Taigitu's theehuis

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Taigitu's theehuis

Bericht door Vitharr » 20 jul 2020, 13:05

Ik las iets in het trollentopic en dacht dat dit misschien een oplossing kon zijn?

Dit topic is bedoelt voor offtopic discussies met taigitu. Het is niet de bedoeling on-topic te blijven dus!

(En nu moet ik weer even doen of ik aan het werk ben)
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 20 jul 2020, 13:20

Vitharr schreef:
20 jul 2020, 13:05
Ik las iets in het trollentopic en dacht dat dit misschien een oplossing kon zijn?

Dit topic is bedoelt voor offtopic discussies met taigitu. Het is niet de bedoeling on-topic te blijven dus!

(En nu moet ik weer even doen of ik aan het werk ben)
We hadden contact op spiritueel niveau, energie....
Ik had namelijk lopen denken om jou te vragen om dat deel van de Trol-discussie, die over energie en frequentie ed.
gaat, over te zetten naar een gewoon topic. En daar wat vrijer over dit onderwerp en wat er mee te maken heeft
te discussiëren. Uiteraard met leden die daar ook serieus in mee willen.
Dus je bent me even voor......

Bedankt voor dit leuke idee, en we doen het?

Ideetje....?
Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 20 jul 2020, 13:46

Hieronder een aantal reacties die oorspronkelijk in een ander topic stonden, namelijk:
Trollen zaaiden angst in Scandinavië We zetten dit hier neer zodat we het
originele topic niet verstoren zodat de belangstellende leden de discussie hier zonder
Off topic te zijn kunnen vervolgen, of misschien niet. Het is vrije keuze.
door taigitu » 19 jul 2020, 14:12
Vitharr schreef: ↑
19 jul 2020, 13:26
Kan het niet zo zijn dat de omstandigheden veel energie meebrengen en het verzet tegen verandering ertoe leidt dat het als negatief eevaren wordt?

Ik ken het concept 'negatieve energie' niet meer. Energie=energie en dat is de potentie tot verandering.
Energie bestaat uit twee delen, en ieder deel draagt een klein deeltje energie van het andere in zich.
Het ligt er dus maar precies hoe de balans is tussen die twee delen, waarbij één deel (door omstandigheden)
negatief de boventoon voert (bv. angst) waarbij dus het positieve deel maar weinig ruimte heeft (onbalans).
Maar door bijv. een omslag in de situatie, die eerst als negatief werd ervaren en geuit, kan die balans naar
andere kant omslaan. En dat alles ervaart de mens als zelfstandig object. Wat in één persoon dus gebeurt
met energie zoals hierboven beschreven, zo werkt het ook in onze buitenwereld.
Energie is inderdaad energie, bestaande uit 2 delen. En de twee delen kunnen veranderen in 'grote' van potentie
door een situatie/gebeurtenis die daar van invloed op op kan zijn.


Afbeelding yin-yang

Een stukje theorie, maar dan wel ver”jip&janneket”
Volgens die oosterse opvattingen hebben we als mens zowel een Yin-wortel als een Yang-wortel.
Waarbij het Yin vooral staat voor “substantie” en het Yang voor “energie”.
ER IS GEEN LICHT ZONDER DUISTERNIS

De yin-yangleer is een Chinese filosofie die ongeveer 700 tot 1000 jaar voor Christus voor het eerst wordt genoemd in de I Tjing. Men neemt aan dat yin en yang toen waarschijnlijk symbool stonden voor praktische zaken. Ze stonden voor geografische locaties: yin voor de koudere noordzijde van de heuvel en yang voor de warme naar het zuiden gerichte kant. Yang werd gaandeweg steeds meer aan het zonlicht gelieerd, terwijl yin met de schaduw en de Maan werd verbonden, en zodoende werden yin en yang gerelateerd aan de dag-nachtcyclus, licht en donker, zomer en winter. In de loop der tijd zijn de begrippen in steeds abstractere en meer algemene zin gehanteerd.

Het yin-yangprincipe houdt in: polariteit, evenwicht en harmonie. Yin en yang zijn twee tegengestelde en aanvullende kosmische energieën. Yin en yang zijn geen absolute tegenstelling zoals zijn en niet-zijn, zij bestaan alleen bij de gratie van de ander. Niets in het heelal is volledig yin of volledig yang, en hun onderlinge wisselwerking veroorzaakt de voortdurende veranderingen in de kosmos. Iedere toestand in het heelal (en de mens) is een direct gevolg van de energetische wisselwerking tussen het yin en yang. Er loopt voortdurend een stroom energie van het een naar het ander. Deze energiestroom - de chi - brengt geluk en levenskracht met zich mee. Als de energiestroom wordt geblokkeerd, brengt dat stagnatie teweeg en dat kan ziekte veroorzaken.

Alles heeft altijd een yin en een yang kant
Iets is pas yin of yang wanneer je het vergelijkt met iets anders.
Yin en yang zijn altijd onderling afhankelijk.
Yin en yang kunnen in elkaar over gaan.
Bij een teveel van yin of yang wordt de tegenpool opgeroepen en geactiveeerd.

De juiste balans

De yin-yangfilosofie gaat over evenwicht, harmonie en gelijkheid. In essentie vullen tegenstellingen als warm en koud, jong en oud, dik en dun, goed en kwaad, en groot en klein elkaar volledig aan. Niet doordat zij in harmonie met elkaar leven, maar omdat ieder gebied als het ware strijd levert met het andere gebied. Het evenwicht komt voort uit de strijd tussen die twee uitersten waarbij er geen winnaar kan zijn, omdat de natuur (de Tao) in het hart van beide tegenstellingen een deel van de ander heeft gelegd. Aan de rand zijn de tegenstellingen groot, maar als je van de rand naar de kern gaat zul je het andere gebied vinden, waardoor er geen tegen strijdigheden meer bestaan. Wie echter de extremiteit opzoekt, zal merken dat de tegenpool - schijnbaar uit het niets - wordt geactiveerd.

Elk mens heeft een bepaalde mate van yin en yang en de optimale verhouding hiertussen is voor iedereen anders. Iedereen heeft een aangeboren constitutie die beïnvloed wordt door bezigheden, relaties, werk, gezondheid, voeding, emotionele beleving, omgeving, klimaat, seizoenen etc. Door deze invloeden kan de balans doorslaan in de verkeerde richting. In de regel moet de man zijn vrouwelijke pool in zichzelf toelaten en de vrouw moet ditzelfde doen met haar mannelijke pool. Om gezond te blijven in lichaam en geest moeten het yin en yang in evenwicht worden gebracht. Een disbalans kan op de langere termijn een ziekte veroorzaken. Het yintype moet oppassen voor een gebrek aan yang en het yangtype moet yang in evenwicht brengen met yin.

Het volgende kan gebeuren als het evenwicht er niet is:

Tekort aan yin: mager, zenuwachtig en afwezig
Teveel aan yin: waterophopingen in het lichaam, verstopte bronchiën, cellulitis en oedeem
Tekort aan yang: oververmoeidheid en concentratieproblemen
Teveel aan yang: verhit lichaam en geest; driftig worden, rood aanlopen en hyperactief
Er staat op deze site: Deel deze pagina........BRON:
https://www.tijdgeest.eu/astrologie/yinyang
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 20 jul 2020, 14:02

Vitharr » 19 jul 2020, 14:27 schreef:
Positief of negatief wordt in spiritualiteit vaak als kwaliteit toegekend aan respectievelijk hoogfrequente- of laagfrequente trillingen. Je weet dat ik daar moeite mee heb en inmiddels begrijp ik beter waarom.

In mijn referentiekader geeft de frequentie de energiedichtheid aan. Hoogfrequente trillingen bezitten meer energie dan laagfrequente trillingen.

Maar nog steeds past het kwaliteitsaspect niet. In mijn referentiekader is energie daardoor niet positief of negatief.

In de onbalans die jij beschrijft transformeert voor mij energie. Misschien dat je aan die richting een kwaliteit kunt hangen maar hier schuilt een valkuil.

Omdat hoogfrequent meer energie bezit dan laagfrequent kun je meer hoogfrequent naar laagfrequent transformeren dan andersom.

Is de balans dan niet onnatuurlijk? De natuur streeft immers entropie na waardoor hoogfrequent vanzelf laagfrequent wil worden terwijl de mens juist worstelt om tegen die natuur in te gaan als zij hoogfrequent boven laagfrequent verkiest.

Jullie schreven dat er veel negatieve energie is. Ik ervaar dat er veel energie is die men gemiddeld tot laagfrequent wil transformeren. Men lijkt huiverig voor de transitie.

Bericht door taigitu » 19 jul 2020, 15:17

Om met het laatste te beginnen. Ik ben op een andere manier bezig met energie als jij.
Ik ben er mee bezig op een voor mij praktische manier. Zoals dat ik kleurenlicht-therapie voor mezelf gebruik. Iedere kleur
heeft een bepaalde frequentie die zich vertaald in een bepaalde kleur, die op bepaalde delen van mijn lichaam
bijvoorbeeld rust brengen. En dat werkt voor mij. Zo zijn ook andere kleuren effectief.
Zo gebruikt men in het ziekenhuis een blauwe lamp voor een kind dat geel wordt geboren (geelzucht)
en wit licht voor mensen die depressief zijn en daar lichttherapie krijgen.

Afbeelding

Ik gebruik dus groen om bijvoorbeeld mijn darmen wat rustiger te krijgen. De omschrijving die de gebruiksaanwijzing geeft voor groen is:
Deze mengkleur staat o.a. voor inzicht , inwijding, consensus en middelmatigheid, koelheid, vastberadenheid en bezitsdrang.
Groen is kalmerend en harmonisch, geeft zelfvertrouwen en kracht.

Dat men huiverig lijkt voor de transitie.... ik kan me daar alleen bij voorstellen als men daartoe de 'wijsheid' had het minder angstig zou zijn.
Het idee dat men zelf dit in de hand heeft en dus zelf beslist. Zoals er angst is voor de energiestraling van de 5G masten. Wat doet dat met je gezondheid.

Dus als mijn darmen niet in balans zijn doordat ik iets fout doe bijv. qua voeding, rust, omgevingskwaliteit of een ziekte die ik heb, (onbalans)
heb ik de mogelijkheid om dat in balans te krijgen door o.a. een kleur met de juiste frequentie.
En dat kan een lage of hoge frequentie zijn. De klachten kunnen dit aangeven door middel wat de klachten zijn.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen.
Laag Frequent Geluid (LFG) is geluid met een frequentie beneden 100/125 Herz.
Geluid met frequenties onder 20 Hz Hertz wordt infra-geluid genoemd. Dit is alleen waarneembaar voor mensen als het heel sterk is; de waarneming is dan niet als geluid te herkennen maar meer als ‘druk op de oren’ of als trilling.

Laagfrequente geluiden komen veel voor in het dagelijks leven en worden geproduceerd door natuurlijke bronnen (golven, wind) of door de mens, zoals industriële installaties, huishoudelijke apparaten en wegverkeer. Door geluid reducerende maatregelen tegen bijvoorbeeld wegverkeersgeluid, zoals stil wegdek, geluidschermen en gevelisolatie, wordt laagfrequent geluid juist beter gehoord (Campmans, 2018).
Als geluid van hogere frequenties wegvalt, is laagfrequent geluid juist sterker hoorbaar.

Aangetoonde gezondheidseffecten van laagfrequent geluid zijn hinder en in mindere mate slaapverstoring. Hinder is meestal het gevolg van mechanisch gegenereerd laagfrequent geluid, bijvoorbeeld door een koelkast of het brommende geluid van een stationair draaiende motor. Over andere gezondheidseffecten bestaat geen overeenstemming. Wel kan er van worden uitgegaan dat dagelijkse hinder van laagfrequent geluid via stressreacties op den duur kan leiden tot effecten op het hart en vaatstelsel, zoals dat voor geluid van midden- en hoge frequenties is aangetoond.

Er bestaat geen regelgeving met betrekking tot laagfrequent geluid in Nederland.

Lees meer:
https://www.rivm.nl/geluid/laagfrequent-geluid
RIVM De zorg voor morgen begint vandaag
Vitharr » 19 jul 2020, 16:48
taigitu schreef: ↑ 19 jul 2020, 15:17
Om met het laatste te beginnen. Ik ben op een andere manier bezig met energie als jij.
Ik ben er mee bezig op een voor mij praktische manier. Zoals dat ik kleurenlicht-therapie voor mezelf gebruik. Iedere kleur
heeft een bepaalde frequentie die zich vertaald in een bepaalde kleur, die op bepaalde delen van mijn lichaam
bijvoorbeeld rust brengen. En dat werkt voor mij. Zo zijn ook andere kleuren effectief.
Zo gebruikt men in het ziekenhuis een blauwe lamp voor een kind dat geel wordt geboren (geelzucht)
en wit licht voor mensen die depressief zijn en daar lichttherapie krijgen.
Dat weet ik nog. Ik borduurde ook verder op dit onderwerp. Maar leuk dat je het aanhaalt want wat jij beschrijft voedt mijn vraagteken juist. Je geeft zelf immers aan dat hoogfrequente energie niet altijd is wat je nodig hebt.

Dat je met kleurentherapie de balans herstelt is natuurlijk wel symptoombestrijding. Het lijkt me beter om te stoppen met het veroorzaken van die onbalans. ;-)

Ik denk dat ik prima begrijp wat je bedoelt. Toch blijf ik botsen met negatief=lage trilling, positief=hoge trilling. Mij past balans=positief, onbalans=negatief beter.
taigitu schreef:
Dat men huiverig lijkt voor de transitie.... ik kan me daar alleen bij voorstellen als men daartoe de 'wijsheid' had het minder angstig zou zijn.
Het idee dat men zelf dit in de hand heeft en dus zelf beslist. Zoals er angst is voor de energiestraling van de 5G masten. Wat doet dat met je gezondheid.
Ik denk dat de angst die de afgelopen tijd gezaaid wordt het schadelijkst van al is. Ik schreef al eerder dat ons van alle kanten angst aan geprobeerd te praten wordt. Wat men 'alternatieve bronnen' noemt lijkt er helemaal een sport van te maken. Het is allemaal hel en verdoemenis wat ons te wachten staat als je die bronnen geloven moet. Ik merk er persoonlijk helemaal niets van.

Wij hadden 2 weken vrij. Eindelijk een gaatje in de Coronadrukte. De eerste week hebben we niets gedaan. De tweede week wilden we lekker in de tuin tekeer gaan omdat daar niets van terecht was gekomen in het voorjaar. Op vrijdagavond komen er ineens auto's de straat in die borden plaatsen en een briefje in de bus gooien met de mededeling dat de straat de week daarop opengebroken wordt. Lekker, dus geen toegang tot de tuin.

Ik stelde voor om er nog even tussenuit te gaan. We hadden 2 opties. Center Parcs of proberen op de camping in de buurt waar ik jaren een caravan heb gehad. We besloten het laatste te proberen. Ik neem dus contact op met de verhuurder en het was moeilijk. Tenminste totdat ik uitleg wie ik ben en waarom ik naar die camping wil. 30 minuten later kregen we een goed nieuws bericht. Men had de planning wat omgegooid en we kregen mijn oude plek (met nieuw chalet!) aangeboden voor een miniprijs. En daar hebben we een week heerlijk genoten.

Mijn focus ligt niet op wat niet kan maar op wat wel kan. Angst ken ik momenteel niet, integendeel, de potentie vervult mij met energie. Dus daar gaan we weer, het kwaliteitsaspect (positief of negatief) is volgens mij niet afhankelijk van de energiedichtheid maar van de manifestatie van de verandering die die energie teweeg brengt.

Of beter gezegd, als jij per ongeluk de verkeerde kleur gebruikt en chronische constipatie krijgt is het negatief, ongeacht of de energiedichtheid hoog was.
Vitharr » 19 jul 2020, 16:55

De zon ging nog schuil achter de grijze bergen toen boer Snorri zijn afgelegen boerderij in het noorden van IJsland verliet.
We schrijven begin 13e eeuw, en deze zaterdag begon niet anders dan andere zaterdagen, waarop Snorri steevast een heel etmaal liep om naar de kerk te gaan.
Maar de idylle van de zonsopkomst werd wreed verstoord toen boer Snorri plotseling omvergetrokken werd door een vrouwelijke trol die beet en sloeg.

Noorse folklore moet je wel juist interpreteren. Dit is net zo'n soort verhaal als de onbevlekte ontvangenis. Ik help met vertalen:

zijn afgelegen boerderij=lokale kroeg
de kerk=zijn eigen huis
een vrouwelijke trol die beet en sloeg=hoe hij zijn typisch IJslandse vrouw beschrijft als ze er NIET bij is

Taigitu schreef:
aha, ik wordt dus nu nog steeds in het ootje genomen met de folklore verhalen.
Er bestaan geen trollen dus, behalve voor helderzienden.......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 20 jul 2020, 14:22

univers » 19 jul 2020, 17:40

Ik ken het concept 'negatieve energie' niet meer. Energie=energie en dat is de potentie tot verandering.

Ik kan je enkel vertellen hoe ik het ervaar.
Met mijn handen voel ik bij iemand waar zijn negatieve energie zit.
Een voorbeeld, als ik iemand aanraak, die ziek is, gaat er bij mij een prikkel door mijn lijf, als het heel erg is sta ik op mijn benen te trillen.
Als iemand migraine heeft, voel ik precies waar het vandaan komt, dat geeft en koude stroming af.
Zo kan je het ook met de pendel zien, en ik kan het ook bij me zelf voelen waar het ongeveer zit.
Als iemand negatief is draait de pendel tegen de klok in en in het ergste geval maakt het rare bokkensprongen.
Ik haal de positieve energie mijn voeten uit de aarde, en breng het over naar de pendel, en dan gaat de strijd beginnen. :mrgreen:
Bij het sterfbed van mijn moeder, pakte ze steeds mijn hand, om op de plek te leggen waar de pijn vandaan kwam.
Toen ze mijn hand op de plek legde, leek het wel of ik in brand stond, dat zelfde gevoel, had ik bij mijn nicht.
Het enigste wat ik niet meer kan, is de energie uit het Heelal gebruiken, dat zit momenteel vol duisternis, en het wordt nog erger.
Dit is hoe ik het ervaar, van een ander kan ik niet spreken.
Ieder ervaart het op zijn eigen manier.
taigitu » 19 jul 2020, 18:39

taigitu schreef: ↑
19 jul 2020, 15:17
Om met het laatste te beginnen. Ik ben op een andere manier bezig met energie als jij.
Ik ben er mee bezig op een voor mij praktische manier. Zoals dat ik kleurenlicht-therapie voor mezelf gebruik. Iedere kleur
heeft een bepaalde frequentie die zich vertaald in een bepaalde kleur, die op bepaalde delen van mijn lichaam
bijvoorbeeld rust brengen. En dat werkt voor mij. Zo zijn ook andere kleuren effectief.
Zo gebruikt men in het ziekenhuis een blauwe lamp voor een kind dat geel wordt geboren (geelzucht)
en wit licht voor mensen die depressief zijn en daar lichttherapie krijgen.
Vitharr schreef: ↑
19 jul 2020, 16:48
Dat weet ik nog. Ik borduurde ook verder op dit onderwerp. Maar leuk dat je het aanhaalt want wat jij beschrijft voedt mijn vraagteken juist.
Je geeft zelf immers aan dat hoogfrequente energie niet altijd is wat je nodig hebt.
Dat je met kleurentherapie de balans herstelt is natuurlijk wel symptoombestrijding. Het lijkt me beter om te stoppen met het veroorzaken van die onbalans. ;-)
Ik denk dat ik prima begrijp wat je bedoelt. Toch blijf ik botsen met negatief=lage trilling, positief=hoge trilling. Mij past balans=positief, onbalans=negatief beter.
Taigitu schreef:
Dat ik niet altijd hoge frequentie nodig heb is afhankelijk waar de frequentie in mijn lichaam te laag is. Waar een lage frequentie lichamelijke problemen geeft en ik die met
een hogere weer in balans kan krijgen, dan is dat prima. Zo kan je als je weinig energie hebt door een ziekte of situatie die frequentie verhogen met de juiste voeding.
Het ouder zijn an sich zorgt er al voor dat je voedsel minder goed wordt verteert en dus organen een tekort kunnen krijgen. Je hebt dus meer voeding nodig om gezond (balans)
te zijn. Dat je dat ook met licht/kleur kan bereiken werkt volgens mij ook omdat de mens uit licht bestaat. Ik heb al eens een topic gestart waar er door onderzoek was geconstateerd
dat handen licht uitstralen.
taigitu schreef:
Dat men huiverig lijkt voor de transitie.... ik kan me daar alleen bij voorstellen als men daartoe de 'wijsheid' had het minder angstig zou zijn.
Het idee dat men zelf dit in de hand heeft en dus zelf beslist. Zoals er angst is voor de energiestraling van de 5G masten. Wat doet dat met je gezondheid.

Vitharr schreef: ↑
19 jul 2020, 16:48
Ik denk dat de angst die de afgelopen tijd gezaaid wordt het schadelijkst van al is. Ik schreef al eerder dat ons van alle kanten angst aan geprobeerd te praten wordt. Wat men 'alternatieve bronnen' noemt lijkt er helemaal een sport van te maken. Het is allemaal hel en verdoemenis wat ons te wachten staat als je die bronnen geloven moet. Ik merk er persoonlijk helemaal niets van.

Wij hadden 2 weken vrij. Eindelijk een gaatje in de Coronadrukte. De eerste week hebben we niets gedaan. De tweede week wilden we lekker in de tuin tekeer gaan omdat daar niets van terecht was gekomen in het voorjaar. Op vrijdagavond komen er ineens auto's de straat in die borden plaatsen en een briefje in de bus gooien met de mededeling dat de straat de week daarop opengebroken wordt. Lekker, dus geen toegang tot de tuin.

Ik stelde voor om er nog even tussenuit te gaan. We hadden 2 opties. Center Parcs of proberen op de camping in de buurt waar ik jaren een caravan heb gehad. We besloten het laatste te proberen. Ik neem dus contact op met de verhuurder en het was moeilijk. Tenminste totdat ik uitleg wie ik ben en waarom ik naar die camping wil. 30 minuten later kregen we een goed nieuws bericht. Men had de planning wat omgegooid en we kregen mijn oude plek (met nieuw chalet!) aangeboden voor een miniprijs. En daar hebben we een week heerlijk genoten.

Mijn focus ligt niet op wat niet kan maar op wat wel kan. Angst ken ik momenteel niet, integendeel, de potentie vervult mij met energie. Dus daar gaan we weer, het kwaliteitsaspect (positief of negatief) is volgens mij niet afhankelijk van de energiedichtheid maar van de manifestatie van de verandering die die energie teweeg brengt.

Of beter gezegd, als jij per ongeluk de verkeerde kleur gebruikt en chronische constipatie krijgt is het negatief, ongeacht of de energiedichtheid hoog was.
Taigitu schreef:
Zoals jij en je vriendin lekker even hebben kunnen 'ontstoren' zal jullie veel goed gedaan hebben. En als jij je focus goed gericht kan houden naar gezonde energie.... Mooi!
De angst die er wordt gezaaid, mede door wat er al lopende in de pandemie voorvalt, en de elkaar tegensprekende conclusies over hoe en wat nu... is inderdaad
schadelijk voor ieder mens. Ik ga er vanaf het begin van uit dat ik geen Covis-19 krijg. En zo denk ik nog steeds. Daar ben ik niet angstig over. Maar het benauwde gedoe
er omheen beïnvloed mij wel. Je kinderen niet kunnen zien, soms op afstand. Het zijn de werkelijkheden van deze tijd. Daar bots je iedere dag tegenaan, fysiek en mentaal.
En dat geeft toch enige schade.
Ik zal niet gauw de verkeerde kleur pakken want het zijn er maar een paar die ik gebruik. Er staan er ook niet meer op. En zou ik blauw aanklikken en er achter
komen na de behandeling dat het groen moest zijn.... Er is een tegenkleur daarvoor die dat weer ongedaan kan maken, een soort van 'tegenlicht'?
Laag Frequent Geluid (LFG) is geluid met een frequentie beneden 100/125 Herz.
Geluid met frequenties onder 20 Hz Hertz wordt infra-geluid genoemd. Dit is alleen waarneembaar voor mensen als het heel sterk is; de waarneming is dan niet als geluid te herkennen maar meer als ‘druk op de oren’ of als trilling.

Laagfrequente geluiden komen veel voor in het dagelijks leven en worden geproduceerd door natuurlijke bronnen (golven, wind) of door de mens, zoals industriële installaties, huishoudelijke apparaten en wegverkeer. Door geluid reducerende maatregelen tegen bijvoorbeeld wegverkeersgeluid, zoals stil wegdek, geluidschermen en gevelisolatie, wordt laagfrequent geluid juist beter gehoord (Campmans, 2018).
Als geluid van hogere frequenties wegvalt, is laagfrequent geluid juist sterker hoorbaar.

Aangetoonde gezondheidseffecten van laagfrequent geluid zijn hinder en in mindere mate slaapverstoring. Hinder is meestal het gevolg van mechanisch gegenereerd laagfrequent geluid, bijvoorbeeld door een koelkast of het brommende geluid van een stationair draaiende motor. Over andere gezondheidseffecten bestaat geen overeenstemming. Wel kan er van worden uitgegaan dat dagelijkse hinder van laagfrequent geluid via stressreacties op den duur kan leiden tot effecten op het hart en vaatstelsel, zoals dat voor geluid van midden- en hoge frequenties is aangetoond.

Er bestaat geen regelgeving met betrekking tot laagfrequent geluid in Nederland.

Lees meer:
https://www.rivm.nl/geluid/laagfrequent-geluid
RIVM De zorg voor morgen begint vandaag
Vitharr schreef: ↑
19 jul 2020, 16:48
Laagfrequent=negatief volgens new age spirituele bronnen. Toch wil ik wedden dat hoogfrequent geluid de meesten nog minder bevalt.

Maar als ik jou goed begrijp is negatief/positief bij jou ook vooral een richting die onbalans veroorzaakt/hersteld?
Taigitu schreef:
Nee, het gaat erom om bijvoorbeeld een orgaan of het systeem/werking van meerdere organen weer in balans te krijgen.
Wanneer we niet gezond eten (voor die persoon persoonlijk) krijgt het lichaam niet de voedingstoffen die het nodig heeft.
En dat zal een poosje niet gelijk gevolgen hebben maar op langere termijn laat het lichaam je weten, via bijv. pijn, dat er een tekort is.
En dat kan eventueel opgelost worden door medicijnen maar ook met goede voeding die de tekorten aanvult.

Soms kan iets heel simpels zoals bij scheurbuik door een hoge dosis vitamine C over een bepaalde periode.
Zo hadden zeelieden last van scheurbuik omdat ze geen vers voedsel aan boord hadden met geen of genoeg vitamine C op de lange reizen.
Je zou die ziekte kunnen vergelijken met onze pandemie? Er was toen geen medicijn en men wist niet waar die ziekte vandaan kwam.
Scheurbuik – Zeeziekte door vitamine C-gebrek

De ziekte scheurbuik is een bijzondere ziekte, die ontstaat door een langdurig tekort aan vitamine C.
De ziekte kwam vooral sinds de ontdekkingsreizen vanaf eind vijftiende eeuw veel voor op schepen,
zoals op schepen van de VOC en WIC.
Naar schatting heeft scheurbuik sinds ongeveer 1500 aan zo’n twee miljoen zeelieden het leven gekost.
De ziekte wordt ook wel scorbutus of scorbuut genoemd en leidde tot een langzame en pijnlijke dood.

Lees meer: https://historiek.net/scheurbuik-zeezie ... -c/126950/
Scheurbuik is terug
Scheurbuik in de 21e eeuw is een opmerkelijke aandoening, zeker als die voorkomt in een ontwikkeld land als Australië.
Penelope Jackson bleek de eerste patiënt die last kreeg van bloedend tandvlees, zweren, pijnlijke spieren en loszittende tanden,
allemaal tekenen van scheurbuik. De oorzaken waren snel duidelijk: te weinig fruit en kapot gekookte groente,
waardoor haar vitamine C-inname schrikbarend laag was.

De behandelend specialist ontdekte vervolgens nog meer scheurbuikpatiënten in zijn kliniek.
Het bleek te gaan om diabetespatiënten die bang waren dat door het eten van vers fruit hun glucoseniveau te hoog zou worden,
zo schreef de arts dinsdag in Diabetic Medicine. (ANP)

Lees meer:
https://www.skipr.nl/nieuws/scheurbuik-is-terug/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door univers » 20 jul 2020, 14:39

Ik ben er mee bezig op een voor mij praktische manier. Zoals dat ik kleurenlicht-therapie voor mezelf gebruik. Iedere kleur
heeft een bepaalde frequentie die zich vertaald in een bepaalde kleur, die op bepaalde delen van mijn lichaam
De kleuren heb ik altijd kunnen zien, dat veranderde in kleur met de chakra waar ik mee bezig was.
Nu ben ik aangewezen op mijn stenen en de pendel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door univers » 20 jul 2020, 14:52

Scheurbuik – Zeeziekte door vitamine C-gebrek
Heb ik gelukkig niet meegemaakt.
Wij hadden altijd vers voedsel, en ingevroren vlees, vers water.
En de oversteek naar de andere kant van de oceaan duurde ook veel korter, dan vroeger.
Als het eten niet te vreten was, lag het echt aan de kok, niet aan het voedsel.

had geen idee dat scheurbuik in deze tijd nog bestond.
Kan me voorstellen dat het in rampgebieden kan voorkomen, bij gebrek aan schoon water en eten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 20 jul 2020, 14:53

taigitu » 19 jul 2020, 18:41
Frequentie als genezing inzetten

Frequenties worden al ingezet in de westerse medische wereld, bv. RFA - Radio Frequency Ablation: chirurgie met geluidsgolven (ultrasound)
om tumoren te vernietigen. De pioniers onder de resonantietherapie zijn George Lakhovsky, Wilhelm Reich, Nikola Tesla, Hulda Clark, Antoine Prioré –
maar de belangrijkste is toch wel Royal Rife.

Tot nu toe was het nodig om naar een dokter of therapeut te gaan of om dure apparaten te kopen of te huren om het zelfgenezend vermogen
van je lichaam te activeren en de oorspronkelijke trilling te herstellen. Een biochemicus uit Zuid-Korea is er nu in geslaagd om 25000 lichaamsfrequenties,
zijnde van elk van onze lichaamsorganen, tot op celniveau te bundelen en beschikbaar te maken in een eenvoudige,
100% natuurlijke pleister zonder nevenwerkingen. Wanneer je die pleisters kleeft op plaatsen waar je pijn of spanningen ervaart,
zouden op ‘wonderlijke’ wijze je pijnen verlicht worden en kunnen ze zelfs verdwijnen. Dat moest ik natuurlijk ook eens proberen!

Lees meer:
https://www.seniorennet.be/redactie/art ... ziek-maken

Lees ook: Royal Rife
Miek Mountain - 2 jaren geleden

Rond 1920 heeft Dr. Royal Raymond Rife een van de belangrijkste ontdekkingen gedaan in de geschiedenis: hij bouwde de meest krachtige microscoop
ooit gemaakt en was de eerste mens die een levend virus zag. Deze microscoop had een enorme verandering in de geneeskunde kunnen veroorzaken.

De microscoop van Rife kon namelijk virussen en bacterieën levensgroot zichtbaar maken. Uitzonderlijk was dat de biologische processen
daarbij te volgen waren. Dit in tegenstelling tot een elektronenmicroscoop, waaronder al het leven direct dood gaat.

Dr. Rife heeft 14 prijzen gewonnen voor wetenschappelijke ontdekkingen en ontving ook een honoraire medische graad van de Universiteit van Heidelberg
voor zijn werk in de bacteriologie.

Royal Rife ontdekt polymorfe bacterieën
Met het gebruik van zijn microscoop ontdekte Rife processen die niet eerder in de geneeskunde beschreven waren: polymorfe bacterieën die verschillende
verschijningsvormen aan konden nemen. Rife beschreef vier verschillende verschijningsvormen. Later werd een van deze verschijningsvormen,
door een andere onderzoeker genaamd Wilhelm Reich, de T-Baccilli genoemd.
Deze T-Baccilli zouden gewone menselijke cellen kunnen transformeren naar kankercellen. Een revolutionaire ontdekking: bacterieën die kanker veroorzaken.

Lees verder via de link:
https://yoo.rs/royal-rife-1508104582.html


Even wat meer info over trilling en frequenties.
Tammy » 20 jul 2020, 00:30
Taigitu schreef :

We zijn off topic en het bevalt me op deze topic prima.
Laten we één keer hier reageren op de ander zonder de vraag
of off topic wel gewenst is. Lekker, rommelige zaterdag voor een keer.

Mag het Tammy? Voor één keertje?
Zo niet, mag je me terug fluiten.....

Ik kan niet fluiten dus ga je gang in deze topic. :mrgreen:
Gast1 » 20 jul 2020, 06:25
Fascinerend ... dit trollentopic :mrgreen:
Tammy schreef: ↑
20 jul 2020, 00:30
Taigitu schreef :

We zijn off topic en het bevalt me op deze topic prima.
Laten we één keer hier reageren op de ander zonder de vraag
of off topic wel gewenst is. Lekker, rommelige zaterdag voor een keer.

Mag het Tammy? Voor één keertje?
Zo niet, mag je me terug fluiten.....

Ik kan niet fluiten dus ga je gang in deze topic. :mrgreen:

Dank je wel, heel lief.
Maar ik heb vannacht bedacht dat ik het verzoek moet weghalen, dus bij deze.
De reden daarvoor is dat als ik je toestemming zou krijgen, ieder ander lid
hetzelfde kan vragen en dat dat tot een rommeltje in meerdere topics zou
kunnen leiden. Want wat ik nu mag zou een ander ook kunnen vragen.
En dan kan deze toestemming als argument aangedragen kunnen worden.
Dus mijn verzoek ... 'een lekkere zaterdag/zondag' laat ik bij deze vervallen.

Terug On topic, met de mythologische trolls en hun helderziendheid
om trolls te kunnen zien aub.
door univers » 20 jul 2020, 13:24
Het is nou maandag. :mrgreen:
Tammy » 20 jul 2020, 13:27
Het is nog nooit gevraagd en het is in je eigen topic en je vroeg het voor 1 keertje en het zag er gezellig uit. :mrgreen:
Maar je hebt gelijk, als anderen ook op dat idee komen kan het hek van de dam gaan. [joker]

Maar onze Viking heeft een theehuis voor je geopend Taigitu, kan iedereen daar lekker verder offtopic praten zoals hij het zegt. ;P!

En onze Univers is ook wakker zie ik. :mrgreen:
taigitu » 20 jul 2020, 13:29

univers schreef: ↑
20 jul 2020, 13:24
Het is nou maandag. :mrgreen:

Laatste keer off topic..... blijf je zeuren?
univers » 20 jul 2020, 13:54
"nee
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 20 jul 2020, 15:06

Ik heb mijn best gedaan de discussie over energie/frequentie zo duidelijk mogelijk naar hier over te zetten.
Met wat afrondende opmerkingen....

In de Trol-discussie kwam het topic Wetenschappers ontdekken dat handen licht uitstralen ter sprake.

Dat is een topic dat al 5 bladzijden groot is, en te vinden via onderstaande link:
viewtopic.php?f=39&t=8258

Misschien dat via de discussies hier, er al doende, nog wat overgezet wordt naar dit topic als aanvulling...
Het zou zo maar kunnen. Nogmaals bedankt Vitharr voor deze bijzonder leuke oplossing naar een flexibel topic
waar we zelfs off topic kunnen indien zo gewenst. We gaan zien hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Veel plezier gewenst voor iedereen, het kopje thee gaat helaas niet lukken.

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door Vitharr » 20 jul 2020, 18:38

taigitu schreef:
20 jul 2020, 13:20
We hadden contact op spiritueel niveau, energie....
Ik had namelijk lopen denken om jou te vragen om dat deel van de Trol-discussie, die over energie en frequentie ed.
gaat, over te zetten naar een gewoon topic. En daar wat vrijer over dit onderwerp en wat er mee te maken heeft
te discussiëren. Uiteraard met leden die daar ook serieus in mee willen.
Dus je bent me even voor......

Bedankt voor dit leuke idee, en we doen het?
Absoluut. Weet je taigitu, ik had je aan Tam zien vragen of we offtopic mochten schrijven en daar later op terug zien komen. Inderdaad, volledig correct en volgens de forumregels. Maar duidelijk beperkend. Ik bedacht me dat een topic in deze rubriek de volledige vrijheid biedt die we zochten. Ik heb daar eerder zelf al dankbaar gebruik van gemaakt. 'Kant noch wal' heeft een negatieve betekenis in figuurlijke zin maar door de manier waarop Tam haar forum ingericht heeft is het een uitgelezen plaats om onbegrensd van gedachten te kunnen wisselen. Gedachten die eerder letterlijk kant noch wal raken dus eigenlijk.

Maar de energie zat er al in en vond alleen een nieuwe weg. Stroming, flow, is gezond. Ook qua energie vind ik. Maar lage frequenties definiëren als negatief en hoge als positief vind ik kort door de bocht en afbreuk doen aan de natuur van het universum. Ik heb net een week doorgebracht in een extreem lage energietoestand, lange golflengte dus laagfrequent zou je kunnen zeggen. Maar dat was allesbehalve negatief. Daarentegen ken ik vibrerende situaties als ruzies die energierijk en hoogfrequent van aard zijn. Positief en negatief zit in mijn referentiekader dus oordeelloos gekoppeld aan een richting van een flow. Inwaarts = negatief en uitwaarts = positief. Maar zeker niet al mijn energierijke, hoogfrequente toestanden zijn positief te noemen in elk opzicht.

Om de een of andere reden moet ik steeds aan het principe van natuurlijke oscillatie denken...
taigitu schreef:Ideetje....?
Afbeelding
Ik heb serieus zo'n baan gehad. En mijn huidige zit er niet ver vanaf. Ik ben geen 8 tot 5 mens. Goede ideeën plan je niet. En blijkbaar levert dat zoveel op dat ik daarvoor betaald krijg ongeacht waar en wanneer ik ze bedenk. Heb ik toch nog iets goed gedaan. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 22 jul 2020, 20:08

Vitharr schreef:
20 jul 2020, 18:38
taigitu schreef:
20 jul 2020, 13:20
We hadden contact op spiritueel niveau, energie....
Ik had namelijk lopen denken om jou te vragen om dat deel van de Trol-discussie, die over energie en frequentie ed.
gaat, over te zetten naar een gewoon topic. En daar wat vrijer over dit onderwerp en wat er mee te maken heeft
te discussiëren. Uiteraard met leden die daar ook serieus in mee willen.
Dus je bent me even voor......

Bedankt voor dit leuke idee, en we doen het?
Absoluut. Weet je taigitu, ik had je aan Tam zien vragen of we offtopic mochten schrijven en daar later op terug zien komen. Inderdaad, volledig correct en volgens de forumregels. Maar duidelijk beperkend. Ik bedacht me dat een topic in deze rubriek de volledige vrijheid biedt die we zochten. Ik heb daar eerder zelf al dankbaar gebruik van gemaakt. 'Kant noch wal' heeft een negatieve betekenis in figuurlijke zin maar door de manier waarop Tam haar forum ingericht heeft is het een uitgelezen plaats om onbegrensd van gedachten te kunnen wisselen. Gedachten die eerder letterlijk kant noch wal raken dus eigenlijk.

Maar de energie zat er al in en vond alleen een nieuwe weg. Stroming, flow, is gezond. Ook qua energie vind ik. Maar lage frequenties definiëren als negatief en hoge als positief vind ik kort door de bocht en afbreuk doen aan de natuur van het universum. Ik heb net een week doorgebracht in een extreem lage energietoestand, lange golflengte dus laagfrequent zou je kunnen zeggen. Maar dat was allesbehalve negatief. Daarentegen ken ik vibrerende situaties als ruzies die energierijk en hoogfrequent van aard zijn. Positief en negatief zit in mijn referentiekader dus oordeelloos gekoppeld aan een richting van een flow. Inwaarts = negatief en uitwaarts = positief. Maar zeker niet al mijn energierijke, hoogfrequente toestanden zijn positief te noemen in elk opzicht.

Om de een of andere reden moet ik steeds aan het principe van natuurlijke oscillatie denken...
Je hebt gelijk wat betref energie an sich zonder meer te kwalificeren als hoge of lage energie.
Maar we zeggen wel vaker.... 'ik zit in laag in mijn energie, en daarmee bedoelen we dat we weinig fut
hebben om iets te doen of zo. Zo kunnen we ook 'bruisen' van energie Hoge) en zijn we enthousiast om iets te gaan doen.

Zoals jij hierboven schrijft over de flow, je als een soort van vis je laten mee drijven waar het water naar toe vloeit.
Dat is alle regie even loslaten, je laat het aan je gebeuren. Je bent in balans met je omgeving. Niets moet, alles is zoals het is.

Waar ik hoge- of lage energie bedoel gaat meestal over ons fysiek en geestelijk welzijn.
Ons lichaam heeft bepaalde stoffen/voeding nodig om goed te functioneren. Krijg het die stoffen niet
dan ontstaat er een tekort wat op lange of korte termijn blokkades zal geven in de doorstroming
van ons systeem. Het zal pijnen geven (signalen), die zelfs tot sterven kunnen leiden.
Als er dus een tekort is, zit je in een lage energie. Overeet ik me aan voeding, die
ik niet in grote hoeveelheden nodig heb, gaat mijn lichaam op een gegeven moment ook protesteren.
Er kan dan een soort van vergiftiging/overbelasting ontstaan die mijn systeem blokkeert.
Dan eet ik positieve voeding maar uiteindelijk met negatieve gevolgen.

Zo kan ik ook stoeien met de verschillende dingen die mij zijn overkomen waarbij ik me afvraag
dat dit een resonantie betreft inzake 'aantrekkingskracht', de wet van aantrekking ( vanuit het hart).
Ik heb op het forum al eens verschillende dingen beschreven.

Zoals de keer dat ik een perforator nodig had die 4 gaten prikt. Ik was er naar op zoek, had gekeken in
een boekhandel waar ze die verkochten maar vond hem vrij duur. Het was voor de vereniging waar ik
voorzitter was/ben. Die staat in de wachtstand vanwege te weinig interesse momenteel (spiritueel/paranormaal).
Toen ik een keer in de buurt een winkeltje zag, o.a. met restanten van kantoorboekwinkels die op de fles gegaan waren,
ben ik binnen gaan kijken wat ze zoal hadden. Daar zag ik op een hoge kast zo'n perforator staan.
Ik dacht hoera... kijken wat hij kost. Dus met de perforator naar de kassa en vertel dat ik al een
poos op zoek was, enz. En toen de vraag... wat moet die kosten.... En tot mijn verbazing kreeg ik hem cadeau.
Na dit voorval kan ik dan voor mezelf filosoferen hoe en waarom het energetisch zo liep. Waarom loop
ik net die winkel binnen, en verloopt het zoals het verlopen is.
Ik zocht een goedkope omdat de vereniging niet ruim in het geld zat. Waarom reageerde verkoopster
zoals ze reageerde. En zo heb ik meerdere dingen beleeft en op het forum beschreven.... Toeval bestaat niet voor mij.
Hoe werkt energie/frequentie in dit soort situaties.

Zo beschrijft Univers hoe hij behandelingen van mensen ervaart. Hoe hij de blokkades kan voelen in zijn handen
ed. Het is voor mij ook een bekent fenomeen. Zo behandelde ik eens een vriendin van de vereniging bij mij thuis.
Ik was bezig met een probleem van haar buikorganen. De toppen van mijn vingers lagen op haar buik
(Yin shin Jyutsu - http://www.flowyoursoul.com/87590421 ) Op een gegeven moment kreeg ik pijn op mijn hoofd.
Ik had die dag niets van pijn gevoeld op mijn hoofd en de gedachte van "dit is niet van mij" kwam naar boven.
Dus ik vroeg aan haar of ze pijn in haar hoofd had. Ze zei 'nee'. Toen raakte ik haar hoofd aan op de plek waar
ik zelf die pijn voelde. Toen was de reactie 'au'. Het bleek dat zij de dag ervoor haar hoofd had gestoten.
Ze had geen pijn op dat moment, tot ik haar de plek liet voelen die ik zelf voelde en haar daar aanraakte op haar hoofd.
Ook hier blijf ik dan over nadenken en vraag me dingen af hoe het kan dat ik dat voel. Het is geen verzinsel
van mij, wel bijzonder dat er zo iets gebeurt. Hoe werkt op zo'n moment energie/frequentie/trilling/ resonantie.....?

En zo zijn er meer interessante voorvallen die passen bij dit fenomeen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door univers » 22 jul 2020, 21:05

Zo beschrijft Univers hoe hij behandelingen van mensen ervaart. Hoe hij de blokkades kan voelen in zijn handen
ed. Het is voor mij ook een bekent fenomeen. Zo behandelde ik eens een vriendin van de vereniging bij mij thuis.
Ik was bezig met een probleem van haar buikorganen. De toppen van mijn vingers lagen op haar buik
(Yin shin Jyutsu - http://www.flowyoursoul.com/87590421 ) Op een gegeven moment kreeg ik pijn op mijn hoofd.
Ik had die dag niets van pijn gevoeld op mijn hoofd en de gedachte van "dit is niet van mij" kwam naar boven.
Dus ik vroeg aan haar of ze pijn in haar hoofd had. Ze zei 'nee'. Toen raakte ik haar hoofd aan op de plek waar
ik zelf die pijn voelde. Toen was de reactie 'au'. Het bleek dat zij de dag ervoor haar hoofd had gestoten.
Ze had geen pijn op dat moment, tot ik haar de plek liet voelen die ik zelf voelde en haar daar aanraakte op haar hoofd.
Ook hier blijf ik dan over nadenken en vraag me dingen af hoe het kan dat ik dat voel. Het is geen verzinsel
van mij, wel bijzonder dat er zo iets gebeurt. Hoe werkt op zo'n moment energie/frequentie/trilling/ resonantie.....?
Zo ervaar ik het ook + voel je de het met je handen ook, voelt kouder aan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 23 jul 2020, 12:01

univers schreef:
22 jul 2020, 21:05
Zo beschrijft Univers hoe hij behandelingen van mensen ervaart. Hoe hij de blokkades kan voelen in zijn handen
ed. Het is voor mij ook een bekent fenomeen. Zo behandelde ik eens een vriendin van de vereniging bij mij thuis.
Ik was bezig met een probleem van haar buikorganen. De toppen van mijn vingers lagen op haar buik
(Yin shin Jyutsu - http://www.flowyoursoul.com/87590421 ) Op een gegeven moment kreeg ik pijn op mijn hoofd.
Ik had die dag niets van pijn gevoeld op mijn hoofd en de gedachte van "dit is niet van mij" kwam naar boven.
Dus ik vroeg aan haar of ze pijn in haar hoofd had. Ze zei 'nee'. Toen raakte ik haar hoofd aan op de plek waar
ik zelf die pijn voelde. Toen was de reactie 'au'. Het bleek dat zij de dag ervoor haar hoofd had gestoten.
Ze had geen pijn op dat moment, tot ik haar de plek liet voelen die ik zelf voelde en haar daar aanraakte op haar hoofd.
Ook hier blijf ik dan over nadenken en vraag me dingen af hoe het kan dat ik dat voel. Het is geen verzinsel
van mij, wel bijzonder dat er zo iets gebeurt. Hoe werkt op zo'n moment energie/frequentie/trilling/ resonantie.....?
Zo ervaar ik het ook + voel je de het met je handen ook, voelt kouder aan.
Als ik een blokkade voel dan voel ik dat in de palm van mijn hand.
Ook maak het verschil hoe heftig die blokkade is.
Maar het komt ook voor dat ik niets voel terwijl ik weet dat het niet goed zit.
Ik denk dat het te maken kan hebben dat die plek verbonden is met andere
plekken of organen die aan/op die bepaalde meridiaan liggen.
Dus een soort verdeling van energie is ontstaan en ik op de zwakste plek het net niet voel.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 05 aug 2020, 11:02

De echte geschiedenis van de Aarde. De Ether.

03 november 2014

Elke gedachte, elk idee, elke uitvinding bevindt zich in de ether.
De ether is een grote kosmische massa van eeuwige krachten en vibraties.
Het is gemaakt van zowel destructieve krachten als ook opbouwende krachten.


Afbeelding

De ruimte tussen de planeten is geen vacuüm, het tiert er van het leven, de hoogste vorm van vibratie die bekend is, de vibratie van de gedachte.
De ether is overal om ons heen, is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Iedereen heeft toegang tot de ether enkel door te denken.
Sommigen mensen treden de ether binnen op een hoger niveau. Toen Alexander Graham Bell de telefoon had uitgevonden zei hij dat dit al eerder uitgevonden was,
“de oude technieken worden opnieuw uitgevonden”. Hoe waar was het wat hij stelde, zonder dit zelf te beseffen.

De mooie Aarde in haar majestueuze staat toen ze gevormd werd, is niet te vergelijken met de Aarde van nu.
Wij kunnen haar slechts in 3 dimensies waarnemen maar moeder Aarde heeft vele dimensies. Enfin, wij hebben nu geconstateerd dat er geen missing link is,
simpelweg omdat er niet zoiets bestaat als een missende link. Alle beschavingen ontstonden 6000 jaar geleden in één keer en wel zoals wij ze kennen,
ze evolueerden niet naar hun top, ze zaten al aan hun top vanaf het begin.

Onze voorouders hadden toegang tot de ether en wisten de antwoorden op alle vragen.
Elk idee ooit bedacht, alles wat ooit gedacht is, wordt opgeslagen in de ether. Sommige groepen noemen deze
“databank “ de Akasha Kronieken.

Lees verder via de link: (helaas zijn er een paar video's niet te bekijken)
http://www.bovendien.com/categorieen/we ... e-de-ether



Of onze voorouders op een totale(?) manier toegang hadden tot de ether dat weet ik niet,
dat ze meer toegang ertoe hadden dan de huidige mensheid, dat wil ik graag aannemen.
De huidige tijd met zoveel dingen die we ervaren en bezig houden en die ons min of meer mentaal en fysiek
'belasten en vervuilen' zorgt ervoor dat we niet zuiver, storingvrij kunnen communiceren met het Akasha-veld.
Ook het vertalen van wat we via de ether ontvangen wordt beïnvloed door wat we weten en ervaren,
zowel direct als indirect via ons verleden.

Een mooi artikel over het Akashaveld:
https://wetenschaapjes.wordpress.com/tag/akasha-veld/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 05 mei 2021, 13:19

Het is een poosje geleden dat ik hier iets plaatste, maar deze leek me goed passen.


Afbeelding


Alles is energie en alles heeft een trilling


Als je het universum wilt begrijpen denk dan in energie, vibratie en frequentie ( N. Tesla)

Alles wat je ziet om je heen en alles in jou heeft een frequentie, alles heeft een eigen trilling.
Al die frequenties hebben een effect op jouw lichaam maar ook jouw eigen trilling heeft effect op alles om jou heen.
Wanneer je materie vereenvoudigt dan blijkt het te bestaan uit atomen. Maak je atomen nog kleiner dan ontdek je
dat alle materie voor 99,999999% bestaat uit energie en 0,0000001% is dus maar materie.
Alle energie bolletjes trillen, alles is constant in beweging en elk stukje materie heeft een eigen frequentie.
Wij op 3D niveau, hebben een bepaald bewustzijn zodat wij dat als materie zien. op het moment dat wij stijgen in frequentie,
stijgen wij ook in bewustzijn en in densiteit, dan wordt alles steeds lichter.
Je kunt effect hebben op alles wat je ziet om je heen en in jouw lichaam.

Hoe werkt frequentie?

De schumann resonantie is het natuurlijke hartritme van moeder aarde.
Het is een meetbare frequentie die laat zien wat er met de trillingsfrequentie op aarde gebeurd.
We leven in een bijzondere tijd waarin we grote verschuivingen van energie mogen meemaken en dat heeft effect op hoe wij ons voelen.
...........................................

Lees verder via de link (totaal 4 bladzijden):
https://transition2health.nl/2020/11/12 ... -trilling/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door Vitharr » 06 mei 2021, 17:55

Ik heb behoefte aan kalmerende thee op het moment...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 06 mei 2021, 19:21

Vitharr schreef:
06 mei 2021, 17:55
Ik heb behoefte aan kalmerende thee op het moment...
Ik kan me het voorstellen, sorry.....
Zal ik wat kamille opsturen?
https://www.optimalegezondheid.com/voor ... millethee/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door Vitharr » 07 mei 2021, 15:05

Ik doelde niet op je post hoor. Het is wat hectisch momenteel en toen zag ik het topic weer staan en dacht ik wat ik schreef. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 07 mei 2021, 15:56

Vitharr schreef:
07 mei 2021, 15:05
Ik doelde niet op je post hoor. Het is wat hectisch momenteel en toen zag ik het topic weer staan en dacht ik wat ik schreef. :wink:
Is het een momentopname of speelt er langer iets wat voor hectiek zorgt.
We krijgen al zoveel voor onze kiezen dat er soms maar weinig hoeft voor te
vallen waardoor we (even) uit ons evenwicht raken.
Zo vond ik het vanmiddag nodig om mezelf op corona te testen.
Gelukkig doe ik het nog steeds goed, de testuitslag was negatief.
Nooit van het woord 'negatief' gehouden, zelfs nu vind ik het nodig het voor mezelf te 'vertalen'.....
Zo wordt het een positief bericht, eentje waar ik trots op ben.
Probeer de positieve kant te beleven van dat hectische moment, dat is ook er ook.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door Vitharr » 08 mei 2021, 22:12

taigitu schreef:
07 mei 2021, 15:56
Is het een momentopname of speelt er langer iets wat voor hectiek zorgt.
Goede vraag Taigitu. De hectiek is een momentopname. Wat zorgt voor de hectiek is een langer proces. Filosofisch bekeken zou je kunnen zeggen dat ik dit nodig heb. Ik wil het echter niet. Daarmee voldoe ik aan 1 van de 2 criteria van lijden, namelijk dat niet willen wat er is. Vandaar de behoefte aan kalmerende thee.
Taigitu schreef:We krijgen al zoveel voor onze kiezen dat er soms maar weinig hoeft voor te
vallen waardoor we (even) uit ons evenwicht raken.
Gelukkig valt er niet weinig, maar veel voor waardoor ik uit evenwicht geraak. Dat is dan positief.
Taigitu schreef:Zo vond ik het vanmiddag nodig om mezelf op corona te testen.
Gelukkig doe ik het nog steeds goed, de testuitslag was negatief.
Nooit van het woord 'negatief' gehouden, zelfs nu vind ik het nodig het voor mezelf te 'vertalen'.....
Zo wordt het een positief bericht, eentje waar ik trots op ben.
Ik ben oprecht blij te horen dat je die gave nog bezit.
Taigitu schreef:Probeer de positieve kant te beleven van dat hectische moment, dat is ook er ook.
Dat lukt me niet omdat de impact en benodigde energie zo ongekend groot is.

Ik kan het moeilijk uitleggen. Ik zit middenin een groot conflict waar veel emoties bij los komen. In de basis betreft het hetzelfde fenomeen wat je in de maatschappij ziet. Een groep mensen heeft hun eigen waarheid gekozen en ik heb dat in een oogwenk zien gebeuren waar ik erg door geschokt ben. Een andere groep mensen blijkt niet in staat te begrijpen dat anderen compleet buiten de realiteit kunnen leven. Dat botst en versterkt het probleem.

Ik ben vorig jaar 'uit de trein' gestapt toen dit rond de huidige Coronaperikelen begon. Ik heb me op mijn gezin en op het nu gericht. Dat ging prima. Ik ben zo 'Zen' dat mijn dak vol zit met broedende mussen en in mijn slaapkamerraam een heuse duif zit te broeden. Om me heen zie ik mensen de wereld in brand steken vanuit bijna religieuze overtuigingen. Het fanatisme wat daarbij gebruikt wordt botst met mijn karakter dus wil ik daar part noch deel aan hebben.

Mijn innerlijke rust wordt nu bruut verstoord door het genoemde conflict. Ik ontkom er niet 1,2,3 aan om er tussenin te zitten. Ik overweeg opties om daar vanaf te komen maar reken beide partijen het ernstig aan dat ik hier energie in moet steken. Ik begrijp waarom apparaten die naar intelligentie zoeken altijd op de ruimte gericht staan inmiddels. Ik wil geen deel uitmaken van groepen die hun eigen lijden manifesteren.

De kwestie valt zowel binnen mijn cirkel van betrokkenheid als mijn cirkel van invloed. Maar eigenlijk voor het eerst in mijn leven voel ik me totaal niet geroepen om die mensen te helpen met hun zelfgeschapen problemen. Helaas ontkom ik er niet aan dat ik hier en daar een schampschot oploop. En dan reageer ik daar ouderwets op. Maar het leerproces past bij mijn herontwikkeling. Het leidt me echter af van dat wat mooi is en dat is de valkuil.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie