Hier is Lezer

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Plaats reactie
Lezer

Hier is Lezer

Bericht door Lezer » 02 okt 2016, 22:33

Hallo allemaal,

Wel zo netje's om even voor te stellen, dat doe ik onder de naam Lezer. Ik heb deze naam gekozen omdat ik graag interessante dingen lees die deels wetenschappelijk zijn, maar ook wel eens wat pseudo-wetenschappelijk mogen zijn voor mij. Echt goed in reageren ben ik niet, zware discussies houdt ik mij liever buiten en als er te veel mensen tegelijk reageren dan raak ik meestal het spoor kwijt. Ik ben er wel redelijk op gesteld dat de inleiding van het onderwerp een beetje uiteenzet waar het over gaat en dan gaandeweg kan een toppic zich vormen naar mijn idee.

Mijn grootste passie is muziek en de prachtige raadsles daar achter zoals ik het ervaar. Wie heeft het geschreven (ghostwriters) waar gaat het over, zitten er subliem berichten in die je kunt gebruiken en nog veel meer. Echt thuishoren zal het niet doen p dit forum en voor mij is het niet meer een zoektocht maar ben soms nog wel benieuwd naar wat anderen ervaren of denken bij bepaalde onderwerpen als het over muziek gaat en de geheimen daarvan. Soms leer ik zomaar iets wat ik totaal niet verwacht en wat ik bijvoorbeeld nooit heb gezien.

Wat verwacht ik van dit forum..... in eerste instantie niet zoveel. zoals gezegd ben ik niet van de discussies en al helemaal niet over wat er allemaal in het nieuws is of in de politiek gebeurt. Religies en wie wat waarom is ook niet zo mijn ding. Wat ik wel interessant vind is dat er bijvoorbeeld ergens in een x land een boek is opgedoken met weer aanvullende informatie over een x persoon die met een x geloof te maken heeft. Dat is voor mij dan weer heel interessant om te lezen. Maar echt inhoudelijke discussie ben ik niet goed in en weet gewoon dat ik daar ook te weinig verstand van heb om mij daar over uit te kunnen spreken zoals politiek of religie.

Het meer paranormale en geesten is gewoon absoluut niet mijn ding en zal mij daar ook niet in die onderwerpen begeven. Ik hoef het niet te lezen en wil er ook niet over nadenken. Chakra's of dingen, het zal allemaal wel. Ik ga wel lekker in het bos lopen en daarna een hapje eten bij een leuk restaurantje met een lekker drankje erbij en heb alle spirituele handelingen dan voor mijn gevoel wel gedaan. Geest gezuiverd, lekker geaard en mijn innerlijk gevoel bevredigt om tot rust te komen. Het klinkt wat oneerbiedig zoals ik het nu beschrijf naar mensen toe die daar anders over denken, maar gelukkig is dat ieder voor zich.

Astronomie is ook wel iets waar ik erg graag meer over wil weten en zag al dat er een super mooi toppic is over de mars met schitterende foto's. Het mooie is ook dat het onderwerp actueel blijft hier en telkens weer aangevuld word. Zeer mooi en interessant. Brengt mij naar buitenaards leven....... Super om over te fantaseren hoe de mens het universum gaat ontdekken en wie weet ooit bewonen buiten de aarde om. Buitenaards level zal vast wel bestaan, zij het in de vorm van een micro organisme en anders van mij part ergens ver weg wat wij nog niet kunnen zien een planeet met prachtige wezens die ik mij nog niet kan voorstellen. Ik weet het niet en voor wat dat betreft is voor mij alles nog mogelijk, maar het is gewoon erg leuk om over na te denken en dingen over te lezen.

Waar ik zelf ook veel plezier aan beleef is domweg leren, ik kan heel veel leren van discussies of onderwerpen. Vaak zijn het woorden die ik niet goed begrijp en dan weer ga opzoeken wat de betekenis daarvan is. Als het over politiek gaat is het voor mij interessant om bijvoorbeeld te begrijpen welke termen waarvoor staan. Gaat het over nanotechnologie, dan is er ook meer dan genoeg te leren. Psychologie, religie en noem het maar op, ik blijf daar heel veel van leren hoe mensen discuseren en ook mijn taalkunde gaat daarmee stukken omhoog omdat ik echt slecht in taal ben.

Wat ik wellicht wel doe is in een discussie van mensen gewoon toelichting vragen op iets. Ik meng mij dan niet in de discussie maar als het interessant is en ik mis een stuk of begrijp iets niet goed wil ik daar soms wel wat verdieping op vragen. Afhankelijk van hoe actueel en snel een onderwerp gaat bepaald ook in hoeverre ik dan zelf er moeite in ga stoppen. In zware discussies die snel gaan even ik geniet om gewoon even snel wat te vragen zonder zelf al te veel te verdiepen in het onderwerp. Dingen die wat langzamer gaan of wat makkelijker voor mij zijn stop ik wat meer tijd in om het zelf op te zoeken en zal dan ook wel aandragen wat ik heb gevonden en waarom ik vastloop of iets niet goed begrijp. Het is dan ook gewoon een beetje aftasten zoals ik denk hoe de dingen hier lopen.

Zo, ik denk dat ik wel een redelijk goed beeld van mij heb geschetst en hoop dat ik hier dan nog een leuke tijd tegemoet kan gaan en veel mag leren.

Vriendelijke groet,
Lezer.

gusteman

Re: Hier is Lezer

Bericht door gusteman » 03 okt 2016, 00:09

Van harte welkom, beste Lezer.

Nou, als ik je "CV" even doorneem had je die forumnaam niet beter kunnen kiezen. ;P!

Ik hoop dat je hier nog heel wat kan leren, de discussies lonen meestal wel de moeite om te volgen en zijn vaak bijzonder boeiend, zeker vanaf de zijlijn gevolgd.

Ik wens je nog heel wat aangename uren op deze stek. :hands:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hier is Lezer

Bericht door Tammy » 03 okt 2016, 05:56

Van harte welkom Lezer hier op ons forum. :hands:

Ik vind het een prachtige introductie van jezelf in deze topic. ;P!
Zoals je kan zien staan er hier op dit mooie forum ontiegelijk veel onderwerpen en berichten.
En elke dag komt er iets bij.
Er is voor elk wat wils.
Dit forum is zeer uitgebreid wat betreft onderwerpen.

Mijn slogan is altijd geweest: alleen komen als je tijd en zin hebt.
En niks moet.
Als je de meeste tijd aan lezen besteed is dat ook prima.

Je komt bij mij over als iemand die veel interesses heeft.
Ik vind dat altijd mooi.
Ook ik vind het fijn om te blijven bijleren.
Zaken bekijken vanuit een ander standpunt en nieuwe dingen ontdekken.

Dit forum is een combinatie van wetenschap en mysterie , en alles wat daar tussen in zit.

Ik wens je heel veel plezier hier toe Lezer.

Ciao en have fun. :peace:

Ps: het versturen van een bericht gaat iets trager sinds een aantal jaren dan zou moeten hier.
Dat mysterie hebben we nog niet opgelost helaas.
Dus even wachten en het word verzonden.
En ik vind je Avatar erg leuk en toepasselijk. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Lezer

Re: Hier is Lezer

Bericht door Lezer » 03 okt 2016, 20:45

Hartelijk dank voor het welkom, ik heb hier genoeg te ontdekken en te lezen heb ik al door en er zijn vele interessante onderwerpen. Voor nu is het allemaal nog even aftasten en uitzoeken maar heb een gevoel dat het helemaal goed komt.

Vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hier is Lezer

Bericht door Tammy » 04 okt 2016, 05:20

Fijn om te horen Lezer. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Hier is Lezer

Bericht door chuen » 05 okt 2016, 16:28

Van harte welkom Lezer

Je schreef:
Maar ben soms nog wel benieuwd naar wat anderen ervaren of denken bij bepaalde onderwerpen als het over muziek gaat en de geheimen daarvan. Soms leer ik zomaar iets wat ik totaal niet verwacht en wat ik bijvoorbeeld nooit heb gezien.
Kan je een (muziek) voorbeeld geven en een toelichting ?
Muziek is ook mijn passie.
Muziek verhoogt m'n energie en brengt m’n emoties in balans

Nogmaals, welkom en veel plezier op het forum!

Lezer

Re: Hier is Lezer

Bericht door Lezer » 06 okt 2016, 08:39

DJ Snake - Middle ft. Bipolar Sunshine | Lexy Panterra Twerk Freestyle (4K) Ten eerste is ze gewoon lekker als je het mij vraagt en ben gek op mensen die goed kunnen dansen, kijk daar met heel veel plezier naar.

Ik heb het nummer al tig keer geluisterd en de clip gezien en ineens zag ik mijn eigen naam Lezer staan en dacht aan dit nummer. Ik hoor dan in de tekst bijvoorbeeld major lezer. (groot lezer), op die manier is het wel erg grappig.

Vervolgens luister ik naar woorden die ik kan omzetten in verschillende woorden. Zo hoor je op een bepaald moment: hoor, haar, hoofd. in bepaalde contexten. Het maakt muziek multiple inzetbaar.

Als ik het nummer domweg luister zoals het zou moeten gaat het over een soort ruzie die bijgelegd kan worden en dat de ellende onder de mat geschoven word en dat er een nieuw begin is. Hoe hij naast haar ligt en door haar haren streelt, het liefelijke.

Maar je kunt het nummer ook beluister of zien als dat er oorlog is geweest en dat er nu een afspraak is om de wereld weer opnieuw op te bouwen en dat je dit doet voor de kinderen.

Maar ik kan ook beginnen met de tekst er is een lont en 'latch' samenwerking (rode draad). Stone cold (verkouden) afvegen aan een mouw, en weer herstellen.

Op die manier ben ik dan ook benieuwd hoe mensen muziek ervaren of wat ze horen. Soms komen mensen met gedachten of onderwerpen die ik er nog niet in heb kunnen zien.

http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... d4#p300381
Laatst gewijzigd door Lezer op 06 okt 2016, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hier is Lezer

Bericht door univers » 06 okt 2016, 09:56

Afbeelding

Afbeelding

Veel leesplezier hier.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Lezer

Re: Hier is Lezer

Bericht door Lezer » 06 okt 2016, 10:06

dank je, dat zal ik ook met plezier doen.

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Hier is Lezer

Bericht door chuen » 06 okt 2016, 21:41

De muziek is catchy (DJ Snake - Middle ft. Bipolar Sunshine)
Zag ook deze mooie clip Lijkt wel of een engel uit de lucht komt vallen (0:45 min) die hem uiteindelijk weer doet realiseren, wie hij werkelijk is (zie 0:00 & 4:45 min,zie spiegel)

Bij 1:11min (zie clip) kijk ik door het raam en zie op de tafel het muntje draaien.
Zijn gebed is gehoord en hij gaat naar buiten.

1:11 Roep de Engelen aan om je te helpen met je gedachten en woorden. Alles manifesteert zich snel momenteel. Je begint een nieuwe periode in je leven! Laat je angst en zorgen los.
http://wietskevisser.com/getallen-die-spreken

Ik moet aan de foto (spiegel) die ik bij het onderwerp grenzeloos inzicht plaatste
(Geplaatst: 03 Okt 2016, 11:51)
Afbeelding

En natuurlijk aan gisteren wat ik bij het onderwerp grenzeloos inzicht plaatste
( 05 Okt 2016, 23:26 )
Notice the signs
(nu een muntje ipv een veer (5:40 min)) [think] The only source of knowledge and wisdom is experience. With the technology available to us right now, we found out that science is not only compatible with spirituality; it is a profound source of spirituality. The spiritual life does not remove us from the world but leads us deeper into it, when we know love and nature then that is the time we forget hate and we get back to our source. Our greatest awakening comes, when we are aware of our infinite nature .
http://www.facebook.com/NativeAmericanMusic1/

Lezer

Re: Hier is Lezer

Bericht door Lezer » 06 okt 2016, 22:13

Oeh ga mij nu niet verlijden met getallen en videoclip fragmenten, daar heb ik er duizenden van. Maar mijn favoriet als het om een munt gaat, dan is het absoluut deze op 0:50.

En ja ik kende de video en hij is prachtig en er zit nog veel meer moois in. Ook de trailers en de behind the scene heb ik al bekeken. Maar dat doe ik met de meeste videoclips.

Lezer

Re: Hier is Lezer

Bericht door Lezer » 06 okt 2016, 22:30

Oei, ik wil zoveel gaan vertellen, maar moet mijzelf afremmen. Anders begin ik te fiepen als een gek als het over muziek gaat. Zit al een poos met te veel energie in mijn onderwerp over complot theorie van de radio industrie en wil dan te veel vertellen en moet telkens alles afremmen.

Het is gewoon weer wachten op een beste onweersbui met flinke lichtflitsen en dan kan ik weer het veld in. Of iemand raakt mij per ongeluk aan en dan ontlaad ik ook wel flink.


http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 95#p300422

Plaats reactie