Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door taigitu » 05 jun 2019, 11:30

Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Marc Horckmans 28 december 2018

Het Deense bedrijf Organic Basics heeft een procedé ontwikkeld waardoor ondergoed langer fris blijft en dus minder snel ververst hoeft te worden.
Op die manier moet de kleding minder vaak gewassen worden en kan ook de slijtage worden vertraagd.
Organic Basics maakt in zijn productieproces gebruik van de stof polygiene, een oplossing die beroep doet op zilverchloride om geuren onder controle te houden.


De toepassing zou 99,9 procent van de bacterievorming, de oorzaak van onfrisse geuren, kunnen vermijden. Polygiene zorgt er volgens Organic Basics dan ook voor dat ondergoed veel langer kan worden gedragen vooraleer tot een nieuwe wasbeurt moet worden overgegaan.

Nasa

“Contact tussen zweet en kleding creëert voor de vorming van bacteriën een ideale omgeving,” verduidelijkt Mads Fibiger, chief executive van Organic Basics. “Deze bacteriën zijn de oorzaak van de onfrisse geur. De toevoeging van zilver zorgt er echter voor dat de bacteriën en andere micro-organismen worden gedood.”

“De oplossing is echter niet alleen bedoeld om de consument te helpen het aantal wasbeurten te beperken. De traditionele manier om overprijsd ondergoed te kopen, te dragen, te wassen en weg te gooien is een vreselijke verspilling van middelen. Het is ook uiterst schadelijk voor het milieu. Wassen en drogen van kleding vereist water en energie en legt dus een druk op het leefmilieu.”

“Wassen en drogen zijn goed voor tweederde van de totale impact van kleding op het milieu,” benadrukt Mads Fibiger nog. “Polygiene heeft een aantal banden met de ruimtevaart. Omdat het materiaal bacteriën doodt, wordt het door het Amerikaanse ruimtevaartbureau Nasa gebruikt om het water voor de astronauten te zuiveren.”

Organic Basics kon bij de lancering van zijn eerste generatie producten beroep doen op crowdfunding. Inmiddels heeft het bedrijf een tweede generatie producten op de markt. Daarbij werd beroep gedaan op materialen die voor 100 procent uit recyclage afkomstig waren. De gebruikte methode heeft een erkenning van het label Bluesign voor duurzame textielproductie.

“We doen beroep op nylon dat mechanisch gerecycleerd werd,” aldus Fibiger. “De grondstof van het nylon is gemaakt van mechanisch herwonnen nylon dat in Italië is ontwikkeld uit postindustriële afvalvezels, garen van spinnerijen en afval van weverijen. We gebruiken bovendien een naadloze breitechnologie, waardoor het kledingstuk ook tijdens langere periodes comfortabel kan blijven worden gedragen.”

Barrière

Een studie van de Ellen MacArthur Foundation beschrijft op welke manier de textielindustrie tegen het midden van deze eeuw zijn energieverbruik zal hebben verdrievoudigd en daarmee 26 procent van de wereldwijde uitstoot zal vertegenwoordigen. Midden dit decennium bedroeg dat aandeel 2 procent.

Bedrijven zoals Organic Brands rekenen erop dat het publiek – vooral de jongere consumenten – duurzaamheid uiteindelijk zal verkiezen boven merkbekendheid. Een wereldwijd onderzoek van het bureau Nielsen drie jaar geleden toonde dat 66 procent van de consumenten bereid is om extra te betalen voor een duurzaam merk.

Bij de millennials loopt die bereidheid zelfs op tot 73 procent.
“We willen laten zien dat het mogelijk is om geweldige producten met een 100 procent duurzaam karakter tegen een redelijke prijs op de markt te brengen.”

Critici waarschuwen wel voor een mentale barrière.
Het idee om wekenlang dezelfde onderkleding te dragen, roept immers bij velen afkeer op.

https://nl.express.live/denen-vinden-on ... an-dragen/

Afbeelding

Ik ga ervan uit dat als er zilver wordt toegevoegd aan het ondergoed zal dat in poedervorm zijn. Dat ondergoed komt in direct contact met de huid.
En daarmee kan dat zilver opgenomen worden door de huid. Wat is daar de uitwerking van? Zilver werd in de oudheid al gebruikt als geneesmiddel.
Dus direct schadelijk lijkt het me niet. Maar ik vraag me af of er andere chemische middelen worden gebruikt om dat zilver permanent aan de stof
te kleven. Want als dit ondergoed zo lang gedragen zou worden moet dat zilver er wel op/in blijven zitten. Anders zou het gelijk zijn aan het huidige ondergoed.
En wat doet de toegevoegde chemische(?) stof die het zilver in het ondergoed moet houden op onze huid? Ik ben benieuwd of we hier meer over gaan vernemen.

Info zilver: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/na ... ilver.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

4l13N

Re: Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door 4l13N » 08 jun 2019, 11:47

Je kan alle ondergoed een maand dragen. Zelfs wel langer.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door Tammy » 14 jun 2019, 11:14

Ik denk dat het niet goed is voor de huid want er zullen inderdaad toevoegingen erbij moeten om het zilver intact te houden.
Ik zal hier nooit aan meedoen.
Men vergeet dat het ondergoed ook nog op de edele delen zit.
Een gebied waar eventuele chemische stofjes meer schade dan goed doen volgens mij.
Ook zilver is denk ik niet iets wat je dag in dag uit daar moet willen.
Gewoon elke dag schoon en fris ondergoed aan doen.
Soms gaat dat organisch gedoe wel erg ver.

Ik heb dat zilver gekregen verleden jaar in het ziekenhuis na mijn operaties voor de wondverzoring.
Maar daarna gewoon mee stoppen natuurlijk.
24 uur lang dag in dag uit zilver op je huid lijkt mij gewoon niet ok.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door univers » 14 jun 2019, 12:19

24 uur lang dag in dag uit zilver op je huid lijkt mij gewoon niet ok.
Ik heb liever goud.
Kunnen ze zeggen: daar loopt die gouwepik. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door Tammy » 14 jun 2019, 15:03

Helaas het is zilver. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door Fenna » 14 jun 2019, 18:54

:rolfl:
Heb je niet van terug hè, Univers.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door univers » 14 jun 2019, 20:39

Zilver staat mij niet. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door Fenna » 15 jun 2019, 09:44

Maar Uni jij hebt wel
Afbeelding
En dat is waardevoller.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door univers » 15 jun 2019, 11:17

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door Fenna » 15 jun 2019, 12:52

Wat een dotje.
Bashful van sneeuwwitje.
Afbeelding
Afbeelding

gouwepeer

Re: Denen vinden ondergoed uit dat je een maand lang kan dragen

Bericht door gouwepeer » 15 jun 2019, 19:26

Dan kan ik eindelijk bij de judobond zeggen dat ik witte slip met bruine streep heb gehaald :mrgreen:

Plaats reactie