Babbelhoek Maart

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gesloten
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Fenna » 17 mar 2020, 16:13

Tammy schreef:
17 mar 2020, 15:36
Had daar al een vraag over gesteld bij Nieuws of het zin herft als anderen landen niet mee doen.
Juist wel.
Lees het artikel (link) maar eens en bekijk de grafiek ook maar in mijn andere post.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Tammy » 17 mar 2020, 16:38

Ik ben er niet voor Fenna.
Er is ten eerste teveel onduidelijkheid over dit virus.
We weten nog niet alles.
Ook niet of men inmuum kan worden.
Daarnaast kunnen jongeren sterven, het zal je kind maar zijn.
Grafieken hebben pas waarde als alles achter de rug is en niet daarvoor.

Op papier ziet het er goed uit maar in de praktijk brengen is even wat anders.
Boris staat gigantisch onder druk om dit plan af te ketsen en dat gaat waarschijnlijk ook gebeuren.
Merkel en Macron sluiten de poorten, dachten ook eerst anders.
Ik hoop dat dit plan niet doorgaat.
Maar ieder zijn visie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Fenna » 17 mar 2020, 19:51

Geeft niets zus, we kunnen het ook niet altijd eens zijn met elkaar :wink: .
:loveU:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door univers » 17 mar 2020, 20:03

Officieel val ik ook onder de risicogroep Cara, hoge bloeddruk en al 58.
:hands:
Als je dit allemaal leest, daar krijg je toch een hoge bloeddruk van :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Tammy » 17 mar 2020, 20:03

Nee hoeft ook niet maar met veel dingen wel Fenna . :mrgreen:
Altijd leuk om met jou in gesprek te zijn. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Fenna » 17 mar 2020, 20:08

Komt goed meisie.
Trouwens hoe gaat het met je?
Heb je ze in het ziekenhuis al even de mantel uitgeveegd?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Fenna » 17 mar 2020, 20:27

univers schreef:
17 mar 2020, 20:03
Officieel val ik ook onder de risicogroep Cara, hoge bloeddruk en al 58.
:hands:
Als je dit allemaal leest, daar krijg je toch een hoge bloeddruk van :mrgreen:
Volgens mij krijg jij dat bij alle vrouwen Uni :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Tammy » 17 mar 2020, 21:05

Ik heb ze niet de mantel uitgeveegd Fenna , heb telefonisch wel mijn ongenoegen geuit.
Volgende week zou ik nog een operatie krijgen, huidtransplantaties, ook onder volledige narcose.
Maar heb vele complicaties gehad toen ik thuis kwam paar weken geleden.

Zware antibiotica want ergens infectie zagen ze in het bloed maar ze weten niet waar.
Hoge koorts en bloedingen gehad , veel te vroeg weer naar huis gemoeten , belachelijk is dat elke keer.
Nu gaat het iets beter maar ik ga de operatie niet doen.
In combinatie met Corona virus wat rond waart ga ik niet meer naar Rotterdam en heb alles afgezegd.
De wonden zullen zo ook herstellen maar zal langer duren.
Maar ik vind de risico’s te groot , en er zijn nog een paar anderen dingen die ervoor zorgen dat ik niet meer terug ga maar die hou ik voor me.

Met mijn Oxycodon pillen moet het mij lukken de komende maanden om hier van te herstellen, het is niet anders.
De pijn word al minder door die medicatie.
En elke dag komt wond/thuiszorg nog.
Komt een keertje goed bedankt voor het vragen. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Tammy » 18 mar 2020, 02:34

Fenna heb jij nog iets gehoord over die 900 studenten van Vindicit of hoe hert die studentenvereniging ?
Was toch in Groningen ?
Ik lees niks meer over ze.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Fenna » 18 mar 2020, 08:17

4 Studenten zijn gecontroleerd op Corona omdat zij verschijnselen hadden, maar die zijn negatief getest.
Die 900 zijn niet 14 dagen in quarantaine geweest.
Wij hebben wel 8 verplegers in het UMCG die zijn besmet en waren verscheidene afdelingen over het hele ziekenhuis aan het werk waardoor nu 250 andere medewerkers getest moeten worden.
Verder is het hier rustig in de stad en in de provincie valt het hier ook nog reuze mee.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Gast1 » 18 mar 2020, 08:46

Hier in deze contreien is nog steeds niemand besmet ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door univers » 18 mar 2020, 08:47

Hier in deze contreien is nog steeds niemand besmet ...
Wat niet is, kan nog komen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Tardis » 18 mar 2020, 09:58

Fenna schreef:
17 mar 2020, 14:58

Wat je met deze halfslachtige maatregelen nu krijgt, is dat je het virus tijdelijk een beetje onderdrukt en als alles straks weer normaal gaat draaien, dan barst het opnieuw los.
Ik ben persoonlijk van een harde aanpak zoals Engeland doet, crowd imunity oftewel groepsimmuniteit.
Hard, maar heeft het snelste effect en dan ben je er vanaf en je krijgt een betere immuniteit.

Afbeelding

Ik begrijp de angst van velen ook best wel, ik wil die angst niet bagatelliseren alleen houd ik voor mezelf er een hardere lijn op na, mijn lijf moet het zelf maar oplossen.
Rutte/het kabinet heeft naar mijn mening gelijk. Uiteindelijk zal 100% van de bevolking besmet raken. Dat hoeft geen grote problemen op te leveren als we niet allemaal tegelijk besmet en ziek worden zoals in de zwarte grafiek met de enorme piek te zien is. Met de huidige maatregelen wordt de bevolking geleidelijk besmet en ziek en komen er minder mensen te overlijden. Er is ook meer tijd om een grote groep mensen immuun te laten worden voor dit virus. Als er een grote groep mensen immuun geworden is komt de verspreiding van het virus tot stilstand. Met het huidige beleid is er ook meer tijd om een medicijn te ontwikkelen.

Ieder nadeel heeft zijn voordeel, dus we gaan met de huidige economische crisis alle milieudoelstellingen zoals het reduceren van de stikstofuitstoot, fijnstof en CO2 makkelijk halen. Ook is het uitdelen van gratis geld om de economie draaiend te houden een mooie gelegenheid om de voor- en nadelen van een basisinkomen voor iedereen te testen. Crises zoals deze maken het noodzakelijk dat er creatieve oplossingen worden bedacht voor problemen die eerder niet serieus werden aangepakt. Nu blijkt in de praktijk dat een heleboel mensen best ook thuis kunnen werken, de spitsuren zijn weer filevrij en de treinen niet stampvol. Lesgeven via internet zou wel eens een hoge vlucht kunnen gaan nemen. Ik ben vol goede moed dat de huidige situatie uiteindelijk tot veel positieve ontwikkelingen zal leiden.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Susan » 18 mar 2020, 13:42

Fenna schreef:
17 mar 2020, 14:58
Gast1 schreef:
17 mar 2020, 09:06
Hypocriet zoals deze malloot het volk gisteren om 19:00 uur toesprak.
En dat hij ook nog geloofd wordt ...
Precies.
En wat had Pinocchio nou voor nieuws te melden?
Niets.
Hij heeft dit echt niet in z'n eentje bedacht, de speech niet niet én de maatregelen ook niet. Er zitten dus meer van deze mensen in die 'club
die nu over ons beslissen.
De toespraak vond ik correct in het algemeen, maar...straks zullen we merken hóé eerlijk ze het meenden! [think] [think]
Wat je met deze halfslachtige maatregelen nu krijgt, is dat je het virus tijdelijk een beetje onderdrukt en als alles straks weer normaal gaat draaien, dan barst het opnieuw los.
Ik ben persoonlijk van een harde aanpak zoals Engeland doet, crowd imunity oftewel groepsimmuniteit.
Hard, maar heeft het snelste effect en dan ben je er vanaf en je krijgt een betere immuniteit.

Officieel val ik ook onder de risicogroep Cara, hoge bloeddruk en al 58.
Dus als het mijn tijd is, laat maar komen, ik kan het toch niet tegenhouden en red ik het, dan heb ik mazzel en een betere weerstand tegen Corona.

Ik begrijp de angst van velen ook best wel, ik wil die angst niet bagatelliseren alleen houd ik voor mezelf er een hardere lijn op na, mijn lijf moet het zelf maar oplossen.
;P!
Ook wij zitten beiden in de risico groep, gevolg is al duidelijk merkbaar, stilte dus, nergens meer op bezoek/geen bezoek hier en hooguit
bij de voordeur op afstand met de ander praten die op het pad blijft. Wij kunnen gelukkig wel gewoon naar buiten toe elke dag.
Bij onze dochter op haar werk in een instelling voor verstandelijk beperkte mensen, zijn ook al besmettingen, haar afdeling voor dagbesteding is gesloten en zij wordt met andere collega's op de groepswoningen ingezet waar cliënten wonen. Dat wordt spannend komende weken hoe zich dat daar gaat ontwikkelen en het is beter dat dochterlief hier een tijdje niet komt bij ons. Onze zoon werkt ook in de verpleging bij ouderen, daar was nog niemand besmet.
We laten het rustig over ons heen komen, niks paniek of zo, of we besmet worden of niet zal de tijd ons leren.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Susan » 18 mar 2020, 13:48

Tammy schreef:
17 mar 2020, 21:05
Ik heb ze niet de mantel uitgeveegd Fenna , heb telefonisch wel mijn ongenoegen geuit.
Volgende week zou ik nog een operatie krijgen, huidtransplantaties, ook onder volledige narcose.
Maar heb vele complicaties gehad toen ik thuis kwam paar weken geleden.

Zware antibiotica want ergens infectie zagen ze in het bloed maar ze weten niet waar.
Hoge koorts en bloedingen gehad , veel te vroeg weer naar huis gemoeten , belachelijk is dat elke keer.
Nu gaat het iets beter maar ik ga de operatie niet doen.
In combinatie met Corona virus wat rond waart ga ik niet meer naar Rotterdam en heb alles afgezegd.
De wonden zullen zo ook herstellen maar zal langer duren.
Maar ik vind de risico’s te groot , en er zijn nog een paar anderen dingen die ervoor zorgen dat ik niet meer terug ga maar die hou ik voor me.

Met mijn Oxycodon pillen moet het mij lukken de komende maanden om hier van te herstellen, het is niet anders.
De pijn word al minder door die medicatie.
En elke dag komt wond/thuiszorg nog.
Komt een keertje goed bedankt voor het vragen. :grin:
Jakkes Tammy! Wat erg dat het zo moet gaan en begrijp jouw weerstand/ongerustheid ivm nu te laten opereren.
Logisch hoor dat je het niet meer laat doen.
Heel veel beterschap en sterkte met de lange weg die je nog moet gaan!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Susan » 18 mar 2020, 13:52

Tardis schreef:
18 mar 2020, 09:58

Rutte/het kabinet heeft naar mijn mening gelijk. Uiteindelijk zal 100% van de bevolking besmet raken. Dat hoeft geen grote problemen op te leveren als we niet allemaal tegelijk besmet en ziek worden zoals in de zwarte grafiek met de enorme piek te zien is. Met de huidige maatregelen wordt de bevolking geleidelijk besmet en ziek en komen er minder mensen te overlijden. Er is ook meer tijd om een grote groep mensen immuun te laten worden voor dit virus. Als er een grote groep mensen immuun geworden is komt de verspreiding van het virus tot stilstand. Met het huidige beleid is er ook meer tijd om een medicijn te ontwikkelen.

Ieder nadeel heeft zijn voordeel, dus we gaan met de huidige economische crisis alle milieudoelstellingen zoals het reduceren van de stikstofuitstoot, fijnstof en CO2 makkelijk halen. Ook is het uitdelen van gratis geld om de economie draaiend te houden een mooie gelegenheid om de voor- en nadelen van een basisinkomen voor iedereen te testen. Crises zoals deze maken het noodzakelijk dat er creatieve oplossingen worden bedacht voor problemen die eerder niet serieus werden aangepakt. Nu blijkt in de praktijk dat een heleboel mensen best ook thuis kunnen werken, de spitsuren zijn weer filevrij en de treinen niet stampvol. Lesgeven via internet zou wel eens een hoge vlucht kunnen gaan nemen. Ik ben vol goede moed dat de huidige situatie uiteindelijk tot veel positieve ontwikkelingen zal leiden.
:post:
Zo zat ik (wij hier thuis) ook te denken, kan het hierin helemaal met jou eens zijn Tardis.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Tammy » 18 mar 2020, 14:51

Bedankt voor de beterschapswensen Susan, het is beter zo.
En verstandig van je dochter om even niet te komen.
Geen enkel risico nemen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Gast1 » 18 mar 2020, 17:00

Susan schreef:
18 mar 2020, 13:48
Tammy schreef:
17 mar 2020, 21:05
Ik heb ze niet de mantel uitgeveegd Fenna , heb telefonisch wel mijn ongenoegen geuit.
Volgende week zou ik nog een operatie krijgen, huidtransplantaties, ook onder volledige narcose.
Maar heb vele complicaties gehad toen ik thuis kwam paar weken geleden.

Zware antibiotica want ergens infectie zagen ze in het bloed maar ze weten niet waar.
Hoge koorts en bloedingen gehad , veel te vroeg weer naar huis gemoeten , belachelijk is dat elke keer.
Nu gaat het iets beter maar ik ga de operatie niet doen.
In combinatie met Corona virus wat rond waart ga ik niet meer naar Rotterdam en heb alles afgezegd.
De wonden zullen zo ook herstellen maar zal langer duren.
Maar ik vind de risico’s te groot , en er zijn nog een paar anderen dingen die ervoor zorgen dat ik niet meer terug ga maar die hou ik voor me.

Met mijn Oxycodon pillen moet het mij lukken de komende maanden om hier van te herstellen, het is niet anders.
De pijn word al minder door die medicatie.
En elke dag komt wond/thuiszorg nog.
Komt een keertje goed bedankt voor het vragen. :grin:
Jakkes Tammy! Wat erg dat het zo moet gaan en begrijp jouw weerstand/ongerustheid ivm nu te laten opereren.
Logisch hoor dat je het niet meer laat doen.
Heel veel beterschap en sterkte met de lange weg die je nog moet gaan!
Jeetje zeg ... :shock:

Ik sluit graag bij Susan aan: heel veel beterschap en sterkte Tammy. :shock: :shock: :shock:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door Witte wel » 18 mar 2020, 18:45

Afbeelding

Beterschap Tammy.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek Maart

Bericht door univers » 18 mar 2020, 18:47

Daar wordt ze blij van. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gesloten