Acteur 'J.R. Ewing' uit Dallas overleden

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Acteur 'J.R. Ewing' uit Dallas overleden

Bericht door Tammy » 24 nov 2012, 12:20

Afbeelding

DALLAS - De Amerikaanse acteur Larry Hagman is vrijdag op 81-jarige leeftijd overleden in Dallas. Zijn familie heeft laten weten dat Hagman gelukkig was terug te zijn in Dallas en de rol die hem zo beroemd maakte, de rol van oliebaron J.R.Ewing. Hagman woonde in Californië, maar was naar Texas teruggekomen voor opnames van een nieuwe versie van de tv-serie Dallas.

Vrienden en familie waren naar Dallas gegaan om het Amerikaanse dankfeest Thanksgiving te vieren. Zij omringden Hagman toen hij stierf aan de gevolgen van kanker.

In de jaren 80 werd hij wereldberoemd als de manipulatieve, egocentrische J.R. Ewing. Hij begon in 1978 in een bijrol bij de start van de serie en klom op tot oliebaron en de grote ster van de serie die door naar schatting 300 miljoen mensen in 57 landen is bekeken. In de serie toont Ewing vaak met een brede glimlach de kwade kanten van het kapitalistische Amerika en van het karakter van de mens.

Hagman acteerde sinds begin jaren 50 en speelde in theaters op Broadway en West End. Hij begon met optreden naast zijn moeder, Mary Martin, die bekend was uit musicals. In de jaren 60 en 70 was hij te zien in talloze tv-series. Maar de Texaan brak pas echt door toen het succes vanDallasenorme en internationale proporties aannam. De vraag 'wie heeft J.R. neergeschoten?' was de cliffhanger van het tweede seizoen, en hield tv-kijkers over de hele wereld lang bezig.

Hij was uiteindelijk de enige acteur die in alle 357 afleveringen van de serie speelde. Het succes van Dallas overtrof Hagman nooit meer en het liet hem niet meer los. Hij bleef 'J.R', al verscheen hij onlangs wel nog in Desperate Housewives, als nieuwe echtgenoot van de moeder van Lynette Scavo.

Bron: De Telegraaf.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Acteur 'J.R. Ewing' uit Dallas overleden

Bericht door Tammy » 24 nov 2012, 12:28

Wat vreselijk jammer. :-|

Vond die man geweldig.
Wat heb ik toch al die jaren genoten van Dallas.

Hieronder wat filmpjes van Jr Ewing.

R.I.P






Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Acteur 'J.R. Ewing' uit Dallas overleden

Bericht door Gast1 » 24 nov 2012, 17:34

Ik ken 'm al vanuit mijn jeugd in de serie 'Bezaubernde Jeannie'

Elke vrijdagavond, ik was een jaar of 8 en dan kregen we frietjes. Er was nog geen centrale verwarming en we zaten voor een lekker warme 'zwarte haard'

Afbeelding

Het was een heerlijke tijd. Ijsbloemen op de ruiten. De kachel 'poken' en zwaluwen op de telefoondraden. Tijden van koeien- en kippenstront. Op de fiets aan de aanhangwagen vol geladen met hooi vasthouden en je mee laten voeren. Zelf in het hooi liggen en gewoon 'weg dromen'. De tijden van volop mussen en spreeuwen en kauwtjes tam maken. Hier op het dorp heette elke kauw dan 'Jacob' en een keer vloog een tamme kauw zelfs met me mee naar school. Ik heb zelfs een keer een uil tam gemaakt. Het waren werkelijk prachtige tijden. Tijden dat we weliswaar ook achter de tv zaten, maar voor het overige bouwden we grond- en boomhutten en speelden buiten in de natuur. We verkleden ons als batman en waren cowboys en Indianen. We speelden verstoppertje en haalden kattenkwaad uit. Wauw ... wat een geweldige tijd was dat. En we keken naar Larry Hagman in 'Bezaubernde Jeannie' ... Ik herinner mij dat ik er verliefd op was ... :grin:




Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Acteur 'J.R. Ewing' uit Dallas overleden

Bericht door Tammy » 25 nov 2012, 03:27

Ooh enig Gast1. :mrgreen:

Ik heb die serie nooit gezien.
Ik heb ook een kauw groot gebracht, was jong en gewond en hebben we lang bij ons gehad.
We noemden de kauw Corretje. :mrgreen:

Daarna naar een vogelopvangcentrum gebracht , was soort grote vogel dierentuin , de naam was Animali in Eindhoven.
Maar daar brak Corretje uit.
Er bleek in de buurt daar een kauw te zijn die het op sieraden had voorzien in huizen.
Volgens mij was het Corretje, dat dachten we dus. :mrgreen:
Die vogels zijn dol op alles wat blinkt.

Ik ken Larry alleen van Dallas.
En zijn personage was niet mijn lievelingspersonage.
Dat was Bobby en Pamela.
Jaren gekeken, maar Larry was fantastisch.

Die wenkbrauwen op latere leeftijd, en die duivelse blik en uniek stemgeluid, geweldig die man. :grin:

En hoe jij je jeugd hebt beleefd, heerlijk Gast1.
Die ijsbloemen op de ramen................helaas hebben we dat niet meer in deze tijd.
Maar ik vond het prachtig.

Nog 1 keertje Dallas.

Dat muziekje blijft uniek. ;P!




Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Acteur 'J.R. Ewing' uit Dallas overleden

Bericht door Tammy » 25 nov 2012, 03:48

Een leuk intervieuw met Bobby en JR. :grin:


[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=BPQedLx8 ... re=related[/youtube-2]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie