Forumleden verlaten het forum ...

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Plaats reactie
Mypos
Leraar

Re: Forumleden verlaten het forum ...

Bericht door Mypos » 05 mei 2019, 00:10

Volgens mij zitten er hier wel meer autistische mensen op het forum. Ik snap het wel eigenlijk. Voor autistische mensen is het erg moeilijk om normaal sociaal contact te hebben. Dan is een internet forum een mooie uitkomst waardoor ze toch tot een soort van sociale gemeenschap kunnen behoren.

Het is voor mij persoonlijk wel een eye opener nu ik dat besef. Ik vroeg me al af waar mensen toch de tijd en de drive vandaan halen om ellenlange reacties te plaatsen op een internet forum. En als er iets is wat autistische mensen goed kunnen is zich ergens in vastbijten.

Tammy
Forumbeheerster

Bericht door Tammy » 05 mei 2019, 03:27

Noem jij jouw simpele beredenering een eye-opener ?
Lees nog eens even wat je net schrijft , of doe maar niet trouwens .
Het zal niks uitmaken voor mensen zoals jij die zo dom redeneren dat je bijna denkt dat zoiets niet mogelijk is.

Ik heb sinds 2005, 305862 berichten gelezen hier op het forum tot nu toe.
En natuurlijk zitten daar ook opmerkingen bij waarvan je denkt dat de persoon een grapje maakt.
Want je kan je gewoon niet voorstellen dat het serieus is bedoeld.
Maar er zijn mensen die het echt menen en dan ook nog serieus denken dat ze een eye-opener hebben.
Van al die berichten sta jij op nummer 1 bij mij Mypos.
Het is ongelooflijk hoe jij denkt over je medeforummers.

Je hebt een eye-opener ?
Laat me niet lachen joh , zelden zoiets doms en simpel gelezen als jouw bericht.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Fenna
Kletskous

Bericht door Fenna » 05 mei 2019, 09:41

:post:
.............................................................................................
Beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen.
Khaled Hosseini.

gouwepeer
Onderzoeker

Bericht door gouwepeer » 05 mei 2019, 10:18

Ik heb de indruk dat het hier steeds meer een korte-lontjes-forum begint te worden met de instelling "ik heb gelijk en jij niet". Als ik de meeste recente topic terug lees wordt die indruk alleen maar sterker.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.

Witte wel
Leraar

Bericht door Witte wel » 05 mei 2019, 10:47

Wat toegestaan wordt op een forum kan een weg vinden. Die zelfde weg bewandeld materie in ontwikkeling. Wat mogelijk is te kunnen ontstaan zal uiteindelijk ontstaan en dat heeft uiteindelijk ook de mens doen ontstaan. En ook die zal verder blijven ontwikkelen zolang de mogelijkheden aanwezig blijven.
Dat is de drijfveer voor ontwikkeling. Als er mogelijkheden zijn zullen deze vroeg of laat altijd benut worden.
De mens blijkt nu eenmaal niet in totale vrijheid te kunnen blijven bestaan wat keer op keer tot de ondergang heeft geleid. De mens heeft sturing nodig of men dat wil of niet. Of dit in strijd is met democratie of vrijheid is om het even, het losgeslagen paard zal uiteindelijk vast komen zitten in de modder van de sloot als de sturing niet aanwezig is. En ook op een internet forum is sturing noodzakelijk. Het kan lang goed gaan maar waar mogelijkheden zijn zullen ze altijd vroeg of laat altijd toegepast worden. Dat is een bewezen onderdeel van evolutie. Totale vrijheid kan een ondergang als resultaat verkrijgen.
Dit is gewoon wetenschap, geen filosofie of denkpiste maar gewoon de realiteit.
De ondergang van de mens in de samenleving zal uiteindelijk te wijten zijn aan niet gereguleerde processen. [think]
Afbeelding
"Het westen gedraagt zich ten opzichte van de islamitische wereld als een aap met een granaat."
Afbeelding

Fenna
Kletskous

Bericht door Fenna » 05 mei 2019, 10:51

.............................................................................................
Khaled Hosseini.

Susan
Ik Ben

Bericht door Susan » 05 mei 2019, 10:59

Vitharr schreef:
04 mei 2019, 18:48
Naar mijn mening viel de toonzetting van de vertrokken leden soms ook onder wat je schrijft. Ik zie in meerdere posts dat dit echter voornamelijk enkele achtergebleven leden verweten wordt, waaronder ik, gusteman en Metalpig. M.i. is dat een eenzijdige beschouwing.
Wat ik hier schreef Vitharr, daar valt ook de toonzetting onder die de vertrokken leden wel eens gebruikten
en het gaat mij niet enkel om de leden die jij hier noemde hoor.

(overigens vind ik de opmerking van Mypos » 03 mei 2019, 17:01 hier eerder geplaatst aan jouw adres, dat de sfeer die hier neer gezet wordt mede door jou komt Vitharr, totaal misplaatst en lariekoek)
Osiris verweet me eens letterlijk een bord voor mijn kop te hebben toen ik enkel aangaf door eigen ervaringen een andere visie te hebben. Ook dat leidt tot verharding van de discussie.
Dat ben ik met jou eens, dat kan idd tot verharding leiden.
Ik begrijp prima waarom Osiris en Pierre afstand namen. Maar in mijn optiek hebben er 2 schuld als er 'geruzied' wordt
Vaak kunnen beiden ergens schuld aan 'geruzie' hebben, maar als de narigheid steeds van 1 persoon komt qua toonzetting,
zet ik er een vraagteken bij, indien er uiteindelijk harde reacties terug gegeven worden, óf ze er dan allebei schuld aan hebben..?
Nee, dat vind ik niet in dat geval, al zou het misschien (in sommige gevallen) verstandiger kunnen zijn om niet terug te reageren
om het niet verder te laten escaleren.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Susan
Ik Ben

Bericht door Susan » 05 mei 2019, 11:18

Mypos schreef:
05 mei 2019, 00:10
Volgens mij zitten er hier wel meer autistische mensen op het forum. Ik snap het wel eigenlijk. Voor autistische mensen is het erg moeilijk om normaal sociaal contact te hebben. Dan is een internet forum een mooie uitkomst waardoor ze toch tot een soort van sociale gemeenschap kunnen behoren.
Je snapt het wel denk je? Nou, ik dacht het van niet, gezien jouw kort door de bocht opmerking, hier zijn heel veel mensen onder die wel
degelijk goede sociale contacten hebben.
Het is voor mij persoonlijk wel een eye opener nu ik dat besef. Ik vroeg me al af waar mensen toch de tijd en de drive vandaan halen om ellenlange reacties te plaatsen op een internet forum. En als er iets is wat autistische mensen goed kunnen is zich ergens in vastbijten.
Hoe kan je dit soort dingen nu zeggen van mensen hier, die jij helemaal niet kent, het gaat nml lang niet altijd op hoor!
Deze manier van doen kan ook meewerken aan stemmingmakerij. Dan ben jij zelf bezig dát te doen door jouw toonzetting
wat je notabene anderen aanwrijft...

Ook niet autisten kunnen zich ergens behoorlijk in vastbijten, en ellenlange reacties plaatsen en heel veel voldoening
uit een forum halen, waarom zou je, je af gaan vragen én vullen!... wat mensen beweegt veel tijd aan een forum te spenderen enz enz.
Ik begrijp dan ook wat Tammy daarom in haar reactie naar jou schreef.

Susan
Ik Ben

Bericht door Susan » 05 mei 2019, 11:31

gouwepeer schreef:
05 mei 2019, 10:18
Ik heb de indruk dat het hier steeds meer een korte-lontjes-forum begint te worden met de instelling "ik heb gelijk en jij niet". Als ik de meeste recente topic terug lees wordt die indruk alleen maar sterker.
Helaas heb je daar imo gelijk in, alsof een totaal andere mening hebben niet meer 'mag' , dan krijg je meteen
labeltjes opgeplakt...waar overigens niet iedereen zich aan schuldig maakt gelukkig!
Af en toe een kort lontje zou niet eens zo erg zijn denk ik...? Het moet echter geen gewoonte worden, maar ....
misschien is het dan beter even wachten met reageren vóór dat je de bocht uit vliegt.

Fenna
Kletskous

Bericht door Fenna » 05 mei 2019, 12:08

Khaled Hosseini.

Mypos
Leraar

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 11:42

MetalPig schreef:
01 mei 2019, 10:03
Pierre schreef:
30 apr 2019, 20:16
Dit forum; het Mysterie & Wetenschap Forum is voor mij heel waardevol.
Ik heb dat vaker geschreven en het is een forum waar mysterie en wetenschap elkaar kruisen...
Precies; de bedoeling is dat er discussie ontstaat tussen mysterie en wetenschap, lijkt mij. Het moeten niet twee parallelle onderwerpen worden die volledig gescheiden zijn.
Pierre schreef:
30 apr 2019, 20:16
Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden dat degenen die de mystiek minder of niet aanhangen -om het zo maar eens te schrijven- de mystici 'verdrijven' met bepaalde uitlatingen.
En andersom, zoals je al schrijft.

Evenzeer zou ik willen stellen dat het jammer is dat de mystici zich *laten* verdrijven door bepaalde uitlatingen.
Als je hier je mystieke standpunten komt verkondigen dan moet je bereid zijn te aanvaarden dat je vragen en/of weerwoord krijgt. Zo niet, dan kun je beter op zoek naar een echo-kamer waar je alleen maar bijval krijgt van gelijkgezinden.

Fatsoen vind ik ook belangrijk; mystici moeten het fatsoen kunnen opbrengen om de vragen van sceptici te beantwoorden.
Mystici die hun stellingen als onaantastbare waarheid verkondigen vind ik niet fatsoenlijk, en zal ik dan ook met hetzelfde gebrek aan fatsoen bejegenen.

Ik heb hier de faam dat ik mystici onfatsoenlijk behandel cq wegjaag, maar als je beter kijkt dan zie je dat ik fatsoenlijk begin en me gaandeweg aanpas aan de mysticus.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, en if you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Laat maar. Verkeerde persoon.
Laatst gewijzigd door Mypos op 13 aug 2019, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

MetalPig
Invisible Pink Unicorn

Bericht door MetalPig » 13 aug 2019, 12:57

Mypos schreef:
13 aug 2019, 11:42
Hoe ik het zie toen ik hier voor het eerst kwam was dat jij een uiterst onaangenaam persoon bent om mee te discussieren omdat je te pas en te onpas een of andere opmerking met "stupid" of "dom" in je discussies plaatst wat slaat op de discussiepartner.
Daar zit dan waarschijnlijk een voorgeschiedenis aan vast waarbij mijn 'tegenstander' als eerste onvriendelijk werd. Mocht je voorbeelden vinden van het tegendeel zou ik ze graag zien.

(En 'stupid' klinkt helemaal niet als iets wat ik zou schrijven. Wederom: als je daar een voorbeeld van hebt zou ik het graag zien.)

Mypos
Leraar

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 13:09

MetalPig schreef:
13 aug 2019, 12:57
Mypos schreef:
13 aug 2019, 11:42
Hoe ik het zie toen ik hier voor het eerst kwam was dat jij een uiterst onaangenaam persoon bent om mee te discussieren omdat je te pas en te onpas een of andere opmerking met "stupid" of "dom" in je discussies plaatst wat slaat op de discussiepartner.
Daar zit dan waarschijnlijk een voorgeschiedenis aan vast waarbij mijn 'tegenstander' als eerste onvriendelijk werd. Mocht je voorbeelden vinden van het tegendeel zou ik ze graag zien.

(En 'stupid' klinkt helemaal niet als iets wat ik zou schrijven. Wederom: als je daar een voorbeeld van hebt zou ik het graag zien.)
Excuses. Dit was voor Gusteman bedoel eigenlijk.

Maar laat ook maar. Te veroordelend van mij.

Plaats reactie