Babbelhoek September

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 690
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Babbelhoek September

Bericht door Rudolf I » 09 sep 2022, 11:35

Tammy schreef:
09 sep 2022, 11:11
Rudolf hoe voel je je ?
Is de Corona weg ?
Ben alweer klachtenvrij, morgen is thuiszitten voorbij.
Was alleen in het begin wel heftig, met duizeligheid.

Ondertussen heb ik Need For Speed: Payback in de aanbieding gekocht. Leuke racegame!
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek September

Bericht door Tammy » 09 sep 2022, 11:47

Fijn om te horen dat je weer beter bent Rudolf. :grin:
En veel plezier met je nieuwe game.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Babbelhoek September

Bericht door Kristof Piessens » 09 sep 2022, 19:47

Weeral proberen ze mijn gedachten te doen veranderen in de richting waarin ze willen waar ik zekerheid in heb, maar werkzekerheid is geen garantie op iets wat buiten de activiteiten van het bedrijf valt, dat kunnen ze niet bieden, en Technische Dienst is vanaf volgende week ook weer een man minder groot, dacht nu kan ik mijn kans wagen maar hebben ondertussen misschien weer een geschiktere persoon dat in de komende weken aan de slag kan...weg kansen op contractaanpassing, heeft het dan zin om te blijven ?
De reden dat ik er weg wil is vooral om te vermijden dat ik eens ik in pensioen ben ik spijt ga krijgen dat ik sindsdien nooit meer nog iets heb gedaan met mijn vakgebied...
Het is al geruime tijd een knelpuntberoep maar ik wist in het begin van mijn carrière niet dat ik iets had wat mijn diagnose verklaarde...nu ben ik klaar om er toch in te duiken en het beste er van te maken, ik ben in de volgende ronde en hoop per begin van 2023 te starten...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek September

Bericht door Tammy » 10 sep 2022, 09:42

Ik wens je veel succes toe op je werk Kristof. :grin:
Hoop dat het allemaal lukt wat je wilt.
Zet hem op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek September

Bericht door Tammy » 11 sep 2022, 15:56

Afbeelding
21 jaar geleden alweer vandaag, waar is de tijd gebleven.
Wat een vreselijke dag was het.

Ik koester de herinnering dat ik op 1 van de Twin Towers stond in mijn lievelingsstad in mijn geliefde Amerika.

Ik koester de herinnering van binnenkomst en de kick dat de lift in 1 ruk heel snel naar ik dacht de 85ste verdieping ging en van daaruit naar de andere lift ging voor het laatste stukje.

Ik koester de herinnering van het prachtige uitzicht toen ik boven was en heel New York City zag .

Ik koester de herinnering van de heerlijkste chocolade cake die ik ooit heb gegeten onder de Twin Towers , waar het spoorwegnet was en er vele winkeltjes huisden.

En ik koester de herinnering dat ik voor de eerste keer voor de Twin Towers stond en naar boven keek en dacht : wow wat mooi.

The Twin Towers horen altijd bij mijn beeld van beautiful New York. :maan: :maan:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek September

Bericht door Tammy » 16 sep 2022, 10:41

Het is alweer vrijdag.
De lievelingsdag van Rudolf. :mrgreen:
Veel plezier alvast Rudolf.

Hier net een regenbui gehad en heerlijk koel weer.
Fijne dag iedereen. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Babbelhoek September

Bericht door Kristof Piessens » 17 sep 2022, 09:01

Even wat geduld opbrengen om af te wachten welke voorstel ze voor me hebben, maar mag een week lang nog op ander uurrooster werken, zodoende kan ik tijdens de lange middagpauze even naar huis gaan om mailbox te checken maar denk dat ik nog aanvullende informatie dien te sturen waar ik niet direct aan dacht, de mogelijkheden zijn me intussen bekend en voor ik effectief het contract vanaf die datum ga tekenen ga ik gebruikmaken van 1 zekerheid, mocht het toch mislukken ik nog kan terugkeren en blijft mijn huidig contract gewoon doorlopen, maar mijn gevoel zegt dat ik niet langer aan het lijntje gehouden wil worden en dat mijn kwaliteiten er niet echt als een voordeel worden gezien, terwijl dat juist wel een voordeel is voor het bedrijf in kwestie waar ik heb gesolliciteerd.
Vertrekkend vanuit dat gegeven is aanhankelijkheid echter een vies woord, maar uit ondervinding weet ik ook dat ik als ik er vertrek terug als een normaal mens wordt beschouwd dus ook niet zomaar meer terug in het bedrijf kan werken of de hele procedure moet helemaal overnieuw gedaan worden om er terug te mogen werken.
In ieder geval is het voor mij ergens moeilijk om enerzijds iets te verlaten waar ze om vragen daar niets meer mee te doen en in het keurslijf van de maatschappij aan te passen, kameleongedrag in het kwadraat en concrete gevolgen voor mijn eigen welzijn, altijd uitgeput thuiskomen en dan nog moeten bekomen om nog andere dingen in het huishouden doen met de goesting dat ik nog overheb is dan te veel geworden, mijn balans om moeite te doen is er niet meer en dat wil ik graag terug herstellen door terug mezelf te zijn en energie genoeg over te hebben dat ik nog andere taken buiten werk nog kan doen, verwaarlozing troef.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek September

Bericht door Tammy » 17 sep 2022, 09:11

Ik wens je veel succes met alles toe Kristof. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Babbelhoek September

Bericht door Kristof Piessens » 22 sep 2022, 20:16

Tammy schreef:
17 sep 2022, 09:11
Ik wens je veel succes met alles toe Kristof. :grin:
Jammer, zo dicht bij een nieuwe job, maar intussen is mijn huidige werk intussen wel wakker geschoten dat ik ben gaan solliciteren, en wilden dat ik bleef op zulke momenten kennen ze u plotsklaps...
Ik heb ook lering getrokken uit de huidige poging, de eerste keer dat ik zo ver kwam.

Misschien kunnen ze mij eens laten werken op technische dienst, wat ik ook als opmerking deed nu 2 personen kort na elkaar er zijn vertrokken, over het hoe en wat is nog niet veel bekend, hoofdverantwoordelijke van technische dienst is nog afwezig, morgen navragen wanneer die terug is, intussen ga ik echter mijn aanpak veranderen en toch verder solliciteren zonder hen er van in te lichten.

Leerzaamste was dat ik met die sollicitatie beetje dreigde en toch maar heb afgedwongen eindelijk eens op technische dienst te laten werken, we zullen wel zien, huidig werk heeft het geluk dat ik nog blijf...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek September

Bericht door univers » 22 sep 2022, 20:21

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek September

Bericht door Tammy » 24 sep 2022, 09:53

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Babbelhoek September

Bericht door taigitu » 25 sep 2022, 11:40

Afbeelding

Af en toe ben ik blij dat de flat wordt geïsoleerd ondanks dat veel 'troep' door het hele huis staan,
wat eerst in twee slaapkamers stond, voor een groot deel nu in de woonkamer, mijn slaapkamer ed. staan.
Zo vond ik vanmorgen weer een soort lange katoenen (als een soort theedoek) handdoek terug, met daarop afgedrukt The Beatles,
de tekst van het liedje In my life {"There are places I remember"} helemaal afgedrukt, en nog wat namen van straten in Liverpool,
zoals Penny Lane, Strawberry Fields.... Ik heb die doek jaren geleden gekocht en ben blij verrast dat ik hem weer zie.
Grappig is dat de koppies van de Beatles nog zo jong zijn, ik vermoed in de twintig of zo. Zoiets als op de foto.
Hij heeft een tijdje opgehangen als een schilderij, maar ik was bang dat hij op den duur zou verkleuren en dan
zou ik hem moeten wassen. De doek is puur zwart/wit. 'Hoe' de doek uit de wasmacnine zou komen..... je weet het niet vooraf.
Nu was ik op het internet aan het zoeken of er verder nog iets te vinden is over deze handdoek.
Hoezo deze doek is gecreëerd en of er nog andere zijn. Maar ik kan er helemaal niets over vinden, hoewel er een site
is met veel handdoeken met daarop de Beatles. Maar ik zoek nog even door.


Toch iets gevonden: Het verhaal van de song '"In my life"'
https://www.youtube.com/watch?v=WAUyNypwjec
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek September

Bericht door univers » 25 sep 2022, 12:06

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3548
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Babbelhoek September

Bericht door Kuikentje » 28 sep 2022, 08:22

Ik krijg vandaag mijn 2de boosterprik.

Hopelijk deze keer geen allergische reactie.
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Babbelhoek September

Bericht door Fenna » 28 sep 2022, 09:06

Kuikentje schreef:
28 sep 2022, 08:22
Ik krijg vandaag mijn 2de boosterprik.

Hopelijk deze keer geen allergische reactie.
Ik hoop het voor je.
Ik heb al verschillende mensen gehoord dat ze van deze prik veel zieker werden dan de vorige prikken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek September

Bericht door univers » 28 sep 2022, 09:11

Jij verdiend de aanmoedigingsprijs. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek September

Bericht door Tammy » 28 sep 2022, 10:18

Succes Kuikentje. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3548
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Babbelhoek September

Bericht door Kuikentje » 28 sep 2022, 15:58

Tot hier toe alles ok.

Wiebke breuk in pink en Olle tandje minder.
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Babbelhoek September

Bericht door Tet » 28 sep 2022, 16:27

univers schreef:
28 sep 2022, 09:11
Jij verdiend de aanmoedigingsprijs. :mrgreen:
:mrgreen:
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek September

Bericht door Tammy » 28 sep 2022, 17:50

Mooi dat je geen last hebt Kuikentje van de prik.
Die breuk is niet leuk.
Ik zou willen dat wisselen van de tandjes op latere leeftijd ook nog een keer gebeurde.
Wat een hoop ellende minder zou dat schelen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gesloten