Andere Tijden is het zoveelste programma op de NPO dat sneuvelt: 'Buitengewoon triest’

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Andere Tijden is het zoveelste programma op de NPO dat sneuvelt: 'Buitengewoon triest’

Bericht door Tammy » 07 mei 2021, 08:16

Afbeelding
Hans Goedkoop .

Andere Tijden is het zoveelste programma op de NPO dat sneuvelt: 'Buitengewoon triest’

Het bekroonde geschiedenisprogramma Andere Tijden verdwijnt. Het is het zoveelste programma op de NPO dat sneuvelt of waarvan het voortbestaan wordt bedreigd.

Eerder werd al bekend dat de programma’s Radar, Opsporing Verzocht, Opgelicht?! en het Familiediner onder druk staan. Zij moeten hun zendtijd inkorten of verdwijnen van de buis, om ruimte te maken voor programma’s die een jonger publiek trekken. Andere Tijden, te zien op NPO2, werd vanwege bezuinigingen drie jaar geleden al gehalveerd van 35 naar 18 uitzendingen per jaar. Nu valt het doek alsnog, bevestigt de NTR. De 18 reguliere uitzendingen zullen vanaf volgend jaar verdwijnen.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/show/andere-tijden-is ... ~a781175f/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik kijk zelden NPO maar van dit programma heb ik af en toe wel afleveringen van gezien.
En die vond ik zeer goed en informatief en ook vaak leuk als het voor het mij oude Nederland ter sprake kwam.
De nostalgie daarvan vond ik heerlijk.
Jammer dat de NPO programma’s die al jarenlang succesvol zijn en waarde hebben weg aan het gooien is.
Opsporing verzocht en Kassa en wie weet wat nog meer.
Zonde.



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Andere Tijden is het zoveelste programma op de NPO dat sneuvelt: 'Buitengewoon triest’

Bericht door Tammy » 08 mei 2021, 07:18

'Een zinloze discussie'.

Hoogleraar Mediastudies Mark Deuze vindt dat het juist niet moet gaan over een jongere doelgroep weer naar tv laten kijken. "Jongeren, en dan bedoel ik iedereen onder de 45 jaar, die leven niet meer met de krant, radio, tv en internet. Zij leven 'in de media' waar al die vormen door elkaar heen lopen en we geen loyaliteit meer hebben aan een platform, een aanbieder of een programma", zegt hij.

"De hele discussie over programma's wel of niet uitzenden, dat is een heel 20e-eeuwse discussie.

Lees verder via link :

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/237981 ... n-is-nodig

>>>>>>>>>>>>>>>>

De tekst hierboven komt uit het artikel die men kan bekijken via de link.
Die hoogleraar heeft gelijk.
De NPO geeft als reden op dat ze een jonger publiek willen maar zijn zo stoffig en outbollig dat ze het zelf niet in de gaten hebben.
Eens stort alles als een kaartenhuis in, zoals we nu kijken gebeurt met de volgende generaties niet meer.
De jongeren van nu laten dat nu al zien.

Wees blij NPO zou ik zeggen dat er nog mensen kijken.
Voor zover dat nog zal zijn .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie