Welke film heb je als laatste gezien?

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 08 mei 2007, 19:22

Vanavond de eerste avond van het 'dinsdag James Bond avondje'. We beginnen uiteraard met de eerste Bond film Dr. No 8) .

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3547
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Bericht door Kuikentje » 08 mei 2007, 19:48

klinkt als een hele oude film
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 08 mei 2007, 19:50

Kuikentje schreef:klinkt als een hele oude film
1963 dacht ik.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 09 mei 2007, 13:43

FoX schreef:
Kuikentje schreef:klinkt als een hele oude film
1963 dacht ik.
Correctie: 1962 ;).

Nu is er ook een halve ster uit te delen :mrgreen: !!

Afbeelding

http://i12.tinypic.com/4xqf47l.jpg

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 09 mei 2007, 13:46

Catch Me If You Can
Hij doet zich voor als arts, hoogleraar, advocaat en piloot, en niemand twijfelt ooit aan zijn kunnen. Maar intussen licht Frank, amper twintig jaar oud, iedereen op en verdwijnt hij keer op keer zonder een spoor achter te laten. Tot de politie een internationale klopjacht opent. "Catch Me If You Can" is het bizarre, ongelooflijke, maar waar gebeurde verhaal van Frank Abagnale, een valsmunter en meesteroplichter die voor zijn 21ste al voor miljoenen dollars aan valse cheques uitschreef en het geld vervolgens weer even gemakkelijk uitgaf.
Leuke, amusante onderhoudende waargebeurd verhaal. Ik houd hier wel van :) .

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3547
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Bericht door Kuikentje » 09 mei 2007, 13:49

ik bekijk nu vooral eigen opnames bv van Center Parcs

er zitten ook hele oude opnames van 1993 en verder bij

het is goed te zien dat ik close ben met een neef van me (zoon van m'n liefste tante. dat mag eens gezegd worden vind ik. ik heb een tante die me overal in steunt. ze is stukken beter dan al die leeghoofden)

die opnames verdienen het maximum stemmen ;)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 09 mei 2007, 13:56

James Bond Dr. No
In Jamaica aangekomen om een onderzoek in te stellen naar de raadselachtige moord op een Britse geheim agent en zijn secretaresse, ontdekt James Bond dat deze moorden deel uitmaken van een groots opgezet complot. Geholpen door de CIA-agent Felix Leiter en zijn toegewijde 'Pijl van Jamaica' ontdekt James Bond het verband tussen de moorden en de bezoeken aan een geheimzinnig kunstmatig eiland, 'Crab Key' genaamd. Van plan een kijkje te gaan nemen in Dr. No's privé bolwerk, komen Bond en 'de Pijl' onopgemerkt op het strand aan. Zij ontmoeten de verleidelijke Honey, die hen vertelt over een vuurspugend monster dat van tijd tot tijd opdoemt. Nadat het drietal gesnapt is door een patrouilleboot, ontdekken ze al snel wat het monster in werkelijkheid is. Als gevangenen van Dr. No bespeuren zij zijn verschrikkelijke bedoelingen. Het wordt tijd voor Bond om te ontsnappen.
De eerste Bond film van de 21. Ik was erg benieuwd naar de personages en bepaalde trekjes van Bond en natuurlijk de Bond girls :mrgreen: . Desalniettemin viel de film vooral qua actie tegen en ook het einde was abrupt.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

The Return

Bericht door The Return » 09 mei 2007, 15:46

Kuikentje schreef:ik bekijk nu vooral eigen opnames bv van Center Parcs

er zitten ook hele oude opnames van 1993 en verder bij

het is goed te zien dat ik close ben met een neef van me (zoon van m'n liefste tante. dat mag eens gezegd worden vind ik. ik heb een tante die me overal in steunt. ze is stukken beter dan al die leeghoofden)

die opnames verdienen het maximum stemmen ;)
Waar staat die op imdb.com?

Shizo

Bericht door Shizo » 09 mei 2007, 17:15

"The Hitcher" bekeken, echt een leeghoofdige film..
Het begin begint goed, met leuke spanning ertussen en af en toe wat momentjes die niet echt té zijn. Dan komt de 'slechterik', eerst heb je nog wat hoop dat je meer informatie ontdekt over hem, en die hoop geven de filmmakers je, maar helaas... Een film die te haastig is afgewerkt, met klote inhoud, nauwelijk 2 sterren waard.

Shizo

Bericht door Shizo » 09 mei 2007, 22:51

"The Foutain"


Centraal staat het verhaal van Jackman die weigert te accepteren dat zijn vrouw doodgaat en wanhopig op zoek is naar een middel om haar te redden. Het ene moment zie je hem als Spaanse soldaat op zoek naar de boom van Eden, vervolgens als wetenschapper in het heden en in de toekomst zweeft hij in een soort bol, waarbij hij tegen een boom praat, dat waarschijnlijk zijn vrouw is. Het verleden, heden en toekomst die respectievelijk het geloof, wetenschap en spiritualisme symboliseren, elk aspect op een zoektocht naar het eeuwig leven.

De film laat veel open, er zijn momenten dat het vrij ingewikkeld te volgen is, maar ik denk dat Aranofsky dit ook zo bedoeld heeft. De film geeft geen antwoord op de vraag, waarom mensen sterven, het laat enkel zien dat je er niet voor kan vluchten. De dood is iets wat je niet onder controle heb, je kan beter loslaten en genieten van het moment dat je nog hebt.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 10 mei 2007, 21:45

The Da Vinci Code
In Parijs loopt professor Robert Langdon een afspraak mis met de conservator van het Louvre omdat die kort daarvoor is vermoord. Langdon is de belangrijkste verdachte, ook al omdat de man vóór hij stierf zijn naam op de grond heeft geschreven. Hij beseft dat de conservator aanwijzingen heeft achtergelaten die alleen hij kan ontcijferen: symbolen die verwijzen naar de werken van Da Vinci. Geholpen door een agente maakt Langdon zich uit de voeten en begint de speurtocht naar het motief voor de moord en naar de betrokkenheid van het Opus Dei. Want met name de katholieke kerk zit niet op de oplossing te wachten. Ondertussen zitten de politie en de moordenaar hen op de hielen...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door FoX op 29 mei 2007, 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3547
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Bericht door Kuikentje » 13 mei 2007, 23:37

The Return schreef:Waar staat die op imdb.com?
moet dat dan?
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

The Return

Bericht door The Return » 13 mei 2007, 23:45

We hebben het toch over speelfilms?

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3547
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Bericht door Kuikentje » 15 mei 2007, 23:36

Beavis and Butthead Do America

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 15 mei 2007, 23:42

Bond avondje nummero 2 :mrgreen: 8) .

From Russia with love
James Bond wordt naar Istanbul gestuurd om te proberen om een Russische ontcijferingsmachine in handen te krijgen van een Russische agent. De Russen weten hier niks van en het blijkt een val te zijn van Spectre om Bond te doden, als wraak op de dood van Dr. No.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 26 mei 2007, 17:46

Afbeelding

Schitterende spannende film.
Moeder ( Jodie Foster ) raakt haar kind kwijt in een vliegtuig.
Haar zoekactie is mooi gefilmd.
Heerlijke actrice trouwens, altijd goed voor een filmavondje.


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 26 mei 2007, 18:57

Ik heb vanmiddag naar dad's army zitten kijken, echte britse top humor.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 29 mei 2007, 02:10

Flight 93
Op 11 september 2001 wordt United Airlines vlucht 93 gekaapt door terroristen en gaat op weg naar Washington DC. De passagiers in het vliegtuig besluiten vervolgens om samen te werken en te proberen het vliegtuig weer in eigen handen te krijgen, zodat ze de terroristische aanslag kunnen voorkomen.
Niet te verwarren met de film United 93. Schetst een realistische beeld wat er tijdens de laatste minuten in vlucht 93 zich heeft afgespeeld.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



Memento
Leonard is een onderzoeker voor een verzekeringsmaatschappij. Zijn geheugen is ernstig beschadigd na een poging in te grijpen bij de moord van z'n vrouw. Leonard is uit op wraak, maar door z'n slechte geheugen kan hij alleen behoorlijk functioneren door het constant maken van aantekeningen, tattoeages en het maken van polaroid foto's.
Een ijzersterke film…. Met een ijzersterke cast, verhaal en plot.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



Adrift (Open water 2)
Zes jeugdvrienden en een baby vertrekken met een zeiljacht voor een weekend op het Mexicaanse zeewater. Ze hebben het enorm naar hun zin, trekken wat flessen wijn open en besluiten dan even een frisse duik te nemen. Amy, die een serieuze waterfobie heeft, blijft samen met kapitein Dan aan boord. Al snel onderneemt Dan een poging om Amy over haar watervrees heen te helpen en ze belanden ook in het water. Maar Dans goede bedoeling keert zich harder tegen hem dan hij ooit kon vermoeden. In zijn enthousiasme vergat hij de ladder uit te hangen en niemand ziet meer kans om aan boord te komen. De paradijselijke zee is opeens hun grootste vijand, waarin ze machteloos rond drijven.
Voorspelbare doch indrukwekkende film over zes opvarenden.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



Man on fire
De Amerikaanse ex-soldaat John Creasy leeft in Mexico. Een oude vriend vraagt hem als bodyguard te fungeren voor de jonge Pita Balletto, om haar zo te beschermen voor de vele ontvoeringen in de Mexicaanse hoofdstad. De aanvankelijk moeizame relatie tussen de twee verandert in een hechte band. Dan gebeurt toch waar iedereen bang voor is...
Schitterende rol van Denzel Washington en Dakota Fanning in een geweldige film.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Asmodea

Bericht door Asmodea » 29 mei 2007, 14:56

Pirates of the Carribenan III

vond hem helaas tegenvallen, hij was niet slecht, maar ze hebben geprobeerd om te veel dingen in een film te verwerken, en zoveel mogelijk mensen aan te trekken, vond ik wel jammer....
geld is blijkbaar waardevoller dan de kwaliteit en de boodschap.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 29 mei 2007, 19:22

Asmodea schreef:Pirates of the Carribenan III

vond hem helaas tegenvallen, hij was niet slecht, maar ze hebben geprobeerd om te veel dingen in een film te verwerken, en zoveel mogelijk mensen aan te trekken, vond ik wel jammer....
geld is blijkbaar waardevoller dan de kwaliteit en de boodschap.
Aantal sterren/punten :) ?

Plaats reactie