Hoi, ik ben Soraya.

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Soraya MV

Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Soraya MV » 28 dec 2013, 15:46

Hallo Iedereen op het Mysterie en Wetenschap Forum,

Mijn naam is Soraya en ik ben 29 jaar en ik ben iemand die volgens mijn omgeving een 'aparte' kijk op de wereld heeft.
Je zou mij kunnen omschrijven als een dromer. en een beetje zweverig ben ik ook wel.

Ik ben opgegroeid in een atheïstisch / Sceptisch gezin, waar alles onderbouwd moet worden met wetenschappelijke feiten.
"De mens is een chemische fabriek die bij toeval ooit eens is ontstaan" werd mij altijd verteld
Toch voelde ik altijd dat er "meer" was en zag korte flitsen van dingen die ik niet kon benoemen en voelde ook dingen.
Thuis hoefde ik hier uiteraard niet mee aan te komen.
"Allemaal onzin, verzonnen om dingen de we niet begrijpen te verklaren."
Ik werd geadviseerd om de serie "God bestaat niet" van de RVU te bekijken. Dat heb ik gedaan.
Met een illusie armer en een teleurstelling en leegte rijker ging ik door met mijn leven en deed de "flitsen" maar als fantasie.
maar het "anders" voelen bleef, ook was (ben) ik erg onzeker en heb vaak het idee niet interessant te zijn.Dit ligt voor een deel bij mezelf, maar naar mijn mening ook voor een deel ook door de maatschappij waar we in leven.

Later na een aantal aparte ervaringen rond de dood van
moeder, werd mijn geloof dat de dood niet het einde is sterker. Ik vond hierover aansluiting bij een van mijn tantes, dit is overigens een van de weinigen van mijn familie die mijn ervaringen serieus neemt, de meesten doen het af als Wishful Thinking.
enfin na een tijdje heb ik kennis gemaakt met een paragnost die mij zou helpen in mijn "Spirituele" ontwikkeling, eerst geloofde ik hier niet veel van vond het vrij zweverig allemaal met die chakra's enzo, maar wat de psychologen niet voor elkaar gekregen, kreeg zij wel voor elkaar en sindsdien voel ik me veel beter en minder leeg en kan ik mezelf beter accepteren.

Dit was mijn "zweverige" kant.
Verder ben ik erg kritisch op de maatschappij die zoveel onderscheid maakt in mensen en heb ik er heel veel moeite mee als mensen zich meer waard voelen als een ander, omdat ze meer geld of een betere opleiding hebben.
Ik kan erg slecht tegen onrecht, mijn omgeving vind dat ik dit erg overdrijf, maar ik zie de mainstream media niet als objectief en heb het idee dat we met z'n allen in een keurslijf gestopt worden.

Het spijt me als ik erg negatief overkom, dit is namelijk niet mijn bedoeling, want er zijn ook heel veel positieve dingen!
Ik hou heel erg van de mooie natuur en loop graag door het bos, of langs het strand.
Verder hou ik erg van muziek, Ik ben vooral erg fan van Pink Floyd, maar daarnaast houd ik van een breed scala aan genres.
Verder heb ik het idee (misschien Illusie volgens sommigen :wink: ) dat de wetenschap en het spirituele ooit bij elkaar zullen komen.
Als ik een wens zou mogen doen, zou ik wensen dat iedereen op aarde oprecht gelukkig is, wat dat is is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Verder weet ik niet zo veel over mezelf te vertellen eigenlijk, maar het is ook al een behoorlijk lange tekst :wink:

Ik vind het fijn dat er een forum zoals dit is! ;P!

Liefs,
Soraya

Gast1

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Gast1 » 28 dec 2013, 16:00

Prachtig om te lezen Soraya, en dat is dus ook je echte naam. Net zoals mijn echte naam Gast1 is.
Ik had je al verwelkomt en weet nu iets meer over jou.
Het leest zich erg goed wat je daar allemaal schrijft.

Nogmaals van harte welkom en veel wijsheid en plezier hier. ;P!

Soraya MV

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Soraya MV » 28 dec 2013, 16:15

Dank je wel. :grin: :grin: :grin:

Soraya is mijn pseudoniem, eigenlijk heet ik Merle. Soraya komt van een fictief persoon waar ik ooit een verhaal over heb geschreven.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Tammy » 28 dec 2013, 17:00

Wow wat een mooie entree. :grin:

Prachtig wat je schreef Soraya MV. ;P!
Twijfel nooit aan jezelf.
Bovenaan het forum zie je staan:

Waar mysterie en wetenschap elkaar kruisen...

En zo is het ook.
Die twee werelden bestaan.
Nice to have you here.!

En veel plezier. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Vitharr » 28 dec 2013, 17:07

Tammy schreef:Waar mysterie en wetenschap elkaar kruisen...
En soms een beetje botsig zijn. :mrgreen:

Welkom Soraya. Veel plezier hier op het forum! [wave] ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door The Grey » 28 dec 2013, 17:09

Welkom! :mrgreen:
-

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Susan » 28 dec 2013, 17:40

Welkom Soraya,
Leuk hoe je schrijft ;P! en herkenbaar ook voor mij wat je schrijft over wat jou bezig houd
altijd al, en niet altijd daarover kon praten. Je komt echt niet zweverig over hoor! "nee
Fijne tijd gewenst hier op het forum [wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Soraya MV

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Soraya MV » 28 dec 2013, 17:56

Wat een mooie en lieve welkomstberichten allemaal!
Dank jullie wel! :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door univers » 28 dec 2013, 19:04

Welkom

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Gast1 » 28 dec 2013, 19:17

Soraya MV schreef:Dank je wel. :grin: :grin: :grin:

Soraya is mijn pseudoniem, eigenlijk heet ik Merle. Soraya komt van een fictief persoon waar ik ooit een verhaal over heb geschreven.
Ah, Merle dus. Merle betekent 'heldere zee'...
Maar goed, we houden het bij Soraya :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door taigitu » 28 dec 2013, 21:21

Afbeelding
..............Soraya
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door entropy » 28 dec 2013, 22:09

Je zegt een dromer te zijn, maar toch te geloven in dat er meer na de dood is en kritisch te zijn op de maatschappij en slecht tegen onrecht te kunnen. Die laatste drie dingen zijn toch op realisme gericht? Als 'er meer is', bedoel je dan in het echt of alleen in je fantasie? Als je in het echt bedoelt ben je dan niet een realist? ;)

Ik ben zelf geen dromen maar een realist/atheïst. Ik kan me weinig voorstellen bij dromerigheid, sorry. Ik was vroeger wel dromeriger dan tegenwoordig. Door teleurstellingen ben ik realistisch geworden. Realisme is niet koel, hard en kil, dat is een misverstand. Het is juist het omarmen van de werkelijkheid.

Verder vind ik verhalen erg mooi. Verhalen mogen fantasie zijn. Dus misschien ben ik ook een beetje een dromer. ;)

:forumgroet: in ieder geval! :)

Soraya MV

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Soraya MV » 28 dec 2013, 23:47

Allereerst weer heel erg bedankt voor de mooie plaatjes en de welkomstberichten.
entropy schreef:Je zegt een dromer te zijn, maar toch te geloven in dat er meer na de dood is en kritisch te zijn op de maatschappij en slecht tegen onrecht te kunnen. Die laatste drie dingen zijn toch op realisme gericht? Als 'er meer is', bedoel je dan in het echt of alleen in je fantasie? Als je in het echt bedoelt ben je dan niet een realist? ;)
Als de werkelijkheid me te veel word vlucht ik vaak weg in fantasieën en in dromen, dit deed ik vroeger op school al, daardoor kom ik vaak heel erg dromerig over.
Heel vaak werden mijn vragen afgedaan als onwetendheid omdat ik altijd het waarom van alles wilde weten en ik moeite heb met dingen aan te nemen zoals ze zijn en dat te accepteren.

Mijn geloof dat de dood niet het einde is. zie ik zelf als realisme, maar ik ben me er van bewust dat dat niet voor iedereen geldt en vaak moet ik de discussie aangaan waarom kabouters dan niet zouden bestaan.....heel vermoeiend soms. Ik begin er nooit meer over, maar zij hebben het er steeds over na het zien van tv-programma's en dergelijke. Nu word er het boek van Dick Swaab gelezen en word het alleen maar erger. Niks tegen Dick Swaab hoor, vind het ook geen slecht boek, maar vind dat hij wel erg snel z'n conclusies trekt :?

entropy schreef:Ik ben zelf geen dromen maar een realist/atheïst. Ik kan me weinig voorstellen bij dromerigheid, sorry. Ik was vroeger wel dromeriger dan tegenwoordig. Door teleurstellingen ben ik realistisch geworden. Realisme is niet koel, hard en kil, dat is een misverstand. Het is juist het omarmen van de werkelijkheid.

Verder vind ik verhalen erg mooi. Verhalen mogen fantasie zijn. Dus misschien ben ik ook een beetje een dromer. ;)

:forumgroet: in ieder geval! :)
Bedoel je realistisch door teleurstellingen in religie of juist in de maatschappij? hier ben ik wel erg benieuwd naar.

Ik vind je omschrijving van realisme erg mooi, maar heb soms moeite om de werkelijkheid te vinden. wie moet ik geloven, de scholen, de televisie of juist degenen die beweren dat het allemaal anders in elkaar zit, mijn gevoel zegt dat laatste, de meeste conspiracy theorieën voelen voor mijn angstig realistisch aan. Als ik een discussie over bijvoorbeeld 9/11 voer wordt deze vaak beëindigd met een zin als "we zullen het nooit weten" Daar kan ik slecht tegen :? Ik en vele anderen willen dat wel weten.

Had laatst wel een mooi besef van de realiteit: Ik ben jarenlang bezig geweest om alles op te zoeken en heel veel wetenschappelijke kennis te vergaren zodat ik eindelijk erkenning van mijn familie zou krijgen en dat ze me niet meer "dom" zouden vinden. Laatst kwam ik erachter dat ik die erkenning nooit zou krijgen zolang ik mezelf niet zou erkennen.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door entropy » 28 dec 2013, 23:57

Soraya MV schreef:Bedoel je realistisch door teleurstellingen in religie of juist in de maatschappij? hier ben ik wel erg benieuwd naar.
Religie, alhoewel dat wel in verband staat met de maatschappij.
Soraya MV schreef:Ik vind je omschrijving van realisme erg mooi, maar heb soms moeite om de werkelijkheid te vinden. wie moet ik geloven, de scholen, de televisie of juist degenen die beweren dat het allemaal anders in elkaar zit, mijn gevoel zegt dat laatste, de meeste conspiracy theorieën voelen voor mijn angstig realistisch aan. Als ik een discussie over bijvoorbeeld 9/11 voer wordt deze vaak beëindigd met een zin als "we zullen het nooit weten" Daar kan ik slecht tegen :? Ik en vele anderen willen dat wel weten.
Inderdaad, dat zijn mensen die nadenken :D
Soraya MV schreef:Had laatst wel een mooi besef van de realiteit: Ik ben jarenlang bezig geweest om alles op te zoeken en heel veel wetenschappelijke kennis te vergaren zodat ik eindelijk erkenning van mijn familie zou krijgen en dat ze me niet meer "dom" zouden vinden. Laatst kwam ik erachter dat ik die erkenning nooit zou krijgen zolang ik mezelf niet zou erkennen.
Je komt me wijs en helder over. :D
Ik breng je worsteling met mensen die je niet serieus nemen in verband met het artikel over karma op dit forum. :)

Ik hoop dat je blijft! :D

Soraya MV

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Soraya MV » 29 dec 2013, 00:47

Heb het net gelezen, mooi artikel, hierdoor vallen nog meer puzzelstukjes op z'n plek!

:grin:

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door entropy » 29 dec 2013, 00:54

:mrgreen:

tofu_kronos

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door tofu_kronos » 29 dec 2013, 12:56

welkom

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door goudroes » 29 dec 2013, 13:23

:forumgroet:

met een warme groet van goudroes
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Rie

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Rie » 29 dec 2013, 13:28

Hoi en welkom op dit mooie forum.

veel plezier. :peace:

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Hoi, ik ben Soraya.

Bericht door Tardis » 29 dec 2013, 14:08

Hallo Soraya, welkom op het forum. Ik hoop voor je dat je hier interessante gesprekspartners zult tegenkomen, ik denk het wel. :wink:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie