TheStef

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

TheStef

Bericht door TheStef » 23 aug 2016, 16:18

Dan zal ik mij ook maar even voorstellen.

Ik ben een oudere jongere, en al sinds het begin bezig met internet (jeuh feest, vandaag bestaat het WWW 25 jaar), door de jaren heen ben ik op diverse fora actief geweest, onder andere nujij.nl en ik hoste een eigen forum, die is nog steeds in de lucht maar is zo dood als een pier.

Mijn interesses liggen vooral bij geschiedenis, met name de periode 1870 (Frans Pruisische oorlog, oprichting van Duitsland) tot 1989 de val van de muur, nog steeds kan ik er van balen dat ik destijds niet gewoon de auto heb gepakt om te gaan kijken. De meest interessante tijd hier in is de eerste wereldoorlog en het interbellum. (Tip Volg de Great War

Maar ik interesseer mij ook voor besturingssystemen, en mobiele telefonie,

Er zijn niet veel fora waar men discussieert over geschiedenis.

Ik ben benieuwd hoe actief dit forum is en ik denk dat ik nog wel eventjes rond blijf hangen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: TheStef

Bericht door Tammy » 23 aug 2016, 17:43

Zal je hier nog een keer van harte welkom heten. :grin:
En ik wens je veel plezier hier. :hands:

Geschiedenis was mijn lievelingsvak op school heel lang geleden.
Dit is een actief forum al bijna 15 jaar.
Na 3 technische crashes stabiel sinds 2005.
Enigste minpunt is dat berichten wat traag laden sinds een tijd.
Dat probleem hebben we nog niet opgelost.
Dus bij het verzenden van een bericht even wachten.


Heel leuk dat je er bent, zeker na wat ik al heb gelezen van je. ;P!


Have Fun. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: TheStef

Bericht door taigitu » 23 aug 2016, 19:01

Welkom TheStef,

Veel lees en schrijfplezier op het forum.
Geschiedenis was niet mijn favoriete vak op school totdat we een leraar kregen die
geweldig kon vertellen. Maar dat was alleen bij die leraar.
Ik hoop je ook te lezen in andere topics.
Zomaar een vraagje, ben je toevallig ook kunstenaar (tekenaar)?

Taigitu
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: TheStef

Bericht door Gast1 » 23 aug 2016, 19:13

Welkom TheStef. ;P!

TheStef ... waarom deze naam?

Veel plezier alhier en dat zal wel gaan lukken, time will tell ...

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: TheStef

Bericht door TheStef » 24 aug 2016, 09:12

Gast1 schreef:
TheStef ... waarom deze naam?
Zoals ik al zei ben ik een oudere jongere, en uit de tijd van de serie "Happy Days" daarin zat een figuur "The Fonz". daar komt de nick vandaan, mijn voornaam is Stephan.

Weinig creatief, tenminste als ik sommige nicks zie, maar ja heul lang geleden mee begonnen en nooit mee opgehouden.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: TheStef

Bericht door univers » 24 aug 2016, 09:38

Welkom TheStef.

Afbeelding

En veel.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: TheStef

Bericht door Determinist » 24 aug 2016, 14:45

TheStef schreef: Mijn interesses liggen vooral bij geschiedenis, met name de periode 1870 (Frans Pruisische oorlog, oprichting van Duitsland) tot 1989 de val van de muur, nog steeds kan ik er van balen dat ik destijds niet gewoon de auto heb gepakt om te gaan kijken. De meest interessante tijd hier in is de eerste wereldoorlog en het interbellum.
Waarom specifiek deze periode? Enige oorsprong voor deze interesse?

Ik zelf ben ook zeer geïnteresseerd in geschiedenis. Met name het Romeinse rijk, de twee wereldoorlogen, wetenschapsgeschiedenis en de geschiedenis van de christelijke religie.
(over deze onderwerpen lees ik graag boeken en kies in de te bekijken documentaires en bezoek ik de gerelateerde te locaties in de buurt of tijdens vakanties).

Romeinse rijk interesse komt waarschijnlijk door de (voor mij indrukwekkende) serie "I Claudius" die ik als kind gezien heb en wat later het choquerende "Caligula".
De wereldoorlogen komt van mijn vader die mij als kind al meenam naar de bekende "slagvelden".
Religie van mijn moeder die een duidelijke anti-theïstische inslag had.

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: TheStef

Bericht door TheStef » 24 aug 2016, 16:09

Determinist schreef: Waarom specifiek deze periode? Enige oorsprong voor deze interesse?

Ik zelf ben ook zeer geïnteresseerd in geschiedenis. Met name het Romeinse rijk, de twee wereldoorlogen, wetenschapsgeschiedenis en de geschiedenis van de christelijke religie.
(over deze onderwerpen lees ik graag boeken en kies in de te bekijken documentaires en bezoek ik de gerelateerde te locaties in de buurt of tijdens vakanties).

Romeinse rijk interesse komt waarschijnlijk door de (voor mij indrukwekkende) serie "I Claudius" die ik als kind gezien heb en wat later het choquerende "Caligula".
De wereldoorlogen komt van mijn vader die mij als kind al meenam naar de bekende "slagvelden".
Religie van mijn moeder die een duidelijke anti-theïstische inslag had.
Met name omdat ik het eind van de koude oorlog bewust heb meegemaakt, ik zat in 1988 in dienst, volop koude oorlog, 1989, het hele kaartenhuis sodemietert in elkaar.

Als je de 20ste eeuw van een afstandje bekijkt kun je eigenlijk stellen dat de periode 1870 (Oprichting Duitse eenheidsstaat) en 1989/90 val van de muur samenvoeging beide Duitslanden aaneengesloten bekijken. In deze periode is dermate veel gebeurt, zowel op het gebied van Technologie maar ook sociale omstandigheden en de positie van het "klootjesvolk" dat dit een hele interessante periode is, bovendien is er relatief veel materiaal over deze periode beschikbaar.

Mijn eerste interesse ging uit naar de 2de wereldoorlog, door films (volgens mij heb ik de langste dag wel 20x gezien) maar vervolgens ga je kijken hoe die oorlog tot stand is gekomen en dan kom je al snel uit bij de machtsovername van Hitler en de wijze waarop hij deze macht heeft gekregen in een democratisch bestel, het is dan interessant om te zien hoe de Duitse politiek functioneerde voor 1929 en van 1929 tot 1933, en dan kom je ook al snel bij de eerste wereldoorlog uit.

Die oorlog is heel bijzonder, waar de 2de wereldoorlog een bewegingsoorlog was, zat de eerste vast in een strook die dwars door Frankrijk en Belgie liep en die feitelijk maar een paar kilometers diep was, miljoenen jonge jongens hebben daar 4 jaar nagenoeg bewegingsloos gezeten, waarbij bij sommige slagen (Somme bijvoorbeeld) er soms binnen een paar uur 50.000 slachtoffers vielen, onwaarschijnlijke grote aantallen, op D-Day zijn minder doden gevallen.

Ik kan nog wel even doorgaan. Maar ik vind de 20ste eeuw historisch een hele interessante eeuw.

Ik ben overigens deze zomer in Rome geweest, als je daar rond wandelt ben je pas echt onder de indruk van het Romeinse rijk en met name de stand van de technologie in die tijd (beton, aquaducten enz), en als je dan ook nog een uitstapje naar Pompeii maakt en Herculaneum, krijg je helemaal een mooi beeld van Romeinse steden.

gouwepeer

Re: TheStef

Bericht door gouwepeer » 24 aug 2016, 18:48

Welkom op dit forum. Je hebt al een paar mooie reacties geplaats zag ik ;P!

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: TheStef

Bericht door goudroes » 25 aug 2016, 13:37

Wees welkom hier.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gast1

Re: TheStef

Bericht door Gast1 » 25 aug 2016, 19:41

TheStef schreef:Zoals ik al zei ben ik een oudere jongere, en uit de tijd van de serie "Happy Days" daarin zat een figuur "The Fonz", daar komt de nick vandaan, mijn voornaam is Stephan.
Dat was een leuke serie. ;P!
Nu begrijp ik jouw nick, heel eenvoudig zelfs.
TheStef schreef:Ik ben overigens deze zomer in Rome geweest, als je daar rond wandelt ben je pas echt onder de indruk van het Romeinse rijk en met name de stand van de technologie in die tijd (beton, aquaducten enz), en als je dan ook nog een uitstapje naar Pompeii maakt en Herculaneum, krijg je helemaal een mooi beeld van Romeinse steden.
Ik snap precies wat je bedoelt, zelf ben ik 27 dagen in Rome geweest en heb ook Ostia Antica bezocht, misschien nog wel interessanter dan Pompeii. [think]
Onzin van mij natuurlijk ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: TheStef

Bericht door TheStef » 25 aug 2016, 20:05

Gast1 schreef:Dat was een leuke serie. ;P!
Nu begrijp ik jouw nick, heel eenvoudig zelfs.
TheStef schreef:Ik ben overigens deze zomer in Rome geweest, als je daar rond wandelt ben je pas echt onder de indruk van het Romeinse rijk en met name de stand van de technologie in die tijd (beton, aquaducten enz), en als je dan ook nog een uitstapje naar Pompeii maakt en Herculaneum, krijg je helemaal een mooi beeld van Romeinse steden.
Ik snap precies wat je bedoelt, zelf ben ik 27 dagen in Rome geweest en heb ook Ostia Antica bezocht, misschien nog wel interessanter dan Pompeii. [think]
Onzin van mij natuurlijk ...

Goeie tip voor volgend jaar, ik heb dit jaar Herculaneum, Vesuvius Montecassino en Villa Adriana gehad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: TheStef

Bericht door gusteman » 26 aug 2016, 01:23

TheStef schreef:... uit de tijd van de serie "Happy Days" daarin zat een figuur "The Fonz". daar komt de nick vandaan, ...
Hahaha, leuk, enneuhh ... heb jij (of had jij) ook je 'bureau' in de toiletten? En altijd tevreden over wat je zag in de spiegel?

Ik heb een achterneef die ook zoals The Fonz voor elke spiegel bleef staan, zichzelf bekeek en dan dat typische 'The Fonz' gebaar maakte. En net zoals The Fonz draagt hij alleen maar leren jekkers (heeft nooit een auto gehad, doet alles met de motorfiets). Maar hij deed dat alles wel al lang vooraleer die serie op televisie kwam.

By the way, wanneer zien we jou 'In The Picture'?

Gast1

Re: TheStef

Bericht door Gast1 » 26 aug 2016, 04:50

TheStef schreef:Goeie tip voor volgend jaar, ik heb dit jaar Herculaneum, Vesuvius Montecassino en Villa Adriana gehad.
Dat is inderdaad een goeie tip ;P!
Mag ik dan Villa D`Este adviseren?
Wanneer je de Via Appia Antica gaat bewandelen vanuit Rome kom je ongeveer 20 km verderop het plaatsje Tivoli in de Sabijnse Bergen.
Daar staat in het sprookjesachtig landschap nabij een waterval van 100 mtr. villa d'Este.
In 2012 maakte ik er onder andere deze foto's ... enne ... af-en-toe was ik in die tijd ook nog een soort van The Fonz.
Hoewel wellicht een beetje ouder, ik was toen 55 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

The Fonz (me and myself) met op de achtergrond Rome:

Afbeelding

:wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: TheStef

Bericht door Tammy » 26 aug 2016, 05:21

Ik liep als kind zijnde al in Pompeii en Herculaneum als we de familie in Napoli gingen bezoeken.
Is indrukwekkend he TheStef ? :grin:
Wat leuk dat jij dit hebt bezocht, ik ken geen mensen die dat hebben gedaan in mijn omgeving.


Ik hield er nog een spreekbeurt over op school, kreeg een 10 daarvoor. :grin:

Prachtige foto`s Gast1. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: TheStef

Bericht door Gast1 » 26 aug 2016, 05:58

Tammy schreef:Ik liep als kind zijnde al in Pompeii en Herculaneum als we de familie in Napoli gingen bezoeken.
Prachtige foto`s Gast1. ;P!
Dank Tammy, Napels en omgeving staan bij ons nog steeds op de planning.
Zowel mijn vrouw alsook ikzelf houden van Italië, maar dat wist je al. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: TheStef

Bericht door Tammy » 26 aug 2016, 06:08

Ja dat weet ik amigo. :grin:
Jullie verre roots ligt daar ook had ik begrepen.
Het is echt de moeite waard, ik vind het leuk dat TheStef daar is geweest.

Want daar stap je echt terug in de geschiedenis.
Ze kunnen niet verder graven , want daarboven liggen stadjes.

Ik vergeet nooit meer dat ik daar liep en uit de rots/zand wanden waar ze zijn gestopt te graven door die stadjes boven ik zuilen zag uitsteken.
Er ligt nog zoveel bedolven , heel interessant om te zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: TheStef

Bericht door Gast1 » 26 aug 2016, 08:39

Ik ga daar beslist nog een keer naar toe. ;P!

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: TheStef

Bericht door TheStef » 26 aug 2016, 08:56

Gast1 schreef:
TheStef schreef:Goeie tip voor volgend jaar, ik heb dit jaar Herculaneum, Vesuvius Montecassino en Villa Adriana gehad.
Dat is inderdaad een goeie tip ;P!
Mag ik dan Villa D`Este adviseren?
Villa Este ben ik 3 jaar geleden al geweest, prachtig mooi.

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: TheStef

Bericht door TheStef » 26 aug 2016, 08:58

Gast1 schreef:
Tammy schreef:Ik liep als kind zijnde al in Pompeii en Herculaneum als we de familie in Napoli gingen bezoeken.
Prachtige foto`s Gast1. ;P!
Dank Tammy, Napels en omgeving staan bij ons nog steeds op de planning.
Zowel mijn vrouw alsook ikzelf houden van Italië, maar dat wist je al. :wink:

Voor dat je Napels doet, moet je eerst de Vesuvius op, zelden zo een mooi uitzicht gezien, en je krijgt ook gelijk een indruk van hoe groot die stad eigenlijk is.

Plaats reactie