hij heette iedereen welkom, van de Dalai Lama tot Elizabeth Taylor, van Michail Gorbatsjov tot Barack Obama, van Bill Gates tot Lady Gaga.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Talkshowlegende Larry King (87) overleden

Bericht door Tammy » 24 jan 2021, 12:09

Jij keek dus ook Taigitu. :grin:
Zo maken ze ze niet meer.
Nu hebben ze wat ik las die Paul de Leeuw op een Op1 talkshow die bakken kritiek krijgt.

https://www.ad.nl/show/op1-presentator- ... ~a2a88940/

Zo slecht is die man, niet laten uitpraten en de aandacht naar zichzelf verleggen enz.
Iets wat veel presentatoren doen , zo irritant dat ik al jaren geen Nederlandse talkshows kijk.
Boeit me totaal niet.
Zie soms videofragmenten op internet, bevestigd precies wat ik al dacht.

Larry King heeft zoveel mensen ontmoet en die manier van intervieuwen komt nooit meer terug vrees ik.
Ze zeggen wel eens, vroeger was alles beter.
Nou in de talkshow wereld was dat inderdaad zeker het geval.

Zijn stem vond ik ook mooi.
Zo rustig en mooie klank.
Naar zulke stemmen kan ik uren luisteren.
Hier een tribute die hij maakte voor Muhammad Ali.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Talkshowlegende Larry King (87) overleden

Bericht door Tammy » 24 jan 2021, 12:49

Hier wat intervieuws van Larry , ik heb ze ook niet allemaal gezien vroeger dus wel leuk nu om ze te zien op Youtube. :grin:












Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie