Auto kopen !

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Auto kopen !

Bericht door univers » 28 jan 2014, 13:39

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Auto kopen !

Bericht door Tardis » 28 jan 2014, 14:01

Tot 2005 reed ik in een BMW 320i, bouwjaar 1989. Heerlijke auto was dat, hij zag er uit als nieuw en reed als nieuw. Jammer dat dit model het imago van een sjonnie auto kreeg. Ik deed hem niet van de hand vanwege zijn imago, van een kilometer afstand kun je zien dat ik geen sjonnie ben, ook als ik in een BMW 320i rijd, maar omdat ik in de binnenstad van Utrecht ging wonen en dan is een auto alleen maar lastig.

Hij zag er zo uit als op de foto:

Afbeelding



Tegelijkertijd had ik ook nog een Sunbeam Alpine uit 1965. Gekocht in 1988, het jaar dat ik ging afstuderen. We zijn er mee naar Barcelona gereden, het was de eerste vakantie met dat ding. Hard ging hij niet, met 120 had ik al het gevoel dat ik veel van de motor vroeg. Geeft niet, een auto hoeft van mij niet hard te kunnen om lol te hebben, hij moet binnen de toegestane snelheid al leuk zijn om te rijden en dat was de Alpine wel. Hij stond geparkeerd in de caravanstalling en dat was niet ideaal, ook al was het een hobby auto. Dus die ging in 2006 van de hand.

Ik heb geen digitale foto's dus ik leen van het net een foto van de Sunbeam Alpine. Het was een groene, niet helemaal British Racing Green, maar het scheelde niet veel en in de avondzon was de mijne net zo mooi als het exemplaar op de foto. Met dit verschil dat mijn Alpine geen spaakvelgen had, maar de originele gelakte stalen wielen met sierdoppen.

Afbeelding

Mocht het ooit zover komen dat ik weer auto's ga kopen dan toch vooral voor de lol en pas als ik een handige stalling kan vinden. Het worden dan weer Engelse merken want die spreken me het meeste aan. En het hoeft ook niet het nieuwste van het nieuwste te zijn.

droomauto 1
De Jaguar XK 120 is in 3 versies gebouwd; de Fixed Head Coupé, de Drop Head Coupe en de Roadster. Die laatste was zo licht mogelijk en had dus geen kap.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



droomauto 2
Of toch iets nieuwers, iets praktischer dan de klassiekers hierboven: de originele DB9 model 2003 (die vind ik mooier dan het huidige gefacelifte model)

Afbeelding
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Auto kopen !

Bericht door Vitharr » 28 jan 2014, 15:35

The Grey schreef:Toch wel met de chrome koplampen hea?
Afbeelding

Yep, 't is echt een kop-lamp. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Auto kopen !

Bericht door univers » 28 jan 2014, 17:14

Dat is een mooie, komt er vuur uit zijn ogen?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Auto kopen !

Bericht door Vitharr » 28 jan 2014, 17:16

univers schreef:Dat is een mooie, komt er vuur uit zijn ogen?
Standaard niet, maar het valt te regelen hoor. Dan zou ik hem alleen wel als achterlicht gebruiken, want anders waait die vlam in je gezicht. Krijg je van die verschroeide wenkbrauwen van. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Auto kopen !

Bericht door The Grey » 28 jan 2014, 17:22

Vitharr schreef:
univers schreef:Dat is een mooie, komt er vuur uit zijn ogen?
Standaard niet, maar het valt te regelen hoor. Dan zou ik hem alleen wel als achterlicht gebruiken, want anders waait die vlam in je gezicht. Krijg je van die verschroeide wenkbrauwen van. :mrgreen:
Pff amateur!
Dan zijn het geen koplampen meer!
-

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Auto kopen !

Bericht door univers » 28 jan 2014, 17:31

Gebruik ik dit wel.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Auto kopen !

Bericht door Vitharr » 28 jan 2014, 17:41

The Grey schreef:Pff amateur!
Dan zijn het geen koplampen meer!
True. Maar dan is hij wel ook gelijk van die bumperklevers af toch? [joker]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Auto kopen !

Bericht door Vitharr » 28 jan 2014, 18:28

@ Tardis

Mooie wagens hoor. Maar wat je schrijft over dat Sjonnie imago is misschien wel jammer, maar die Sjonnies waren eigenlijk zo gek nog niet. Ik heb er ook eentje gehad namelijk en weet precies waarom je er zo content mee was hoor. ;P!

En die imagoschade slaat ook vaak nergens op. Zo lees ik overal dat die oldtimerregeling is gesneuveld omdat vooral Turken 'jonge' diesels van Mercedes (W201 190 en W124) gingen importeren om gratis te kunnen rijden.

Wat men daarbij vergeet is dat die wagens al sinds ze uitgebracht waren als 'turkenbak' getypeerd werden en toen waren ze allesbehalve gratis. Die mannen kochten die wagens dan ook niet omdat ze zo goedkoop waren, maar omdat het onverwoestbare, fenomenale auto's waren waar je uitstekend mee heen en weer kon crossen naar Turkije!

Ze zijn dan ook lang in die wagens blijven rijden, en in Nederland raakten ze op vanwege roestperikelen. In Duitsland was echter nog aanbod genoeg, en daar kijken ze heel anders tegen 'oldtimers' aan. Zo was een Duitse dame in 2005 heel verbaasd dat mijn Mercedes 300D Station die 'stokoud' was voor haar toch nog 120 kon halen en ook nog eens zo oogverblindend mooi was vanbinnen. Ha ha, ik zie die handjes nog over dat hout gaan vol ongeloof 'what a beautiful car....'.

Het werkelijke probleem met die wagens was eenvoudigweg dat ze niet kapot te krijgen zijn. En om de economie draaiende te krijgen proberen ze mensen nu te verleiden om over te stappen in wegwerpauto's. Zo las ik enkele jaren geleden vol verbazing op het citybug forum de jubelkreet van iemand dat, en ik citeer; "auto's tegenwoordig zo goed zijn dat ze wel 200.000 km mee gaan!". Tsja, wetende dat die Benzen meer dan een miljoen weg kunnen klokken klinkt dat als een anticlimax. :mrgreen:

En ook het milieuaspect sneuvelde al snel. Het is waar dat je uit slecht onderhouden diesels van die zwarte rookpluimen ziet komen. Maar helaas is vrij recent ontdekt dat die oude diesels evenveel roetuitstoot hebben als een moderne diesel, maar dan met 1 cruciaal verschil. De oude diesels hebben veel grove roetdelen en daarnaast fijnstof. De nieuwe diesels hebben fijnstof en daarnaast veel ultrafijnstof. En laat dat laatste nou het schadelijkste zijn wat er bestaat. [jaja]

In de moderne duurdere middenklasse gaat het gelukkig wel beter, maar die worden weer ontmoedigd door de Nederlandse belastingwetgeving. Een andere bron van schadelijk fijnstof is namelijk het remsysteem. En daar helpt zo'n electrorem weer tegen. Juist die ontwikkelingen moeten gestimuleerd worden vind ik. Geen wegwerpmentaliteit in autoland aub. Want die auto's worden niet geproduceerd in fabrieken die bloemetjes uitstoten hoor.

En laten we in dat kader ook de topklasse niet vergeten. Jeweetwel, waar die zakkenvullers in rijden. Daar komen de beste snufjes al jaren vandaan. Denk maar aan de Mercedes S klasse.

Hoezo tegendraads? :mrgreen:

Hi hi, als draadloosstroom niet snel reageert in dit topic zijn we straks het hele onderwerp kwijt. We kunnen nog ontopic komen door hem onze eigen favorieten aan te smeren? :wink:

Dus Draadloos, je hebt de keus tussen de volgende auto's:
- Ford Mustang Fastback '67 => info bij Fenna
- Seat Altea => info bij Pierre
- BMW 320I, Sunbeam Alpine, Jaguar XK 120 of Aston Martin DB9 => info bij Tardis
- Dodge Ram 1500 => info bij Tammy
- Honda CRX => info bij Rie
- Jaguar XJ Sovereign 4.0 V8 uit 1999 => info bij IvanB
- Trabant (zie babbelhoek?!? :mrgreen: ) => info bij Witte wel
- Mercedes 190D 2.5, Mercedes 190E 2.0, Mercedes 300E, Mercedes 300D Station, BMW 750I V12, Chevy Camaro RS Coupe 5.0 V8, Buick Park Avenue, Jaguar S-Type, Dodge SRT, Chevy SSR, Dodge Charger, Volga V12 => info bij Vitharr
- Corvette, Studebaker, MG, Caprice, Malibu, SsangYong Rexton of een scootmobiel => info bij univers

Trivialiteitje, SsangYong heeft in zijn recente diesels de blokken van die oude Mercedes 'stinkdiesels' gebruikt. Goooooooo figure. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Draadloosstroom

Re: Auto kopen !

Bericht door Draadloosstroom » 28 jan 2014, 18:45

K heb niet gezegd dat ik perse een Audi wil hoor :mrgreen:

Als ik nu 10miljoen zou krijgen is het eerste wat en koop een AMG G65 met de dikste motor met het verbruik van een tank :oops:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Auto kopen !

Bericht door univers » 28 jan 2014, 18:49

Trivialiteitje, SsangYong heeft in zijn recente diesels de blokken van die oude Mercedes 'stinkdiesels' gebruikt. Goooooooo figure.
Klop, als ik hem startte, zette ik eerst een gasmasker op.
Motorisch niets op aan te merken, staat een m-blok in.
Voor die Malibu, had ik een 200d. met 542,000 km. op de teller, maar 1 jan. 1978 om 00.10 uur, reden ze me totaal los van achteren, kon die niet tegen.
Ik had de mazel dat die malibu bij de keuring stond, dus 4 jan. kon ik weer de weg op.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Auto kopen !

Bericht door univers » 28 jan 2014, 18:50

Als ik nu 10miljoen zou krijgen is het eerste wat en koop een AMG G65 met de dikste motor met het verbruik van een tank :oops:
Ik een corvette, met een hijskraan. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Auto kopen !

Bericht door The Grey » 28 jan 2014, 18:53

univers schreef:
Als ik nu 10miljoen zou krijgen is het eerste wat en koop een AMG G65 met de dikste motor met het verbruik van een tank :oops:
Ik een corvette, met een hijskraan. :mrgreen:
Corvette of een hele mooie Camaro! Phoe, ik zag een paar jaar geleden er 1 staan terwijl ik pizza's aan het bezorgen was en ik viel bijna van mijn scooter!
-

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Auto kopen !

Bericht door Vitharr » 28 jan 2014, 18:55

Draadloosstroom schreef:K heb niet gezegd dat ik perse een Audi wil hoor :mrgreen:

Als ik nu 10miljoen zou krijgen is het eerste wat en koop een AMG G65 met de dikste motor met het verbruik van een tank :oops:
Nice! Maar is dit niks voor je dan:



Met een cilinderinhoud van 27 liter heeft 'ie zeer zeker de dikste motor, want hij komt uit een tank! :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Auto kopen !

Bericht door The Grey » 28 jan 2014, 19:00

Dees is ook leuk!



(Geen auto maar ok :D )
-

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Auto kopen !

Bericht door Vitharr » 28 jan 2014, 19:16

Dat was inderdaad ook een prachtding The Grey. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Auto kopen !

Bericht door univers » 28 jan 2014, 19:40

Ik wil hem best eens op de TT van Assen zien, volle vaart de bocht in.
Kijken wat voor mooie schuiver hij maakt, :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Auto kopen !

Bericht door univers » 28 jan 2014, 19:48

Dit is hem.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Auto kopen !

Bericht door Vitharr » 28 jan 2014, 20:01

Als Viking moet ik dan natuurlijk een Valkyrie Rune hebben. :mrgreen:
Afbeelding
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Auto kopen !

Bericht door univers » 28 jan 2014, 20:06

past deze niet beter bij je?

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie