Worden We Wakker ?

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Worden We Wakker ?

Bericht door Tardis » 25 apr 2007, 17:06

'We Worden Wakker', zo noemt Marcel Messing het World Wide Web. Deze man houdt een 1,5 uur durend betoog over de nieuwe tijd die we volgens velen tegemoet gaan (2012 is ook voor hem een magisch jaar) en daarin komen zo'n beetje alle onderwerpen die op het Mysterie & Wetenschaps forum populair zijn aan de orde.

Ik heb er zojuist naar gekeken en vind dat de man niet altijd helemaal onzin uitkraamt, al doet hij flink wat uitspraken die niet of nog niet te controleren zijn.

Voor de liefhebbers een opsomming van onderwerpen die de revue passeren:
- De mensheid is door de Annunaki geschapen om als slaaf de Aarde te bewerken. Het Bijbelse scheppingsvehaal is een afgeleide van het scheppingsverhaal van de Sumeriërs.
- De mensen die op deze Aarde de touwtjes in handen hebben weten dit en proberen de mensheid d.m.v. nanotechnologie (microchips) opnieuw tot slaven te maken.
- De oorlog in Irak gaat om iets fundamenteel anders dan officieel in de media wordt geschreven en staat in relatie tot de oorsprong van de mensheid.
- 'War On Terror' is een gecreëerd excuus om technologie aan de mensheid op te dringen en deze continu te controleren.
- Bovenstaande negatieve ontwikkelingen kan men bestrijden door de wetenschap dat de mens niet uitsluitend stoffelijk is, maar dat de ziel in combinatie met liefde onverslaanbaar is. De machthebbers die ons een ver doorgevoerde vorm van fascisme willen opleggen zullen daarin jammerlijk falen als wij ons bewust worden van onze innerlijke krachten en deze met andere bewustgeworden mensen bundelen.
- Als dat gelukt is zal men van een nieuwe fase in de ontwikkeling van de mensheid en de Aarde kunnen spreken, een New Age.

Furummers die nu al braakneigingen krijgen hoeven dus niet te kijken, beter wordt het niet. Als je belangstelling gewekt is loont het de moeite om juist wèl te kijken want er is nog veel meer. :wink:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5077941161
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Worden We Wakker ?

Bericht door MetalPig » 25 apr 2007, 17:31

Tardis schreef:- De mensheid is door de Annunaki geschapen om als slaaf de Aarde te bewerken.
Wat is een Annunaki?

Anet

Bericht door Anet » 25 apr 2007, 17:32

Ik ken die video, het lijkt me een aardige man. Ik geloof hem helaas niet zo. Althans niet met alles.
De mensheid is door de Annunaki geschapen om als slaaf de Aarde te bewerken. Het Bijbelse scheppingsvehaal is een afgeleide van het scheppingsverhaal van de Sumeriërs
Dit is een onderwerp wat ik zeer interessant vind, er kon best wel eens waarheid in zitten, volgens mij. :wink:

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Worden We Wakker ?

Bericht door Tardis » 25 apr 2007, 18:05

MetalPig schreef:
Tardis schreef:- De mensheid is door de Annunaki geschapen om als slaaf de Aarde te bewerken.
Wat is een Annunaki?
Annunaki was de naam van het godenvolk dat volgens de kleitabletten van de Sumeriërs op Aarde leefde in een tijd dat de mens nog niet bestond. Om uiteenlopende redenen hadden zij behoefte aan een werkras dat het onaangename werk van ze overnam: een willoze slaaf die de Aarde bewerkt.

De kern van dat scheppingsverhaal is te herkennen in het bijbelse verhaal Genesis 2 en 3. De strekking van het Bijbelse verhaal is echter precies omgekeerd ten opzichte van het Sumerische. De 'held' uit het Sumerische verhaal is de god Enki die de mens uit de apen heeft ontwikkeld. Enki houdt van zijn schepping, de mens is een gehoorzame slaaf en populair bij de goden. De mens heeft echter nog geen zelfbewustzijn en als Enki ook het zelfbewustzijn inbouwt ontsteekt zijn halfbroer Enlil in woede. Enlil wilde slechts een werkras om de Aarde te bewerken en nu is de mens gelijk aan de goden geworden. Ruzie tussen Enki en Enlil. De goden waren in vergelijking tot de levensduur van de mens 'onsterfelijk', en na het gedoe met het zelfbewustzijn wilde Enlil voorkomen dat de mens ook nog eens net zo oud werd als de Annunaki(de goden) en verhinderde Enki om nog verder te sleutelen aan de mens.

In Genesis staat dat de slang Eva vertelt dat de vruchten van de Boom Der Kennis helemaal niet giftig zijn, zoals God het ze had wijs gemaakt.

"De slang zei tot de vrouw: je zult helemaal niet sterven, maar God weet, dat op de dag dat je daarvan zult eten je ogen geopend zullen worden, en je zult als God zijn kennende goed en kwaad."

De slang heeft gelijk, het is dus God die de mens voorliegt. Vreemd genoeg krijgt in het christendom de slang de schuld en aanbidt men de leugenachige 'god'.

"En de Here God zei: Zie, de mens is geworden als één van ons, één door kennis van goed en kwaad; laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook nemen van de boom des levens nemen en eten, zodat hij zou leven in eeuwigheid." (Genesis 3:22)

Vervolgens flikkert deze 'god' de mensheid het paradijs uit, plaatst een Cherubs met een zwaard als poortwachter bij de ingang van de hof van Eden om te voorkomen dat ze van de vruchten van de Boom Des Levens zullen eten en bijt ze toe dat ze uit stof zijn en tot stof zullen wederkeren. Raar dat de gelovigen er juist van uit gaan dat ze niet uitsluitend lichamelijk (stoffelijk) zijn maar over een onsterfelijke ziel (onstoffelijk) beschikken. Een tweede leugen van die 'god' uit Genesis?
Laatst gewijzigd door Tardis op 25 apr 2007, 18:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 25 apr 2007, 18:26

Aha. En Marcel Messing presenteert dat als absolute waarheid?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 25 apr 2007, 18:33

Ja, volgens hem zit het zo. :wink: De overeenkomst tussen het Sumerische scheppingsverhaal en Genesis 2 en 3 is overigens te controleren aan de hand van vergelijkingen tussen kleitabletten en de bijbel.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Anet

Bericht door Anet » 25 apr 2007, 19:03

En dat dankzij Zachariah Sitchin die de tabletten vertaald heeft. [klap]

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 25 apr 2007, 20:10

Anet schreef:En dat dankzij Zachariah Sitchin die de tabletten vertaald heeft. [klap]
[muaha] [muaha] [muaha]

<edit>
En zelfs al zou Sitchin een wetenschapper zijn met voldoende archeologische kennis, dan nog zou het niet meer of minder waar zijn dan, zeg, de bijbel, die ook niet op waarheid gebaseerd is.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 25 apr 2007, 22:53

MetalPig schreef: En zelfs al zou Sitchin een wetenschapper zijn met voldoende archeologische kennis, dan nog zou het niet meer of minder waar zijn dan, zeg, de bijbel, die ook niet op waarheid gebaseerd is.
Precies. Door de ontcijfering van de kleitabletten is duidelijk dat de bijbel niet de bron is - laat staan God's woord - maar dat de overleveringen die in de bijbel zijn gebundeld zijn gebaseerd op veel oudere verhalen die in het Midden-Oosten de ronde deden. Als je dat steeds in gedachten houdt is wel amusant om mensen over dit onderwerp te horen praten. Tot het moment dat ze op basis hiervan rechten gaan ontlenen, dan word ik boos.

Ik moet de spreker echter wel gelijk geven dat we erg moeten oppassen dat onze cultuur niet afglijdt naar een al te fascistoïde samenleving.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

jopiter

Bericht door jopiter » 29 apr 2007, 00:26

En zelfs al zou Sitchin een wetenschapper zijn met voldoende archeologische kennis, dan nog zou het niet meer of minder waar zijn dan, zeg, de bijbel, die ook niet op waarheid gebaseerd is.

Daarom is het nog niet direct minder interessant. Ik ben absoluut niet religieus, maar vind het wel interessant om dingen te leren over de oude religies en culturen waarover helaas veel informatie verloren is gegaan.

Alleen dan liever van een wat objectievere bron dan Marcel Messing ;)

Plaats reactie