Welke film heb je als laatste gezien?

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Asmodea

Bericht door Asmodea » 29 mei 2007, 20:07

waar vind ik die? :p
doe het met smilies dan

8) 8) 8) 8)

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 29 mei 2007, 20:11

Speelde keith richards nou wel of niet mee. Want ik weet eigenlijk heel weinig van de film.

Asmodea

Bericht door Asmodea » 29 mei 2007, 20:25

Afbeelding
yup :p

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 29 mei 2007, 20:31

Hij is compleet niet herkenbaar.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 31 mei 2007, 11:26

Goldfinger
De Bank van Engeland heeft ontdekt dat iemand grote voorraden goud heeft gestolen en ze verdenken handelaar Auric Goldfinger als betrokkene. De bank neemt James Bond in dienst om het mysterie te ontrafelen.
De eerste echte Bond met typische Bond gadgets, actie en uitspraken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



Pirates of the Caribbean: At World's End
Kapitein Barbossa, Will Turner, Elizabeth Swann en de crew van de Black Pearl moeten naar het einde van de wereld reizen om Kapitein Jack Sparrow en de Black Pearl te redden. Daarnaast moeten ze nog eenmaal de handen in elkaar slaan om Lord Cutler Beckett, James Norrington en de kwaadaardige Davy Jones te verslaan. Deze hebben namelijk een unie gesmeed om alle vrijheidslievende piraten van de aardbodem te vegen.
Leuk vervolg op de eerdere delen maar jammer dat Jack Sparrow niet helemaal op de voorgrond staat in deze film. Is ook te langdradig en bevat minder actie als de vorige delen. Toch een bioscoopkaartje waardig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 06 jun 2007, 23:00

Thunderball
Wanneer een Britse bommenwerper is gestolen met twee atoombommen aan boord, wordt James Bond ingeschakeld om het vliegtuig op te sporen. S.P.E.C.T.R.E. kondigt vervolgens aan dat ze het vliegtuig in hun bezit hebben en de bommen zullen gebruiken als ze binnen korte tijd geen 100 miljoen aan geslepen diamanten ontvangen. Bond vindt het vliegtuig op de Bahamas, maar moet nog afrekenen met de dodelijke Emilio Largo.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Bericht door Maxi » 12 jun 2007, 18:17

afgelopen dagen een film-marathon gehouden met films die temaken hebben met tijdreizen of wat er mee temaken heeft van ver of dichtbij.


The Time Machine (2002) 8/10
Planet of the Apes (nieuwe) 8/10
Kate & Leopold 7/10
Back To The Future 7/10
Back To The Future II 7/10
Back To The Future III 5/10
The Butterfly Effect 7/10
The Butterfly Effect II 4/10
Donnie Darko 7/10
Sound of Thunder 6/10 zeer goede film, alleen spijtig van de barslechte special effects.
Timecop 8/10
Frequency 8/10
Grand Tour: Disaster in Time (timescape) 7/10
Seven Days 7/10
Seven Days (serie) 8/10
The Kid 8/10
Timeline 7/10
Sphere 8/10
Clockstoppers 7/10

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 12 jun 2007, 19:24

Donnie Darko een 7 :shock: ??

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Bericht door Maxi » 12 jun 2007, 21:05

FoX schreef:Donnie Darko een 7 :shock: ??

yep, goeie film

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 13 jun 2007, 11:10

Maxi schreef:
FoX schreef:Donnie Darko een 7 :shock: ??

yep, goeie film
Je vindt The Time Machine beter? Waarom?

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Bericht door Maxi » 13 jun 2007, 17:55

FoX schreef:
Maxi schreef:
FoX schreef:Donnie Darko een 7 :shock: ??

yep, goeie film
Je vindt The Time Machine beter? Waarom?
ik vind hem gewoon beter. die film kan me gewoon meer boeien. en er zit ook wat meer actie in.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Bericht door Maxi » 17 jun 2007, 21:27

Deja VU 7/10

aangenaam verast door de film.

The Return

Bericht door The Return » 17 jun 2007, 21:33

The Big Lebowski 8/10
Al zo vaak gezien, maar hij blijft zo leuk. Ik lag gisteren ook weer totaal in een deuk een aantal keer. En God speelt ook een leuke bijrol er in.

"That rug really tied up the room"
"Shut the fúck up Donny"
"Hey, careful, man, there's a beverage here! "
"Nobody fúcks with the Jesus"

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Bericht door Maxi » 23 jun 2007, 20:09

The Persuit of Happyness 7/10
Silent Hill 4/10
King Arthur 7/10
She Good Fighter 6/10

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 24 jun 2007, 17:50

Children of men
In de nabije toekomst wordt de wereld geplaagd door een totale onvruchtbaarheid van het menselijk ras. Sinds 2009 zijn er geen kinderen meer geboren. Dan komt het schokkende nieuws dat de jongste persoon op aarde – die achttien jaar is – gestorven is. Er ontstaat complete chaos, en een voormalig revolutionair wordt ingeschakeld om de meestgezochte persoon op aarde te beschermen: de laatste zwangere vrouw.
Origineel en mooi verhaal maar helaas minder uitgewerkt. De film komt moeilijk op gang en wanneer de film eindelijk eens op gang komt dan is deze ten einde. Erg teleurstellend...

[*] [*]

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 24 jun 2007, 21:44

FoX schreef:Children of men
In de nabije toekomst wordt de wereld geplaagd door een totale onvruchtbaarheid van het menselijk ras. Sinds 2009 zijn er geen kinderen meer geboren. Dan komt het schokkende nieuws dat de jongste persoon op aarde – die achttien jaar is – gestorven is. Er ontstaat complete chaos, en een voormalig revolutionair wordt ingeschakeld om de meestgezochte persoon op aarde te beschermen: de laatste zwangere vrouw.
Origineel en mooi verhaal maar helaas minder uitgewerkt. De film komt moeilijk op gang en wanneer de film eindelijk eens op gang komt dan is deze ten einde. Erg teleurstellend...

[*] [*]
Das ook mijn laatste film, gisteren nog gedownload.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 24 jun 2007, 21:46

tofu_kronos schreef:
FoX schreef:Children of men
In de nabije toekomst wordt de wereld geplaagd door een totale onvruchtbaarheid van het menselijk ras. Sinds 2009 zijn er geen kinderen meer geboren. Dan komt het schokkende nieuws dat de jongste persoon op aarde – die achttien jaar is – gestorven is. Er ontstaat complete chaos, en een voormalig revolutionair wordt ingeschakeld om de meestgezochte persoon op aarde te beschermen: de laatste zwangere vrouw.
Origineel en mooi verhaal maar helaas minder uitgewerkt. De film komt moeilijk op gang en wanneer de film eindelijk eens op gang komt dan is deze ten einde. Erg teleurstellend...

[*] [*]
Das ook mijn laatste film, gisteren nog gedownload.
Wat vond je ervan?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 24 jun 2007, 21:52

Ik vond het wel een goede film, maar ik had wel eens meer willen weten over the human project. Waar ze het in de film veel over hebben. Michael cain had ook wel een grotere rol mogen krijgen. *spoiler*En jammer natuurlijk dat de hoofd persoon aan het einde doodging. Maar ik geef hem 3 sterren.


(Edit door FoX: Bevat een spoiler :wink: )

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 24 jun 2007, 21:56

tofu_kronos schreef:Ik vond het wel een goede film, maar ik had wel eens meer willen weten over the human project. Waar ze het in de film veel over hebben. Michael cain had ook wel een grotere rol mogen krijgen. *spoiler*En jammer natuurlijk dat de hoofd persoon aan het einde doodging. Maar ik geef hem 3 sterren.


(Edit door FoX: Bevat een spoiler :wink: )
Klopt, daar wordt nauwelijks aandacht aan besteedt. Ook de personages vond ik een beetje oppervlakkig.
Ik had grotere verwachtingen van deze film.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 24 jun 2007, 22:35

Ocean's 13 afgelopen week gezien. Ocean's 11 is een popcornmovie in de beste zin van het woord, puur amusement met een twist. Zo verrassend was Ocean's 13 niet. wel aardig, maar niet meer dan 'wel aardig'. 7/10

Overigens sluit ik me aan bij The Return's opmerkingen over The Big Lebowski. De grappigste film die ik ken, en hij wordt grappiger bij herhaald kijken. 'The F-word' komt vaker voor dan in b.v. Pulp Fiction, heeft daardoor zijn betekenis volkomen verloren en wat overblijft is een karrevracht aan 'famous movie quotes'. 10/10

"Obviously you're not a golfer."
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie