The Man from Earth

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
aquarius

The Man from Earth

Bericht door aquarius » 06 apr 2013, 10:24

van de site Grenswetenschappen gehaald ,echt de moeite waard om te zien.


The Man from Earth (2007

vertelt over een man, John Oldman, die na 10 jaar samenwerken afscheid neemt van zijn collegae. Iets dat hij om het decennium lijkt te herhalen, zo bekent hij voor de eerste keer in zijn leven. De reden is dat John nooit ouder wordt en dat al zo'n 14.000 jaar. Om niet betrapt te worden verhuist hij dus telkens, maar ondertussen liet hij op diverse plaatsen in de geschiedenis sporen van zijn bestaan na. Eerst reageren zijn collega's vol ongeloof, maar nadat hij op alles een antwoord blijkt te hebben slaat de twijfel toe. Ook bij de kijker.

Veel meer hoeft u niet te weten over dit sciencefictiondrama. De rest is achterover leunen, kijken en genieten van hoe sober (qua productie dan toch) een goede film

http://vimeo.com/51703552

tofu_kronos

Re: The Man from Earth

Bericht door tofu_kronos » 06 apr 2013, 10:44

De cast is voornamelijk stertrtek acteurs, de setting een kamer in een hut in het bos bij de haard. De man waar het over gaat een onsterfelijke, die op een gegeven moment zegt dat hij jezus was. Zeer goede film.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: The Man from Earth

Bericht door univers » 06 apr 2013, 14:15

Wat denk je al die vrouwen in zijn leven :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: The Man from Earth

Bericht door Gast1 » 06 apr 2013, 17:59

Yep, ik heb de film ook gezien (op tv) en ik vond 'm schitterend. Dit is een van de films die bij mij zijn blijven hangen. Niet teveel verklappen, er zijn mogelijk nog mensen die de film niet gezien hebben.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: The Man from Earth

Bericht door Tammy » 07 apr 2013, 01:02

Ik ken hem niet, ga binnenkort bekijken.
Thanks voor de link. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie