Taigitu's theehuis

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door univers » 08 mei 2021, 22:26

Vitharr :post:
Wat jij ziet, zie ik ook om mij heen gebeuren.
Je moet je niet af laten leiden, er is nog zoveel moois om ons heen, waar van je kan genieten.
Ik ben zo 'Zen' dat mijn dak vol zit met broedende mussen en in mijn slaapkamerraam een heuse duif zit te broeden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door Kristof Piessens » 08 mei 2021, 23:21

Wat Vitharr schreef in het laatste stuk in diens laatste post...

Ik voel me ook niet geroepen om de wereld van de zinnen voor schut te zetten bedoel hiermee dat mensen gemakkelijker zich in de wereld van de zinnen laten verleiden en daardoor denken dat dit de waarheid IS.

Maar eigenlijk is de innerlijke factor bij veel mensen een lege omhulsel geworden, immers als je innerlijk stand kunt houden tegen de wereld van de zinnen ben je veel dichter bij de waarheid dan je te laten leiden door de wereld van de zinnen...

Ik stel zelf vast dat het nooit de bedoeling is geweest om een wereld te hebben dat iedereen nu kent, de wereld van de zinnen weerhoudt de verheffing van de mens in de innerlijke context, en het is niet nodig om ontkennend te reageren op iets wat deel uitmaakt van de beproeving en weten dat je eigen verantwoordelijkheid daar begint met overwegen of het wel waard is iets te zeggen of daden uit te voeren dat invloed heeft op het oordeel na de dood...reïncarnatie is een nooit eindigend cyclus waarbij mensen velen levens leven totdat ze beseffen dat er iets niet klopt en de reden te kennen van waarom je telkens terugkeert zonder te weten dat de reïncarnatiecyclus kan beëindigd worden indien de wezenlijke lessen geleerd worden....
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 09 mei 2021, 12:32

Vitharr schreef:
08 mei 2021, 22:12

Dat lukt me niet omdat de impact en benodigde energie zo ongekend groot is.

Ik kan het moeilijk uitleggen. Ik zit middenin een groot conflict waar veel emoties bij los komen. In de basis betreft het hetzelfde fenomeen wat je in de maatschappij ziet. Een groep mensen heeft hun eigen waarheid gekozen en ik heb dat in een oogwenk zien gebeuren waar ik erg door geschokt ben. Een andere groep mensen blijkt niet in staat te begrijpen dat anderen compleet buiten de realiteit kunnen leven. Dat botst en versterkt het probleem.
Wanneer mensen menen dat hun waarheid de enige waarheid is dan loop je tegen een muur. Als er enige ruimte zou zijn waarin iemand zijn/haar eigen waarheid niet als 100% zou kunnen aannemen dan kan er nog enige discussie zijn. Dan kan er bereidheid zijn om de stelling over 'de waarheid' van een ieder, wat breder/dieper te filosoferen. We kunnen onszelf en de ander door die 100% eis gevangen zetten. En dat is niet bevorderlijk in situaties waar je niet zomaar uit kan stappen, zoals werk of organisaties.
Vitharr schreef:
08 mei 2021, 22:12
Ik ben vorig jaar 'uit de trein' gestapt toen dit rond de huidige Coronaperikelen begon. Ik heb me op mijn gezin en op het nu gericht. Dat ging prima. Ik ben zo 'Zen' dat mijn dak vol zit met broedende mussen en in mijn slaapkamerraam een heuse duif zit te broeden. Om me heen zie ik mensen de wereld in brand steken vanuit bijna religieuze overtuigingen. Het fanatisme wat daarbij gebruikt wordt botst met mijn karakter dus wil ik daar part noch deel aan hebben.

Ik lees met een brede glimlach dat je je slaapkamer en zelfs je dak moet delen met gevleugelde vriendjes. Ze delen hun 100% waarheid met jou van hoe je liefdevol kan samenleven.....?
Vitharr schreef:
08 mei 2021, 22:12
Mijn innerlijke rust wordt nu bruut verstoord door het genoemde conflict. Ik ontkom er niet 1,2,3 aan om er tussenin te zitten. Ik overweeg opties om daar vanaf te komen maar reken beide partijen het ernstig aan dat ik hier energie in moet steken. Ik begrijp waarom apparaten die naar intelligentie zoeken altijd op de ruimte gericht staan inmiddels. Ik wil geen deel uitmaken van groepen die hun eigen lijden manifesteren.

De kwestie valt zowel binnen mijn cirkel van betrokkenheid als mijn cirkel van invloed. Maar eigenlijk voor het eerst in mijn leven voel ik me totaal niet geroepen om die mensen te helpen met hun zelfgeschapen problemen. Helaas ontkom ik er niet aan dat ik hier en daar een schampschot oploop. En dan reageer ik daar ouderwets op. Maar het leerproces past bij mijn herontwikkeling. Het leidt me echter af van dat wat mooi is en dat is de valkuil.
Heel begrijpelijk als je onvrijwillig toe moet kijken naar een conflict tussen mensen die star vanuit 'hun wijsheid' blijven redeneren.
Zeker als jij daar (zoals ik vermoed) de sturende factor bent? Dat is zeer vermoeiend omdat je dan constant op scherp staat om
alles soepel te laten verlopen. De tijd heeft veel veranderd in de sociale omgang met elkaar, waar vroeger de regie duidelijk was
in diverse situaties en redelijk werd gevolgd. Nu weet iedereen het beter.......?
Maak eens tijd voor jezelf en maak een collage/moodbord met bijvoorbeeld allerlei stukjes tekst, foto's waar jij blij van wordt, citaten, namen, enz.
Iets wat herinneringen oproept aan mooie of lieve momenten, die je even in een positief moment zetten.
Het kan zorgen dat je die negatieve energie wat sneller los kan laten. Ik heb er zelf eentje hangen en daar lees ik o.a. op "schrijven is verzinnen'.
Dat was een tekst in een of ander magazine en daar moest ik even over nadenken..... Het heeft een dubbele bodem en dat vind ik nog steeds leuk.

Zomaar wat voorbeelden.....

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

En kijk wat je er ook nog met een collage kan doen. Wordt je toch vrolijk van.....
Wel met je eigen dames. Afbeelding
LINK: collage-shirt https://www.subliworks.com/custom-photo ... e-t-shirt/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Taigitu's theehuis

Bericht door taigitu » 09 mei 2021, 15:32

Voor Tammy als ze ook een collage wil maken....
Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie