De tijdmachine: wanneer naar toe?

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

De tijdmachine: wanneer naar toe?

Bericht door Determinist » 03 mar 2018, 18:23

Stel...

Stel je hebt de beschikking over een tijdmachine.
Deze kan naar elke plek op Aarde in welke tijd dan ook. Naar het verleden en naar de toekomst.

Echter ben je slechts een toeschouwer. Onzichtbaar voor je omgeving.
En...je kan maar 3 bestemmingen kiezen...

Wat kies je? En waarom?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De tijdmachine: wanneer naar toe?

Bericht door Osiris » 04 mar 2018, 08:00

Zal ik maar als eerste reageren.

Als eerste naar het Atlantis van pakweg 20.000 jaar geleden.
In de tijd dat de feminine matriarchale energie domineerde,voordat de patriarchale masculine energie het overnam en tot de ondergang van deze beschaving leidde.
De tijd waar het intuitieve veel meer het leven bepaalde, waar alles draaide om de verbinding en balans met de aarde en het kosmische.
De tijd waar verdraagzaamheid,samenwerking en vrede voor en met alles overheerste ( een tijd waar we met onze huidige beschaving hopelijk snel weer in terecht komen na een lange periode van 13.000 jaar van masculine dominantie ).
Een tijd waar alles niet onder controle stond van misbruikte technologieen, die die balans ernstig verstoorden.

Als tweede, de vroegste periode in Egyptische faraonische tijd, waar overlevenden van de Atlantische catastrofe, opnieuw probeerden hun eerdere beschaving nieuw leven in te blazen,zo'n 10.000 jaar geleden.
Echter lukte dit uiteindelijk niet om dit tot eerdere grote hoogte te brengen,omdat die masculine periode inmiddels volledig zijn intrede had gedaan.

Tja, en dan is het vrij logisch om als derde periode , die periode te kiezen,misschien 1000 jaar in de toekomst, waar de feminine energie het weer overgenomen heeft van de huidige destructieve masculine,waar we nu nog in zitten.
We zitten midden in die transitie.
Ben benieuwd of we dan zover zijn dat we geleerd hebben van het verleden en de glorieuze tijd uit Atlantis weer terug kunnen halen, waar de balans tussen de verschillende ( buitenaardse ) rassen ,de aarde en het kosmisch spirituele weer hersteld is.
Echter met nog meer bewustzijn dan destijds en nog betere kennis dan voorheen, hoe die balans in stand te houden, tussen de masculine en feminine energieen.
En deze op een juiste manier samen te voegen en gebruiken om uiteindelijk tot een soort van nulpunt energie te komen,die tot verlossing/verlichting leidt.
En weer een nieuw hoofdstuk van ontwikkeling inluidt.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De tijdmachine: wanneer naar toe?

Bericht door Kristof Piessens » 04 mar 2018, 10:13

Als ik de tijdmachine had, dan had ik graag atlantis willen bezoeken, met de nieuwsgierigheid van een kind dat niet weet hoe atlantis binnen haar geheel de gewoontes waren en hoe de zaken geregeld werden enzovoorts...naar analogie hoe de moderne wereld nu de zaken regelt, denk ik ook dat dat bij atlantis totaal anders was.

Egypte, om te zien wie de eigenlijke pyramides gebouwd heeft en hoe ze dat deden...dat is tot nu toe niet geweten, denk ik ?

de jaren (19)50 rosswell was men zeker dat er iets gecrascht is ? Had dan graag geweten of het wel degelijk ging/gaat over een ufo (die craschtte om 1 of andere oorzaak).

Dat is het zowat, owja de toekomst, hoe gaat men ontdekken wat de aarde werkelijk is (bol of plat) ?
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 04 mar 2018, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: De tijdmachine: wanneer naar toe?

Bericht door Gast1 » 04 mar 2018, 12:07

Ik zou als eerste reizen naar het tijdstip dat Tiahuanaco en Puma punku werd gebouwd.
Waarschijnlijk zou dat ergens zijn rond het begin van onze jaartelling, maar ik houd een slag om de arm om met die tijdmachine naar het begin van die bouwwerken te gaan.
De wetenschap heeft er geen aannemelijke verklaring voor hoe ze die bijzondere bouwwerken maakten en waarom.
Er zijn stenen in muren zo ongelooflijk passend gemaakt met soms wel 12 hoeken, waarvan er enkelen 180 ton wegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En inderdaad, ik zou net als Osiris als tweede, de vroegste periode in Egyptische faraonische tijd reizen.

Als derde zou ik naar de beginperiode van Sumer willen reizen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De tijdmachine: wanneer naar toe?

Bericht door Determinist » 04 mar 2018, 12:40

Okee...

Aangezien we maar drie reizen krijgen moet ik wel voorzichtig zijn niet een bestemming te kiezen die niet bestaat.
Het zou zonde zijn een reis te vergooien naar een tijd en plek waar niets interessants gebeurt. Een mythe kiezen zou kunnen uitmonden in het gadeslaan van een alledaags totaal oninteressant tafereel.
Wellicht zou dat ook wel interessant zijn om erachter te komen dat de mythe niet op werkelijke historie gebaseerd is. Verhelderend om je idee te moeten verwerpen...

Maar wellicht zijn bepaalde mythes niet bedoeld om zodanig uit te rafelen en wellicht te falsificeren. Sommige mysteries moeten gewoon mysteries blijven.

Ik heb erg veel bestemmingen waar ik echt heen zou willen. Maar laat ik deze kiezen:

Alea iacta est
Oftewel : de teerling is geworpen.

Mijn interesse gaat specifiek uit naar het Romeinse rijk. En met name de periode vlak voor en vlak na nul.
Het moment dat Julius Caesar de beslissing nam de Rubicon over te steken en daarmee de geschiedenis voorgoed zou veranderen.
De vraag is uiteraard of de beste man dit zo gezegd zou hebben. Maar er is een moment geweest dat Caesar niet meer terug kon en Rome zodanig veranderde en de westerse wereld voorgoed een andere richting op stuurde.
Ik zou graag dat moment willen zien.


De Kruisiging van Christus
Mythe of niet. Dit moment bepaalde de westerse geschiedenis als geen ander. Het christendom is de basis geweest voor hoe het westen veranderde.
Ik denk dat Christus bestaan heeft en wellicht ook gekruisigd is. De opstanding en de rest eromheen is wat mij betreft mythe.
Maar laat mij dit maar aanschouwen. Was er een tombe? Is het verhaal zoals het beschreven is in de verschillende elkaar tegensprekende boeken van de Bijbel?
Ik wil het weten. Is dit een mythe of niet.

Als anti-theistische atheist is dit belangrijk.


De derde is lastig. Ik dacht eerst aan de toekomst. Pakweg 1000 jaar na nu.
Maar d ekans is er dat ik terecht kom in een wasteland. In een dorre, troosteloze en levenloze verschoeide planeet.
Wil ik dit weten? Nee. Is de kans er? Ja wellicht wel.
IK ga mijn laatste reis niet hieraan verknoeien. Ik kies voor deep past in plaats van far future.


Devoon
Dit is een tijdsperiode waar de eerste bossen, landdieren, zaadplanten etc ontstonden.
Alhoewel niet 1 moment, maar ergens in die tijd zou ik willen zien hoe de Aarde toen was. Welke fantastische organismen toen leefden.
Even door het eerste bos lopen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De tijdmachine: wanneer naar toe?

Bericht door taigitu » 04 mar 2018, 17:34

Mijn eerste keuze zou zijn om toeschouwer te mogen zijn van wie ik was in een vorig leven(s) die ik geleefd heb.

Mijn tweede keuze zou zijn om terug te gaan in de tijd om de 3 grootouders, die ik nooit heb meegemaakt
als opa's en oma, te mogen gadeslaan en op die manier te ervaren.
Het moeten heel lieve mensen zijn geweest en ik heb ze erg gemist als kind.

Mijn derde keuze zal in de toekomst plaatsvinden. Maar die schrijf ik niet op omdat die te privé is.
Zou ik toch iets beschrijven dan zou dat een tweede keus zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De tijdmachine: wanneer naar toe?

Bericht door Gast1 » 04 mar 2018, 18:58

Ik zou Christus inderdaad graag wel eens ontmoet willen hebben ...
Maar ik denk dat mij dat dan ook al overkomen is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De tijdmachine: wanneer naar toe?

Bericht door Tammy » 26 mar 2018, 19:20

Ik kies als eerste mijn reis naar Amerika samen met mijn tweelingzusje naar Washington DC en New York.
Ter gelegenheid van onze veertigste verjaardag.
Just the two of us.
En dan voor eeuwig kijken hoe we saampjes danste en zongen op de Brooklyn Brigde.
Gewoon voor altijd samen op die brug.
Dit liedje zongen we. :grin:





Ten tweede aanwezig zijn bij de crash van Roswell. :aliensmile:
En de aliens zien die er wel degelijk waren.
Maar ook in het oude Egypte en Atlantis zijn en al hun kennis zien en horen.
Maar mag maar drie he ?
Dan Roswell.

Ten derde veel eeuwen ver in de toekomst kijken op welke planeten we ons hebben gevestigd als we dan nog bestaan.
Wetende dat ik leefde in het begintijdperk toen de mens voor het eerst ging vliegen. :grin:
Hoe ver zouden we komen ? :wink:
Dat zou ik graag willen zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: De tijdmachine: wanneer naar toe?

Bericht door oktagon » 31 mar 2018, 15:08

Het begrip jaartelling intrigeert me meer, dan het begrip/bestaan van een tijdsmachine.

Er bestaan meerdere jaartellingen en de Juliaanse is voor de "christelijke" wereld de bron
voor de tijdsbepalingen;een jaar bestaat (4x 365 +1=1461) dagen en die hoeveelheid was weer
herleid uit 4 cylcli van 15 jaren. 1x per eeuw zou er 1 schrikkeljaar (1dag daarvan) worden
afgetrokken.

Wordt het bovenvermeld systeem ook nu nog gehanteerd of worden er andere waarden gebruikt;
ik vraag me af of bijv.de baan van de Aarde om de zon in een jaar tijd in de romeinse tijd net zo
lang duurde als 2000 jaar later.
Duurt een dag in die twee tijden even lang of is de omlooptijd korter of langer geworden door vergroting
of verkleining van het model van de Aardbaan om de Zon door afkoeling/warmtetoename van haar stelsel.

Wordt de tijd als rekeneenheid in secondes vastgesteld en de tijdsduur van een seconde heeft momenteel
een basis gekregen door de atoomklok (YouTube geeft er diverse sites voor weer).

Geeft die klok de weer op een klok aangegeven tijd aan of wordt er een atoomkernreactie in de een of andere vorm
als tijdnorm gehanteerd en onze gehanteerde seconde een andere waarde krijgt toegekend? [think]

Wat de Romeinen betreft,Tacitus heeft veel verhaald over de veroverings-oorlogen in Gallie tot midden Germania en
tot ergens in het huidige Friesland.Denemarken was te ver,Engeland werd via Bretagne -met veel verlies van schepen-
ook voor een deel bezet.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie