Waarschijnlijk beetje verkeerde titel weet even zo het correcte woord niet.
Heb in 6 weken tijd ongeveer een compleet F1 seizoen voor F12002 gemaakt, gaat om 2009 seizoen.
Hier een paar wagens, vinden jullie er van ?
Brawn GP F1 Team BGP001
Designed
http://youtu.be/96Z7bqDV-fc
Ferrari F60
Designed
http://youtu.be/0JktI5GAMUQ
Renault R29
Designed
http://youtu.be/7CtMzy5xujA
BMW Sauber F1.09
Designed
http://youtu.be/GJ_aUaNriXU
Mijn design skills
- Tammy
- Forumbeheerster
- Berichten: 80663
- Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20
Re: Mijn design skills
De filmpjes doen het niet.
En ik snap het weer niet.
Heb jij die auto`s ontworpen voor een spel ?
En ik snap het weer niet.
Heb jij die auto`s ontworpen voor een spel ?
Somewhere, something incredible is waiting to be known.
Carl Sagan.
- oktagon
- Leraar
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24
Re: Mijn design skills
Ik vraag me af of het racemonster-profiel toch wel een meest gunstig luchtweerstands-profiel heeft;het uiterlijk is erg rommelig.
Alle drie voertuigen zitten een beetje te mecanodoos-achtig in elkaar geschroefd en hebben die massa blijkbaar nodig om bij hoge snelheid niet ineens vliegneigingen te krijgen.
Een vanaf bijna de racebaan-oppervlakte schuin naar achter oplopende chassisschaal tot boven de doos achter de bestuurder;dus een complete aerodynamische deksel met volledige zichtschaal voor de bestuurder en omklapbaar vanaf de zijkant lijkt me aerodynamischer voor het gehele voertuig.
De wielen met genoeg vrije ruimte in dat deksel;het dertig of veertig jaar oude Messerschmidtje zou als voorbeeld kunnen dienen.
Alle drie voertuigen zitten een beetje te mecanodoos-achtig in elkaar geschroefd en hebben die massa blijkbaar nodig om bij hoge snelheid niet ineens vliegneigingen te krijgen.
Een vanaf bijna de racebaan-oppervlakte schuin naar achter oplopende chassisschaal tot boven de doos achter de bestuurder;dus een complete aerodynamische deksel met volledige zichtschaal voor de bestuurder en omklapbaar vanaf de zijkant lijkt me aerodynamischer voor het gehele voertuig.
De wielen met genoeg vrije ruimte in dat deksel;het dertig of veertig jaar oude Messerschmidtje zou als voorbeeld kunnen dienen.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)
- univers
- Observer
- Berichten: 33354
- Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10
Re: Mijn design skills
Weet niet of er een vaars in past
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.
- oktagon
- Leraar
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24
Re: Mijn design skills
Die van mij in die tijd wel,maar mijn racemonsteridee is wel gebaseerd op een dergelijk meer windbestendige en wrijvingsarme ombouwing (deksel!) ,Univers.
Ik meen me te herinneren lang geleden (ca.1953) op Francorchamps zoiets te hebben zien berijden door een Argentijn met ca. 250 km/uur;op de Autobahn nabij Duesseldorf in ongeveer hetzelfde jaar een Porsche op een tamelijk rustige Zondag,die ook tussen de 150/200 km/uur reed en ik nog snel kon fotograferen
Ik meen me te herinneren lang geleden (ca.1953) op Francorchamps zoiets te hebben zien berijden door een Argentijn met ca. 250 km/uur;op de Autobahn nabij Duesseldorf in ongeveer hetzelfde jaar een Porsche op een tamelijk rustige Zondag,die ook tussen de 150/200 km/uur reed en ik nog snel kon fotograferen
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)
- MetalPig
- "Oh no, not again."
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18
Re: Mijn design skills
Voor heel hard rechtuit niet, nee, maar deze wagens moeten ook heel hard door bochten. Daarom zijn er al die vleugels, die de wagen op de grond duwen zodat ze hard door bochten kunnen zonder uit de bocht te vliegen.oktagon schreef:Ik vraag me af of het racemonster-profiel toch wel een meest gunstig luchtweerstands-profiel heeft;het uiterlijk is erg rommelig.
Die velugels hebben dan natuurlijk wel een negatieve invloed op de snelheid in rechte lijn. Er wordt dus gezocht naar een optimum tussen bochtensnelheid en rechte-lijn-snelheid om tot de snelste rondetijd te komen. Voor elk circuit is dat verschillend.