Een nieuwe pow-wow

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Een nieuwe pow-wow

Bericht door Vitharr » 10 aug 2021, 18:25

In het topic over de coronapandemie veranderde univers in een bureaucraat en vroeg zich af of we niet teveel offtopic gingen. Aangezien het onderwerp wat besproken werd allesomvattend is lijkt ontopic blijven in eender welke rubriek nagenoeg onmogelijk. Daarom dit ongedefiniëerde topic waarin offtopic gaan onmogelijk is. :mrgreen: :mrgreen:

De post van univers waar we mee vervolgen is deze:
univers schreef:
10 aug 2021, 17:49
Univers 'leest' De Akasha Kronieken.
Even op google gezocht, was er niet mee bekend.

https://www.inspirerendleven.nl/wat-zij ... n-de-ziel/
https://www.nieuwetijdskind.com/de-akas ... echt-zijn/

Staat nergens bij hoe je, je kan verplaatsen, dus van de ene naar een andere universum, los van je lichaam.

Maar dwalen wij niet af, dit heeft niets met de pandemie te maken, eerder bij bewustzijn.
Laatst gewijzigd door Vitharr op 10 aug 2021, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door univers » 10 aug 2021, 18:28

De post is van deze knappe vent. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door Vitharr » 10 aug 2021, 19:01

De eerste link die je noemt mag je van mij zo weer vergeten. Daar wordt een persoonlijke interpretatie van de Akasha Kronieken gegeven. De tweede link is beter. Het blijft moeilijk te bevatten en nog moeilijker te formuleren. Daarom komt uit dezelfde hoek de quote; 'hij die spreekt weet niet en hij die weet spreekt niet'.

Eerst de keiharde wetenschap. De definitie van een universum is; alle energie en materie binnen een ruimtetijd-continuüm. Dit heet ook wel een gesloten systeem. Binnen ons systeem heb je te maken met E=mc2. Dit betekent dat Energie en Materie uitwisselbaar zijn. Je kunt materie in deze zin beschouwen als gecondenseerde energie. Het verschil wat wij ervaren is conceptueel en dus gebonden aan de menselijke perceptie.

Een mooie definitie van energie is 'de potentie tot verandering'. Verandering heeft in ieder geval tijd nodig en in materiële zin ook ruimte. Einstein ontdekte dat je tijd en ruimte in ons universum niet los van elkaar kunt zien. Daarom wordt het ook aan elkaar geschreven als ruimtetijd. Filosofisch beschouwd is tijd echter niet anders dan een ruimtedimensie. Een afstand in ruimte wordt gemeten tussen 2 punten, net zoals een afstand in tijd ook tussen 2 momenten gemeten wordt. Kortom, voor ons begrip maken we van tijd iets bijzonders, in de kern is het gewoon de 4de ruimtelijke dimensie.

Einstein gaf ons nog een geschenk. De formules die iets zeggen over de relaties tussen materie, energie en ruimtetijd. Ik kan daar een heel verhaal over schrijven maar de belangrijkste conclusie die relevant is in dit topic is dat alleen materie ruimte vereist. Energie kan ook zonder ruimte bestaan namelijk.

Ik ben ervan overtuigd dat alles voortkomt uit 1 energiebron. En met alles bedoel ik alles. Ook datgene wat (figuurlijk) naast ons eigen universum zou kunnen bestaan. Ons universum is per definitie eindig in ruimtetijd. Als je nu materie in ons universum terug converteert naar energie en je doet dat op een significante schaal dan gebeurt er iets grappigs. De tijd versnelt relatief. (Ten opzichte van nu verstrijken dan de secondes sneller) Trek dat door naar het absolute en je komt in de situatie terecht dat een seconde relatief oneindig kort duurt. In zo'n situatie zit alle tijd in het nu.

Zo is dit universum geboren. Uit een energieveld zonder ruimte, met alle tijd in 1 nu. In zo'n situatie gebeurt alles wat kan gebeuren nagenoeg tegelijkertijd. 1 van die mogelijkheden was blijkbaar de condensatie van energie tot materie. En dat levert een ongekend contrast op wat moeilijk te bevatten is. De energie bestaat niet in ruimte, maar enkel in tijd. De materie die geboren wordt heeft ruimte nodig en ook die wordt uit de energie geboren. Ten opzichte van de ruimteloze energie verloopt de tijd in het materiële universum ongekend traag. Dat is de illusie van afgescheidenheid in ons universum. Men vraagt zich af wat er 'buiten' is maar dat is een ongeldige vraag omdat er geen ruimte is. Was die er wel, dan behoorde zij namelijk bij ons universum. Dat is het gevolg van de gekozen conceptualisering.

Die illusie van afgescheidenheid zet zich voort in jouw materiële lichaam. Als je losmaakt van je lichaam, op de manier die jij bedoelt. Wat ben JIJ dan op dat moment? Juist, energie. WAAR ben jij dan? Juist, overal en nergens. Terug 1 met de bron. Je verplaatst je dus niet, je bent volkomen in harmonie met de bron en alles wat daaruit ontstaan is en nog moet ontstaan. Jij bevindt je namelijk niet meer in ons universum maar in het eeuwige, onbegrensde nu waar afstanden in ruimtetijd niet bestaan. Je bent dus op dat moment net zo alwetend als de bron.

De handicap is dat je dat niet mee terug kunt nemen als je weer in je stoffelijke lichaam kruipt. Dat past niet. En los van wat je wel meeneemt, je stoffelijkheid laat je interpreteren wat je hebt ervaren. En die interpretatie hangt af van wat je overtuiging is in dit leven. Ik palaver met woeste krijgers, Osiris keuvelt met mummies en jij hebt altijd ruzie met aliens geloof ik. Fenna zingt met engeltjes denk ik. :mrgreen:

Iemand heeft dat alwetende Akasha Kronieken genoemd en het past tot nu toe het beste bij wat ik bedoel. Je hoeft niet persé uit je lichaam te treden om er contact mee te hebben. We kunnen er niet los van zijn. Je moet het ervaren en juist kunnen interpreteren.
Laatst gewijzigd door Vitharr op 10 aug 2021, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door Vitharr » 10 aug 2021, 19:26

Om te verbergen dat het een lap tekst is ga ik in een nieuwe post verder. Univers zijn kunsten hebben we verklaard. Maar er is nog een mooi 'geheim' wat we vergeten zijn. De dualiteit van materie.

Ik schreef lekker kort door de bocht over energie en materie. Nu even het 'geheim' van materie, de dualiteit. Oude wijsgeren vertelden ons wat de wetenschap ontdekte. Materie is niet wat die baardapen in Griekenland onder het genot van Ouzo filosofeerden. Materie is duaal, het kan als golfvorm (trilling) of als deeltje bestaan. Het golffront van zelfs het kleinste deeltje strekt zich uit over ons volledige universum en zegt iets over de waarschijnlijkheid dat een deeltje zich ergens zal manifesteren. Ongeveer zoals een ziel rondzwerft tussen incarnaties. Op het moment dat zo'n deeltje zich manifesteert is het ook de sjaak en blijft het een deeltje tot je het met geweld terug omzet in energie. (zie wederom de link met incarnatie) Dat is eigenlijk ook niet zo vreemd. Zoals voor fotonen tijd niet bestaat, zo bestaat het ook voor het golffront niet. Het deeltje is echter energie die bevroren is in tijd.

Vanuit onze beperkte perceptie lijkt dit een systeem te zijn wat zich ontwikkeld. Dat is een illusie. When this universe came to be schreef de bron in 1 klap het hele verhaal als een film op een DVD. De kijker ziet het verhaal ontwikkelen, maar het einde staat al op DVD. Dit is een bewezen feit wat weer veroorzaakt wordt door de eenheid ruimtetijd. Stel dat jij aan de andere kant van het universum 'nu' besluit om je hoofd kaal te scheren (als je niet al kaal bent natuurlijk.) Als ik me dan hier niet beweeg ten opzichte van jou dan is jouw 'nu' mijn 'nu'. Ga ik me bewegen ten opzichte van jou dan verschuift mijn nu richting jouw verleden en heb je dat besluit nog niet genomen, of als ik de andere kant op beweeg naar jouw toekomst waar je al klaar bent met scheren. Dat is een raar idee maar zoals gezegd reeds wetenschappelijk aangetoond. (En door oude wijsheden herhaaldelijk benoemd)

Dit zou niet kunnen als jouw toekomst niet al bestond. Sterker nog, dat zou niet kunnen als jij niet tegelijk in je verleden, heden en toekomst bestond. JIJ bent hier niet die zak met botten maar het energiewezen wat dit universum ervaart via die zak met botten. Als dat energiewezen in contact staat met de bron staat het in contact met alles wat daaruit voortkomt en dat is niet alleen dit universum maar ook wat het was en nog zal worden.

Dit universum is spiritueel bekeken saai. Je vermaakt je alleen omdat je in die zak botten de film nog niet kent. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door Vitharr » 10 aug 2021, 19:29

univers schreef:
10 aug 2021, 18:28
De post is van deze knappe vent. :mrgreen:
Sorry, er zat ruis op de lijn. Ik wordt de hele tijd lastig gevallen door mijn werk. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door univers » 10 aug 2021, 19:31

Jij bevindt je namelijk niet meer in ons universum maar in het eeuwige, onbegrensde nu waar afstanden in ruimtetijd niet bestaan.
Klopt, ik ben me dan ook niet bewust van lichaam, het is net of je los staat van alles, moeilijk om het uit te leggen.
en univers heeft altijd ruzie met aliens geloof ik
Nee hoor, univers heeft een hekel aan ruzie,(daarom vind ik die een vreselijke wereld, moord en doodslag)
Fenna zingt met engeltjes denk ik. :mrgreen:
Zullen wel bengels zijn. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door univers » 10 aug 2021, 19:33

Sorry, er zat ruis op de lijn. Ik wordt de hele tijd lastig gevallen door mijn werk. :mrgreen:
Dat zijn mijn vrienden de aliens, zij waken over mij. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door Vitharr » 10 aug 2021, 19:35

univers schreef:
10 aug 2021, 19:33
Dat zijn mijn vrienden de aliens, zij waken over mij. :mrgreen:
Mijn collega's zijn inderdaad net aliens nu je het zegt. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door Vitharr » 10 aug 2021, 19:38

univers schreef:
10 aug 2021, 19:31
Jij bevindt je namelijk niet meer in ons universum maar in het eeuwige, onbegrensde nu waar afstanden in ruimtetijd niet bestaan.
Klopt, ik ben me dan ook niet bewust van lichaam, het is net of je los staat van alles, moeilijk om het uit te leggen.
Grappig he? Terwijl je juist verbondener dan ooit bent op zo'n moment.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door univers » 10 aug 2021, 19:44

JIJ bent hier niet die zak met botten maar het energiewezen wat dit universum ervaart via die zak met botten. Als dat energiewezen in contact staat met de bron staat het in contact met alles wat daaruit voortkomt en dat is niet alleen dit universum maar ook wat het was en nog zal worden.
Klopt, daarom heb ik het altijd over "IK", wat los staat van die botten en die andere troep.

Je hebt het in ieder geval duidelijk verwoord, mijn gebrek, ik kan dat niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door Vitharr » 10 aug 2021, 19:57

univers schreef:
10 aug 2021, 19:44

Je hebt het in ieder geval duidelijk verwoord, mijn gebrek, ik kan dat niet.
Geeft niet, dan weet je meer dan ik denk ik. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13649
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door Fenna » 10 aug 2021, 19:58

Vitharr schreef:
10 aug 2021, 19:01
Fenna zingt met engeltjes denk ik.
Ikke???
Ik ben onschuldig [jaja]
:mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door univers » 10 aug 2021, 20:07

Fenna is maagdelijk. :mrgreen:

van pompleer :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13649
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door Fenna » 10 aug 2021, 21:04

:hahaha:
Echt waar. [jaja]
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door Osiris » 11 aug 2021, 08:27

Zet dit interview maar hier neer.

Interview/discussie tussen de waarschijnlijk 2 meest verguisde 'complotdenkers' ter wereld.
Waarom hier ?
Omdat het niet alleen gaat om het COVID/fascisme verhaal ,
maar verderop in interview door David Icke ook over wat Vitharr eigenlijk als eerste plaatste, omdat het off topic ging. (Niet geheel mee eens, omdat het wel degelijk allemaal gelinkt is met wat er nu plaatsvindt ).
Strijd om bewustzijn,zielen,licht en duister.

Over bewustzijn,de matrix waar we qua frequenties,velden en perceptie in zitten, wat er verder buiten die velden is.
Wie deze matrix in stand willen houden, manipulatie van tijd , over wat demonen en posessie zijn, in die bewust laag gehouden frequencies ( angst,woede, frustratie etc.)
Er zijn tal van namen voor in tal van culturen , Icke gebruikt de indiaanse Cree versie , genaamd Watico.

Ben ook absoluut geen fan van de persoon Alex Jones, maar wel van de manier waarop hij informatie probeert naar buiten te brengen.

Hoop dat mensen door die persoonlijkheden heen kunnen prikken en hun discussie als focus kunnen pakken.
Interessante informatie, die m.i. cruciaal is voor de komende tijd.

https://davidicke.com/2021/08/08/emerge ... lex-jones/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een nieuwe pow-wow

Bericht door Osiris » 12 aug 2021, 17:20

Kwam deze toevallig ook nog tegen vandaag.
Wat meer op het vlak van de astrologie.

Waar ook uitvoerig over Watico gesproken word, wat door David Icke in interviews meerdere malen genoemd word.
Als huidige duister,verstoorde bewustzijn/macht , wat ons corrumpeert ( christelijk; duivel/satan , Islam ; Djinn , gnostisch ; archons etc )
en probeert ons te assimileren ( via technologie, veel weg van Startrek/Borg ) in dat verstoorde bewustzijn.

https://www.youtube.com/watch?v=YNuzoDXvTJY
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie