onderzoek mening over GMO's

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
StudentCW
Student
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2018, 18:18

onderzoek mening over GMO's

Bericht door StudentCW » 22 apr 2018, 18:08

Hallo allemaal,

Ik doe voor mijn studie een onderzoek naar de mening van mensen over genetisch gemanipuleerd voedsel, daarvoor ben ik op zoek naar mensen die een vragenlijst zouden willen invullen. Het invullen duurt ongeveer 10-15 minuten.
Mocht u mij bij dit onderzoek willen helpen, dan is de vragenlijst te vinden via de volgende link: https://fmru.az1.qualtrics.com/jfe/form ... W4IcWyAe6V

Alvast bedankt

Cornelius

Re: onderzoek mening over GMO's

Bericht door Cornelius » 22 apr 2018, 22:40

Ik ben niet te beroerd om voor iemand een vragenlijst in te vullen, maar ik heb er toch moeite mee als iemand zich inschrijft voor een forum louter en alleen om dit ene verzoek te plaatsen (en daarna waarschijnlijk weer verdwenen is).
Ik zal de vragenlijst invullen ná het tiende bericht van dit nieuwe forumlid.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: onderzoek mening over GMO's

Bericht door Determinist » 23 apr 2018, 07:16

Ik heb de vragenlijst ingevuld.

Wie heeft hier door waar dit onderzoek stiekem echt over gaat? Anyone?

Verder zijn sommige vragen in mijn ogen vreemd geformuleerd.

Voorbeeld is de vraag of ik van mening ben dat GMO voedsel allergieën kan veroorzaken.
Ik denk dat de vraagsteller bedoelt dat ik van mening ben dat specifiek het GMO gedeelte de reden is voor allergieën.

Want het is zo dat als je allergisch bent voor tomaten (ik noem maar wat) dat je waarschijnlijk ook allergisch bent voor GMO tomaten.
Dus ik zou JA zeggen als de vraagsteller mijn mening vraagt zoals letterlijk aangegeven, maar NEE op de vraag of GMO de oorzaak van de allergie is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: onderzoek mening over GMO's

Bericht door Tammy » 23 apr 2018, 07:31

Determinist schreef :
Wie heeft hier door waar dit onderzoek stiekem echt over gaat? Anyone?.
Ik moet nog kijken , maar waar gaat het volgens jou echt over dan ? :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: onderzoek mening over GMO's

Bericht door Determinist » 23 apr 2018, 07:38

Tammy schreef:
23 apr 2018, 07:31
Determinist schreef :
Wie heeft hier door waar dit onderzoek stiekem echt over gaat? Anyone?.
Ik moet nog kijken , maar waar gaat het volgens jou echt over dan ? :grin:
Nou laat ik dit nog niet vertellen.
Het enige wat ik wil verklappen is dat het doel van het onderzoek niet echt over GMO gaat, het zou ieder onderwerp kunnen zijn waar de ondervraagde wel dan niet al enige kennis of vooringenomenheid heeft.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: onderzoek mening over GMO's

Bericht door Tammy » 23 apr 2018, 07:46

Ok ik zal het vandaag invullen, eens kijken wat ik er van vind. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: onderzoek mening over GMO's

Bericht door MetalPig » 23 apr 2018, 08:13

Determinist schreef:
23 apr 2018, 07:16
Voorbeeld is de vraag of ik van mening ben dat GMO voedsel allergieën kan veroorzaken.
Ik denk dat de vraagsteller bedoelt dat ik van mening ben dat specifiek het GMO gedeelte de reden is voor allergieën.

Want het is zo dat als je allergisch bent voor tomaten (ik noem maar wat) dat je waarschijnlijk ook allergisch bent voor GMO tomaten.
Dus ik zou JA zeggen als de vraagsteller mijn mening vraagt zoals letterlijk aangegeven, maar NEE op de vraag of GMO de oorzaak van de allergie is.
Ja precies. Ik hoopte dat er ergens ruimte zou zijn voor toelichting, maar helaas.

En hulde aan de ouders van Zowie voor de spelling van haar naam. Ik hou daar wel van.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: onderzoek mening over GMO's

Bericht door MetalPig » 23 apr 2018, 08:21

Determinist schreef:
23 apr 2018, 07:16
Want het is zo dat als je allergisch bent voor tomaten (ik noem maar wat) dat je waarschijnlijk ook allergisch bent voor GMO tomaten.
Nog even verder denkend: de allergie heb je dan al; die wordt niet veroorzaakt door de GMO.
GMO's kunnen hooguit dezelfde allergische reacties veroorzaken als regulier voedsel.

En het is natuurlijk ook zo dat heel veel van ons eten al lang genetisch gemodificeerd is; het enige verschil is dat we het nu wat sneller kunnen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: onderzoek mening over GMO's

Bericht door Determinist » 23 apr 2018, 08:28

MetalPig schreef:
23 apr 2018, 08:21
Determinist schreef:
23 apr 2018, 07:16
Want het is zo dat als je allergisch bent voor tomaten (ik noem maar wat) dat je waarschijnlijk ook allergisch bent voor GMO tomaten.
Nog even verder denkend: de allergie heb je dan al; die wordt niet veroorzaakt door de GMO.
GMO's kunnen hooguit dezelfde allergische reacties veroorzaken als regulier voedsel.

En het is natuurlijk ook zo dat heel veel van ons eten al lang genetisch gemodificeerd is; het enige verschil is dat we het nu wat sneller kunnen.
Inderdaad.
Het is zelf zo dat het juist andersom is. Men is in staat met GMO voedsel te maken waar de allergie uitgehaald is.
Bijvoorbeeld bij pinda's. Men zou in staat zijn de proteïnen die de allergie bij mensen veroorzaken uit te schakelen zodat deze geconsumeerd kunnen worden door mensen die heftig reageren op die proteïne.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: onderzoek mening over GMO's

Bericht door univers » 23 apr 2018, 09:38

Ik zal de vragenlijst invullen ná het tiende bericht van dit nieuwe forumlid.
Ik, als hij mij voorbij gestreefd is met berichten. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie