Christus on-joods of niet Germaans, poep niet zo lekker.

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 697
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Christus on-joods of niet Germaans, poep niet zo lekker.

Bericht door Rudolf I » 13 jun 2014, 03:08

Het heeft een reden.
Nederland moet wakker worden tov. de Joodse religie in combinatie met de christelijke.
Nederlanders zijn vaker Duits, Belgisch of Frans qua afkomst. Germaans, of Keltisch (Gallisch) heet dat dan. De reden dat ik dit schrijf is omdat Christus' leer vaak in twijfel wordt getrokken en men zegt vaak dat de Here Jezus Joods was. Dat was nu nét niet waar. Dat is jullie zaak. Of eigenlijk: Dat is de zaak voor gelovigen in de weg van Jezus (denk aan de bijbelgordel op de Veluwe).

Germaanse afkomst of Joodse afkomst is een eerste ding op rascistische wijze gesproken. Geloofsafkomst is een overtuiging. Zoiets is joods of christelijk of misschien zelfs islam. Christus was van Israëlische afkomst, maar bezat een geloof in zichzelf. Zo getuigde Christus van zichzelf. Daaropvolgend christenen die in díe Christus geloofden.

Nu komt mijn punt: christenen die zingen dat de Heer als Elia was konden er niet verder naast zitten. Persoonlijk geloof ik dat Christus een directe lijn had met Adam, de eerste mens op aarde. De zoon van God bleek een mens... http://nos.nl/artikel/648752-adam-en-ev ... dacht.html
Zitten de religieus overtuigden er even naast! Hij was geen Elia, de profeet, maar Adam!

Ik ben het even kwijt in deze preek. Maar geloof me: Christus was ook geen Germaan of Kelt (of Romeins)! De Joden die Nederland overtuigen dat we net zo zijn als Israël hebben het fout. Net zo fout als Hitler die zegt dat we Duits zijn.
Nederland is pas 400 jaar onafhankelijk van Duitsland en Frankrijk, België is pas 184 jaar (1830a.d.) onafhankelijk van Nederland. Geert Wilders moet een halt toegeroepen worden met zijn 'open' oorlog tegen die islam, wat werkelijk nergens op gesitueerd is. Alle klootzakken maken Nederland kaput. Oranje juichpakken zijn oranje tuigpakken, net zoals de criminelen in Amerika dragen tijdens hun gevangenisstraf. In Nederland was je vroegâh Oranje-gezind of je was tegen. Een uitspraak daarover kón je in de problemen helpen. Nu is Oranje een volksfeest van verbroedering... Laat me niet lachen. Zelfs Lama's uit het Himalaya -gebergte zouden de verbroedering van de Nederlanders toejuichen. Allemaal Lariekoek. Nederland zoals de oprichting bestaat niet meer. Zoals Máxima al heeft gezegd. De echte Nederlander bestaat niet.

Zelf heb ik een Duitse predikant uit de 18e eeuw als voorvader, het spoor van zijn familie zijn we kwijt (vanwege wetgevingen in Duitsland), maar het is nu gezegd. De kogel is door de kerk.

Mijn stelling is: Nederland moet beter leren geloven of gewoon Duits of Keltisch worden. Dan pas Christus' weg leren, en dan pas leren we dat de hemel niet rascistisch mag zijn...

Wederom: laat uw gedachten over religieus Nederland schijnen (of niet).
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Christus on-joods of niet Germaans, poep niet zo lekker.

Bericht door Fenna » 13 jun 2014, 08:57

Ik heb een boek over de dode zeerollen gelezen, althans een gedeelte van de zeerollen, want ze zijn nog lang niet allemaal vertaald.
Jezus wordt daarin beschreven als een sekteleider die in Egypte is geboren, die met strakke hand zijn volgelingen leidt en dat een van zijn volgelingen 'Paulus', als ik het mij goed herinner, met hem in onmin raakte omdat hij zich niet meer kon vinden in de leer van Jezus en werd daarom verstoten.
Deze Paulus zou de grondlegger worden van het christelijke geloof zoals wij die heden ten dage kennen.
Dit lijkt mij na het boek te hebben gelezen zeer aannemelijk.
Sinds ik het verhaal leerde over de onbevlekte ontvangenis van Maria, heb ik het geloof verloren in de bijbel.
Onbevlekte ontvangenis, jaja.
En de engel Gabriel kwam over haar en het werdt duister.
Arme Jozef.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Christus on-joods of niet Germaans, poep niet zo lekker.

Bericht door taigitu » 13 jun 2014, 09:20

Rudolf I schreef:
Mijn stelling is: Nederland moet beter leren geloven of gewoon Duits of Keltisch worden. Dan pas Christus' weg leren, en dan pas leren we dat de hemel niet rascistisch mag zijn...

Wederom: laat uw gedachten over religieus Nederland schijnen (of niet).
Mijn vraag is: Waarom niet iedereen vrij laten in wat hij of zij wil geloven.
Je kan als niet-gelovige of anders-gelovige net zo goed een voorbeeld aan Jezus nemen
als aan Gandhi of ieder ander mens die een goed voorbeeld is om in vrede met jezelf en
de ander te leven. Daar hoeft geen religie aan te pas te komen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Christus on-joods of niet Germaans, poep niet zo lekker.

Bericht door MetalPig » 13 jun 2014, 09:45

Rudolf I schreef:Persoonlijk geloof ik dat Christus een directe lijn had met Adam, de eerste mens op aarde.
Hoe dan?

Als ik me niet vergis staat in de bijbel de hele afstamming van Adam naar Jozef (Maria's echtgenoot) genoemd, maar, en corrigeer me als ik het mis heb, Jozef is niet Jezus' vader.

Of bedoel je met 'lijn' iets anders dan een familieband?

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 697
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Christus on-joods of niet Germaans, poep niet zo lekker.

Bericht door Rudolf I » 13 jun 2014, 17:40

Pfffoei, het was laat en ik was dronken toen ik dit schreef. Misschien als de materie inderdaad diep genoeg gaat, is het van noodzaak zelfs om iedereen te laten geloven wat hij/zij wil. Alleen valt er dan geen roem meer in te behalen. Niet in de zin van dat je naam eeuwig geroemd wordt. Is ook niet belangrijk misschien.

Jezus stond trouwens meer in dezelfde lijn als Adam omdat beiden genoemd worden (vrije interpretatie) als zoon van God...
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Plaats reactie