Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Draadloosstroom

Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Draadloosstroom » 22 mar 2014, 13:35

Ikb en aan het overwegen om een zegelring te laten maken in Turkije , en hem hier in Nederland te laten graveren met ons familie wapen.
We zijn een van de gelukkige families die al een familie wapen heeft sinds de 17e eeuw in Nederland.

Echter irriteer ik me mateloos aan mijn familie t heeft alleen maar ruzie met elkaar , en zeker na de dood van mijn oma is het ge-escaleert wat uitmondt momenteel in een familie ruzie tussen bepaalde personen en daar kan ik totaal niet tegen.
Ik zou zelf eigenlijk een van de 2 zegel ringen die er in de familie zijn erven van mijn opa , echter is die gestorven toen ik 3 maanden was en is die ring afgepakt door een oom van me, de betreffende oom durft ook niet te praten tegen me (is een ring die geschat wordt op 6700 euro en al 250 jaar oud is).

En ik ben momenteel een van de weinige in de familie die gewoon met zn rug recht blijft staan en waar ze geen weerwoord tegen geven (omdat ik nogal op ons pap lijk) , en wil eigenlijk door middel van deze ring te laten maken en hem daadwerkelijk dagelijks te gaan dragen heel de familie een sneer in het gezicht te geven en ze tot denken te laten zetten.

Echter weet ik zo 1 2 3 niet waar je zo'n ring kan laten graveren en wat de kosten er van zijn.
Sowieso hebben jullie in de familie zegelringen ? Is het ordinair om deze gewoon te dragen dagelijks ?

wat jullie

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Vitharr » 22 mar 2014, 14:01

Ik heb geen familiewapen, maar wel een zegelring met wolvenreliëf. De een vind het ordinair, de ander niet. Zo vind ik zelf zichtbare onderbroeken boven normale kleding ordinair, en dat schijnt me weer tot een fossiel te bombarderen. :mrgreen:

Graveren kan je bij nagenoeg elke fatsoenlijke juwelier regelen. Het is wel een vak apart, dus vraag of je een voorbeeld van het werk van de graveur mag zien. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Tardis » 22 mar 2014, 14:38

Mijn familie aan moeders kant is van adellijke komaf en heeft een familie wapen, niemand doet er iets mee, ik ook niet. Ik draag wel regelmatig een zegelring die van mijn opa is geweest, hij is de vader van mijn vader. Van mijn vader draag ik het horloge dat hij droeg toen hij stierf. Dus ik draag vrijwel dagelijks de twee voorgaande generaties van de mannelijke lijn aan mijn linker hand/pols.

Waarom zou je een zegelring in Turkije laten graveren als je dat in Nederland ook kunt laten doen?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Susan » 22 mar 2014, 15:15

Wat ordinair is kan een ander toch niet voor jou beslissen? Dat is helemaal een kwestie van smaak Draadloosstroom. Wat ook een kwestie van smaak is voor mijn gevoel dan, dat is de reden waaróm je zo'n ring gaat dragen. Jij doet het om te sneren/wraakaktie, dat zou ik ordinair vinden zie je, en dus nooit zo'n ring dan willen dragen.
En dat kan je vast en zeker ook wel hier laten doen, 'k zou gewoon eens ook even rond bellen bij
gerenommeerde juweliers die vaak mensen kennen die hier goed in zijn.Ik hoop dat het jou gaat lukken, maar ook dat je hem dan gewoon mooi vindt om te dragen hoor en nergens anders om, voel jij je vast ook lekkerder bij. :grin:

Wij hebben ook een heel mooi familie wapen sinds 1600 wat bekent is die in fam.boeken staat en op verschillende manieren verwerkt is, als wandbord bijv en in een groot kleed handgeknoopt voor op een tafel en geschilderd, maar dan uit puur plezier gebruikt door de liefhebbers en niet om anderen er de ogen mee uit te steken... :mrgreen:
Het is toch ook achterhaald dat soort zaken om hier onder andere je 'belangrijkheid' mee aan te geven zoals vroeger gebeurde. Blijft nietemin gewoon leuk zoiets wat al zo oud is en bewaard is gebleven, en dat is het en stelt verder niets voor in mijn ogen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Draadloosstroom

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Draadloosstroom » 22 mar 2014, 15:24

Nee laat het hier graveren, maar de ring in Turkije laten maken scheelt al gauw 700 euro.

Gast1

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Gast1 » 22 mar 2014, 16:15

Dat is dan toch maar weer mooi de moeite, nietwaar?
Ik ben het met mijn vorige forumleden eens, wat kan jou het schelen of een ander het ordinair vindt of niet?
Gewoon doen jôh, als jij dat leuk vindt.

Een broer van mijn Vader heeft zich helemaal te pletter gezocht in de stamboom of er ergens adellijk bloed zit en of we een familiewapen hebben ...
Gelukkig heeft hij niets kunnen vinden, maar hij vertelde met volle trots dat de opa van mijn vader een van de grootste paardenkoop-mannen van Limburg is geweest.
In mijn perceptie hebben dat soort zoekers het niet begrepen ... maar ach ... :mrgreen:

Als je een familiewapen hebt, zou ik dat echter zeker in ere houden.
Jou voorvaderen hebben er mogelijk werk ende moeite voor gedaan, toch?

Ik heb ook een zegelring, een gouden.
Die heb ik gekregen van mijn Vader en Moeder toen ik 21 jaar werd en hij is prachtig gegraveerd met mijn initialen (niet te verwarren met mijn genitaliën, want dat zou pas écht ordinair zijn) :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Tardis » 22 mar 2014, 16:25

Het zou leuk zijn als je de zegelring gaat gebruiken waar een zegelring voor bedoeld is: verzegelen van brieven met zegellak. In die van mij zijn nog sporen van de zegellak die mijn grootvader gebruikte te zien.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Gast1 » 22 mar 2014, 16:42

En vooral dat laatste maakt het tot een heel bijzondere ring ... :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Susan » 22 mar 2014, 17:35

Jammer is het dan als er dit soort zegelringen op 'misterieuze'
wijze verdwijnen, wat bij ons ook gebeurd is helaas, ze zijn uniek.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door The Grey » 23 mar 2014, 00:42

Kan je je oom niet vragen om de ring? Als je vriendelijk uitlegd hoe de situatie in elkaar steekt dan kan het goed zijn dat hij je toch de ring geeft!
Zeker als jij op je vader lijkt, en je je rug goed recht houdt!

(ik probeer je niet de les te lezen hoor, je zal er ongetwijfeld over gedacht hebben. Maar wellicht toch! :) )
-

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Tammy » 23 mar 2014, 04:29

Gewoon dragen Draadloosstroom.
Zegelringen zijn prachtig, je ziet ze bijna niet meer.
Maar ik vind ze heel mooi.

Jammer van de ruzies in je familie.
Ik zou toch ook met je oom praten erover.
Je weet nooit.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Draadloosstroom

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Draadloosstroom » 24 mar 2014, 11:21

Heb ik al keer mee gepraat, maar die meent dat hij bij de Elite hoort omdat hij met ene Daisy bij de KMS in Weert zat en bevriend zijn met elkaar.

Hij luistert toch niet , nou ja hij ontwijkt mij omdat ik hem nog minder vind dan un voetveeg.

Heb zojuist gebeld met bedrijf die er gespecialieerd in is , kost me 1900 euro en als ik de ring in Turkije laat maken kost het me 1100 euro minder , wordt het graveren hier gedaan, dus is te doen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door univers » 24 mar 2014, 12:16

Is je oom zijn hoofd niet aan een verbouwing toe ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door goudroes » 24 mar 2014, 13:57

univers schreef:Is je oom zijn hoofd niet aan een verbouwing toe ?
:hahaha: Een erkertje erbij.

Het lijkt mij erg mooi een zegelring met familiewapen. Gewoon lekker voor jezelf dragen en laat de rest maar de rest.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Draadloosstroom

Re: Familie wapen op een zegelring laten zetten ?

Bericht door Draadloosstroom » 24 mar 2014, 22:27

Nee heeft ons pap al eens gedaan , jammer genoeg is mn oom niet de enigste die zich boven de rest waant. 85% van de familie meent zich te veel, en iemand als ik valt er al snel buiten aangezien ik hun met beide voeten op de grond zet steeds.

Heb eerst overwogen om familie wapen op mn arm te laten zetten maar tis zon gedetailleerd wapen dat een zegelring beter past en die draag ik dan niet alleen om een sneer uit te delen maar ook om te laten zien dat er iemand nog trots is op zn naam :)

En misschien dat ik dan oldschool brieven ga sturen.

Plaats reactie