Pierre schreef: ↑18 jun 2018, 07:18
Kinderen krijsen en schreeuwen oorverdovend.
Dat zou aan mijn leeftijd kunnen liggen, maar mijn eigen kinderen -leeftijd tussen 26 en 31 jaar- zeggen dat ook.
Kinderen lijken ook agressiever en opstandiger te zijn dan ... vroeger.
Zou dat een gevolg kunnen zijn van al die opfokkerij of is er dadelijk weer een leger wetenschappers voor nodig om dat te bevestigen.
'Gamen' is immers inmiddels ook 'erkend' door de wetenschappers als 'verslavend' ...
Ik denk dat dit een andere oorzaak heeft Pierre.
Ik zou dat eerder zoeken in het feit dat alles gehaaster moet en ouders geen tijd meer hebben voor hun kinderen.
Vele ouders dumpen hun kind al op zeer jonge leeftijd op de crèche, soms al als het nog maar drie manden oud is terwijl de binding met de ouder dan nog niet voltooid is.
Ouders vervreemden van hun kinderen en weten vaak niet eens de behoeften van hun eigen kind.
Als ze beiden moe van het werk terug komen hebben ze geen zin om naar de verhalen van het kind te luisteren, want
zij hebben immers gewerkt, en het kind word dan als lastig ervaren en vaak met een playstation op de bank gezet zodat het maar stil is.
Spelletjes spelen samen met pa en moe, vergeet het maar want zij moeten boodschappen doen, eten koken en de huishouding, dus staat het kind er alleen voor terwijl het soms letterlijk schreeuwt om aandacht.
Ik zag eens op een camping een stel jonge ouders met een klein kindje van ongeveer twee jaar.
Zij waren van die yuppen types waarbij alles om perfectie en carriere draait en in dat perfecte plaatje paste blijkbaar dus ook een kind.
Dat ze totaal niet wisten hoe en wat de behoeften van zo'n kleintje was werd wel duidelijk toen ik hen zag kijken naar die kleine die op dat moment de grootste pret had in een regenplas.
Het stond daar te stampen in de plas en het was aan het kraaien van plezier tot groot ongenoegen van de ouders.
Ik hoorde haar zeggen tegen haar man "ze hadden hier toch ook een crèche?'
Dat gezicht van die moeder vergeet ik nooit meer.
Ze was zo 'not amused' omdat die kleine nat en vies werd.
Ik had op dat moment haar zo graag even met haar smoelwerk door die plas willen trekken, maar mijn vent zei "bemoei je d'r niet mee!".
Misschien had ik op dat moment ook wel een suikermomentje

maar haar reactie deed mij als moeder van de 'oude stempel' pijn, ik kon haar wel smoren.
Ik wil wel even een voetnoot plaatsen.
Niet alle ouders kiezen vrijwillig voor de crèche, sommigen
moeten om het hoofd boven water te houden na bijvoorbeeld een scheiding o.i.d.
.............................................................................................
Beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen.
Khaled Hosseini.