Tattoos die wetenschappers dragen en waarom.......

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Tattoos die wetenschappers dragen en waarom.......

Bericht door taigitu » 04 apr 2023, 18:35

Afbeelding

Ik was vanmorgen in de buurt van een ontmoetingspunt van het Leger des Heils.
Je kan daar binnen lopen voor een kop koffie of een praatje en ze hebben daar een kleine ruimte met 2e hands spulletjes.
Daar zag ik een boek over tattoos. Nog als nieuw met prachtige foto's en verhalen.
Wat een mooie manier om tattoos te laten zien en het verhaal te vertellen wat er bij hoort.
Gewoon genieten. En toen ik ging afrekenen betaalde ik het royale bedrag van 0,50 eurocent....
Soms kan je toch zooo boffen....





Beschrijving:
Tattoos Wetenschap - Carl Zimmer
In 2007 viel het auteur Carl Zimmer op dat steeds meer wetenschappers een tatoeage hadden. Gefascineerd deed hij een oproep via zijn blog The Loom.
Daarop volgde een constante stroom van afbeeldingen van tatoeages en intrigerende persoonlijke verhalen over het ontwerp.
In dit boek heeft Zimmer meer dan driehonderd van deze tot nadenken stemmende tatoeages gebundeld. Ter aanvulling op de verhalen graaft hij
op deskundige wijze in de wetenschap achter de tatoeage en onthult hij de passie en obsessie van wetenschapsliefhebbers overal ter wereld.

Eén van de tattoos: (blz. 210 in het boek)
De tattoo van Martin Roth vond ik niet op het internet.
Afbeelding NEURAAL NETWERK

Deze tattoo heeft bioloog Gabriel Pato uit Brazilië en filosoof Martin Roth van de Drake University. .Zij dragen hetzelfde principe op hun lijf: de hersenen zijn een netwerk. Neuronen zenden signalen uit naar duizenden andere, waarna het aantal en de sterkte van de verbindingen bepalen wat je denkt. Er is zelfs geen apart neuron met een miniatuurmens waar onze geest in zit. Er is zelfs geen apart neuron voor herinneringen, geuren of plezier: Onze percepties komen daarentegen voort uit gelaagde netwerken en daaruit ontstaan onze responsen. Als je te ver in je hersenen gaat, zie je door de bomen het bos niet meer.



Hier nog een link naar een tattoo met uitgebreide beschrijving:

https://www.independent.co.uk/arts-ente ... 05800.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie