De boekenclub: Welk boek heeft jou (ooit) geraakt.

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
ALoha

De boekenclub: Welk boek heeft jou (ooit) geraakt.

Bericht door ALoha » 11 aug 2006, 18:13


Ik zelf vind het leuk om mensen te informeren welke boeken mij hebben geraakt.

Welke boeken hebben jou zo door de tijd heen geraakt?
Wat wil je graag aanraden of aanbevelen...

Het geeft allemaal niet wat, een kinderboek, een strip, een plaatjes boek, deel jouw interessen met anderen.



Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 11 aug 2006, 18:18

1 boek zal ik nooit vergeten.
Waren de goden kosmonauten van Erich von Danicken :D
Toen ik dat las op 14 jarige leeftijd was ik verkocht en ging er een wereld voor me open.
Ik blijf die man eeuwig dankbaar daarvoor.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

ALoha

continuering van het leven

Bericht door ALoha » 11 aug 2006, 18:19

Over de manifestatie van de continuering van het verdere leven na de aarde.

Ik heb in ~1987/1988 een reeks boeken aangeschaft, de hele serie gelezen, van één en de zelfde schrijfster. Destijds heb ik ze allemaal gelezen, daarna in de kast gestopt, nooit meer naar omgekeken en een jaar of twee (~2004-05) geleden weer allemaal herlezen. Ze blijven toch echt wel zeer unieke boeken waar heel veel zaken instaan.

Het is jammer dat er destijds vrij weinig aan marketing is gedaan over de reeks, omdat ze vrij onbekend zijn, maar nu kunnen de mensen die het gelezen hebben zelf doen via internet tijperk. Het is ergens wel een must om gelezen te hebben.

De Towie Maris reeks bestaan uit 7 boeken + een vertaling, het is een reeks. Die reeks gaan over het leven na de dood en hoe je op aarde zou kunnen leven met het oog op het eeuwige leven. De titels zijn Hemelbewoners op bezoek, Verhalen uit de hemel, Gesprekken met hemelbewoners, Het logische visioen, Die traan moet weg, God straft nooit, Wie ben ik eigenlijk?, en de vertaling Moeilijke jeugd begrijpen. Het is een reeks van zeer eenvoudig en duidelijk schrijven en valt eigenlijk onder esoterie.

Door een overleden Amsterdamse vrouw, Nel Banda, een gepensioneerde vrouwelijke huisarts. Zij wordt op hoog bejaarde zeer spiritueel en leert pendelen en wordt later sterk helderhorend. Zij brengt voor haar overlijden letterlijk verslag uit van de door haar gemaakte telepathische contacten met mensen die al gestorven zijn en in het eeuwige leven mogen blijven.

Liefdevolle stemmen, niet van haar zelf, komen uit haar mond waar zij mee in gesprek raakt, die zij vervolgens opneemt op een cassetterecorder en dat verwerkt in boeken en uitbrengt onder het pseudoniem Towie Maris.

Personen uit het leven na de dood die contact met haar zochten omdat zij zuiver, zonder inmenging van haar eigengedachten of onderbewustzijn, door kon geven.

Ze zijn niet allemaal meer te verkrijgen, misschien nog tweedehands of misschien staan zij wel in de bibliotheek.

Titel: Hemelbewoners op bezoek
Auteur: Maris, Towie
ISBN 9062716164
Datum: cop. 1980
Korte bespreking:
T. Maris, ps. van een vrouwelijke, al oudere arts, doet vol overtuiging verslag van het contact dat zij (aanvankelijk met haar man samen en na diens overlijden alleen) door middel van pendelen en helderhorendheid met overledenen tot stand heeft gebracht. Met voorbeelden van dergelijke 'gesprekken' en een uitvoerige weergave van de te gebruiken methode. De overtuiging is meeslepend, al zijn er hier en daar op het gebied van de parapsychologische verklaringen wat verouderde opvattingen ingeslopen.

Titel: Verhalen uit de hemel (*het beste boek)
Auteur: Maris, Towie
ISBN 9062716407
Datum: cop. 1981
Korte bespreking:
Towie Maris is het pseudoniem van een christelijk georiënteerde vrouwelijke arts, die in dit boek voor de tweede keer verslag doet van haar kontakten met overledenen en vooral geleidegeesten. De eerste keer was dat in "Hemelbewoners op bezoek", a.i. 81-14-281. Deze boodschappen van gene zijde beloven veel goeds voor het voortbestaan na de dood, zoveel goeds dat het een beetje wee maakt. Voor een eenvoudig, niet speciaal parapsychologisch geschoold, romantisch voelend publiek zal het boek een zekere betovering inhouden. Mededelingen door vergevorderde zielen over het leven na de dood en over de zin van het leven op aarde.

Titel: Gesprekken met hemelbewoners
Auteur: Maris, Towie
ISBN 9070688034
Datum: cop. 1982
Een vrouwelijke arts doet, vanuit haar christelijk geloof, verslag van telepathische contacten met gestorvenen die nu in de hemel zijn.

Titel: Het logische visioen
Auteur: Maris, Towie
ISBN 9070688042
Datum: cop. 1983
Korte bespreking:
Een vrouwelijke arts in Amsterdam (schrijvend onder pseudoniem), wijdt zich al jaren aan telepathisch contact met overledenen in de hemel. In de eerste helft van dit boek beschrijft ze het belang van deze ervaringen. Haar overtuigingen gaan uit van de reïncarnatie-leer. Zij probeert te bewijzen dat dit in overeenstemming met de Bijbel is. Het tweede en grootste gedeelte van het boek is gevuld met 25 toespraken van "broeder "Fatalus", een hogere geest, met wie de auteur telepathisch contact heeft. Deze toespraken analyseren veel actuele problemen, maar willen ook de zin van onze aardse samenleving onthullen. Al met al is het boek sterk getuigend van karakter. Door dit subjectieve stempel krijgt de lezer geen helder systematisch beeld van de reïncarnatie-leer Een vrouwelijk arts doet, vanuit haar christelijk geloof, verslag van telepathische contacten met gestorvenen die nu in de hemel zijn.

Titel: Die traan moet weg
Auteur: Maris, Towie
ISBN 9070688050
Datum : cop. 1984
Korte bespreking:
Tot nog toe onbekende informatie over Jezus wordt doorgegeven door de buitenaardse Fabiola.
"Mijn kind, ik wil het hierbij laten. Ik geloof, dat ik uit het Boek van de Engelen gekozen heb, wat belangrijk is. Het is niet een op de voet volgen van het Evangelie - verhaal maar wij hebben datgene gekozen uit het boek van de Engelen, waarvan wij menen dat nu in dit tijdsgewricht van het grootste belang was". Aldus het slot van dit boek. Hoofdstuksgegewijze is dan in chronologische volgorde veel onbekende informatie over Jezus' leven doorgegeven; door een onbekende Fabiola. Fabiola, een zeer ver gevorderde mens - vergevorderd op de terugweg naar God - heeft de belangrijkste gedeelten uit het boek van de Engelen in het Nederlands vertaald en Towie Maris heeft dit verhaal op telepathische wijze van haar ontvangen.

Titel: God straft nooit!
Auteur: Maris, Towie
ISBN 9070688069
Datum : cop. 1985
Korte bespreking:
De bejaarde auteur biedt ons de weergave van 31 gesprekken die zij langs mediamieke wijze voerde met overledenen uit het recente en verre verleden. Bemoedigende gesprekken langs mediamieke weg met overledenen teneinde hen nog op het juiste spoor naar God te brengen. Deze overledenen dolen veelal in hun astrale of geestelijke hoedanigheid rond in zgn. verbeteringsgebieden, waar zij in wezen wachten op verlossing door het geloof in Jezus Christus en de lezing van de Bijbel. Door de gesprekken met de auteur worden de dwalenden op het goede spoor gezet. De gesprekken - weergegeven in cursief en romein - getuigen van psychologisch inzicht en een mild godsgeloof. Ze kunnen voor veel mensen bij hun leven van betekenis zijn.

Titel: Wie ben ik eigenlijk?
Auteur: Maris, Towie
ISBN 9070688077
Datum : cop. 1985
Een vrouwelijk arts doet, vanuit haar christelijk geloof, verslag van telepathische contacten met gestorvenen die nu in de hemel zijn.

Titel : Moeilijke jeugd begrijpen
Auteurs : Künkel, Fritz
Künkel, Ruth
Maris, Towie
ISBN 9070688085
Datum : cop. 1986
Inzicht hierin kan ieder mens helpen bij het begrijpen van alles wat er om ons heen gebeurt


Mvg,
Aloha


Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 11 aug 2006, 18:41

Een boek over dromen en verklaringen hiervoor en een boek over het hiernamaals. Verder lees ik niet veel boeken.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 11 aug 2006, 18:45

Waarom niet FoX?
Lezen verbreed je horizon :wink:
En dan heb ik het natuurlijk niet over de Libelle en de Magriet :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 11 aug 2006, 18:46

Weet ik. Ik forum liever en lees ook graag meningen en verhalen van andren. Ik heb vroeger veel gelezen maar omdat ik het eigenlijk te druk heb komt er weinig van. Al moet ik zeggen, 's avonds met een boekje in bed is eigenlijk best oke :) .

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 11 aug 2006, 18:48

Ik forum ook liever, maar ik heb vroeger ontzettend veel gelezen.
Nu leer ik van anderen mensen op het internet. :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 11 aug 2006, 19:43

Haha op mn 2e kreeg ik een formule 1 boek :mrgreen: :mrgreen:
Van af dat moment ja ging het fout 8)
Vond de plaatjes keitof van die wagens :D :D :D

Di Lana

Bericht door Di Lana » 11 aug 2006, 21:00

Phoe, ik lees heel veel en heb veel mooie boeken gelezen.
Ik zal eens in mijn geheugen graven :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 11 aug 2006, 21:59

Ik ben benieuwd Di Lana! :)

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Di Lana

Bericht door Di Lana » 11 aug 2006, 22:35

Tammy schreef:Ik ben benieuwd Di Lana! :)
Ik ook, ik zet wel binnenkort een lijstje neer met m'n favoriete boeken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 11 aug 2006, 22:40

Ok! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 12 aug 2006, 20:00

Tammy schreef:1 boek zal ik nooit vergeten.
Waren de goden kosmonauten van Erich von Danicken :D
Toen ik dat las op 14 jarige leeftijd was ik verkocht en ging er een wereld voor me open.
Ik blijf die man eeuwig dankbaar daarvoor.
Dito bij mij.
Kan het nog saaier? :lol:
Maar inderdaad, bij het lezen "Waren de goden kosmonauten" is voor mij ook het begin geweest van nieuwschierigheid naar het buitenaardse ..
Danicken heeft mij ook geinspreerd tot vragen stellen en nadenken op jonge leeftijd! [dance]

Anne Panne

Bericht door Anne Panne » 12 aug 2006, 20:19

- komt een vrouw bij de dokter (Kluun)
- de weduwnaar (Kluun)

en harry potter!!! :mrgreen:

Animal

Bericht door Animal » 13 aug 2006, 08:59

Inderdaad Tammy.

Waren de goden kosmonauten van Erich von Danicken was voor mij ook een boek om nooit meer te vergeten.
De man die de wereld op zijn kop zetten.

De schrijver Alan F. Alford zie ik een beetje als zijn opvolger.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 13 aug 2006, 22:12

Ik vond dat boek ook erg interessant.
Zou het nog wel eens willen lezen, maar ik heb het niet, en de bieb hier ook niet.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Anet

Bericht door Anet » 14 aug 2006, 02:36

deheerst schreef:Ik vond dat boek ook erg interessant.
Zou het nog wel eens willen lezen, maar ik heb het niet, en de bieb hier ook niet.
Ik heb hem nog .. en Tam waarschijnlijk ook! [dance] [finger] :mrgreen:

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 14 aug 2006, 03:38

Scannen?
pdf-je maken?
:mrgreen:
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Animal

Bericht door Animal » 14 aug 2006, 12:43

Na het boek "Waren de goden kosmonauten" van Erich von Danicken heb ik het boek "Goden uit de Kosmos" van Alan F. Alford 3 keer gelezen in 1999, 2000 en 2005. Nog steeds geeft het me een kick.

Het is een fantastisch boek dat een totaal beeld geeft van de mensheid en de wereld geschiedenis.

Alan F. Alford gaat verder waar Eric von Daniken en Zecharia Sitchin gebleven waren. Hij heeft de sleutel gevonden van onze geschiedenis en oorsprong van de mensheid.

Alford heeft het bijbel verhaal in overeenstemming gebracht met de Sumerische Koningslijsten. Voor het eerst zijn de komst van de Goden gedateerd als ook het scheppingsverhaal, de hof van Eden en de zondvloed etc etc.

De basis van dit ligt de sterrenklok die ontworpen is door de goden. Cyclussen van 26.000 jaren die verdeeld zijn in 12 perioden. De gehele geschiedenis van de mensheid is nu kloppend en verklaarbaar. Alle wereld wonderen hebben hun plek gekregen.

Door deze sterreklok berekening blijkt nu dat we onze scheppers in 2012 of 2036 zullen gaan ontmoeten. De schrijver geeft voor onze ontmoeting met de goden verschillende data vanwege de afrondingen.

Alan F.Alford heeft 10 jaar aan dit boek gewerkt door intensief onderzoek te plegen naar alle bronnen. Die bronnen zijn van religieuze als wetenschappelijk aard.

De website van de shrijver kun je vinden via deze link.
http://www.eridu.co.uk/

Boek:
Goden uit de Kosmos
Uitgeverij Elmar B.V.
Oorspronkelijke titel: Gods of the new millenium
Vertaling: Marten Hofstede
ISBN: 90389 06943

PS.
Een stukje van de tekst staat ook elders in het forum, maar hier komt het veel beter uit. Het is een vervolg op de theorie van Eric von Daniken en Zecharia Sitchin.

Anet

Bericht door Anet » 14 aug 2006, 19:16

deheerst schreef:Scannen?
pdf-je maken?
:mrgreen:
Je mag hem vast wel van Tammy lenen, ze stuurt hem gewoon op ... en als je hem uit heb stuur je hem terug! :wink:

Plaats reactie