Beamers

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Beamers

Bericht door The Grey » 09 mar 2014, 19:51

Hallo allemaal,

Sinds dat ik weer in ons kikkerlandje ben zit ik op kamers in Den Haag. Nu heb ik sinds een week een NES in mijn bezit. En wil ik er graag op spelen.

Daarvoor heb ik nog wel een televisie nodig. Echter ben ik student en heb ik dus niet echt geld voor een nieuwe.
Oplossing, tweedehands televisie! De flatscreens zijn toch net iets te duur voor mij, zeker als je bekijkt wat ik ermee wil doen. Dus dan kom je bij de ouwe beeldbuizen uit. Deze zijn echt geweldig als je ouwe games gaat spelen. Ze kosten ook geen drol. Meestal mag je ze gratis komen ophalen!
Echter hebben de beeldbuizen een groot nadeel! Het gewicht en de grootte! Ik kan zoiets niet transporteren! Dus dat idee vliegt ook de deur uit!

Nu heb ik nog een 3de optie. Een (tweedehands) beamer! Deze kan ik eventueel ook voor het kijken van een film gebruiken! Dus ik ben wel bereid er iets meer voor neer te leggen.
Nu schrikken die branduren mij een beetje af. 3000 branduren klinkt toch wel een beetje weinig! En ik weet niet hoe duur vervangingslampen zijn.

Nu mijn vraag, heeft iemand ervaring met beamers en het vervangen van lampen enzovoorts?

Sorry voor t lange verhaal :mrgreen:
-

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Beamers

Bericht door Tardis » 10 mar 2014, 09:18

Lampen van projectoren raken hun helderheid heel langzaam en daardoor ongemerkt kwijt. Het verschil tussen een nieuwe lamp en eentje met 3000 branduren is groot, soms heeft het oudje nog maar de helft aan helderheid. 800 Euro voor een nieuwe lamp is geen uitzondering. Dus controleer bij de aankoop van een gebruikte projector wat een nieuwe lamp kost.

Kun je geen bakfiets lenen om een oude beeldbuis TV op te halen?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Beamers

Bericht door The Grey » 12 mar 2014, 12:27

Nee, dat is helaas niet mogelijk :mrgreen:

800 voor een nieuwe lamp?! Ik denk dat we in twee verschillende prijsklasses zitten :P
Ik ben opzoek naar een tweedehands middemotertje. En er is mij vertelt dat een nieuwe lamp doorgaans 100-150 euro kost!
-

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Beamers

Bericht door Tardis » 12 mar 2014, 13:48

Des te meer reden om daar goed naar te informeren. [jaja]

Ik volg regelmatig de tests van nieuwe projectoren op HTForum. Je kunt alvast wat indrukken opdoen van de merken die in hun prijsklasse de beste producten leveren.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=61.0

Ben je gevoelig voor het regenboogeffect als gevolg van het kleurenwiel van single chip DLP projectoren? Het kan zijn dat je daar geen last van hebt en dan is er niets aan de hand, maar als je daar wel gevoelig voor bent valt de aanschaf van een single chip projector voor jou al af als mogelijkheid. Dan hindert het regenboogeffect het beeld enorm. Ik spreek uit ervaring want mijn ogen zijn er erg gevoelig voor.
Laatst gewijzigd door Tardis op 12 mar 2014, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Beamers

Bericht door Vitharr » 12 mar 2014, 14:10

Deze troubleshooter kan je redenatie niet volgen The Grey. :wink:

- Flatscreen TV = te duur
- Kanon TV = Vervoersprobleem
- Beamer = Optie, maar branduren = probleem

Aangezien je een kanon TV acceptabel vind, concludeer ik dat je qua flatscreen niet veel eisen hebt?

Als je dus voor de prijs van een Beamer een Flatscreen TV kan vinden die minstens zo goed is als een Kanon TV dan ben je er toch?

Ik vond er 1 voor 35 euro in Voorburg. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Beamers

Bericht door Tardis » 12 mar 2014, 14:32

Ik vergat nog te melden dat je eigenlijk een projectiescherm nodig hebt als je een tweedehands projector zou willen kopen. Een witte muur is daar minder geschikt voor dan men over het algemeen denkt.

Ik zou voor een goede tweedehands TV gaan als ik jou was. Bakfietsen worden ook verhuurd, dat vervoersprobleem moet opgelost kunnen worden.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie